Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvateatterit ongelmissa. Nuoret ei enää jaksa katsoa elokuvaa loppuun

Vierailija
13.10.2025 |

"Jokaisessa näytöksessä on jouduttu puuttumaan käytökseen, Lindqvist sanoo.

Hän sanoo, että huomautukset ovat tehonneet, joskin ongelmana on ollut, että kun yhden kaveriporukan saa rauhoittumaan, niin toisaalla katsomossa toinen aloittaa elämöinnin."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011555962.html

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa on ollut ideologiaa taustalla niin pitkään kun elokuvia on tehty. Erona entiseen se vaan pläjäytetään suoraan päin katsojan naamaa siinä missä ennen se osattiin kätkeä osaksi juonta.

Vierailija
42/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee lineaarisesta TV:stä The Martian (Yksin Marsissa). Hyväksi kehuttu elokuva. Testaa itsesi, pystytkö katsomaan koko elokuvan alkamatta hötkyilemään jms.

Elokuva onnistuu kirjaan nähden olemaan ajoittain jopa viihdyttävä eli Matt Damon osaa duuninsa. Kirja on loputonta monologia kuinka päähenkilö on älykkäin henkilö koko Nasassa tai ylipäätänsä universumissa. Jos tuollaista besserwisseröintiä joutuisi kuulemaan oikeassa elämässä, pasifistikin voisi kääntyä väkivaltaiseksi.

Vierailija
44/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme enimmäkseen katsomassa vain kotimaisia elokuvia. Budjeti rajaa pituutta, toisin kuin jenkkielokuvissa.

Vierailija
45/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Ideologista paskaa tulee trumpin USA:sta. Loputonta tappamisen ihannointia vailla järjen häivää.

Hae apua trumppi pakkomielteeseesi!!!! Totuus on kuitenkin se että elokuvien taso on mennyt koko 2000 luvun ajan alaspäin kuin lehmän häntä 

Samoin se igorin hokija vois mennä laitokseen ja ylipäätäänsä ne jotka näkee Venäjän salasuonia joka puolella. 

Vierailija
46/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa uusimman Jurassic Worldin muutama viikko sitten. Edessä istui joukko esiteini-ikäisiä poikia. Hienosti jaksoivat keskittyä leffaan tunnin, sitten alkoi sekoilu. Joku heidän vierestään kävi pyytämässä henkilökunnan paikalle ja loppuleffa saatiin olla rauhassa.

Vierailija
47/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion jatkossakin saksitella niin että vitunhuulet vain kajahtelevat äänten kaikuessa taivaisiin asti elokuvateatterin ja holvikaarten hämyssä!

Vierailija
48/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ihmisen itsensä huolestuvan, kun huomaa ettei pysty normaaleihin asioihin, kuten elokuvan katseluun.

Vierailija
49/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi istua hiljaa paikallaan, vaikka ei jaksaisikaan keskittyä leffaan? Voihan sitä antaa ajatusten harhailla, jos elokuva ei kiinnosta.

Vierailija
50/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyfilmit ovat vain niin huonoja.

Vierailija
51/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää jaksa. Nykyelokuvat on vain huonoja. Todella huonoja.

Vierailija
52/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sieltä lähteä poiskin kesken elokuvan, jos ei kiinnosta.

Vierailija
53/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Kun muuttivat james bondin mustaksi naiseksi niin lopetin elokuvien katsomisen siihen paikkaan. Luen sitten vaikka kirjoja.

Vierailija
54/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee lineaarisesta TV:stä The Martian (Yksin Marsissa). Hyväksi kehuttu elokuva. Testaa itsesi, pystytkö katsomaan koko elokuvan alkamatta hötkyilemään jms.

Elokuva onnistuu kirjaan nähden olemaan ajoittain jopa viihdyttävä eli Matt Damon osaa duuninsa. Kirja on loputonta monologia kuinka päähenkilö on älykkäin henkilö koko Nasassa tai ylipäätänsä universumissa. Jos tuollaista besserwisseröintiä joutuisi kuulemaan oikeassa elämässä, pasifistikin voisi kääntyä väkivaltaiseksi.

Ihmettelen, miten kukaan pystyy katsomaan suomalaisia tv-tuotantoja, kuten Salatut elämät -sarjaa, pimahtamatta lopullisesti.

Vierailija
55/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Netflix suoltaa ja ostaa täyttä tuubaa. Vaikuttaa siltä, että parhaat leffat tehtiin 1990- ja 2000- luvuilla. Silloin nimekkäät näyttelijät eivät edes lähteneet huonoihin leffoihin. 

Vierailija
56/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nykyfilmit ovat vain niin huonoja.

Jos pääsee Suomessa teatterilevitykseen, ei voi olla ihan surkea. Joka tapauksessa parempi kuin Tiktok-videot. Niitä pennut kuitenkin tuijottaa.

Vierailija
57/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muuttivat james bondin mustaksi naiseksi niin lopetin elokuvien katsomisen siihen paikkaan. Luen sitten vaikka kirjoja.

Tuollaista ei tietääkseni ole tapahtunut.

Vierailija
58/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääkaupunkiseudulla on pieniä leffateattereita, joissa ei nuoriso juurikaan käy.  Niissä nautin leffoista kerran viikkoon. Eilen sunnuntaina viimeksi.  Onneksi hermosto ei ole vielä siinä pisteessä, että ei jaksaisi keskittyä leffaan, teatteriin tai kirjaan.   

Vierailija
59/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmekohan lukeneet saman kirjan?

Itse asiasta, lapsuudessani esitettiin lyhyitä "pätkiksiä" - amerikkalaisia klassikkoanimaatioita Warnerilta ja muilta alan huipuilta. Ehkä teineille pitäisi esittää nykyään elokuvateattereissa kollaaseja max. 45 sekuntia kestävistä videoista. Tällaiseen piripäisen kolibrin keskittymistilaanhan he ovat itse sopeuttaneet aivonsa katsomalla loputtomasti Tiktok-videoita ja pelaamalla hypernopeita räiskintäpelejä.

Vierailija
60/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa yllätys. Kävin elokuvissa elokuussa 2025 eli alle 2 kk sitten, ja kyllä leffateatterissa ihan loppuun asti tapitettiin se pätkä. Oli erittäin viihdyttävä, ja yleisöllä hauskaa!