Miksi en vaan "toimi" ilman alkoholia?? Muita?
Anteeksi raflaava otsikko! Lukekaa aloitus loppuun!
Mistä johtuu etten pysty toimimaan kunnolla ilman alkoholia? Onkohan opittua ja joku aivojen klikki??
Join nuoruudessani paljon ja usein, olen kuitenkin ollut aina työssä ja hoitanut muutenkin elämäni kunnolla. Viime aikoina ei ole tehnyt mieli juoda ollenkaan. Saatan kerran viikossa (jos seuraava päivä on vapaa) juoda maltillisesti.
Olen huomannut etten kuitenkaan saa normaali päivinä enää mitään aikaiseksi. Vs jos juon vaikka olutta samalla kun tiskaan, imuroin jne. Kun tulen töistä, hoidan pakolliset tehtävät kotona ja vajoan sängynpohjalle odottamaan nukkumista. Olen juonut töistä tullessani kahvia/energiajuomia/limuja, vettä, syönyt kunnolla jne. Mutta olen aina yhtä rättiväsynyt. Eli ei pitäisi vaikuttaa.
Sen sijaan jos juon vaikka 2 siideriä niin jaksan suorittaa paljon asioita. En siis enää juo, jos aamulla on töitä tai menoa vkl mutta en kyllä jaksakaan tehdä mitään. Makaan vaan sängyssä.
A.T.
Kommentit (48)
Alkoholiaddiktiolta kuulostaa. Oon itse samassa tilanteessa. Oli suunnitelmissa juuri sen vuoks olla 3kk juomatta, että sais tilannetta tasattua mutta en kolmea viikkoa pidemmälle päässyt, niin ankeaks elämä muuttui.
Mä olen ollut nyt 9 kk raittiina.
🇺🇦🇮🇱
Kokeile ajatusta juomattomuudesta? Mitä tunnet? Onko sun pakko jaksaa tehä ne kaikki hommat. Osallista muutakin perhettä
Minua ei kiinnosta yhtään juominen. En ala juomaan, että jaksaisin tehdä kotitöitä viinan voimalla. Välillä touhuan kotitöitä ja sitten pidän taukoa ja jatkan. Jos olet levon tarpeessa, lepää. Ja käy lääkärissä, jos on uupumusta. Se ei ainakaan alkoholilla parane vaan pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole kovin harvinaista niille jotka on käyttäneet kauan ja säännöllisesti, vaikkei edes olisi suurkuluttaja. Pidän tuota ehdottomasti alkoholin aiheuttamana haittavaikutuksena. Kun lopettaa kokonaan, tuo flegmaattisuus katoaa. 1-2 vuotta ilman ja olet kuin uusi ihminen. Lopeta ihmeessä.
Minulla juominen on vähentynyt erittäin paljon 4-5 vuoden aikana. Viime vuonna join kaksi kertaa ja tänä vuonna olen tähän mennessä juonut kerran. Ennen join lähes joka viikonloppu perjantaina ja lauantaina. Yleiseen jaksamiseen ja mielialaan juomisen väheneminen ei ole vaikuttanut yhtään. Usein väsyttää ja eniten v kaikki. Samaa se oli silloinkin kun join enemmän.
Parasta on herätä vapaalla hyvin nukkuneena. On siitä se ilo. Aamulla on jo hirveä morkkis kun tietää että on krapulapäivä edessä ja ehkä toinenkin.
En ole ap enkä alkoholisti, mutta en tosiaan sitä pientä iloa eli alkoholia jätä pois elämästäni. Terveys meni jo ensin, niin mitä odotetattavaa on? Vanhuus vielä sairaampana? Köyhyys ei onneksi uhkaa, mutta en ala loppuelämääni olemaan ilman yhtäkään hiprakkaa ikinä.
Siivousviinin käyn ostamassa heti huomenna. Yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voi olla viikon juomatta ilman mitään vieroitusoireita, niin ei kyllä täyty alkoholismin (eli riippuvuuden) tunnusmerkit.
Tässähän nimenomaan on oireita.
Niin on mutta jos myöntää että on ongelma niin sille joutuisi tekemään jotain. Helpompi selittää (valehdella) itselleen ettei ole ongelmaa niin saa jatkaa juomista. Alkoholi aiheuttaa riippuvuuden joka viidelle sen käyttäjälle. Riippuvuutta on eri tasoista. Yhden on pakko juoda joka päivä ja toisten harvemmin mutta samaa pakkoa se on.
No mitä väliä?? Pakko on tehdä ikäviäkin asioita. Lasillinen tai kaksi, kolme itselläni maksimissaan, on nautinto.
Viikonloppujuominen on ikävä tapa ja siitä on vaikeaa oppia pois. Melkein pakonomainen tarve juoda kännit. Harrastin sitä aikoinaan itse ja kauheaa kun aina oli vapaat krapulassa. Onneksi se on myöhemmin jäänyt.