Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en vaan "toimi" ilman alkoholia?? Muita?

Vierailija
14.10.2025 |

Anteeksi raflaava otsikko! Lukekaa aloitus loppuun!

Mistä johtuu etten pysty toimimaan kunnolla ilman alkoholia? Onkohan opittua ja joku aivojen klikki??

Join nuoruudessani paljon ja usein, olen kuitenkin ollut aina työssä ja hoitanut muutenkin elämäni kunnolla. Viime aikoina ei ole tehnyt mieli juoda ollenkaan. Saatan kerran viikossa (jos seuraava päivä on vapaa) juoda maltillisesti.

Olen huomannut etten kuitenkaan saa normaali päivinä enää mitään aikaiseksi. Vs jos juon vaikka olutta samalla kun tiskaan, imuroin jne. Kun tulen töistä, hoidan pakolliset tehtävät kotona ja vajoan sängynpohjalle odottamaan nukkumista. Olen juonut töistä tullessani kahvia/energiajuomia/limuja, vettä, syönyt kunnolla jne. Mutta olen aina yhtä rättiväsynyt. Eli ei pitäisi vaikuttaa.

Sen sijaan jos juon vaikka 2 siideriä niin jaksan suorittaa paljon asioita. En siis enää juo, jos aamulla on töitä tai menoa vkl mutta en kyllä jaksakaan tehdä mitään. Makaan vaan sängyssä. 

A.T.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samalainen. Sitten yksi tuttu sanoi että sulla on adhd. Hän piti tupakkatauon aina eri väleissä, kun tuli suoritettua joku tehtävä. 

Toinen on musiikin kuuntelu. Aivot viritetään tunnetilaan musiikilla ja sitten voi nipistellä itselleen mustelmia tai lyödä itseään että tulee adrenaliinipiikejä. Huono juttu on että tulee mustelmia ja viiltoja. 

Apua on tosi vaikeaata saada Suomessa lääkäreiltä tähän vaivaan.

Mulla auttaa itseni lyöminen ja musiikki. Tupakointi on tosi epäterveellistä.

Mitä se apu sitten tähän adhd:hen olis? Pilleripurkki, eli huumekoukku lääkärin määräyksellä. Ojasta allikkoon

Vierailija
62/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti. Normalisoit aivokemiasi holilla ja johan jaksaa.

Judst näin. Alkoholi muuttaa aivoja ja tuo toimiminen alkoholin avulla johtuu juuri addiktiosta 

Valitettavasti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samalainen. Sitten yksi tuttu sanoi että sulla on adhd. Hän piti tupakkatauon aina eri väleissä, kun tuli suoritettua joku tehtävä. 

Toinen on musiikin kuuntelu. Aivot viritetään tunnetilaan musiikilla ja sitten voi nipistellä itselleen mustelmia tai lyödä itseään että tulee adrenaliinipiikejä. Huono juttu on että tulee mustelmia ja viiltoja. 

Mitä se apu sitten tähän adhd:hen olis? Pilleripurkki, eli huumekoukku lääkärin määräyksellä. Ojasta allikkoon

Perustulo olisi parempi. Vuokrayksiö kärsii kun ei saa aivoihin dopamiinipiikkiä ja makaa vain suu auki kotona toimeettomana kuten lapsena. Silloin vanhammat huusi ja työnsi pihalle ja pakotti tekemään kotitehtäviä. Myöhemmin helpottui kun vaan sai olla päivät tekemättä mitään. Siinä se yliopistokin meni ja tajusi ettei ole vuosiin käynyt kursseilla ja viime luennosta oli jo neljä vuottta aikaa. 

Työssäkin on sellainen vetämätön olo kokoajan. Vapettaminen saa hetkeksi tekemään jotain, mutta menee istuskeluksi. Sitten saa potkut. 

Kyllähän nyt ihminen tarvitsisi jotain lääkkeitä, jos on pakko tehdä asioita elämässä. Muuten vain piirrän tai olen netissä ja luen kirjoja. 

Ap;n alkoholijutun olen kokenut ja en suosittele. Sillä kyllä saa työssä käytyä ja herää aikaisin neljältä ihmeellisen virkeeseen oloon, vaikka kävisi nukkumaan kahdeltatoista. 

Kyllä niitä adhd-lääkkeitä tarvittaisiin että ihmiset saisi aikaa elämässä jotain. Mun ongelmat on että en edes jaksa käydä kaupassa ja syön päivässä tyyliin yhden voileivän. 

Vierailija
64/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapettamalla saa tehtyä aina 15 min jotain ikäviä asioita. Kännin avulla voi tehdä tunninkin kotitöitä tai tukevalla kännillä siivoilla puoli päivää kunnes tulee ruokkis. Ruokkiksen jälkeen on jo aika raskasta lähteä mitään tekemään. Luonnollisesti haluaisi nukkua päiväunet.

Vierailija
65/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa. Kyllä mä sitten oikean pakon edessä toimin ilmankin, eli esim. joku siivoaminen - jos nyt joku ilmoittaisi tulevansa kylään viikonloppuna, kyllä motivoituisin siivoamaan ihan selvinpäinkin. Mutta jos tylsä homma kuten viikkosiivous on vähän semmoinen että pitäisi, mutta ei oikein huvittaisi, niin helposti sitä lykkää tai jättää tekemättä, ellei tee siitä vähemmän tylsää esim. pienellä seitinohuella humalalla. 

Itse en ole ikinä ollut mitenkään huolestunut alkoholin käytöstä noin, koska en käytä sitä minkään suositusten mukaan liikaa.

Vierailija
66/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on. Pyöräily, ikkunoiden pesu jne aloittaminen on paljon helpompaa muutaman gebardin jälkeen. 

Vierailija
67/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut juoda koko pannullisen kahvia ykkösellä?

Juot kylmänä sen kahvin. Laitat 1.5l limupulloon kylmää kahvia ja sokera siihen sekaan. 

En saa töitä hoidettua ilman tätä, mutta tunnissa tulee aina 5 min ylimääräinen vessareissu. Koko päivä kahvia pari pannua. Haittana on että yöunet menee.

Vierailija
68/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismiahan tuo on.

Vierailija
69/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapuloiden pois jääminen on ainoa ilo kun ei juo. Harvoin ottaessa krapula on aina hirveä ja kestää monta päivää.

Ehkä ei kannata kännätä kuin mikäkin pissis.

Niinpä. Itse käytän alkoholia, joskus myös kuten ap tekemään tylsistä hommista vähän vähemmän tympeitä. Mutta en ole ollut krapulassa sitten opiskeluajan. siis yli 20 vuoteen. Ei mulla ole opiskelubileiän jälkeen ollut mitään hinkua tulla kovaan känniin, ja silloin ei ole krapulaakaan.

Vierailija
70/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuta itseäs jotenkin fyysisesti. Saa sopivasti energiaa tehdä asioita. Mun vanhemmat aina läimi mua poskille. 

Kun pitäisi viedä roskat tai siivota vessa, niin lyön itseäni poskelle kovaa. Aluksi itkettää, mutta siihen ei saa jäädä vaan pitää tehdä, koska sun äiti haluaa että siivoot vessan. Vaikka äiti ei enää elä....

Se haluaa että sä siivoot vessan ja isä, sekin on kuollut, niin isälle vessa, keittiö oli tärkeimät paikat. Sitten vasta loppu kodista kiiltämään.

Vierailija
71/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkoholisti.

Alkoholisti tarvitsee alkoholia kaikkeen.

Vierailija
72/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti. Normalisoit aivokemiasi holilla ja johan jaksaa.

Judst näin. Alkoholi muuttaa aivoja ja tuo toimiminen alkoholin avulla johtuu juuri addiktiosta 

Valitettavasti 

Ei. Alkoholistien kodit on usen siivottomia ja lopulta alkoholistilla ei ole edes kotia.

Se että ihminen alkaa toimia tai käynnistyy on merkki ADHD:sta. 

Suomessa on todella paljon tätä geeniä ja ihmiset on vailla hoitoa. Ennen kun sai töissä tupakoida ja tupakointi oli normaalia, niin ihmiset käynnistyi paremmin ja sama pätee alkoholin käyttöön. Alkoholi stimuloi aivoja lievästi kuten tupakointikin ja ennen oltiin tuottavampia yhteiskunnassa juuri tän takia.

Monet joi kesäisin työmaalla bilsnerssiä ja työt hoitui. 

Vierailija
73/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista on myös, että verenkiertosi on huono ja kaipaa siihen jotain lääkitystä/hoitoa. Kannattaa myös nukkua oikea määrä, mikä se sitten onkin.

Vierailija
74/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkoholisti. Siinä vastaus. 

Vierailija
75/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd

Joo joo. 

Vierailija
76/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet alkoholisti.

Alkoholisti tarvitsee alkoholia kaikkeen.

Tosi moni adhd;sta kärsivä ihminen joka on dianosoimaton kärsii alkoholismista suotta, kun siihen löytyisi lääkkeetkin. 

Vierailija
77/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista on myös, että verenkiertosi on huono ja kaipaa siihen jotain lääkitystä/hoitoa. Kannattaa myös nukkua oikea määrä, mikä se sitten onkin.

Liian paksu veri voi tehdä tota.

Vierailija
78/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju on parasta hoitoa alkoholismiin. Etenkin tuo että tulee selväksi mitä tapahtuu tulevaisuudessa jos jatkaa samaan malliin. No, minä jatkan vielä, kyllä se alkoholi piristää pimenevän syksyn iltoja !

Vierailija
79/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki tuntuu pikkuisen kivemmalta päihteen vaikutuksen takia, mutta kyllä mä huolestuisin jos tilanne menee siihen että pakollisiin arjen askareisiinkin tarvitsee päihteen tekemään niistä siedettäviä. Kyllä elämää pitää nyt pystyä elämään ilman päihdettä, että saa tiskit koneeseen.

Vierailija
80/84 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuottavuus on kärsinyt paljon. Ihmiset ei jaksa tehdä töitä samalla tasolla kuin veteraanit kännissä teki ja aineiden vaikutuksen alaisena pitkää päivää.

On menty kohti terveellisiä elämäntapoja. Työpaikkatupakointi kiellettiin, alkoholin käyttö on kiellettyä. Näillä haluttiin terveysvaikutuksia, mutta päinvastoin kävi. Ihmisten aivot on apinoiden ajoitsa asti tarvinneet dopamiinipiikkejä pysyäkseen aktiivisina. Muuten ihminen vain asettuu paikoilleen apaattisena mässyttämään lehtiä tai sipsejä ja energiaa säästyy, mutta mitään ei tapahdu!

Hitlerin Saksassa ymmärrettiin tämä ja ihmisistä saatiin tehoja irti uudella lääkkeellä. Se oli se ratkaiseva asia, mikä sai sosialismin toimimaan. Ei pidä etsiä vikaa ihmisisestä vaan liian kuormittavasta työelämästä ja yhteiskunnasta.

Tai jos työpäiviä ei haluta lyhentää ja kuormittavuutta vähentää, niin pitäisi alkaa lääkitsemään ihmisiä. 

Koska selvästikään ei tämä sovi ihmisille selvinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi