Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en vaan "toimi" ilman alkoholia?? Muita?

Vierailija
14.10.2025 |

Anteeksi raflaava otsikko! Lukekaa aloitus loppuun!

Mistä johtuu etten pysty toimimaan kunnolla ilman alkoholia? Onkohan opittua ja joku aivojen klikki??

Join nuoruudessani paljon ja usein, olen kuitenkin ollut aina työssä ja hoitanut muutenkin elämäni kunnolla. Viime aikoina ei ole tehnyt mieli juoda ollenkaan. Saatan kerran viikossa (jos seuraava päivä on vapaa) juoda maltillisesti.

Olen huomannut etten kuitenkaan saa normaali päivinä enää mitään aikaiseksi. Vs jos juon vaikka olutta samalla kun tiskaan, imuroin jne. Kun tulen töistä, hoidan pakolliset tehtävät kotona ja vajoan sängynpohjalle odottamaan nukkumista. Olen juonut töistä tullessani kahvia/energiajuomia/limuja, vettä, syönyt kunnolla jne. Mutta olen aina yhtä rättiväsynyt. Eli ei pitäisi vaikuttaa.

Sen sijaan jos juon vaikka 2 siideriä niin jaksan suorittaa paljon asioita. En siis enää juo, jos aamulla on töitä tai menoa vkl mutta en kyllä jaksakaan tehdä mitään. Makaan vaan sängyssä. 

A.T.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin, ettei esim. huumeiden käytön lopettava ihminen välttämättä saa enää koskaan mistään sitä niin helppoa ja täydellistä rentoutumista tai virkistymistä, mitä aineista sai. Se on vain hyväksyttävä. Ja katsottava mitä se elämä on ilman aineita, ja lähdettävä hakemaan helpotusta esim. jatkuvaan väsymykseen, merkityksettömyyden tunteeseen tai toiminnanohjauksen haasteisiin. Huumeet ei ole ratkaisu. Eikä alkoholi. Tai viiltely.

Asioiden tekemättömyys on ratkaisu. Elää siten ettei tee oikein mitään ja pyrkii siihen ettei tapahdu yhtään mitään. 

Vierailija
102/103 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Kyllä se on raskasta jos et jaksa tehdä enää mitään. Joko psyykeelle sosiaalisesti raskasta ja hermostosi väsyy ihan törkeeesti ja siksi et jaksa mitään loppupäivästä.

Mä nautin töissä olosta. Siellä pääsee keskittymään asioihin. Enemmän hermostun ja ahdistun kotona olemisesta.

Olen ammattini takia muutaman kuukauden vuodesta työttömänä, jos en löydä sille ajalle muuta työtä. Silloin vasta maassa olenkin. Nukkuisin koko päivän, jos vaan voisin. Työ on mulle henkireikä, jossa pääsen tekemään. Enemmän siellä on kavereita kun vaikka yksityiselämässäni.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet alkkis. Myönnä asia ja hakeudu hoitoon. 

Mitähän siellä "hoidossa" sanottaisiin? Lopeta juominen??

Juu, sen voin tehdä. Eikä tuota mitään vaikeuksia. Ei tee edes mieli juoda.

Aika huono ja toisaalta helppo asiakas olisin; hoitoon hakeutuu alkkis, joka ei halua eikä juo alkoholia.

En viitsisi maksaa kunnalle lääkärikäynnistä, jossa käyn kertomassa että pystyn olemaan juomatta vaikka loppu elämäni. 

AP