Miehen passiivisuus ja energian puute
Ollaan koko perhe kerrankin yhdessä syyslomalla. Päätettiin jo aiemmin ettei minnekään pidemmälle lähdetä reissuun, koska sanoin ihan rehellisesti että olen nyt niin poikki etten jaksa suunnitella yksin mitään isoa reissua. Joten emme lähteneet minnekään.
No, viikko on mennyt silleen että minä olen tehnyt joko kahden pienemmän kanssa jotain, käynyt museossa, puistossa jne, yhtenä päivänä menimme koko perhe uimaan minun ehdotuksestani. Viikonloppuna olemme vielä menossa kylpylään, tämäkin minun suunnittelema juttu. Kaikki ruokailut olen myös tähän mennessä ideoinut ja suunnitellut.
Olemme juuri ennen lomaa käyneet keskustelun, jossa sanoin että en sitten jaksa kaikkea miettiä ja ideoida, että toivon mieheltä myös jotain panosta lomaan kun useimmiten olen yksin ollut syyslomalla lasten kanssa.
Mutta mies ei tähän päivään mennessä ole keksinyt mitään. Ei yhtään mitään. Tuntuu että en vaan jaksa enää. Olisi paljon parempi jos mies olisi töissä, nyt ärsyttää vaan ettei edes keksi lähteä lasten kanssa ulos päivän aikana ellen ole vieressä sanomassa että hei, lapset tarvisi liikuntaa ja ulkoilmaa!
Olen vakavasti harkinnut eroa, koska miehen energia tai sen puute vetää vaan koko perhettä sellaiseen ihmeelliseen saamattomuuden tilaan. Elämä vaan menee eteenpäin eikä siitä saada mitään irti, ei siis yhtään mitään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tässäkin tulee esiin mitä on metatyö.
Siis se työ jota toisen mutta en sano kumman sukupuolen mielestä ei ees oo olemassa. Tädää.
Ja tämä metatyö on kuvainnollisesti kuin joku valtion raskas himmeli, jossa on hirveästi henkilökuntaa suunnittelemassa tyhjänpäiväisiä asioita, joihin ei tarvitsisi todellisuudessa niin paljoa resursseja uhrata.
Se että lähtee lasten kanssa ulos ei tosiaan hirveästi resursseja vaadi. Aloittajan mies ei kykene edes tähän omatoimisesti.
Elät jo nyt käytännössä yksinhuoltajana. Eron jälkeen elintaso kyllä tippuu, mutta itse totesin että se on todellakin sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että eroa.
Pärjäät hyvin jo yksinhuoltajana ja turhaan kannat miestä mukanasi, Mokoma laiskiainen. Tuollaisella miehellä ei tee yhtään mitään.
Olosikin kevenee, kun ei tarvitse mieheltä kysellä, jutella enää mitään. Hän ei selvästikään ymmärrä eikä aio muuttua.
Tai ehkä se naisen rakentama perhehimmeli jossa miehellä ei ole tilaa/aikaa levätä ja palautua kuin ihminen, on syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Testosteronia koneeseen niin energiatasot nousevat. Ja masennus väistyy jos on väistyäkseen.
Meidän vihervasemmistolanen mies päätti voimistaa gi-voimiaan taijin avulla.
Toimii paremmin kuin testot.
Miksi muuten aina se, että mies ei halua/jaksa/ole kiinnostunut/younameit pitää vääntää muotoon "ei pysty/osaa"?
Tyyliin "mieheni ei pysty käyttämään huulipunaa" ?????
Tunteeko sitä voittaneensa jotain vai miksi a-i-n-a???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että eroa.
Pärjäät hyvin jo yksinhuoltajana ja turhaan kannat miestä mukanasi, Mokoma laiskiainen. Tuollaisella miehellä ei tee yhtään mitään.
Olosikin kevenee, kun ei tarvitse mieheltä kysellä, jutella enää mitään. Hän ei selvästikään ymmärrä eikä aio muuttua.
Tai ehkä se naisen rakentama perhehimmeli jossa miehellä ei ole tilaa/aikaa levätä ja palautua kuin ihminen, on syyllinen?
Mun kokemuksen mukaan miehet kyllä ottaa sen leponsa ja palautumisensa eivätkä kysele lupia. Palkkatyöt yleensä hoitavat myös kunnialla, mutta jostain syystä heille on ihan ok jättää kotona pakollisia asioita muille. Perheen molemmat aikuiset kaipaavat palautumista. Jos olette yhteistuumin hankkineet perheen, niin se ei ole mikään naisen rakentama himmeli.
Jos nykyaikana lasten vanhemmat toimisivat niin kuin 1970-luvulla, niin monesta perheestä otettaisiin lapset huostaan!
Äidit eivät ole imettäneet lapsiaan. Hyvin pieniä, jopa 2-3 kuukauden ikäisiä vauvoja on kuljetettu hoitoon kouluttamattomille perhepäivähoitajille - "naapurin tädeille" - ja päiväkoteihin. Mitä ajattelette - veisikö joku vastuullinen nykyvanhempi 2-3 kuukauden ikäisen vauvansa päivähoitoon???
Alle kouluikäiset lapset ovat olleet yksin ulkona ja kuljeskelleet pitkin pihoja ja kyliä ja ILMAN aikuisen valvontaa. Sen ajan äideillä ja isillä ei ole ollut alkeellisintakaan käsitystä - eikä aina edes kiinnostusta - missä heidän lapsensa liikkuvat, mitä tekevät ja kenen kanssa ovat. Uimataidottomat lapset ovat kuljeskelleet jopa uimarannoilla ja vesistöjen ääressä ilman aikuista valvojaa! Liian moni lapsi on hukkunut tai joutunut liikenneonnettomuuteen.
Tilastotietoa: Vuonna 1969 hukkui 79 alle 14-vuotiasta lasta. Nykyään lasten hukkumiskuolemat ovat harvinaisia ja vuosittain vain muutama lapsi kuolee hukkumalla. Vuonna 1969 liikenneonnettomuudessa sai surmansa 169 lasta ja nykyään vain muutama lapsi kuolee vuosittain auto-onnettomuudessa. Vuonna 1969 kuoli 340 lasta tapaturmaisesti tai väkivallan seurauksena. Vuonna 2013 vastaava luku oli 20 lasta.
Jopa alle kouluikäisia ja pieniä alakoululaisia on kuskattu sukulaisille ja mummoloihin hoitoon. Usein ja pitkiksi ajoiksi - jopa viikoiksi - ja lasten vanhemmat ovat huidelleet milloin missäkin. Lapsilla ei ole aina ollut huolehtivaa vanhempaa kotona. Pienet alakoululaiset ovat lähteneet aamulla yksin kotoa kouluun ja palanneet koulusta tyhjään kotiin. Alakoululaiset ovat kuljeskelleet koulupäivän jälkeen tuntikausia avaimet kaulassa milloin missäkin.
Itsekkäät ja välinpitämättömät vanhemmat ovat lähteneet ilman lapsiaan kesämökille, matkoille ja jopa ulkomaille ja jättäneet jopa alakouluikäiset ja yläkouluikäiset lapset yksin kotiin. Jos alaikäisten lasten vanhemmat toimisivat nykyaikana näin, niin vastuulliset naapurit soittaisivat apuun lastensuojeluviranomaiset!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andropaussi aiheuttaa passiivisuutta, negatiivisuutta ja marinaa. Lääkäristä saa apua.
Mies on aina ollut samanlainen? Nyt vasta olen herännyt kunnolla siihen ja sanonut kyllä useasti että toivoisin vähän aktiivisuutta hänen suunnastaan, että olen tosi väsynyt siihen etten saa häneltä oikein mitään. Hän saattaa luvata että yrittää enemmän, mutta nyt taas hän jopa lupasi ennen syyslomaa että keksii sitten tekemistä ettei minun tarvi, vaan mitä tapahtui? Ellen erikseen sano että hei, nyt sinun pitää keksiä tekemistä lapsille, hän ei tee mitään. T. Ap
No miksi niille lapsille täytyy tekemistä keksiä? Itse kun olen tällainen 1970-luvulla syntynyt, jonka lapset jo aikuisia, niin ihmettelen tällaista kovin. Lapset sai meillä keksiä tekemisensä ihan itse, ei aikuiset olleet mikään lasten viihdeto
Vierailija kirjoitti:
Naisille sopii vain heidän tapansa tehdä asioita. Ilman naista elämä on paljon helpompaa.
M44
No täs nyt on kyse siitä, että ei tee mitään.
Andropaussi
aiheuttaa
passiivisuutta, negatiivisuutta,
impotenssia, lapsellisuutta,
noloja tilanteita
ja miehen (😅)
marinaa.
......
Lääkäristä saisi apua.
Uskon, että AP:n mies on varmasti flegmaattinen mutta on AP:llakin ongelmia. Muistan itse lapsuudestani, miten meitä lapsia ahdisti kun loma-matkat oli aina tuupattu täyteen kaikenlaisia aktiviteettejä meidän äitimme toimesta. Välillä voisi ihan oikeasti vain olla. Sitä sinä et selvästikään osaa.
Kun pariskunnalla tulee ero ja mies ryhtyy viikko-viikko isäksi, kuoriutuu suuresta osasta "laiskoja" miehiä ihan käypä ja huolehtivainen vanhempi. Miehet usein tarvitsee sen ärsykkeen, että kukaan ei tosiaan ole tekemästä heidän puolestaan niitä juttuja. Silloin ottavat itseään niskasta kiinni. Kaiken maailman valittaminen ja vatvominen ei saa miestä nousemaan sohvalta. Toisaalta AP:nkin täytyy oppia hyväksymään miehen tapa tehdä asioita. Jos valitat siitä miten mies ei vienyt lapsia sinne tai tänne ja hoidat lapsille eväät ja vaatteetkin päälle, heittää mies hanskat tiskiin.
Otan siis osaa AP:n dilemmaan ja olen ihan varma että mies tosiaan jättänyt kaiken sinulle. Kuitenkin väittäisin, että osa ongelmaa on sinun kyvyttömyytesi höllätä.
Ymmärrän ap:ta.
Vanhemmuus on sellaista, että vaikka kuinka olisi töistä loma, niin vanhemmilla työt ei lopu kotona lomallakaan. Ruoka- ja pyykkihuolto jatkuu ja järkevästä päivärytmistä olisi ainakin lasten hyvä pitää kiinni. Unikaan tuskin tulee, jos koko päivä on vain pötkötetty sisällä ruutujen ääressä, eikä ole missään käyty/ulkoiltu.
Ja voiko pieniä lapsia vastuuttaa siitä, että keksisivät itse järkevää ja kehittävää tekemistä? No ei voi. Itse lapsena muistan sen tunteen, kun vanhemmat lomalla käskyttivät menemään ulos, koska "olet ollut sisällä koko päivän". Siellä pihalla sitten pyörin itsekseni samalla, kun vanhemmat jäivät itse katsomaan telkkaria (eivätkä kyllä myöskään olleet käyneet ulkona). Välillä huikkasin ovesta, että saako jo tulla.
Jos toinen vanhempi järjestää kaikki ateriat, siivoaa niiden jäljiltä, pyykkää ja sitten keksii ihan normaalia päiväohjelmaa ja toinen katsoo puhelinta, niin kyllä ärsyttäisi hyvin paljon. Ja saattaisi tulla eropohdintoja aika nopeasti.
Kummallista, että tällä palstalla on tuhansia ketjuja parisuhteista, joissa mies tekee jotain väärin, mutta parisuhdeketjuja joissa nainen on miehen mielestä väärässä on vain muutamia.
Sanoisin että eroa.