Tykkäisitkö jos saisit joululahjaksi kassillisen kuivaelintarvikkeita ja pesuaineita?
Sellaisia joista lahjanantaja tietää että käytät. Olisi shampoota, suihkusaippuaa, pyykinpesuaineita ja niitä suosikkielintårvikkeitasi.
Kommentit (91)
Ei, kaapit on jo täynnä enkä halua mitään kissankusen hajusia pyykkipulvereita tai mitään pilaantuvaa
Jos olisin varaton vailla tuloja niin ilahtuisin kyllä. Tosin ihmettelisin itsekseni miksi köyhäinapua on pantattu jouluun saakka kun sille olisi ollut tarvetta aiemminkin. Ehkä siksi ettei tarvitse ostaa joululahjaa? Vhän saattaisi siinä kohden ärsyttää. En ole lahjojen perään mutta jos haluaa auttaa, tietää että puutetta on kaikesta niin miksei voi auttaaa heti. Sanoo vaikka että tässä on sun joululhajas. Näin olen joskus tehnytkin ja ollut myös saajan asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olemme saaneet jo vuosia jouluisin lahjaksi sukulaiselta aina pahvilaatikon joka sisältää perinteisiä kuivatarvikkeita, lisäksi mukana on ollut esimerkiksi kynttilöitä, servettejä, joulusuklaata ja joskus kuoressa hieman rahaa. Pidän käytännöllisistä lahjoista, ne eivät mene hukkaan.
Kynttilät ja servetit todellakin menee hukkaan, laitan sellaiset aina suoraan eteenpäin. Toki jos tietää, että lahjansaaja niitä käyttää, niin eihän ne silloin turhia ole.
Meille miehen työnantaja antaa aina ruokakassin joululahjaksi ja minä tykkään siitä. Ei jää mitään turhaa krääsää nurkkiin pyörimään. Muissa lahjoissa kuten astioissa on aina se, että jos kotona on jo astioita, niin mihin ne tunget. Ruoka tulee aina syötyä pois.
Kyllä olisin Kiitollinen. Haluaisin halata ja kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Me vietiin sukulaisperheelle laatikollinen viime jouluna käyttötavaroita. Okei, tulihan sieltä se naurun hörähdys ruoka-avusta, mutta uskon että ymmärsivät ettei se ollut ajatuksena, vaan heillä on useampi lapsi ja ajat on tiukat vaikka he töissä käyvätkin. Oli suolakurkkuja, kahvia, suklaata, keksejä, shampoota, tuikkuja jne. Tuon kokoisessa porukassa uskon kaikille tuotteille löytyvän käyttöä, vaikkei heidän normaalisti käyttämiä tuotteita ja merkkejä ollakaan kyylätty. Ajatus oli että kun teineihin menee rahaa kuitenkin niin hetken pääsevät halvemmalla ja helpommalla edes joidenkin käyttötavaroiden suhteen.
Olisin arvostanut paljon enemmän 200 euron rahalahjaa, jolla olisi voitu ostaa aitoa hemmottelua koko perheelle eikä arkisia ruokatarpeita.
Olisihan se toisaalta kiva lahja, että menisin siskon kanssa kauppaan, ottaisin kärryyn normaalit viikonloppuostokset ja sisko sen kaiken maksaisi ja sitten tehtäisiin toinen kierros siskon ostoslistan mukaan ja minä maksaisin. Kumpikaan ei varsinaisesti kokisi antaneensa tai saaneensa lahjaa, mutta nykymaailmassa tuo näköjään lahjaksi luokitellaan.
Vierailija kirjoitti:
No en. Ostan tuollaiset tuotteet itse, eikä niistä ole mitään mainittavaa huvia. Ajattelitko auttaa minua taloudellisesti vai mikä on ideasi?
Mikä lahja ei ole köyhäinavustus? Olethan kuitenkin niin rikas, että saat kaiken haluamasi ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vietiin sukulaisperheelle laatikollinen viime jouluna käyttötavaroita. Okei, tulihan sieltä se naurun hörähdys ruoka-avusta, mutta uskon että ymmärsivät ettei se ollut ajatuksena, vaan heillä on useampi lapsi ja ajat on tiukat vaikka he töissä käyvätkin. Oli suolakurkkuja, kahvia, suklaata, keksejä, shampoota, tuikkuja jne. Tuon kokoisessa porukassa uskon kaikille tuotteille löytyvän käyttöä, vaikkei heidän normaalisti käyttämiä tuotteita ja merkkejä ollakaan kyylätty. Ajatus oli että kun teineihin menee rahaa kuitenkin niin hetken pääsevät halvemmalla ja helpommalla edes joidenkin käyttötavaroiden suhteen.
Olisin arvostanut paljon enemmän 200 euron rahalahjaa, jolla olisi voitu ostaa aitoa hemmottelua koko perheelle eikä arkisia ruokatarpeita.
Olisihan se toisaalta kiva lahja, että menisin siskon kanssa kauppaan, ottaisin kärryyn normaalit viikonloppuos
Ja minä olisin arvostanut viiden tonnin ponia :D tämä lahjalaatikko ei todellakaan maksanut mitään 200€, ihan sama mitä sinä olisit siis arvostanut, kunhan vaan yhden perheen duunarit halusi muistaa jouluna toista (isompaa) duunariperhettä. Vaikuttivatkin kyllä ilahtuneilta, oli tuo minusta parempi lahja kuin joku joulutähti. Sama
Vierailija kirjoitti:
Muitakin käytännön lahjoja voisi keksiä kuin kuivaelintarvikkeet. Varsinkin, jos niillä tarkoitetaan jotain näkkileipää, kaurahiutaleita ja rusinoita. Ja useimmilla on omat mieltymyksensä pesuaineista, tietääkö kukaan oikeasti mitä aineita kukakin käyttää?
Aika ankealta kuulostaa joululahjaksi, on kuin ruoka-apupaketti.
Kuivaelintarvikkeita on kahvit, teet, kaakaojauheet, premiumpastat, keksit, ihanat mausteet, erikoissuolat, sipsit, karkit jne. Saa laittaa minulle pakettiin. Pulla- ja sämpyläjauhollekin on aina käyttöä.
Eli kuin köyhä joutuu syömään arkena jotain coop-kaurahiutaleita, niin aapee tulkitsee köyhän haluavan syödä niitä myös jouluna?
Ihan totta, anna mieluummin lahjakortti ruokakauppaan.
muuten joo kiva lahja,mutta pyykkiaineissa tarkka Lv color ja white. hajusteettomat. ja testitulos-ei kuluta. shamoissa 4 eri merkkiä netistä tai tavaratalon ns kampaamotason tuotteet. mutta muuta joo, veskipesut, ananassäilykkeet,tonnikalat, parsaa, jalapenot, erilaisia valmispastoja monenmoista, kuivahedelmätkin, siivousliinat,parketinpesuainetta, veskipaerit yms talousliinat, saippuat,pesusienet vartalo,lavuaarit, vaikka mitä. kyllä kiitos. no 1 tulinen sipsipussi ja pari suklaalevyä. löytyis vaikka mitä.