Olen sairaanhoitaja ikäihmisten parissa ja mietin, että en ottaisi influenssarokotusta
En ole koskaan tiettävästi sairastanut influessaa enkä pidä siitä, että pakon edessä pitää ottaa rokotus. Onneksi koronarokotusta ei enää vaadita. Tässä joutuu aika monta rokotusta ottamaan, jos teen tätä työtä vielä seuraavat 20 vuotta eläkeikään asti. Halauaisin itse päättä mitä rokotuksia otan koska myös mulla on itsemääräämisoikeus.
Olen kyllä varannut marraskuulle ajan rokotukseen, mutta kyllähän tässä ehtii vielä perua sen ajan. Eihän sitä esihenkilö mistään tiedä olenko sitä ottanut vai en. Jospa "unohdan" ottaa rokotuksen.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Ne vanhukset on jokatapauksessa rokotettu, joten sen puolesta ihan sama onko hoitaja rokotettu vai ei.
Jos on allerginen rokoteaineille, silloin ei voida rokottaa edes hoitokodissa olevaa ihmistä.
Päteekö sama hoitohenkilökuntaan?
Tuskin oikea hoitaja, joka on allerginen rokotteille, edes hakeutuu vanhuspuolen töihin. Todnäk hän hakeutuu jo ylipäätään muihin töihin koronankin takia, koska ei ole voinut ottaa siihenkään rokotusta.
Nämä rokotepakot ei ole ollu aina. Miksi vain ikään
Kas kun et ryyppää hopeavettä päälle.
Norjaan tai Ruotsiin töihin, siellä "tarjotaan ilmaiseksi jos haluaa".
No ei se esimies sitä kyllä tiedäkään. Ainakin meillä se on vain ilmoitusasia. Hyvin olisin voinut vain heittää antopäivän päästäni.
Toki en sitä tee, koska siedän kaikki rokotteet aina erinomaisesti ja olen eettisesti valveutunut. Ei sattunut tälläkään kertaa yhtään, tsemppiä!
Vaihtaisin alaa. Jos on noin rokotusfoobikkojen manipuloitavissa, ei ehkä sovi alalle.