Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (1448)

Vierailija
1401/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tylsä musiikkimaku. Välillä leikin pitäväni monenlaisesta musiikista ja monesti pidänkin, mutta sitten se mihin aina palaan ja josta erityisesti pidän on synkeä ja haikeasanaiset surumieliset miesten laulamat metalli- ja metalcorebiisit. Joissa on kuitenkin joku toivoa antava lause tai toteamus mihin voi elämäänsä rakentaa. Sitten, kun löydän tälläisen uuden biisin kuunteluuni niin biletän yksin tuolissani ja elämä on tosi hyvää hetken ajan. 

Musiikin kuuntelu on kyllä välillä niin tunteita herättävää, että pakko pitää taukoa lähes kaikesta musiikista ja nollata aivoja. 

Musiikki: kaikist ihaninta, kun radiosta tulee yllättäen joku upea biisi. Jos kuuntelen saman itse valiten, ei toimi.

Mut: ihania biisejä tulee aika harvoin, siks radio on tylsä. Tai ehkä ne kauneimmat soi, kun olen vessassa tai postilaatikolla. Kuka tietää? Tai silloin, kun radio on kiinni...

Vierailija
1402/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muutaman kerran nähnyt unta ylioppilaskirjoituksista. Olin vanhana uusimassa jotain aineita. Kaikki meni niin loistavasti, että itsekin ihmettelin. Kyllä aamulla nauratti!

Joo. Tuttu juttu. Mä käyn unissani ammattiopintojakin uudestaan, yritän salata aiemmat opinnot. Yo-kirjoituksia aina pelkään unissani, en ole valmistautunut lainkaan. Tyhjä paperi edessäni, konsu. Ainekirjoitus, minkä aiheista en ymmärrä mitään.

Konseptipaperit piti itse ostaa ja lopuksi kirjoittaa kuivamustekynällä puhtaaksi koko aine. Oli työlästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin taas painajaisia töistä. Olen ollut eläkkeellä kymmenen vuotta.

Millaisia?

Elvytän lasta heimlichin otteella, enkä saa palaa pois lapsen henkitorvesta. Oikeassa elämässä sain ja lapsi pelastui. 🙏

Vierailija
1404/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tylsää ja surkeaa unta viime yönä, jossa yritin leikata omenapuitani oikein todeten samalla, että nyt minä pilasin ne kaikki puut ja leikkasin väärin. Toivon, etten tämä ole totta ensi keväänä. 

Vierailija
1405/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vaihtaa miehiä muutamaksi päiväksi edes? Siis sinä, jonka mies ei viitsi eikä jaksa ja sinä, jonka mies puhuu liikaa. Voisi olla mielenkiintoinen kokeilu. Toinen pari ei puhuisi mitään, toinen puhuisi ja varmaan myös lähtisi Ruissaloonkin jatkamaan juttua.

Mitä sanotte, rouvat?

Haha, onpas ideaa kerrakseen :D Mitäpäs tähän oikein osaisi tuumata. Hassu ajatuskin.

Mä en suosittele meidän jöröjukkaa seuraksi kenellekään, ei häntä huvita mikään. Tai ehkä joku nätti ja seksikäs nainen saisikin eloa tuohon kelohonkaan, aika monesti näin käy. Hyviä puolia löytyy kuitenkin niin paljon, että eiköhän tässä vielä mennä.

Sanonta kuuluu, ettei vaihtamalla parane. Ikäkin on tullut jo vastaan. Vanhojen koirien tavat myös istuvat tiukassa.

Mutta kiitos, oli aika hauska ehdotus.

PS. Huomenna on mun syntymäpäivä, jäärä näytti ostaneen täytekakun jääkaappiin. Ei ne sanat, vaan ne teot?

.

Vierailija
1406/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia?

Elvytän lasta heimlichin otteella, enkä saa palaa pois lapsen henkitorvesta. Oikeassa elämässä sain ja lapsi pelastui. 🙏

Olipa ahdistava uni! Oli varmaan huojentavaa herätä.

Vierailija
1407/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia?

Olipa ahdistava uni! Oli varmaan huojentavaa herätä.

Siitä tositilanteestakin on jo 30 vuotta, se jäi mieleen iäksi. 

Vierailija
1408/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muutaman kerran nähnyt unta ylioppilaskirjoituksista. Olin vanhana uusimassa jotain aineita. Kaikki meni niin loistavasti, että itsekin ihmettelin. Kyllä aamulla nauratti!

Joo. Tuttu juttu. Mä käyn unissani ammattiopintojakin uudestaan, yritän salata aiemmat opinnot. Yo-kirjoituksia aina pelkään unissani, en ole valmistautunut lainkaan. Tyhjä paperi edessäni, konsu. Ainekirjoitus, minkä aiheista en ymmärrä mitään.

Konseptipaperit piti itse ostaa ja lopuksi kirjoittaa kuivamustekynällä puhtaaksi koko aine. Oli työlästä.

Tämmöistähän se oli.

Olen joskus katsonut oikein vanhoja äidinkielen yo-kokeen aiheita. Melko vaikeita olivat, varsinkin 1930-luvulla. Aivan kuin reaalikoekysymyksiä. Eikä ollut mitään lähdeaineistoa.

Nyt on koe aivan erilainen. Ei pääse läpi pelkällä ainekirjoituksella. Onko parempi kuin entinen, en tiedä.

Vierailija
1409/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja kanaa pyhäinpäivän ruokana. Kahvia ja päiväysvanhoja suklaakonvehteja. Tylsää kun nekin ehtii vanhentua niin nopeasti. Vuodessa. 

Vierailija
1410/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasin itseni rumaksi, eipä paljoa vaatinut :(

Halloweenjuhlat alkaa kohta.

Vierailija
1411/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja aiheita on ollut menneisyydessä äidinkielen kokeessa.

V.1967 esim. Taideteollinen muotoilu Suomessa tai Jäkälät ja niiden taloudellinen merkitys

V.1945 Viljelyskasviemme jalostaminen tai Miten Runebergin oleskelu Hämeessä vaikutti hänen runouteensa

V.1917 Hannibal 

V.1897 Jeesuksen valta luonnon yli tai Syötävät vesieläimemme

Mikä olisi teistä ollut paras aihe?

Vierailija
1412/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostsin voin olla varma, niin diitä, etten tänä päivänä pääsisi läpi uhdestäkään yo-osiosta, en edes äikästä, saati muista kielista enkku, ruotsi, saja

Abi vm 1980

Vierailija
1413/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jostsin voin olla varma, niin diitä, etten tänä päivänä pääsisi läpi uhdestäkään yo-osiosta, en edes äikästä, saati muista kielista enkku, ruotsi, saja

Abi vm 1980

Korjattuna: Jos jostain voin olla varma, niin siitä, etten tänä päivänä pääsisi läpi yhdestäkään yo-osiosta, en edes äikästä, saati muista kielistä enkku, ruotsi, saksa.

Sama

Vierailija
1414/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V.1967 esim. Taideteollinen muotoilu Suomessa tai Jäkälät ja niiden taloudellinen merkitys

V.1945 Viljelyskasviemme jalostaminen tai Miten Runebergin oleskelu Hämeessä vaikutti hänen runouteensa

V.1917 Hannibal 

Runebergista olisin kirjoittanut.

Vierailija
1415/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V.1917 Hannibal 

Runebergista olisin kirjoittanut.

Hauskasti näkyy ruotsin kielen vaikutus tuossa Jeesuksen valta luonnon yli  -otsikossa. 

Vierailija
1416/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vaihtaa miehiä muutamaksi päiväksi edes? Siis sinä, jonka mies ei viitsi eikä jaksa ja sinä, jonka mies puhuu liikaa. Voisi olla mielenkiintoinen kokeilu. Toinen pari ei puhuisi mitään, toinen puhuisi ja varmaan myös lähtisi Ruissaloonkin jatkamaan juttua.

Mitä sanotte, rouvat?

Haha, onpas ideaa kerrakseen :D Mitäpäs tähän oikein osaisi tuumata. Hassu ajatuskin.

Mä en suosittele meidän jöröjukkaa seuraksi kenellekään, ei häntä huvita mikään. Tai ehkä joku nätti ja seksikäs nainen saisikin eloa tuohon kelohonkaan, aika monesti näin käy. Hyviä puolia löytyy kuitenkin niin paljon, että eiköhän tässä vielä mennä.

Sanonta kuuluu, ettei vaihtamalla parane. Ikäkin on tullut jo vastaan. Vanhojen koirien tavat myös istuvat tiukassa.

Mutta kiitos, oli aika hauska ehdotus.

PS. Huomenn

Hei. Tylsääkin tylsempää synttäriä jäärän kaa. Toivottavasti kakku putoaa jääkaapista otettaessa, kerma on hapantunutta ja kostutusmehu käynyttä. Kahvista tulee laihaa ja sokeri on lopussa. Jne

Vierailija
1417/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selannu koko päivän Vintediä ja Toria. Kukaan ei ole kiinnostunut mistään myymästäni. Välillä tuijottelen seinään. Kohta on saunavuoro ja saunakaljojakin olis, mutta ei huvita edes ryypätä. Sataa. 

Vierailija
1418/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveltiin pururadalla ja metsässä. Tylsän rauhallinen olo.

Vierailija
1419/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selannu koko päivän Vintediä ja Toria. Kukaan ei ole kiinnostunut mistään myymästäni. Välillä tuijottelen seinään. Kohta on saunavuoro ja saunakaljojakin olis, mutta ei huvita edes ryypätä. Sataa. 

Mitä sä myyt siellä?

Vierailija
1420/1448 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abi vm 1980

Mutta unessa sujuu loistavasti!