Miksi en vaan "toimi" ilman alkoholia?? Muita?
Anteeksi raflaava otsikko! Lukekaa aloitus loppuun!
Mistä johtuu etten pysty toimimaan kunnolla ilman alkoholia? Onkohan opittua ja joku aivojen klikki??
Join nuoruudessani paljon ja usein, olen kuitenkin ollut aina työssä ja hoitanut muutenkin elämäni kunnolla. Viime aikoina ei ole tehnyt mieli juoda ollenkaan. Saatan kerran viikossa (jos seuraava päivä on vapaa) juoda maltillisesti.
Olen huomannut etten kuitenkaan saa normaali päivinä enää mitään aikaiseksi. Vs jos juon vaikka olutta samalla kun tiskaan, imuroin jne. Kun tulen töistä, hoidan pakolliset tehtävät kotona ja vajoan sängynpohjalle odottamaan nukkumista. Olen juonut töistä tullessani kahvia/energiajuomia/limuja, vettä, syönyt kunnolla jne. Mutta olen aina yhtä rättiväsynyt. Eli ei pitäisi vaikuttaa.
Sen sijaan jos juon vaikka 2 siideriä niin jaksan suorittaa paljon asioita. En siis enää juo, jos aamulla on töitä tai menoa vkl mutta en kyllä jaksakaan tehdä mitään. Makaan vaan sängyssä.
A.T.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti. Normalisoit aivokemiasi holilla ja johan jaksaa.
Judst näin. Alkoholi muuttaa aivoja ja tuo toimiminen alkoholin avulla johtuu juuri addiktiosta
Valitettavasti
Ei. Alkoholistien kodit on usen siivottomia ja lopulta alkoholistilla ei ole edes kotia.
Se että ihminen alkaa toimia tai käynnistyy on merkki ADHD:sta.
Suomessa on todella paljon tätä geeniä ja ihmiset on vailla hoitoa. Ennen kun sai töissä tupakoida ja tupakointi oli normaalia, niin ihmiset käynnistyi paremmin ja sama pätee alkoholin käyttöön. Alkoholi stimuloi aivoja lievästi kuten tupakointikin ja ennen oltiin tuottavampia yhteiskunnassa juuri tän takia.
Monet joi kesäisin työmaalla bilsnerssiä ja työt hoitui.
Tää on just tätä mistä puhuttu. En voi olla alkoholisti, jos mulla on elämä jotenkuten kasassa. Alkoholistithan on ne jotka on tuolla kadulla
Pahemmanlaadun itsensä sumuttamista. Tähän on lääkäritkin menneet laajasti mukaan, ja ylensä päihdeongelma diagnosoidaan joksikin ihan muuksi, ylensä masennukseksi. Itsediagnoosi kai sitten menee helpommin tuonne trendisairauksien puolelle
Alkoholisti ja alkoholiriippuvuuskin kuulostaa aika täysin kahdelta eri asialta, mutta ihan wikipedia-artikkelikin alkaa sanoilla "Alkoholismi eli alkoholiriippuvuus (lat. alcoholismus, ICD-10: F10.2) on sairaus, johon sairastunut tuntee pakonomaista tarvetta juoda alkoholia."
Jonkinasteinen alkoholiriippuvuushan oikeasti muodostuu kaikille jotka käyttää säännöllisesti alkoholia. Sen oireet on lievimmillään vaan ihan mielihalu juoda alkoholia, jos puhutaan pakonomaisesta juomisesta, on riippuvuus jo pitkällä
Mutta joo, keskivertoihmisen korvaan sana alkoholisti kalskahtaa niin pahasti, ettei sitä haluta käyttää. Sinällään ihan ymmärrettävistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krapuloiden pois jääminen on ainoa ilo kun ei juo. Harvoin ottaessa krapula on aina hirveä ja kestää monta päivää.
Ehkä ei kannata kännätä kuin mikäkin pissis.
Niinpä. Itse käytän alkoholia, joskus myös kuten ap tekemään tylsistä hommista vähän vähemmän tympeitä. Mutta en ole ollut krapulassa sitten opiskeluajan. siis yli 20 vuoteen. Ei mulla ole opiskelubileiän jälkeen ollut mitään hinkua tulla kovaan känniin, ja silloin ei ole krapulaakaan.
Itse juon joskus puolivahingossa itseni niin humalaan että tulee krapula. Mutta paljon hauskempaa on jo illalla juoda sen verran kohtuudella ettei krapulaa, tai ainakaan pahaa sellaista tule. Suomalaiseen päihdekulttuuriin tosin edelleen kuuluu aika vahvasti kaikki tai ei mitään -ajattelu. Niin ei se yllätä että ihmiset kokee alkoholinkäytön synonyyminä kännäämiselle
Mulla sama.Viikolla en saa mitään aikaiseksi,mutta auta armias,kun nappaan perjantaina parit ölsberit.Jo alko tapahtua!Kaikki sujuu suitsait,kun itsestään.Ja pysyykin sit siistinä seuraavaan perjantaihin😬
Ikinä ei krapulaa ole.