Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen passiivisuus ja energian puute

Vierailija
16.10.2025 |

Ollaan koko perhe kerrankin yhdessä syyslomalla. Päätettiin jo aiemmin ettei minnekään pidemmälle lähdetä reissuun, koska sanoin ihan rehellisesti että olen nyt niin poikki etten jaksa suunnitella yksin mitään isoa reissua. Joten emme lähteneet minnekään.

No, viikko on mennyt silleen että minä olen tehnyt joko kahden pienemmän kanssa jotain, käynyt museossa, puistossa jne, yhtenä päivänä menimme koko perhe uimaan minun ehdotuksestani. Viikonloppuna olemme vielä menossa kylpylään, tämäkin minun suunnittelema juttu. Kaikki ruokailut olen myös tähän mennessä ideoinut ja suunnitellut.

Olemme juuri ennen lomaa käyneet keskustelun, jossa sanoin että en sitten jaksa kaikkea miettiä ja ideoida, että toivon mieheltä myös jotain panosta lomaan kun useimmiten olen yksin ollut syyslomalla lasten kanssa.

Mutta mies ei tähän päivään mennessä ole keksinyt mitään. Ei yhtään mitään. Tuntuu että en vaan jaksa enää. Olisi paljon parempi jos mies olisi töissä, nyt ärsyttää vaan ettei edes keksi lähteä lasten kanssa ulos päivän aikana ellen ole vieressä sanomassa että hei, lapset tarvisi liikuntaa ja ulkoilmaa! 

Olen vakavasti harkinnut eroa, koska miehen energia tai sen puute vetää vaan koko perhettä sellaiseen ihmeelliseen saamattomuuden tilaan. Elämä vaan menee eteenpäin eikä siitä saada mitään irti, ei siis yhtään mitään. 

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästikään osaa vain olla.

Vierailija
62/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten on oltava kuin työkkärin määräämä työtehotarkastaja suhteessa mieheensä?

Hyötymisen maksimointiko?

Ei ainakaan voi olla kumppanin viihtyvyydestä piittaaminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot niin hauska,onneksi sulla on kirjoittamisen lahja,toivon että saat tälleen purettua ajatuksiasi. Mulla oli elämäni paras lokakuu,tapasin kuusi viehättävää ihmistä.

Vierailija
64/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten on oltava kuin työkkärin määräämä työtehotarkastaja suhteessa mieheensä?

Ota itse vastuuta perheestä ja arjesta ja muista, että puolisosikin kaipaa lepoa. Jos olet hankkinut lapsia, heidän hyvinvointinsa menee sohvalla makaamisen edelle. Eiköhän koko perheen hyvinvointi parane.

Vierailija
65/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tässäkin tulee esiin mitä on metatyö. 

Siis se työ jota toisen mutta en sano kumman sukupuolen mielestä ei ees oo olemassa. Tädää.

Vierailija
66/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille sopii vain heidän tapansa tehdä asioita. Ilman naista elämä on paljon helpompaa.

M44

Vierailija
67/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, elät pidempään.

Vierailija
68/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se työ jota toisen mutta en sano kumman sukupuolen mielestä ei ees oo olemassa. Tädää.

Ja tämä metatyö on kuvainnollisesti kuin joku valtion raskas himmeli, jossa on hirveästi henkilökuntaa suunnittelemassa tyhjänpäiväisiä asioita, joihin ei tarvitsisi todellisuudessa niin paljoa resursseja uhrata.

Vierailija
69/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä metatyö on kuvainnollisesti kuin joku valtion raskas himmeli, jossa on hirveästi henkilökuntaa suunnittelemassa tyhjänpäiväisiä asioita, joihin ei tarvitsisi todellisuudessa niin paljoa resursseja uhrata.

No mikset sitten vaan tee niitä asioita, niin toisen osapuolen ei tarvitse niitä ajatella? Jos ne kerran vaan hoidetaan ilman mitään turhia resursseja. Vai onko teilläkin niin, että nainen joko nuäyt vaan tekee kaikki hommat tai joutuu muistuttamaan muuta perhettä, että ne pitää tehdä?

Vierailija
70/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein arvaa kumpaa puolta edustat

Vierailija
71/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin. Just et aina inistään et se toinen valittaa ja inisee, siis hän joka tekee sen ajatustyön ja lopulta toteuttaa asiat, toisella kun menee pää sekaisin jo siitä että niitä asioita pitää miettiä 

Vierailija
72/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota itse vastuuta perheestä ja arjesta ja muista, että puolisosikin kaipaa lepoa. Jos olet hankkinut lapsia, heidän hyvinvointinsa menee sohvalla makaamisen edelle. Eiköhän koko perheen hyvinvointi parane.

Jos osan perheestä hyvinvointi edellyttää sohvalla(miksi aina sohvalla) makaamista?

Vierailija
73/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos väsyneet lapset tai isovanhemmat haluavat levätä sohvalla makaamalla?

Menetkö huutamaan että ylös ja töihin, sinulle hyötyä tuottamaan?

Vierailija
74/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen testoarvot kunnossa? Onko ylipainoa. Liikuntaa Ehdottomasti pitkin viikkoa. Hyvä kunto kaiken a ja o.

Vierailija
75/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että sinä itse, maksimaalisen hyötymisen asenteinesi, olet sen miehesi väsyn aiheuttaja?

(täydelliset älkää turhaan vastatko)

Vierailija
76/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kaikki saavat maata sohvalla suunnilleen saman ajan? Eikä niin, että yksi passaa perhettä ja muut makoilevat kuka missäkin? Yleensä sen ikäiset lapset, joita riehumisen sijaan kiinnostaa makoilu osaavat myös tehdä osansa yhteisessä kodissa. Pienemmät lapset ovat yleensä liikkeessä koko hereilläoloajan ja kaipaavat vähän ohjelmaa.

Vierailija
77/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen testoarvot kunnossa? Onko ylipainoa. Liikuntaa Ehdottomasti pitkin viikkoa. Hyvä kunto kaiken a ja o.

Tulee hevoskauppias mieleen.

Vierailija
78/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä köllöttely vs kaunainen kyttääminen

....ja voittaja on....

Vierailija
79/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi voi tehdä mitään muutosta, ei hän osaa eikä pysty, miehesi on sohvaperuna tai kotihiiri, mikä nyt vaan sopiva nimitys jonka keksit ihmiselle joka haluaa viettää vapaa aikansa kotona.

Vierailija
80/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehesi voi tehdä mitään muutosta, ei hän osaa eikä pysty, miehesi on sohvaperuna tai kotihiiri, mikä nyt vaan sopiva nimitys jonka keksit ihmiselle joka haluaa viettää vapaa aikansa kotona.

Kyllä väsynytkin pystyy. Japanissakin jotkut kirjaimellisesti tappavat itsensä työllä. Mutta: miksi pitäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan