Tykkäisitkö jos saisit joululahjaksi kassillisen kuivaelintarvikkeita ja pesuaineita?
Sellaisia joista lahjanantaja tietää että käytät. Olisi shampoota, suihkusaippuaa, pyykinpesuaineita ja niitä suosikkielintårvikkeitasi.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
No en. Ostan tuollaiset tuotteet itse, eikä niistä ole mitään mainittavaa huvia. Ajattelitko auttaa minua taloudellisesti vai mikä on ideasi?
SINUA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen olisi ihan hyvä lahja, varsinkin jos on vähävarainen.
Pienituloiset osaavat arvostaa käytännöllisiä lahjoja. Itse tehdyt villasukatkin ovat tosi hyvä lahja monien mielestä.
Mä tienaan reilusti yli keskipalkan (ja mediaanin) ja pidän villasukista tms. lahjana, mutta joku perus-kuivaelintarvikepaketti olisi kyllä vähän "vittuilua".
Eli on kivoja käytännöllisiä lahjoja ja ei niin kivoja käytännöllisiä lahjoja. Ja oli sitten kyseessä käytännöllinen tai turhamainen tai mikä tahansa lahja, niin tunne henkilö, jolle lahjaa olet hankkimassa. Se, mistä yksi pitää, ei sovikaan sitten kaikille.
Tykkäisin todella paljon. Turhasta krääsästä en tykkää, ei ole edes säilytystiloja. Säilykkeet ois kans kivoja. Nim. työtön.
Kenelle olet tällaista lahjaa ostamassa? Miksi?
Jo vain ottaisin! Olisipa pussissa vaikka otrajauhoja, näkkäriä sekä , wc-paperia ja tiskiharjan vaihdettava harjaspää.sekä
mitä tahansa suihkusaippuaa, niin ottaisin.
Tosi hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
No en. Ostan tuollaiset tuotteet itse, eikä niistä ole mitään mainittavaa huvia. Ajattelitko auttaa minua taloudellisesti vai mikä on ideasi?
Ottipas nyt osumaa. Ehkä parempi että ostat ne lahjasikin itse.
Voi mulle fairyn sensitiveä tuoda, hankala löydettävä nykyisin.
Oikeesti, tuollaiset ostan ja VALITSEN itse.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lahjakortti Prismaan. Voi ostaa juuri niitä elintarvikkeita ja pesuaineita, joita käyttää ja tarvitsee.
Lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia? Aloittajahan mainitsi että vain sellaisia tuotteita, joita lahjan saaja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset osaavat arvostaa käytännöllisiä lahjoja. Itse tehdyt villasukatkin ovat tosi hyvä lahja monien mielestä.
Mä tienaan reilusti yli keskipalkan (ja mediaanin) ja pidän villasukista tms. lahjana, mutta joku perus-kuivaelintarvikepaketti olisi kyllä vähän "vittuilua".
Eli on kivoja käytännöllisiä lahjoja ja ei niin kivoja käytännöllisiä lahjoja. Ja oli sitten kyseessä käytännöllinen tai turhamainen tai mikä tahansa lahja, niin tunne henkilö, jolle lahjaa olet hankkimassa. Se, mistä yksi pitää, ei sovikaan sitten kaikille.
Tarkoitin tässä niitä köyhimpiä ihmisiä jotka hyötyvät vaikka ruoka-avusta. Enpä itsekään ostaisi sellaista lahjaa huvin vuoksi mutta mielelläni silloin jos tiedän että lahjan saajan kuukausi saattaisi vaikka pelastua tämän takia. Monilla on tiukkaa rahasta joten ruoka-apu olisi hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jo vain ottaisin! Olisipa pussissa vaikka otrajauhoja, näkkäriä sekä , wc-paperia ja tiskiharjan vaihdettava harjaspää.sekä
mitä tahansa suihkusaippuaa, niin ottaisin.
Tosi hyvä idea!
Hyviä ideoita lisäksi, olen samaa mieltä kanssasi asiasta.
Käsintehdyt konvehdit tai hyvä kuiva valkoviini olisi kyllä ihan kiva lahja.
Oi, että olisi ihana lahja. Ruoka-aineallergisena köyn sekä Cittarissa, Prismassa ja Lidlissä. Kun joku menee Espanjasn, niin tilaan Mefcadonasta tiettyjä tuotteita. Olisi kyllä ihana lahja, jo pelkästään se, että joku olisi kiertänyt Suomessa olevat kaupat ja ostanut kuivatuotteet niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lahjakortti Prismaan. Voi ostaa juuri niitä elintarvikkeita ja pesuaineita, joita käyttää ja tarvitsee.
Lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia? Aloittajahan mainitsi että vain sellaisia tuotteita, joita lahjan saaja käyttää.
Tunnetko tuttujesi siivouskaapin sisällön ja ruokavalion niin tarkkaan, että todella osaisit ostaa vain saajan käyttämiä tuotteita? Ja tiedät etukäteen, mitä saaja tulee tarvitsemaan?
Aika holhoava ja ylimielinen ajattelutapa. Aikuisesta lahjansaajasta kai kuitenkin on kyse, ei mistään teinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En
Mielummin sitten käytät omat rahat samoihin tuotteisiin?
Olen tottunut elämään omillani rahoillani enkä olemaan käsi ojossa toisten suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin tässä niitä köyhimpiä ihmisiä jotka hyötyvät vaikka ruoka-avusta. Enpä itsekään ostaisi sellaista
Mutta ei pidä yleistää, että vain köyhimmät pitävät käytännöllisistä lahjoista. Hyvätuloinenkin voi pitää käytännöllisistä lahjoista, mutta just jotain kuivaelintarvikkeita ja pesuaineita ostaa ihan rutiinisti muutenkin miettimättä paljonko ne maksavat. Se hyvätuloisemman käytännöllinen lahja voi olla jotain muuta kuin säilykkeitä, kaurahiutaleita, pyykinpesuainetta ja fairya. Se voi olla vaikka herkkukori (jossa on usein myös tuotteita, joita käyttää muutenkin) tai shampoot ja hoitoaineet joltain "luksusmerkiltä".
Kuulostaa lähinnä lahjalta, jonka antajalle tulee parempi mieli kuin saajalle. Hyvän ihmisen esitys.
Joka jouluksi kokoan tuollaisen "käyttötavara"paketin. Vaihdellen erilaisia tuotteita oliiveja, oliiviöljyä, pestoa, pastaa (mustaapastaa, orzoa tms.), riisiä (villiriisiä, mustaariisiä), suklaata, kahvia pienpaahtimolta, mausteita...
Suihkuvaahtoja ja saippuoitakin on monenlaisia ekotuotteista luksusmerkkeihin.
Kun vähän näkee vaivaa ja valitsee laadukkaita tuotteita, niin varmasti kelpaa!
Tykkäisin koska mulla on huono taloustilanne tällä hetkellä.
Jos lahjaksi ns. kannattaa antaa ruokaa, niin mikä järki on ostaa joululahjoja? Lahjansaaja menee kauppaa ja ostaa omilla tuloillaan ruokansa vai antaako hän vastaavasti lahjaksi vessapaperipaalin?
Mieluummin pelkkä hyvän joulun toivotus kuin kassillinen ruokaa.
Hankin tuotteita sitä mukaa kun ne loppuvat. En tietäisi minne tunkisin kerralla saadut.