Olen sairaanhoitaja ikäihmisten parissa ja mietin, että en ottaisi influenssarokotusta
En ole koskaan tiettävästi sairastanut influessaa enkä pidä siitä, että pakon edessä pitää ottaa rokotus. Onneksi koronarokotusta ei enää vaadita. Tässä joutuu aika monta rokotusta ottamaan, jos teen tätä työtä vielä seuraavat 20 vuotta eläkeikään asti. Halauaisin itse päättä mitä rokotuksia otan koska myös mulla on itsemääräämisoikeus.
Olen kyllä varannut marraskuulle ajan rokotukseen, mutta kyllähän tässä ehtii vielä perua sen ajan. Eihän sitä esihenkilö mistään tiedä olenko sitä ottanut vai en. Jospa "unohdan" ottaa rokotuksen.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Jos yksikin vanhus kuolee takiasi influenssaan, kadut sitä loppuelämäsi. Sitä ei voi perua, etkä saa viattomuuttasi takaisin. Vaikka kukaan ei tietäisi, asia vainoaisi sinua.
Älä nyt viitsi olla lapsellinen. Influenssan voi saada vaikka olisi ottanut rokotteen.
Ap
Niin voi saada, mutta se tauti tulee tuolloin lievempänä. Kyllä sinun hoitajana pitäisi tuo tietää, mutta silti vaan pitää vängätä vastaan. Tässähän aletaan jo epäilemään, että sinä olet valehoitaja tai koulupudokas lähäri jollakin pilipalitutkinjolla.
En ole lapsellinen. Jos otat rokotuksen ja sairastut, et voi asialle mitään. Jos et ota ja sairastut, olet vastuussa. Vaikka nyt et usko, se tulee kolkuttelemaan
Lässyn lässyn nyt vain. Kuinka monta tautia sä olet tartuttanut toisiin? Kolkuttaako omatunto?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla Provo. Tai joku minäminäminätyyppi.
Eikä mikään sairaanhoitaja.
Kyllä olen sairaanhoitaja. En voi mitään sille, että teidän pieniin päihinne ei mahdu sellainen asia, että myös hoitohenkilökunta haluaisi itsemääräämisoikeuden tässä asiassa.
Ap
Tietämättömyys pilkahtelee jutuissa. Et ole sh.
Minä olen oikein kiitollinen, että saan ne rokotteet ja vielä ilmaiseksi. Kaikki olen ottanut. Juuri varasin ajan influenssa- ja koronarokotteeseen.
Jos vaikka tauti iskisi, niin hyvin todennäköisesti lievemmin seurauksin.
Muistan vielä kun pikkuveljeni oli kuolla influenssaan, äiti itki aina kun tuli saraalasta katsomassa häntä. Selvisisiitä, mutta kuulo jäi hyvin heikoksi (yleinen jälkioire), ja kuulolaitetta on käyttänyt koko ikänsä.
Minäkin olen hoitaja, iältäni jo 62. Avustan isääni, joka on 91v. Otan ensi viikolla tehostetun rokotteen isälleni ja itselleni. En välitä hoidettavistani, he eivät ole minun läheisisiäni. Työnantaja ei välitä kenenkään hyvinvoinnista, miksi minunkaan pitäisi huonolla palkalla välittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Jos yksikin vanhus kuolee takiasi influenssaan, kadut sitä loppuelämäsi. Sitä ei voi perua, etkä saa viattomuuttasi takaisin. Vaikka kukaan ei tietäisi, asia vainoaisi sinua.
Älä nyt viitsi olla lapsellinen. Influenssan voi saada vaikka olisi ottanut rokotteen.
Ap
Niin voi saada, mutta se tauti tulee tuolloin lievempänä. Kyllä sinun hoitajana pitäisi tuo tietää, mutta silti vaan pitää vängätä vastaan. Tässähän aleta
Mä olen sairaanhoitaja vaikka se miten sua kiukuttaisi. Mä en pidä pakkorokotuksista ja sillä selvä. Missä on mun itsemääräämisoikeus? Miksi en saa itse valita otanko rokotuksia? Joka helkkarin vuosi pitäisi ottaa rokotus vuosikymmeniä, niin ei voi olla terveellistä!
Ap
Mene rekkakuskiksi niin kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tehnyt "omia tutkimuksia" aiheesta, joten hänellä on parempaa tietoa, jota lammaslaumat eivät ymmärrä. :)
Älä viitsi olla lapsellinen. En ole tehnyt mitään tutkimuksia vaan en vain halua jatkuvasti ottaa rokotuksia ja haluaisin itse päättää tällaisista asioista.
Ap
Ohoh, kaikkeen sitä törmää. Astmaa sairastava hoitaja, joka ei halua influenssarokotetta. Ei vaikka siitä ois omalle astmallekin hyötyä. Eipä ois uskonut. Ymmärtäis jos kyse ois koronarokotuksista vuonna 2020, mutta influenssarokote. Sehän on pitkään tutkittu ja ollut olemassa kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen sairaanhoitaja. En voi mitään sille, että teidän pieniin päihinne ei mahdu sellainen asia, että myös hoitohenkilökunta haluaisi itsemääräämisoikeuden tässä asiassa.
Ap
Tietämättömyys pilkahtelee jutuissa. Et ole sh.
Eikä pilkahtele. Mä olen sairaanhoitaja ja sehän sua ottaakin päähän. En ole tietämätön vaan peräänkuulutan oikeutta päättää rokotuksista itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä hyvä hoitaja.
Mä olen hyvä hoitaja ja myös mulla pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Mun ammattitaito ja tieto ei ole riippuvainen rokotteista. En ole tähänkään mennessä sairastanut influenssaa. Kai tiesit, että influenssan voi saada myös rokotteesta huolimatta?
Ap
Olen saanut flunssan, oli rokote tai ei. Flunssa tulee, jos yleiskunto laskee. Minulla flunssa iskee pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin sinä olet soveltumaton vanhusten hoitoon. Sinun täytyy hakeutua johonkin muuhun hoitotyöhön. Toivottavasti työnantajasi hoksaa lukea tätä ketjua ja tehdä tarvittavat johtopäätökset asiassa. Kyllä nämä varmaan saavat selville, kuka jättää pakolliset rokotukset ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, kaikkeen sitä törmää. Astmaa sairastava hoitaja, joka ei halua influenssarokotetta. Ei vaikka siitä ois omalle astmallekin hyötyä. Eipä ois uskonut. Ymmärtäis jos kyse ois koronarokotuksista vuonna 2020, mutta influenssarokote. Sehän on pitkään tutkittu ja ollut olemassa kymmeniä vuosia.
Ap haluaa vaan raivota ja larppaa täällä sairaanhoitajaa.
Corona-rokoteen mRNA rokote on tappavaa Japanilais-tilastojenperusteella. Jenkilässä asiasta käydään keskustelua ,mutta täällä ollaan HILJAA. Ylläpitohan heivaa rokote-keskustelut heti pois malliin a la Neuvostoliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä hyvä hoitaja.
Mä olen hyvä hoitaja ja myös mulla pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Mun ammattitaito ja tieto ei ole riippuvainen rokotteista. En ole tähänkään mennessä sairastanut influenssaa. Kai tiesit, että influenssan voi saada myös rokotteesta huolimatta?
Ap
Olen saanut flunssan, oli rokote tai ei. Flunssa tulee, jos yleiskunto laskee. Minulla flunssa iskee pari kertaa vuodessa.
Ohis, flunssa sanasta pitäisi päästä eroon koska se voidaan ymmärtää influenssana. Hyvä suomenkielinen sana on nuhakuume ja siihen ei mikään influenssarokote auta.
Kun virus iskee ihmiseen, siinähän käynnistyy oma puolustusreaktio, joka pyrkii sen viruksen voittamaan. Mutta jos on ottanut rokotteen, niin se puolustreaktio käynnistyy nopemmin ja ehkä ainakin lievemmin sairastaa sen taudin. Hassu juttu on, että jopa koronarokote voi herättää elimistön puolustuksen, jos sairastuu johonkin muuhunkin virustautiin. Nämä monet uudet rokotteet eivät ole niin spesifejä.
Suoja ei tietenkään on 100-prosenttinen, mutta kuitenkin se pelastaa monia monelta taudilta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin sinä olet soveltumaton vanhusten hoitoon. Sinun täytyy hakeutua johonkin muuhun hoitotyöhön. Toivottavasti työnantajasi hoksaa lukea tätä ketjua ja tehdä tarvittavat johtopäätökset asiassa. Kyllä nämä varmaan saavat selville, kuka jättää pakolliset rokotukset ottamatta.
Ei hyvää päivää. Mistähän mun työnantaja muka saisi tietää kuka tämän ketjun on aloittanut. :D Nyt vähän todellisuudentajua peliin kiitos.
Ap
Pesetkö hoidettavien välillä käsiäsi vai loukkaako moinen käytäntö myös itsemääräämisoikeuttasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan joo. Poistoon.
Poista sä itsesi tästä ketjusta.
Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa.
Ap
Vaihda ammattia! Ala vaikka vaihtoehtolääketiedehoitajaksi. Mainostat, että et ota itse rokotuksia ja otat vastaan vain rokottamattomia. Kaikki voittavat.
Älä viitsi olla lapsellinen.
Ap
En ole. Aivan aikuismainen ehdotus. Halusi vaarantaa vanhoja heikkoja ihmisiä, jopa kuolemaan johtavalla tartuttamisella, on täysin vastuuton. Ehdotukseni mukaan toimiessasi asiakkaasi voivat valita. Heikot vanhukset eivät voi jos salaat rokottamattomuutesi työnantajaltasi.
Onhan sinulla itsemääräämisoikeus. Hakeudut sellaisiin työtehtäviin joissa ei vaadita influenssarokotusta.