Olen sairaanhoitaja ikäihmisten parissa ja mietin, että en ottaisi influenssarokotusta
En ole koskaan tiettävästi sairastanut influessaa enkä pidä siitä, että pakon edessä pitää ottaa rokotus. Onneksi koronarokotusta ei enää vaadita. Tässä joutuu aika monta rokotusta ottamaan, jos teen tätä työtä vielä seuraavat 20 vuotta eläkeikään asti. Halauaisin itse päättä mitä rokotuksia otan koska myös mulla on itsemääräämisoikeus.
Olen kyllä varannut marraskuulle ajan rokotukseen, mutta kyllähän tässä ehtii vielä perua sen ajan. Eihän sitä esihenkilö mistään tiedä olenko sitä ottanut vai en. Jospa "unohdan" ottaa rokotuksen.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä hyvä hoitaja.
Mä olen hyvä hoitaja ja myös mulla pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Mun ammattitaito ja tieto ei ole riippuvainen rokotteista. En ole tähänkään mennessä sairastanut influenssaa. Kai tiesit, että influenssan voi saada myös rokotteesta huolimatta?
Ap
Olen saanut flunssan, oli rokote tai ei. Flunssa tulee, jos yleiskunto laskee. Minulla flunssa iskee pari kertaa vuodessa.
Flunssa voi tulla, influenssarokotus ei sitä estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, kaikkeen sitä törmää. Astmaa sairastava hoitaja, joka ei halua influenssarokotetta. Ei vaikka siitä ois omalle astmallekin hyötyä. Eipä ois uskonut. Ymmärtäis jos kyse ois koronarokotuksista vuonna 2020, mutta influenssarokote. Sehän on pitkään tutkittu ja ollut olemassa kymmeniä vuosia.
Ap haluaa vaan raivota ja larppaa täällä sairaanhoitajaa.
En larppaa vaan olen sairaanhoitaja ja olen ollut hoitoalalla 16 vuotta.
Ap
Luoja varjelkoon potilaita, jotka ovat mielivaltasi armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla yhtään järkeenkäypää perustetta jättää rokote ottamatta? Sinä et vain halua, kun pakotetaan ei ole sellainen.
Mä en halua elimistööni vuosikymmenien ajan rokotteita.
Ap
Ai, oletat kuitenkin eläväsi vuosikymmeniä, vaikka elimistössäsi olisikin näitä rokotteita.
Ota mieluummin d-vitamiinia 100 mcg/pvä ja hyvä käsihygienia. Sairaana jää kotiin. T. Rokottamaton hoitaja
Olen ottanut influenssarokotteen ainakin 20 v. joka syksy, enkä ole ikinä saanut siitä mitään oireita.
Olen teininä 90-luvulla sairastanut influenssan pari kertaa ja se oli paha tauti. Silloin sitä tosin kutsuttiin A-virukseksi.
On myös teoreettinen mahdollisuus, että vuosien varrella kerätyt influenssarokotteet antavat vastustuskykyä myös tulevaisuudessa kehittyviä uusia vierusmuunnoksia vastaan. Kun sikainfluenssa levisi v. 2009, osoittautui, että vanhuksilla oli taudille parempi vastustuskyky, sillä ilmeisesti virus muistutti jotain vuosikymmeinä sitten kiertänyttä virusta:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tietyt rokotuspäivät, ja jos ei silloin ole sattunut olemaan töissä, ei ole kukaan huudellut rokottautumisen perään.
On ne kirjattu Kantaan kumminkin. Työnantajasi voi kurkkia niitä esim. silloin, jos pitää tsekata jotakin muuta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä hyvä hoitaja.
Mä olen hyvä hoitaja ja myös mulla pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Mun ammattitaito ja tieto ei ole riippuvainen rokotteista. En ole tähänkään mennessä sairastanut influenssaa. Kai tiesit, että influenssan voi saada myös rokotteesta huolimatta?
Ap
Olen saanut flunssan, oli rokote tai ei. Flunssa tulee, jos yleiskunto laskee. Minulla flunssa iskee pari kertaa vuodessa.
Flunssa voi tulla, influenssarokotus ei sitä estä.
Influenssarokotus lieventää myös iskeneen flunssan oireita, eli vähemmillä vaivoilla pääsee tuonkin taudin potemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
He käyttävät sen ottamalla rokotteen tai eivät!
t. Lähihoita vanhustyö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Niin ja koskaan ei voi tietää aiheuttajaa, joten ottamasi rokote ei välttämättä suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhukset on jokatapauksessa rokotettu, joten sen puolesta ihan sama onko hoitaja rokotettu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Jos yksikin vanhus kuolee takiasi influenssaan, kadut sitä loppuelämäsi. Sitä ei voi perua, etkä saa viattomuuttasi takaisin. Vaikka kukaan ei tietäisi, asia vainoaisi sinua.
Kuka tahansa vierailija ym. voi tartuttaa. Ei vain yksi rokottamaton hoitaja, joka ei sairasta. Mitenkäs noro? Mitenköhän siltä vältyttäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan joo. Poistoon.
Poista sä itsesi tästä ketjusta.
Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa.
Ap
:D No sehän osui ja upposi. Älä sitten toimi hoitajana jos et osaa perusasioita siitä miten taudit tarttuvat.
Voi pyhä sylvi. Sinä se asiantuntija olet 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut influenssarokotetta koskaan. Nyt olen riskiryhmää, koska on eräs lääkitys. En siltikään ota. Jos tarkoitus on, että kuolen influenssaan niin sitten kuolen. Koronarokotteen jouduin ottamaan kolme kertaa, sattuneista syistä. Miesystävällä sama juttu.
Ootte varmaan ne samat ääliöt, jotka aivastelette ja yskitte kaupoissa päin näköä tai kämmeniinne ja näpräätte sitten jokaisen tomaatin läpi räkäkourillanne.
- Voisitteko, pliis, tilata ruuat kotiin, ettei muiden tarvitsisi kulkea teidän viruspilvissänne.
Siis miten se ettei halua ylimääräisiä myrkkyjä kehoonsa tarkoittaa ettei osaa pestä käsiään tai yleisiä käytöstapoja? :D
Aloittaja ei ole oikeasti sh , koska ei tiedä että rokotteet pitää itse merkata Symbaan, tai mikä ohjelma missäkin on käytössä. Tiedä sitten miten luvallista työnatajan on seurata muiden terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos yksikin vanhus kuolee takiasi influenssaan, kadut sitä loppuelämäsi. Sitä ei voi perua, etkä saa viattomuuttasi takaisin. Vaikka kukaan ei tietäisi, asia vainoaisi sinua.
Ihanko meinaat että tuolla on mitään kykyä tuntea katumusta? Oma perse se tärkein.
Olethan varannut ajan influenssarokotusta varten? Kun menet kauppaan, onhan sinulla desinfiointipyyhkeitä mukana, jotta saat kärryn desinfioida ja toki täytyy sama tehdä käsille. Joka tavara, johon käsin kosket, desinfioithan kätesi?!
t. Tyhmiin vit-tuuntunut lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun pitäis tietää paremmin. Pitäiskö tsekata tuoreempaa tutkimustietoa jos oot aikakaudelta kirves ja turvenuija.
En ole aikakaudelta kirves ja turvenuija. Mä en vain ole voinut tartuttaa influenssaa koska en ole sitä sairastanut. Influenssan voi saada rokotteesta huolimatta.
Ap
Onko alan ammattilaiselle termi oireeton kantaja tuttu?
Voiko noroa kantaa sairastamatta itse?!
Ystäväni kuoli influenssaan ilman rokotusta. Jäi mies ja lapsi.
Ei työttömilläkään sairaalassa työkokeilussa mitään rokotuksia ole, kun työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan joo. Poistoon.
Poista sä itsesi tästä ketjusta.
Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa.
Ap
Sitten kun kerran saat sen influenssan rokottamattomana, takkisi kääntyy oitis. On se sen verran veemäinen tauti, että sen kyllä muistaa ja muistaa sen jälkeen takuulla ottaa rokotuksen. Eli jos vaikka tauti iskee rokotetulle, se vastaa perusflunssaa, joka on vielä siedettävä olotila varsinaiseen influenssaolotilaan verrattuna.
Astmaa sairastavalle ei influenssa ole helppo, oli rokotusta tai ei. Kokemusta on!
Huono idea. Liikennesääntöjen noudattaminen ei kuitenkaan sopisi hänelle, koska hänellä pitää olla itsemääräämisoikeus.
- Haudankaivajaksi. On tietääkseni aika itsenäistä hommaa, eivätkä entiset potilaansa olisi enää vaarassa.