Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitaja ikäihmisten parissa ja mietin, että en ottaisi influenssarokotusta

Vierailija
16.10.2025 |

En ole koskaan tiettävästi sairastanut influessaa enkä pidä siitä, että pakon edessä pitää ottaa rokotus. Onneksi koronarokotusta ei enää vaadita. Tässä joutuu aika monta rokotusta ottamaan, jos teen tätä työtä vielä seuraavat 20 vuotta eläkeikään asti. Halauaisin itse päättä mitä rokotuksia otan koska myös mulla on itsemääräämisoikeus. 

Olen kyllä varannut marraskuulle ajan rokotukseen, mutta kyllähän tässä ehtii vielä perua sen ajan. Eihän sitä esihenkilö mistään tiedä olenko sitä ottanut vai en. Jospa "unohdan" ottaa rokotuksen.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, kaikkeen sitä törmää. Astmaa sairastava hoitaja, joka ei halua influenssarokotetta. Ei vaikka siitä ois omalle astmallekin hyötyä. Eipä ois uskonut. Ymmärtäis jos kyse ois koronarokotuksista vuonna 2020, mutta influenssarokote. Sehän on pitkään tutkittu ja ollut olemassa kymmeniä vuosia.

Ap haluaa vaan raivota ja larppaa täällä sairaanhoitajaa.

En larppaa vaan olen sairaanhoitaja ja olen ollut hoitoalalla 16 vuotta.

Ap

Vierailija
62/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla yhtään järkeenkäypää perustetta jättää rokote ottamatta? Sinä et vain halua, kun pakotetaan ei ole sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesetkö hoidettavien välillä käsiäsi vai loukkaako moinen käytäntö myös itsemääräämisoikeuttasi?

Oletko oikeasti noin tyhmä?

Ap

Vierailija
64/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla yhtään järkeenkäypää perustetta jättää rokote ottamatta? Sinä et vain halua, kun pakotetaan ei ole sellainen.

Mä en halua elimistööni vuosikymmenien ajan rokotteita.

Ap

Vierailija
65/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sinä hyvä hoitaja.

Mä olen hyvä hoitaja ja myös mulla pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Mun ammattitaito ja tieto ei ole riippuvainen rokotteista. En ole tähänkään mennessä sairastanut influenssaa. Kai tiesit, että influenssan voi saada myös rokotteesta huolimatta?

Ap

Olen saanut flunssan, oli rokote tai ei. Flunssa tulee, jos yleiskunto laskee. Minulla flunssa iskee pari kertaa vuodessa. 

Ohis, flunssa sanasta pitäisi päästä eroon koska se voidaan ymmärtää influenssana. Hyvä suomenkielinen sana on nuhakuume ja siihen ei mikään influenssarokote auta.

Ei tuohon tautiin nuhakuume ole käypä sana ollenkaan. Itselleni se tulee lähes aina ilman kuumetta, lämpö nousee maksimissaan kolme kymmenystä, jää aina alle 37 asteen.

Vierailija
66/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesa on kuollut eniten Euroopassa ihmisiä koronaan. Ei ihme jos nämä "sairaanhoitajatkin" tautia levittävät. Jopa sydäntutkimuksiin yhdeksi yöksi sairaalaan tullut tuttavani sai koronan ja kuoli siihen.

Vierailija
67/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua vuosikymmenien ajan rokotteita elimistöösi? Onko sille joku järkevä peruste? Miksi sinulla pitäisi joka asiassa olla itsemääräämisoikeus? Me veronmaksajat maksamme palkkasi ja useimmat meistä ovat sitä mieltä, että sinulla ei tarvitse joka asiassa olla itsemääräämisoikeutta. Jos sen haluat, vaihda alaa.

Vierailija
68/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesa on kuollut eniten Euroopassa ihmisiä koronaan. Ei ihme jos nämä "sairaanhoitajatkin" tautia levittävät. Jopa sydäntutkimuksiin yhdeksi yöksi sairaalaan tullut tuttavani sai koronan ja kuoli siihen.

Niin kuten kerroin aiemmin niin sain korona rokotteista huolimatta ja tartutin sen silloiseen puolisooni. Ei rokote estä tartuntaa.

Ap

Vierailija
69/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeiden sairaanhoitajien arvostus  notkahtaa taas alaspäin kun kerrot lisää itsestäsi.

Vierailija
70/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuten kerroin aiemmin niin sain korona rokotteista huolimatta ja tartutin sen silloiseen puolisooni. Ei rokote estä tartuntaa.

Ap

Ei kukaan ole niin väittänytkään ja Sh:na et tuota jankuttaisi. Olet provo.

Vierailija
71/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan joo. Poistoon. 

Poista sä itsesi tästä ketjusta. 

Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa. 

Ap

Aivan. Sairastettuasi sen, ehkä jopa jälkitauteineen, laukkaat seuraavana vuonna tukka hulmuten ottamaan rokotuksen. 

Terveisin nimimerkki "Kokemusta on".

Vai niin. Enkä laukkaisi. Mä olen astmaatikko ja tietäisin kyllä, jos mulla olisi ollut influenssa. Olen ollut myös muista syistä vakavasti sairas, että tiedän kyllä mitä on sairastaminen. En pidä turhaan rokottamisesta. Sä voit ottaa vaikka miljoona rokotusta, mutta mä en halua.

Ap

"Hoitaja" joka ei ei tiedä että astmaatikkona se rokote pitää tietenkin riskiryhmäläisenä ottaa ja "vanhus voi kuolla flunssaan". Joo, ei ole kuollut mun päivystysurani aikana yhtäkään vanhusta flunssaan. Sen sijaan influenssan aiheuttama 39 kuume on ja jälkitaudit nuorellekin tosi kovia, saati hauraalle vanhukselle. 

Jos ei ymmärrä flunssan ja influenssan eroa, voi pysyä kaukana hoitoalalta. Ja jos ei ymmärrä että se rokote estää influenssan myöskin tartuttamista muihin. Hyvä muistaa myöskin, että lähipiirissä muuallakin voi olla vanhuksia, ihmisiä jotka eivät voi ottaa syystä tai toisesta ollenkaan influenssarokotetta.  Suojaat muita myös ottamalla.

Sitten nää "hoitajat" jotka ei ota rokotetta, seuraavaksi itkee työterveydessä "Minä haluan lääkäriin", "on niin huono olo yhyy", ja uppista tuli keuhkokuume. Ja sitten ollaan monta viikkoa pois sieltä vanhuksia hoitamasta ja laskun maksaa työnantaja. Että PYSY poissa hoitoalalta jos et mitään ymmärrä tarttuvista taudeista, et ota selvää rokotteista ja pysy ajantasalla  viimeisimmästä tutkimustiedosta. 

Vierailija
72/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kukaan ole niin väittänytkään ja Sh:na et tuota jankuttaisi. Olet provo.

En ole provo vaikka sua kuinka kiukuttaisi. Olen sh ja ollut alalla 16 vuotta. Kestä se. Sä et määrää mitä mä saan omaan ketjuuni kirjoittaa.

Ap

Vierailija
73/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan joo. Poistoon. 

Poista sä itsesi tästä ketjusta. 

Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa. 

Ap

Aivan. Sairastettuasi sen, ehkä jopa jälkitauteineen, laukkaat seuraavana vuonna tukka hulmuten ottamaan rokotuksen. 

Terveisin nimimerkki "Kokemusta on".

Vai niin. Enkä laukkaisi. Mä olen astmaatikko ja tietäisin kyllä, jos mulla olisi ollut influenssa. Olen ollut myös muista syistä vakavasti sairas, että tiedän kyllä mitä on sairastaminen. En pidä turhaan rokottamisesta. Sä voit ottaa vaikka miljoona ro

En ole "hoitaja" vaan olen sairaanhoitaja. Mä kyllä tiedän asioita ja tiedän, että heikkokuntoinen vanhus voi kuolla hyvin pienestäkin syystä. 

Ap

Vierailija
74/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään merkitystä, otatko vai et. 🤣

Kantaja voit olla joka tapauksessa.

Next.

Vierailija
75/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla Provo. Tai joku minäminäminätyyppi.

Eikä mikään sairaanhoitaja.

Kyllä olen sairaanhoitaja. En voi mitään sille, että teidän pieniin päihinne ei mahdu sellainen asia, että myös hoitohenkilökunta haluaisi itsemääräämisoikeuden tässä asiassa.

Ap

Tietämättömyys pilkahtelee jutuissa. Et ole sh.

Varmaan se sairaanhoitajia vihaava tyyppi on taas aktivoitunut. Menis hoitoon.

Vierailija
76/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä väärällä alalla. Sinun kuuluisi suojella ja hoitaa vanhuksia, ei tartuttaa mahdollisesti hengenvaarallista sairautta tahallisesti. Miten olisi sellainen ala jossa voit huoletta työskennellä sairaana?

Vierailija
77/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaanhoitajia ei rokoteta kuten armeijassa eli kaikki? Tulis varmaan halvemmaksi rokottaa kaikki samalla kertaa niin se olisi sitten hoidettu ja jokaisella olisi rokotus.

Vierailija
78/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän paljon vuodesta pitäisi olla poissa töissä, että missaisi tämän ns. influenssa-ajan?

Vierailija
79/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekan kerran sairastat influenssan, sittenpä tiedät mitä se on. Hengenvaarallista jopa. Todella väärin ja vastuutonta olla ottamatta rokotusta kun on heikkojen ja sairaiden parissa. Muutenkaan ei mitään syytä olla ottamatta.

Vierailija
80/96 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan edelleen järkiperusteita ikävästä luonteesta johtuvien perusteiden lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi