Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kiinnitätte huomiota ihmisten hampaisiin?

Vierailija
16.10.2025 |

Mä en pysty keskittymään ihmisen kasvoissa sitten muuhun kuin tuijottamaan esim. sitä sekalaista alahammasrivistöä tai oudon pitkiä hampaita.

Kommentit (238)

Vierailija
161/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos istuu vastapäätä illallisella parikin tuntia, niin ihan väkisin sen ihmisen kasvoja joutuu katsomaan. Ihan samalla tavalla sinäkin katsot silmiä, nenää, hiuksia. Erikoista pahoittaa tästä nyt mielensä.

Itse asiassa en katso. Keskustellessa katsotaan silmiin ja muun ajan katse on kohdistettuna hieman  toisesta ohi. Törpöt kyyläävät muita. 

Eli sinä et koskaan huomaa muiden ihmisten ihoa, hiuksia, mitään? Et huomaa jos jollakin on akne tai ihottuma tai arpi kasvoissa? Erikoinen ominaisuus kieltämättä :)

Onko sulla ollenkaan elämää, kun ehdit noin paljon kyylätä muiden ominaisuuksia? 

Sulla sitä ei tunnu olevan! Olet yksinäinen ja syrjääntynyt! Kyllä ihminen toisen kanssa puhuessa näkee muutakin ku silmät. Oot melko laput silmillä kulkeva tai lääkepömössä, mikäli et näe muita ihmisiä ympärilläsi.

Vierailija
162/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon. Mä katson niiden suuta kun ne puhuu, luen huulilta. Jos jollain on huonot hampaat, luen suusta, että tyyppi on tyhmä, päihderiippuvainen ja/tai erittäin pahasti ulosotossa.

Hah! Aika moni missi on ulosotossa, vaikka heillä on "täydelliset" laminaattihampaat. Tai ehkä juuri sen takia, että on. Ei ole halpaa lystiä laitattaa sellaisia. 

Missejä ei ole mun tuttavapiirissä. Eikä myöskään Patrick Itäniemi, vaikka hänenkään hampaissaan ei kehumista ole. Voisitko palata hiukan realistisempaan ihmisjoukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaanpa, että joku missi tuo käsikynkässään TV gaalaan poikafrendin, jolta puuttuu kaksi etuhammasta ja viikon ruoanjätteet  näkyy hymyilevässä suussa. Kuinkahan moni tämänkin palstan närkästyjä on ensimmäisenä kivittämässä sen missin saati sitten poikaystävän. No ehkä ne ei kivitä, jotka sanojensa mukaan eivät näe ihmisen hampaita tai ulkonäköä katsoessaan häntä.

Hyvin moni. Sinä etunenässä. Kuulut selkeästi näihin ihmisiin, joille hampaat ovat elämää suurempi asia. Me vähän kypsemmät ihmiset ymmärrämme, että hampaat eivät kerro mitään ihmisestä itsestään. Aikas monella lätkäjätkällä puuttuu purukalustosta osa. Silti ovat ihailtuja sankareita, kun tekevät maalin tai taklaavat hienosti jne. Ja missitkin tuntuu tykkäävän hammaspuutteista huolimatta. Sen puoleen kaaduit nyt vähän omaan n

Oletko tyhmä vai tyhmä? Eipä sitä tuijottaa tarvitse, että näkee pelaajan puuttuvat hampaat. Sokea pitää olla, jos sellaista ei huomaa. Mutta nyt ei puhuttu huomaamisesta, vaan siitä tullaanko hampaiden takia kivittämään ihmistä vauvapalstalle. Normaalit ihmiset eivät sellaista tee. 

Vierailija
164/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missejä ei ole mun tuttavapiirissä. Eikä myöskään Patrick Itäniemi, vaikka hänenkään hampaissaan ei kehumista ole. Voisitko palata hiukan realistisempaan ihmisjoukkoon.

Ihan realistinen ihmisjoukko ovat missitkin, vaikka sinä et heitä tunne. En tunne minäkään, mutta osaan lukea. 

Vierailija
165/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos istuu vastapäätä illallisella parikin tuntia, niin ihan väkisin sen ihmisen kasvoja joutuu katsomaan. Ihan samalla tavalla sinäkin katsot silmiä, nenää, hiuksia. Erikoista pahoittaa tästä nyt mielensä.

Itse asiassa en katso. Keskustellessa katsotaan silmiin ja muun ajan katse on kohdistettuna hieman  toisesta ohi. Törpöt kyyläävät muita. 

Eli sinä et koskaan huomaa muiden ihmisten ihoa, hiuksia, mitään? Et huomaa jos jollakin on akne tai ihottuma tai arpi kasvoissa? Erikoinen ominaisuus kieltämättä :)

Olen eri, mutta en minäkään kiinnitä tuollaisiin huomiota. Tässä yksi päivä mietin, että minkä väriset silmät puolisollani. 

Olet itseäsi täynnä oleva kuspää! 

Vierailija
166/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.

Yhteenmuurautuneet? Minulla ei koskaan ole ollut hammaskiveä, mutta silti hampaani ovat yhdessä. 

Se hammaskivi on niiden hampaiden välissä niinku laasti muuratussa tiiliseinässä! 

Vierailija
167/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

163

mitä sinä teit 🤭 

Vierailija
168/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeastaan kiinnitä muuten kuin huomaan, jos jollain on huono hammashygienia tai esim. puuttuu hampaita ja jos niistä näkee, että johtuu huonosta hoidosa. Epätasainen hammasrivistö ei haittaa tai muut esteettiset seikat, vain se hygienian osuus on minulle tärkeää. 

Vierailija
169/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Nehän näkyy aina kun ihminen puhuu ja hymyilee.  Jos hampaat on hirveät, tulee vastenmielisyys koko ihmistä kohtaan. En halua olla sen hengityksen hajun tulilinjalla.

Vierailija
170/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viitattiin kasvosokeuteen. Sehän ei tarkoita sitä, että ei näkisi yksityiskohtia kun kohtaa ihmisen. Mutta kaikki paremmat ihmiset nyt vaan jonoon kun ette kiinnitä mihinkään huomiota.

Vierailija
171/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan realistinen ihmisjoukko ovat missitkin, vaikka sinä et heitä tunne. En tunne minäkään, mutta osaan lukea. 

Niin mitä vittua sinä piipität siinä?

Aihe oli: paljonko kiinnität huomiota ihmisen hampaisiin. Paljon, ja törkeät hampaat näyttää köyhältä. Mä näen niitä esim. kun jaan ruokajonossa ruokaa köyhille. Missejä siellä ei käy. Miten paska ihminen sinä oikein olet kun jankutat jostain vtun misseistä? Et käy koskaan oikeiden ihmisten luona vaan luet iltapaskoista missijuttuja?

Vierailija
172/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

163

mitä sinä teit 🤭 

Kysyin sinulta oletko tyhmä vai tyhmä. Mikä on vastauksesi? 

Vierailija
173/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä viitattiin kasvosokeuteen. Sehän ei tarkoita sitä, että ei näkisi yksityiskohtia kun kohtaa ihmisen. Mutta kaikki paremmat ihmiset nyt vaan jonoon kun ette kiinnitä mihinkään huomiota.

Kyllä ne kiinnittää, mutta niillä ei ole ihmiskontakteja.

Mä tunnistan yhden ihmisen nimenomaan hampaista, jotka on kaikki pinnoitettu kullalla. Melko erikoista Suomessa, mutta hänpä ei olekaan suomalainen. Olen huono tunnistamaan kasvoja, mutta kultahampaat on aika hyvä tuntomerkki. Samoin se, jos näkyy sentti hammaskauloja (yök)

Vierailija
174/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla yhtään muita parempi ymmärtääkseen eron näkemisen ja huomion kiinnittämisen välillä. Ihminen näkee päivän aikana tuhansia asioita, joihin hän ei aktiivisesti kiinnitä huomiota. Vai osaatko sinä kertoa, mikä väriset hiukset oli sillä naisella, joka käveli kadulla ohitsesi perjantaina klo 14.13, kun olit matkalla kauppaan? 

Vierailija
175/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli kai ihmisten tapaamisesta, ei iltapaskojen viihdejuttujen tavaamisesta. 

Vierailija
176/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kiinnittää, mutta niillä ei ole ihmiskontakteja.

Mä tunnistan yhden ihmisen nimenomaan hampaista, jotka on kaikki pinnoitettu kullalla. Melko erikoista Suomessa, mutta hänpä ei olekaan suomalainen. Olen huono tunnistamaan kasvoja, mutta kultahampaat on aika hyvä tuntomerkki. Samoin se, jos näkyy sentti hammaskauloja (yök)

Hyvät ihmiset eivät huomaisi noitakaan.

Vierailija
177/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös joku ihmeellinen pakkomielle hampaisiin keskittymiseen, jos toisella on vaikkapa suuret raot etuhampaiden välissä tai ne ovat vinksinvonksin kuin vanha risuaita. En ymmärrä mistä tämä tulee, mutta en tunnu voivan sille mitään. Muutaman kerran ensimmäiset (ja viimeiset) treffitkin ovat menneet hampaiden tuijotteluksi.

Vierailija
178/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe oli: paljonko kiinnität huomiota ihmisen hampaisiin. Paljon, ja törkeät hampaat näyttää köyhältä. Mä näen niitä esim. kun jaan ruokajonossa ruokaa köyhille. Missejä siellä ei käy. Miten paska ihminen sinä oikein olet kun jankutat jostain vtun misseistä? Et käy koskaan oikeiden ihmisten luona vaan luet iltapaskoista missijuttuja?

Ihan vain yritän avata sinulle sitä, että ulosotolla ei ole mitään tekemistä ihmisen hampaiden kanssa. Sinähän sanoit, että päättelet huonoista hampaista ihmisen olevan ulosotossa. Näinhän ei ole, koska tunnetusti moni "täydelliset" hampaatkin omaava on uilosotossa. 

Vierailija
179/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan. Se auttaa hahmottamaan, miksi missit otettiin puheeksi. 

Vierailija
180/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vissiin köyhät ja rumat ulisemassa että mitään väliä ei ole ja kukaan ei huomaa, kun ei vaan ole varaa hoitaa suutaan kuntoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme