Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvateatterit ongelmissa. Nuoret ei enää jaksa katsoa elokuvaa loppuun

Vierailija
13.10.2025 |

"Jokaisessa näytöksessä on jouduttu puuttumaan käytökseen, Lindqvist sanoo.

Hän sanoo, että huomautukset ovat tehonneet, joskin ongelmana on ollut, että kun yhden kaveriporukan saa rauhoittumaan, niin toisaalla katsomossa toinen aloittaa elämöinnin."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011555962.html

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Vierailija
2/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot elokuva ansaitsee vain huonon yleisön. Kertoo kyllä paljon suomessa pyrkivien elokuvien laadusta kun suomen tämän vuoden katsotuin elokuva cancel keräsi noi  35 500 katsojaa. Tehtiinkö ennen niin paljon parempia elokuvia kun tuo 35 500 katsojaa oli ennen huono tulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kehittäisivät sellaisen leffateatterin,jos ei osaa käyttäytyä niin se penkki muuttuu työntekijän toimesta sähkötuoliksi. 

Vierailija
4/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että elämme ajassa, jossa pitää hajauttaa omaa päätä, ajattelua ja keskittymistä moneen suuntaan ja se syö kärsivällisyyttä. Vaikka elokuva olisi kuinka tylsä, se ei oikeuta käyttäytymään typerästi ja häiritsemään muita. Aina voi laittaa silmät kiinni ja vetää vaikka tirsat.

Olin kouluikäisenä hyvin keskittyvä ja jaksoin istua paikallani. Nyt minuun on iskenyt se sama vika, mitä nuorempiinkin. En jaksa millään pysyä paikallani kiemurtelematta tuolilla välillä. Teen näyttöpäätetyötä. Aina ei jaksa keskittyä vaan kurkistaa puhelimeen ja avaa nettisivun ja toisenkin ja tulee samalla hajautettua omaa ajattelua mikä taas heikentää keskittymiskykyä työhön entisestään. 

Ja myönnän etten jaksa kaikkia Instan reelsejä katsoa loppuun asti.

N50

Vierailija
5/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät jaksa enää keskittyä edes hyvään elokuvaan. Jo tunnin mittainen ohjelma on suurelle osalle vaan liian pitkä.

Vierailija
6/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Ei vaan siitä, että ne kestää yli 30 sekuntia.

Vierailija
7/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat on laadullisesti niin huonoja lähes kaikki nykyään, ettei niitä pysty tylsistymättä katsomaan loppuun asti.

Elokuvakerronnan parhaat ajat ovat menneisyyttä.

Vierailija
8/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot elokuva ansaitsee vain huonon yleisön. Kertoo kyllä paljon suomessa pyrkivien elokuvien laadusta kun suomen tämän vuoden katsotuin elokuva cancel keräsi noi  35 500 katsojaa. Tehtiinkö ennen niin paljon parempia elokuvia kun tuo 35 500 katsojaa oli ennen huono tulos?

Elokuvateatterissa pitää kunnioittaa muiden katsojien oikeutta nauttia elokuvasta häiriöittä. Lisäksi, jos menette teatteriin, siellä pitää kunnioittaa lisäksi esiityvien näyttelijöiden työtä.

Jos olet Tiktokin vammauttama 30 sekunnin hötkyilijä, älä mene elokuvateatteriin äläkä varsinkaan oikeaan teatteriin.

Vierailija
9/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyleffat ovat myös pidempiä kuin ennen. Kolme tuntia on nyt normi, kun aiemmin toimintaleffatkin kesti 1,5h. Lyhyemmissä juoni etenee rivakammin ja kokoajan tapahtuu. Ylipitkissä on puolen tunnin pätkiä, kun ei tapahdu yhtään mitään käännettä.

Vierailija
10/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvateatterissa pitää kunnioittaa muiden katsojien oikeutta nauttia elokuvasta häiriöittä. Lisäksi, jos menette teatteriin, siellä pitää kunnioittaa lisäksi esiityvien näyttelijöiden työtä.

Jos olet Tiktokin vammauttama 30 sekunnin hötkyilijä, älä mene elokuvateatteriin äläkä varsinkaan oikeaan teatteriin.

Kriitikoiden ei pitäisi kehua huonoa elokuvaa hyväksi. Se ärsyttää kovasti.

Vierailija
11/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woken syytä tämäkin...

Vierailija
12/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologista paskaa tulee trumpin USA:sta. Loputonta tappamisen ihannointia vailla järjen häivää.

Vierailija
13/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä en itsekään oikein jaksa katsoa nykyelokuvia. Sen sijaan 70- ja 80-luvun pätkiä jaksaa katsoa yhä uudelleen. Mikähän siinä on?

Vierailija
14/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffat on nykyään liian pitkiä. Vähintään pari tuntia, alkumainoksineen voi mennä kolmenkin yli. Ennenkin oli pitkiä leffoja, mutta nykyään joka toinen on tällainen piinaava pläjäys, etenkin kun nykytyyli on se, että koko ajan tapahtuu jotain eikä aivot saa lepoa.

Vierailija
15/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol teinit on niin tyhmiä

Vierailija
16/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa vanhemmatkaan. Me ei käydä miehen kanssa leffassa kun mies 55v ei jaksa millään keskittyä. Minä käyn kyllä yksinäni ja jaksan katsoa pitkänkin elokuvan.

Kotonakin elokuvan katselu on sitä, että mies katsoo vartin, lähtee tekemään välipalaa, tulee taas katsomaan ja mun pitää kertoa missä mennään. Kun tulee mainoskatko, mies surffaa muita kanavia ja palaa takaisin elokuvaan kun mainoskatko on jo loppunut ja minä missasin jotain. Mies sanoo, ettei tässä leffassa ole mitään järkeä, ei hän saa juonesta kiinni. Lähtee tietokoneelle tai puhelimeen, tulee takaisin, katsoo hetken, tulee mainoskatko, kääntää sellaiselle kanavalle, jossa näkyy teksti tv, selaa sitä. Takaisin elokuvan pariin. Jne jne jne. Minä olen tässä vaiheessa jo ihan hiilenä ja pudonnut kärryiltä, joten on ihan se ja sama, katsotaanko elokuva loppuun vai ei.

Vierailija
17/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät poistu hienovaraisesti ulos elokuvasalista kesken näytännön?

Itse tekisin niin, jos koen elokuvan huonoksi tai en muusta syystä jaksa seurata sitä.

Vierailija
18/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun olisit maininnut, että kyse on kuitenkin ollut nuorisolle suunnatusta elokuvasta. Mitä enemmän teinejä yleisössä, sitä todennäköisemmin hoopoiluakin.

Vierailija
19/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideologista paskaa tulee trumpin USA:sta. Loputonta tappamisen ihannointia vailla järjen häivää.

Elokuvat ovat menneet surkeaksi jo ennen Trumpia. Samoin tv-sarjat. Samoin musiikki. Ja samoin kaunokirjallisuus. 

Vierailija
20/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurassick park ei enään myy kuten ennen, koska totuus alkaa vyörymään ihmisten silmille.