Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (2349)
Tänään 13. päivä kipeenä. Pää on täynnä räkää. Keuhkoputki röhisee. Kuumettakin ehkä. Mikään ei auta. En jaksa enää yskiä, niistää.. nyyhk ja niisk.
Vierailija kirjoitti:
Tänään 13. päivä kipeenä. Pää on täynnä räkää. Keuhkoputki röhisee. Kuumettakin ehkä. Mikään ei auta. En jaksa enää yskiä, niistää.. nyyhk ja niisk.
Oletko käynyt jo lääkärissä?
Kuulostaa tuo tautisi vähän huolestuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea tätä ketjua alussa, ja sydämeeni tuli jotenkin sellainen hyvin pehmeä ja rauhallinen olo. Tuntuu kodilta nämä kaikki asiat. Olen tässä kotvasen yrittänyt laskea sisimmästäni kierroksia, jäänteitä hivenen kehnoista valinnoista matkani varrella.
Olkoonkin aivan liian ponnekasta, haluan kiittää sinua ap tästä aloituksesta ja teitä kaikkia täällä. Tylsyys on aarteenkaltaista kultaa ihmisen sielulle.
Mytty sukan sisässä -case, siihen asti olen lukenut. Pidin siitä kovasti. Muistan, miten olen usein itse tarkkaillut samaa. Ja jossain kohtaa se mytty menee niin tiiviiksi ja kovaksi, että sitä ei enää siedä, ja se pitää nypätä pois. Tavallaan ehkä jopa liian tyydyttävää tähän keskusteluun se kohta. Paitsi jos mytty on saanut alkunsa päättelemättömästä langasta, eikä se irtoa nyppäämällä.
Tuleeko liian jännää, jos keksin itselleni nimimerkin tähän?
Alan nyt lukemaan v
Nyt on pakko sinulle sanoa, että nimimerkkisi on liian räiskyvä tälle palstalle. "Kostea" saa mielikuvituksen liiaksi kiihtymään eikä sitten ole enää tylsää. Ole pelkkä "Villa" . Ihan naapurin Kimmon puolesta vaan olen huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen. 3.päivä menossa, aivastuttaa, nenä kipeä ja tukossa. Päätä särkee. En tiedä kuumeesta, kun mittari hukassa...
Blääähhh. Tylsääkin tylsempää on sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kuunnella saamenkielisiä uutisia, vaikka en ymmärrä niistä mitään. Se puheen nuotti on niin leppoisaa. Tulee tunne, että ei ole mitään hätää, kaikki järjestyy aina ajallaan.
Minäkin rakastan kuunnella niitä! Ihan sama fiilis tulee mullekin niistä.
Mulle merisää tuottaa samaa levollisuutta. Nuorempana kuuntelin radiosta News in english.
Hyvää yötä, onni myötä
Ehkä se on se luonnon rauha ja järkähtämättömyys, joka vaikuttaa mieleen?
Mökillä meren saaressa oli kaatunut mänty, ei kovin paksu edes, mutta vanha. Laskin vuosirenkaista, että se on ainakin 130 vuotta vanha. Ajattelin, mitä kaikkea sen elinaikana on Suomessa tapahtunut. Sotia, kapinoita, hyviä ja huonoja vuosia, Suomen itsenäistyminenkin.
Mänty on vain ollut omalla paikallaan, kestänyt sodat, tuiskut ja tuulet, kuivuuden ja märkyyden, pimeyden ja ympärivuorokautisen valon. Lopulta myrsky kaatoi puuvanhuksen. Sen siemenistä on kuitenkin kasvanut jo uusi sukupolvi samoille paikoille.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna lettuja. Meen tekemään taikinan valmiiksi. Tulee parempaa kun jauho saa vähän turvota.
Joko letut tuoksuu? Mullon lettujen kanssa vattuhilloa, lapsuudesta tuttu juttu. Se jos mikä 'lohduttaa', enemmän kuin merisää.
Tykkään kuunnelle myös mikä jäänsärkijä avustaa mihinkin maksuluokkaan kuuluvia aluksia ja kehotetaan soittamaan...
Minä taas tykkään kuunnella meteorologi Matin sääennustuksia. Ihan äänen ja rauhoittavuuden vuoksi. Vaikka Matti varoittaisi tornadosta, en pelkäisi yhtään. Vauvalle nukutusäänite olisi Matin tehtävä. Lukisi vaikka vanhoja ennustuksia tai Kalevalaa.
Kaipaan aika usein Radio Suomen toimittajaa Hannu Suolasta.
Varhain viikonloppuaamuisin tuli Suomi soi. Siitä on jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen. 3.päivä menossa, aivastuttaa, nenä kipeä ja tukossa. Päätä särkee. En tiedä kuumeesta, kun mittari hukassa...
Blääähhh. Tylsääkin tylsempää on sairastaa.
Viides flunssapäivä tällä. Minäkään en ole jaksanut etsiä kuumemittaria.
Koiranomistajan epäonnea tämä, ulkoilutat koiraa, vaikka olisi kuinka kipeä olo. Toisaalta raitis ilma saattaa vähän aikaa helpottaa olokin. Ja nykyisinhän makaamista ei suositella sairaallekaan. Pitää liikkua vähän voinnin sallimissa rajoissa. Mutta ymmärtääkö kaikki aina rajansa, itsestänikään en ole varma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea tätä ketjua alussa, ja sydämeeni tuli jotenkin sellainen hyvin pehmeä ja rauhallinen olo. Tuntuu kodilta nämä kaikki asiat. Olen tässä kotvasen yrittänyt laskea sisimmästäni kierroksia, jäänteitä hivenen kehnoista valinnoista matkani varrella.
Olkoonkin aivan liian ponnekasta, haluan kiittää sinua ap tästä aloituksesta ja teitä kaikkia täällä. Tylsyys on aarteenkaltaista kultaa ihmisen sielulle.
Mytty sukan sisässä -case, siihen asti olen lukenut. Pidin siitä kovasti. Muistan, miten olen usein itse tarkkaillut samaa. Ja jossain kohtaa se mytty menee niin tiiviiksi ja kovaksi, että sitä ei enää siedä, ja se pitää nypätä pois. Tavallaan ehkä jopa liian tyydyttävää tähän keskusteluun se kohta. Paitsi jos mytty on saanut alkunsa päättelemättömästä langasta, eikä se irtoa nyppäämällä.
Tuleeko liian jännää, jos keksin itselleni nim
No johan, kiitos tuosta huomiosta, olet oikeassa. Ehkä jostain mieleni epätylsästä lokerosta lipsahti tuo monivivahteinen adjektiivi, jota en enää kyllä nimimerkkiini liitä. Ajatuksissani oli sellainen loskasta vettynyt villa, jossa on se märän lampaan aromi. Olisiko se riittävän tylsä? Toisaalta se on kyllä aika miellyttävä asia, koska se villa on silti lämmin. Hmm.
Nyt tulee puuduttavaa, sanan varsinaisessa merkityksessä: luin nyt nämä kaikki viestit, ja uskokaa tai älkää, vasen etusormeni PUUTUI. Koska kökötin tässä samassa asennossa, hievahtamatta, koko sen ajan. Kahvinikin jäähtyi, taas, lämmitän sen vielä kerran. Kolmannella kerralla menee sitten jo liian kitkeräksi. Mutta joissakin tilanteissa kelpaa kyllä sekin.
Voi apua. Olenko liian jännittävä yhä. En haluaisi olla.
T. Vettynyt Villa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Teeppä sananmuunnos eli munansaannos tuosta uudesta nimimerkistäsi. Ei kyllä ole tylsä. "Vettynyt villa" Mieti vielä, Vella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi oikein. Ärsyttävää. Mutta: Vettynyt Villa tuo mieleeni pahasti syyssateissa kastuneen, räystäslaudat irronneen h u v i l a n. Tuo kostea Villakin sai mielikuviini kallellaan olevan lahonneen mökin. Villa ja villa.
Vähän naurattaa ja piristää tätä tautista ap:tä.
Koittakaas ny tylsistyä vähä
Avara luonto tms ohjelma lauantaisin, ihana rauhallinen miesääni selostaa. Parhaita kuvauksia merten maailmoista. Oih, miten rauhoittavaa ja levollista :)
Valuuttakurssit, ennen tuli radiossa
Ja metronomin tikitys, kuka muistaa?
Vierailija kirjoitti:
Aamujunassa oli todella rauhallinen lipuntarkastaja. Kertoi tarkistavansa lippua sellaisella vähän anteeksi pyytävällä, lämpimällä nallekarhu-äänellä. Lienikö vain väsynyt, vai onkohan harkittua, koska ei tuolle nyt viitsi varmaan kukaan heti huutamaankaan ruveta vaikka lippu puuttuisiskin. Kiittämätön ammatti. Mukavan oloinen mies.
Sullei sit aamu alkanu tylsästi? Ehkä huomenna.
Eilen aloin huvikseni katsoa Onnib aikatauluja, kun marraskuun tarjous 10€ matkat.
Soankylään asti, kaks bussia, 20€. Olis kannattanu varata menopaluu ja käyä kahtomassa pohjosen maisemia. Tosin yömatka toinen, ellei olis ollu perillä yötä. Eipä siinä maisemia näe.
Kävin viime kesänä, yöbussi sinne, 4yötä perillä, päiväbussi takaisin 11h/sivu. Hinta oli kyl jotain ihan muuta.
Mitähän tänään tutkis? Elisan osakeantia?
Tylsistä harrastuksista. Harrastaako kukaan muu sellaista, että autoillessaan lukee tienviittoja ja erilaisia yritysten nimikylttejä siten, että lausuu ne mielessään oikein selkeästi artikuloiden?
Tästä tulee joskus vähän jännempi versio, kun epähuomiossa harhautuu pohtimaan, mistäköhän tuokin yritys on keksinyt nimensä, joka siinä mainoskyltissä komeilee. Onkohan tämä jo liian kiinnostavaa..
Esimerkiksi ETRA. Onko se lyhenne? Eteville Rakentajille. Tai. Erityisen Tärkeitä Rakentamisen Asioita. Tylsää on se, että joka kerta jostain syystä mietin vain rakentamisen alaan liittyviä vaihtoehtoja. En edes tiedä, mitä he myyvät. Joskus tosin tulee mieleen, että olikohan aikoinaan kaverukset Eino, Tarmo, Raimo ja Aimo, jotka keksivät alkaa yrittäjiksi yhdessä.
Nyt pelkään jo aika lailla, että olen sittenkin vielä liian epätylsä tänne. Uskokaa minua, mitään muuta en niin halua kuin tylsyyttä. Toivoisin, opastakaa sitä kohti, pyydän aivan. Tunnistan kyllä tylsyyden kun sitä näen, esimerkiksi täällä. Miehen nukkumisen havainnointi tuolla aiemmin, esimerkiksi. Aivan huipputylsää. Janoan tylsyyttä niin, että lopulta käy niin, että innostun noin tylsistä vinkeistä lopulta aivan liikaa, ja sitten ei enää olekaan tylsää. Jestas sentään, että ihmisyksilöllä voi olla vaikeaa.
Ei mutta nyt hillitsen itseni. Anteeksi.
Suunnittelen juuri metsään pakenemista. Mies tulee pian, kaverinsa kanssa. Sehän on aivan aivan liian jännää, ja sitä en todellakaan halua. Otan mukaan reppujakkarani ja kahvia, ja istun johonkin jossa on riittävän tasaista jakkaralleni. Toivon että sataisi edes vähän. Jos siinä istuessa, menisi sadevesi housuista, reisien kohdalta läpi ihoon asti, alkaisi paleltaa. Tulisi tylsää, koska ei voi mennä kotiin vielä.
T. Vettynyt Villa
Äh. Okei. Typistän nimimerkkini.
T. Vettynyt
(Mielestäni Tosi tylsä)
Kyllä ei ole hyvä jos joku nostaa itsensä muiden yläpuolelle jollain nimimerkillä. Kaikki ollaan samanarvoisia ilman mitään allekirjoituksia. Hyvin on pärjätty tähänkin asti ilman mitään Vettyneitä tai Kosteita Villoja. Rakennustyömaaltakin kuului kiroilua kun vettyneitä villoja nostelivat seinälle. Palaa riviin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tylsistä harrastuksista. Harrastaako kukaan muu sellaista, että autoillessaan lukee tienviittoja ja erilaisia yritysten nimikylttejä siten, että lausuu ne mielessään oikein selkeästi artikuloiden?
Tästä tulee joskus vähän jännempi versio, kun epähuomiossa harhautuu pohtimaan, mistäköhän tuokin yritys on keksinyt nimensä, joka siinä mainoskyltissä komeilee. Onkohan tämä jo liian kiinnostavaa..
Esimerkiksi ETRA. Onko se lyhenne? Eteville Rakentajille. Tai. Erityisen Tärkeitä Rakentamisen Asioita. Tylsää on se, että joka kerta jostain syystä mietin vain rakentamisen alaan liittyviä vaihtoehtoja. En edes tiedä, mitä he myyvät. Joskus tosin tulee mieleen, että olikohan aikoinaan kaverukset Eino, Tarmo, Raimo ja Aimo, jotka keksivät alkaa yrittäjiksi yhdessä.
Nyt pelkään jo aika lailla, että olen sittenkin vielä liian epätylsä tänne. Uskokaa minua, mitään muuta en niin halua kuin tylsyyttä. Toivoisin, opastak
Mä ajan usein semmosta reittiä, missä firmat on tyyliin Levy ja Lista. En huvita itseäni kuvittelemalla, että siellä myydään älppäreitä, vinyylejä, savikiekkoja ja laitetaan paremmuusjärjestykseen = lista. Tämän keksin nyt just. Firma Kymen viiri! On osto- ja myyntiliike. Outo nimi. Monet firmannimet liittyy jotenkin paikkakuntaan. Harlon oli, vai onkohan vieläkin? Hartolassa. Nelostien varressa. Ihmettelin aikani pysäyspaikkaa nimeltään Oravakivi. Istuuko siellä orava/oravat kivillä? Outo nimi mielestäni. Vitostiellä taan Pöljä ei enää jaksa naurattaa, joskus kyllä paljonkin. Päivää, olen A.A. Pöljästä... Joronjälki Joroisissa, Olohuoneita, Pankkeja, Olokorjaamoja lienee monetkin pubit.
Muistattekos keskiolutbaarit? Onkohan niitä vielä? Oli mielenkiintoista luettavaa M.A.Nummisen kirja niistä.
Mistä tulikin mieleen: näin törppö/tylsä olin. Luulin pitkään, että Bhausin mainosmies on M.A kunnes viime viikolla sain oivalluksen: se kuuluisa hehkulamppu syttyi pääni päälle, Sehän on Martti Servo ilman napanteria.
Nyt loppuu tylsästi tila. Ei tämäkään palsta loputtomiin siedä jahkailua aiheesta tai varsinkin sen vierestä...
Aamujunassa oli todella rauhallinen lipuntarkastaja. Kertoi tarkistavansa lippua sellaisella vähän anteeksi pyytävällä, lämpimällä nallekarhu-äänellä. Lienikö vain väsynyt, vai onkohan harkittua, koska ei tuolle nyt viitsi varmaan kukaan heti huutamaankaan ruveta vaikka lippu puuttuisiskin. Kiittämätön ammatti. Mukavan oloinen mies.