Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kiinnitätte huomiota ihmisten hampaisiin?

Vierailija
16.10.2025 |

Mä en pysty keskittymään ihmisen kasvoissa sitten muuhun kuin tuijottamaan esim. sitä sekalaista alahammasrivistöä tai oudon pitkiä hampaita.

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden hampaat tai hampaattomuus. Tai muiden ikenet. 

Keskityn pitämään vain omista hampaistani huolta😊

Ai ihmisten kanssa keskustellessakin pidät vain omista hampaistasi huolta? Miten? 

Ap

Lankaan ja harjaan.

Sillä roikkuu hammaslanka toisesta suupielestä ja on hammasharja poskessa.

Vierailija
122/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.

Itse olen jo eläkeikäinen, mutta haluaisin kuitenkin huomauttaa, että vanhemmiten hampaiden hyvännäköisinä pitäminen kysyy sekä ylimääräistä energiaa että ylimääräisiä varoja. Itse olen priorisoinut hampaat, ja siksi suustani löytyy kruunuja ja implantteja, joihin kulutettua euromäärää en viitsi ajatella. Minulla oli nuorena luonnostaan vaaleat ja kauniit hampaat. Nyt ne eivät enää ole klassisella tavalla vaaleat eivätkä kauniit, mutta toivottavasti edes hoidetun oloiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan aika monella traumat omasta kalustostaan.

Vierailija
124/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikenet hymyillessä on rumaa katsottavaa vaikka hampaat olisivat normaalit.

Ei pysty katsomaan Jälkihikeä, koska Mikaela Ingbergin nauru on niin kauhean näköistä. Varmaan ainakin sentti ikeniä aina kun avaakin suunsa.

Sääli! Ihan fiksu ja epäilemättä kiva ihminen. Vamma on minun puolellani, kun tällaisesta häiriinnyn.

Vierailija
125/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon, ahdistaa tässä täydellisten hampaiden maailmassa, kun omat on päin v*ua.

Mikään ei estä sinua hankkimasta muovilaminaatteja, jos ne ovat sinun käsityksesi täydellisestä. 

Kyllä estää.  Rahan puute. Koko hammaskaluston korjaaminen paraatikuntoon maksaa kymppitonnin ainakin.

Vierailija
126/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat hampaat on niin harvinaiset että pakostakin alkaa mietti mihin muuhun ne liittyy?

Vierailija
127/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.

Itse olen jo eläkeikäinen, mutta haluaisin kuitenkin huomauttaa, että vanhemmiten hampaiden hyvännäköisinä pitäminen kysyy sekä ylimääräistä energiaa että ylimääräisiä varoja. Itse olen priorisoinut hampaat, ja siksi suustani löytyy kruunuja ja implantteja, joihin kulutettua euromäärää en viitsi ajatella. Minulla oli nuorena luonnostaan vaaleat ja kauniit hampaat. Nyt ne eivät enää ole klassisella tavalla vaaleat eivätkä kauniit, mutta toivottavasti edes hoidetun oloiset. 

Muuttuuko hammasluun väri siis iän myötä? Enpä ole ennen kuullut. Minulle vaalean värin ylläpitoon on normaalin kotipuhdistuksen lisäksi riittänyt että poistatttaa säännöllisesti hammaskiven ja ottaa samalla soodapuhalluksen. 

Vierailija
128/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaisiin tulee vilkaistua silloin, kun ihmisen Hengitys haisee pahalta. Oikeastaan muuten en juuri niitä katso. Tai siis en rekisteröi ollenkaan sitä, mitä näen. 

En ole varmaan koskaan haistanut kenenkään vieraan ihmisen hengityksestä mitään tuollaista.

Kyllä monen ihmisen Hengitys haisee ja sä väität ette ole koskaan haistanut? 

Vierailija
129/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon, ahdistaa tässä täydellisten hampaiden maailmassa, kun omat on päin v*ua.

Mikään ei estä sinua hankkimasta muovilaminaatteja, jos ne ovat sinun käsityksesi täydellisestä. 

Kyllä estää.  Rahan puute. Koko hammaskaluston korjaaminen paraatikuntoon maksaa kymppitonnin ainakin.

No hyi. Jos omat hampaat ovat ehyet, ei kannata hommata muovilaminaatteja. Muovilaminaattien asennus vaatii, että omat hampaat hiotaan ensin ohuiksi piikeiksi, eikä sellaista väkivaltaa kannata ehyille hampaille tehdä. 

Vierailija
130/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se häiritsee, jos jollakin on mustuneet, keltaiset, likaiset tai hammaskiven koristamat hampaat. Ja jos vielä ientulehdus haisee metrien päähän. Myös todella sikin sokin olevat pistävät silmään liikaa. Hoidattakaa ja putsatkaa hampaitanne. Ja jos vaan on yhtään ylimääräistä tilillä, suosittelen aikuisiälläkin oiottamaan hampaansa. Helpompi pitää puhtaanakin kun eivät ole tyyliä yks risti kaks.

Olet inhottava tuijottaja.

Näkee vastauksista, että ihmiset tahallaan ymmärtävät väärin. Kyllä tietyt asiat näkee ensisilmäyksellä. Ei tarvitse yhtään tuijottaa. Kummallista, jos ihminen ei näe toista ihmistä katsoessaan mitään. 

Vierailija
131/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tässä ketjussa ei tiedä edes perusasioita. Valkoisuutta hohtavat laminaatit ovat luoneet illuusion, että kellertäät hampaat ovat likaiset ja hoitamattomat. Oikeasti kenenkään hampaat eivät ole luonnostaan täysin valkoiset. Kellertävyyttä on kaikilla ennemmän tai vähemmän. Ja mitä hammaskiveen tulee: se on enemmän valkoita kuin keltaista. Sitä harvoin esiintyy muulla kuin hampaisen sisäpinnalla, joten et näe esimerkiksi toisen hymyillessä, onko hänellä hammaskiveä vai ei. 

Höpö höpö. Hammaskiveä on toisilla niin paljon, että se näkyy esim. Alahampaiden etupinnoilla valkoisina laittoivat, joka muuraa hampaat yhteen. Eli jos vuosia laiminlyöt hampaasi, niin kyllä sen vain näkee ulos päin ja kaukaa. Valitettavasti myös haistaa. 

Vierailija
132/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tässä ketjussa ei tiedä edes perusasioita. Valkoisuutta hohtavat laminaatit ovat luoneet illuusion, että kellertäät hampaat ovat likaiset ja hoitamattomat. Oikeasti kenenkään hampaat eivät ole luonnostaan täysin valkoiset. Kellertävyyttä on kaikilla ennemmän tai vähemmän. Ja mitä hammaskiveen tulee: se on enemmän valkoita kuin keltaista. Sitä harvoin esiintyy muulla kuin hampaisen sisäpinnalla, joten et näe esimerkiksi toisen hymyillessä, onko hänellä hammaskiveä vai ei. 

Höpö höpö. Hammaskiveä on toisilla niin paljon, että se näkyy esim. Alahampaiden etupinnoilla valkoisina laittoivat, joka muuraa hampaat yhteen. Eli jos vuosia laiminlyöt hampaasi, niin kyllä sen vain näkee ulos päin ja kaukaa. Valitettavasti myös haistaa. 

Höpöhöpö. 

t. suuhygienisti

Vierailija
133/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko hammasluun väri siis iän myötä? Enpä ole ennen kuullut.

Luonnollisesti kyllä. Iän myöä yksi jos toinen asia heikkenee ja kuluu. Myös hampaat. 

Vierailija
134/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se häiritsee, jos jollakin on mustuneet, keltaiset, likaiset tai hammaskiven koristamat hampaat. Ja jos vielä ientulehdus haisee metrien päähän. Myös todella sikin sokin olevat pistävät silmään liikaa. Hoidattakaa ja putsatkaa hampaitanne. Ja jos vaan on yhtään ylimääräistä tilillä, suosittelen aikuisiälläkin oiottamaan hampaansa. Helpompi pitää puhtaanakin kun eivät ole tyyliä yks risti kaks.

Olet inhottava tuijottaja.

Näkee vastauksista, että ihmiset tahallaan ymmärtävät väärin. Kyllä tietyt asiat näkee ensisilmäyksellä. Ei tarvitse yhtään tuijottaa. Kummallista, jos ihminen ei näe toista ihmistä katsoessaan mitään. 

Lue aloitusteksti ihan ajatuksen kanssa niin huomaat, että mitään väärinymmärtämistä ei ole. 

Vierailija
135/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaanpa, että joku missi tuo käsikynkässään TV gaalaan poikafrendin, jolta puuttuu kaksi etuhammasta ja viikon ruoanjätteet  näkyy hymyilevässä suussa. Kuinkahan moni tämänkin palstan närkästyjä on ensimmäisenä kivittämässä sen missin saati sitten poikaystävän. No ehkä ne ei kivitä, jotka sanojensa mukaan eivät näe ihmisen hampaita tai ulkonäköä katsoessaan häntä.

Vierailija
136/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään katsoa toisten purukalustoa. 

Vierailija
137/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaanpa, että joku missi tuo käsikynkässään TV gaalaan poikafrendin, jolta puuttuu kaksi etuhammasta ja viikon ruoanjätteet  näkyy hymyilevässä suussa. Kuinkahan moni tämänkin palstan närkästyjä on ensimmäisenä kivittämässä sen missin saati sitten poikaystävän. No ehkä ne ei kivitä, jotka sanojensa mukaan eivät näe ihmisen hampaita tai ulkonäköä katsoessaan häntä.

Hyvin moni. Sinä etunenässä. Kuulut selkeästi näihin ihmisiin, joille hampaat ovat elämää suurempi asia. Me vähän kypsemmät ihmiset ymmärrämme, että hampaat eivät kerro mitään ihmisestä itsestään. Aikas monella lätkäjätkällä puuttuu purukalustosta osa. Silti ovat ihailtuja sankareita, kun tekevät maalin tai taklaavat hienosti jne. Ja missitkin tuntuu tykkäävän hammaspuutteista huolimatta. Sen puoleen kaaduit nyt vähän omaan nokkeluutesi, kun otit juuri missit esimerkiksi. 

Vierailija
138/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai esim. Sara Sieppi tulisi TV-gaalaan vaikkapa Ossi Väänäsen kanssa? Sanoisin, että Ossin hampaat olisivat siinä kohtaa aikalailla viimeinen asia, joka närkästyjillä olisi mielessä :D

Vierailija
139/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole elämäni aikana uhrannut niille ajatustakaan.

Vierailija
140/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma yösyöpöttely. Kunnolla nukahtaa vasta ku vetänyt hirveet hiilarit, arvaappa.... jaksaako sen päälle enää hinkkaa leegoi ja sit heräät hirvee p maku suus. Hienoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi