Olen sairaanhoitaja ikäihmisten parissa ja mietin, että en ottaisi influenssarokotusta
En ole koskaan tiettävästi sairastanut influessaa enkä pidä siitä, että pakon edessä pitää ottaa rokotus. Onneksi koronarokotusta ei enää vaadita. Tässä joutuu aika monta rokotusta ottamaan, jos teen tätä työtä vielä seuraavat 20 vuotta eläkeikään asti. Halauaisin itse päättä mitä rokotuksia otan koska myös mulla on itsemääräämisoikeus.
Olen kyllä varannut marraskuulle ajan rokotukseen, mutta kyllähän tässä ehtii vielä perua sen ajan. Eihän sitä esihenkilö mistään tiedä olenko sitä ottanut vai en. Jospa "unohdan" ottaa rokotuksen.
Kommentit (96)
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan joo. Poistoon.
Poista sä itsesi tästä ketjusta.
Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa.
Ap
Mä mä mä
Ei ennenkään ihmiset ottaneet influensarokotuksia. Miksi nyt ?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka tartutat sen vanhuksiin. Koska heillä ei ole itsemääräämisoikeutta.
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut alalla jo ennen rokotuspakkoa enkä ole sairastanut influenssaa joten en ole sitä voinut kehenkään tartuttaakaan.
Ap
Sun pitäis tietää paremmin. Pitäiskö tsekata tuoreempaa tutkimustietoa jos oot aikakaudelta kirves ja turvenuija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos yksikin vanhus kuolee takiasi influenssaan, kadut sitä loppuelämäsi. Sitä ei voi perua, etkä saa viattomuuttasi takaisin. Vaikka kukaan ei tietäisi, asia vainoaisi sinua.
Kerran ottanut ja sain rokotteesta aika tymäkän taudin. Olin muutaman päivän aivan paskana. Helpommaks olis tullu sairastaa tauti.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä hyvä hoitaja.
Mä olen hyvä hoitaja ja myös mulla pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Mun ammattitaito ja tieto ei ole riippuvainen rokotteista. En ole tähänkään mennessä sairastanut influenssaa. Kai tiesit, että influenssan voi saada myös rokotteesta huolimatta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos yksikin vanhus kuolee takiasi influenssaan, kadut sitä loppuelämäsi. Sitä ei voi perua, etkä saa viattomuuttasi takaisin. Vaikka kukaan ei tietäisi, asia vainoaisi sinua.
Älä nyt viitsi olla lapsellinen. Influenssan voi saada vaikka olisi ottanut rokotteen.
Ap
Ei kai siinä influenssarokotuksessa ole mitään piikkiproteiineja. Miksi sitä pitäisi pelätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poista sä itsesi tästä ketjusta.
Mä en ole koko aikana pitänyt siitä, että pakotetaan ottamaan rokotuksia. Mä en ole ottanut influessarokotuksia ennen tätä pakkoa eikä mulla ole ollut influenssaa.
Ap
:D No sehän osui ja upposi. Älä sitten toimi hoitajana jos et osaa perusasioita siitä miten taudit tarttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvitteletko, että se tarkoittaa sitä ettet koskaan tulevaisuudessakaan sairastu influenssaan?
Mä olen sairastanut, eikä se ollut todellakaan mikään kiva tauti. Voin vain kuvitella mitä se tekisi hauraalle vanhukselle.
Mutta provohan sinä tietysti olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä nyt viitsi olla lapsellinen. Influenssan voi saada vaikka olisi ottanut rokotteen.
Ap
Mutta olisit tehnyt sen tahallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun pitäis tietää paremmin. Pitäiskö tsekata tuoreempaa tutkimustietoa jos oot aikakaudelta kirves ja turvenuija.
En ole aikakaudelta kirves ja turvenuija. Mä en vain ole voinut tartuttaa influenssaa koska en ole sitä sairastanut. Influenssan voi saada rokotteesta huolimatta.
Ap
Hullut luulevat aivan kuin korona-aikan, ettei rokotettu voi saada tartuntaa tai tartuttaa muita. Kyllä voi, mutta oireet ovat lievempiä. Niiden vanhusten ja muiden riskiryhmäläisten sen sijaan kannattaa ottaa rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihanko meinaat että tuolla on mitään kykyä tuntea katumusta? Oma perse se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mutta olisit tehnyt sen tahallasi.
Enkä olisi. Älä jaksa oikeasti olla noin lapsellinen.
Heikkokuntoinen vanhus voi kuolla ihan tavalliseenkin flunssaan jonka on voinut saada ihan keneltä tahansa. Myös sulta.
Ap