Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käy mielessä ajatus, että olisi ihanaa elää ilman mitään vastuita pienessä mökissä järven rannalla

Vierailija
14.10.2025 |

Minulla hyvin usein - etenkin tuo täydellinen irtisanoutuminen vastuista, myös ajatusten tasolla. Ja ihan tarkoitan myös kaikkia läheisiä/läheisten ongelmia/töitä/arjen huolia. Voida vain päästää irti, kertakaikkisesti. Elellä hiljakseen tarvitsematta kelata mitään tai ketään. Tuon pienen hirsitalon aion toteuttaa, ellen nyt aivan lähivuosina kupsahda tästä. Ikää 50+.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa tää onkin.

Vierailija
2/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy, mutta sitten alan miettiä polttopuita ja olenkin tyytyväinen rivarissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sitten vastuussa lämmityksestä, ja kaivon kunnossapidosta.

Vierailija
4/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot sitten vastuussa lämmityksestä, ja kaivon kunnossapidosta.

On eri asia vastata vain omasta pärjäämisestään, tai olla vaikka vastaamatta. Ymmärrän hyvin ap:ta.

Vierailija
5/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Vastuulla tai ilman.

Vierailija
6/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy, mutta sitten alan miettiä polttopuita ja olenkin tyytyväinen rivarissa. 

Olen tyytyväinen 50/50 pienessä talossa ja rivarissa.  Pakkasten tultua lähden rivarille ja västäräkkien kanssa samaan aikaan takaisin.

Vierailija
7/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. 

Vierailija
8/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt ihan samaa. Haluaisin piiloutua jonnekin korpeen ja jättää kännykät, apit ja tietokoneet taakseni.

Kaipaan ihan kauheasti yksinkertaista, tyyntä ja rauhallista elämää. Olen myös 50+

Vierailija
9/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todella usein, nykyisin päivittäin. Olen melko varma, että se tuottaisi onnellisuutta ja mielenterveyttä. Ei jotenkin jaksa mitään ja ketään enää.

Vierailija
10/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200 kertaa päivässä...

Vierailija
11/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Vähän alle viiskyt olen.

Vierailija
12/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Kun olis töitä siellä.

Vierailija
13/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin mutta ei ole varaa, autoa tai mahdollisuutta. 

Vierailija
14/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, on oikein mukavaa elämää, nautin. Sopivan yksinkertaista, mutta kuitenkin voin halutessani tehdä itselleni mielekkäitä asioita. 

Vierailija
15/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä haluan kadota pieneen metsämökkiin. Pari kissaa, takka, keinutuolissa kiikkuisi lukien tai virkaten ja teetä hörppien. 39v.

Vierailija
16/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vastuut häviä, vaikka minimoisi elämänsä. Se on aikuisen homma, hoitaa ikäviäkin asioita. 

Vierailija
17/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä haluan kadota pieneen metsämökkiin. Pari kissaa, takka, keinutuolissa kiikkuisi lukien tai virkaten ja teetä hörppien. 39v.

Tämä. Sienestäsin ja marjastaisin myös.

Vierailija
18/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunutkin niin

Tosin olin nuori, parikymppinen ja minulla oli lapsia ja eläimiä, eli vastuuta. Mies oli myös, mutta hän oli reissutyössä viikot. 

Kun sitten erosimme, muutin kaupunkiin, omakotitaloon kyllä silti. Niin oli lasten kannalta helpompi. Edelleen kaipaan maalle, ja tässä muutaman vuoden sisään varmasti muutankin. Tänään löysin etuovesta oikein unelmien talon, harmi, ettei muutto ole ajankohtainen n. Viiteen vuoteen, eikä sen talonostokaan nyt ole mahdollista, vaikka se edullinen olisikin.

Minua ei haittaa sinänsä vastuut. Eikä haittaa läheisten ongelmat, ei ne mulle mee ihon alle. Mutta maalle kaipaan.

Olen 45 vuotias nyt.

Vierailija
19/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kun nyt mietin, niin jo se täysi "vastuuttomuus" voisi riittää ensi hätään. Vaatisi kyllä asumista itsekseen joka tapauksessa, mut siihen kävisi ehkä muukin kuin mökki. Tai käy mökki kyllä, jos mökissä on riittävä varustetaso eli sähkö, tuleva ja menevä vesi jne.

Olen mökkeillyt 15 vuotta alkeellisissa oloissa nuorempana ja siksi en sitä enää halua. Puulämmitys käy kyllä, osaan tehdä polttopuut.

Vierailija
20/57 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään kun kun menin iltavuoroon ja aamuvuoron kokki oli tehnyt kyllä oikean päivän ruoat, mutta kaikki päin varvikkoa, se vähä mitä noutopöydässä oli oli poltettu  kuivaksi ja keittiössä ei ollut edes perunoita keitettynä valmiiksi...