Olen sairaanhoitaja ikäihmisten parissa ja mietin, että en ottaisi influenssarokotusta
En ole koskaan tiettävästi sairastanut influessaa enkä pidä siitä, että pakon edessä pitää ottaa rokotus. Onneksi koronarokotusta ei enää vaadita. Tässä joutuu aika monta rokotusta ottamaan, jos teen tätä työtä vielä seuraavat 20 vuotta eläkeikään asti. Halauaisin itse päättä mitä rokotuksia otan koska myös mulla on itsemääräämisoikeus.
Olen kyllä varannut marraskuulle ajan rokotukseen, mutta kyllähän tässä ehtii vielä perua sen ajan. Eihän sitä esihenkilö mistään tiedä olenko sitä ottanut vai en. Jospa "unohdan" ottaa rokotuksen.
Kommentit (96)
Meillä on tietyt rokotuspäivät, ja jos ei silloin ole sattunut olemaan töissä, ei ole kukaan huudellut rokottautumisen perään.
Vierailija kirjoitti:
Corona-rokoteen mRNA rokote on tappavaa Japanilais-tilastojenperusteella. Jenkilässä asiasta käydään keskustelua ,mutta täällä ollaan HILJAA. Ylläpitohan heivaa rokote-keskustelut heti pois malliin a la Neuvostoliitto.
Toisella palstalla joku teikäläinen kertoi rokotteen tarttuvan seksistä ja jopa pitkästä ihokosketuksesta. Siis rokotteen, ei tautia! Kehotti juomaan jotain, suurinpiirtein männynneulasteetä. Saattoi olla sekin provo ja toivottavasti olikin.
Ei tietenkään kannata, kun minä.minä, minä, se ei haittaa jos potilaat kuolevat näiden minä, minä ihmisten takia.
Kuinkahan monta ihmishenkeä olisi menetetty yli 50 vuoden aikana, mitä on influenssaan on rokotettu, jos lääkärit olisi kieltäyneet rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Ei ole MITÄÄN takuuta ette vielä sairastu itse
En ole ottanut influenssarokotetta koskaan. Nyt olen riskiryhmää, koska on eräs lääkitys. En siltikään ota. Jos tarkoitus on, että kuolen influenssaan niin sitten kuolen. Koronarokotteen jouduin ottamaan kolme kertaa, sattuneista syistä. Miesystävällä sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut influenssarokotetta koskaan. Nyt olen riskiryhmää, koska on eräs lääkitys. En siltikään ota. Jos tarkoitus on, että kuolen influenssaan niin sitten kuolen. Koronarokotteen jouduin ottamaan kolme kertaa, sattuneista syistä. Miesystävällä sama juttu.
Kaksi tyhmää löytänyt toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi syöt lääkettä mutta et halua rokotusta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt tuota lääkettäkään? Jos sairastut niin sehän olisi vain tarkoitus?
Ootko miettinyt että se se vasta minä minää onkin vaatia jotakin ottamaan kehoonsa jotain omien pelkojen takia?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kannata, kun minä.minä, minä, se ei haittaa jos potilaat kuolevat näiden minä, minä ihmisten takia.
Kuinkahan monta ihmishenkeä olisi menetetty yli 50 vuoden aikana, mitä on influenssaan on rokotettu, jos lääkärit olisi kieltäyneet rokotteesta.
Ootko miettinyt että se se vasta minä minää onkin vaatia jotakin ottamaan kehoonsa jotain omien pelkojen takia?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanne on kieltämättä hankala, mutta toivoton se ei ole. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mum
Jahas, sinä pääsit näköjään avohoitoon pois osastolta laitteiden pariin. Silti voit lopettaa tuon virren veisaamisen tähän, varsinkaan kun räpellyksesi ei tämän ketjun asiaan edes liity millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt tuota lääkettäkään? Jos sairastut niin sehän olisi vain tarkoitus?
Ohiksena elämänlaatu pidemmällä ajalla vs. keuhkokuume, jonka seurauksena verenmyrkytys, joka vie niin nopeasti, että ei edes ehdi tietää mitä tapahtuu. Muutaman tunnin tuntui, kun olisi ollut tulossa kipeäksi ja sen jälkeen vintti pimeni.
Miksi olet vieläkin alalla jossa sinua alistetaan? Älykäs ihminen olisi jo kauan sitten hakeutunut muualle.