Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvateatterit ongelmissa. Nuoret ei enää jaksa katsoa elokuvaa loppuun

Vierailija
13.10.2025 |

"Jokaisessa näytöksessä on jouduttu puuttumaan käytökseen, Lindqvist sanoo.

Hän sanoo, että huomautukset ovat tehonneet, joskin ongelmana on ollut, että kun yhden kaveriporukan saa rauhoittumaan, niin toisaalla katsomossa toinen aloittaa elämöinnin."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011555962.html

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 min on ok pituus, en käy katsomassa jos leffa on joku 2h30min. 

Vierailija
22/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Ideologista paskaa tulee trumpin USA:sta. Loputonta tappamisen ihannointia vailla järjen häivää.

Elokuvat ovat menneet surkeaksi jo ennen Trumpia. Samoin tv-sarjat. Samoin musiikki. Ja samoin kaunokirjallisuus. 

Jännästi kaikki tämä on tapahtunut 1900-luvun vaihduttua 2000-luvuksi. Tilalle on tullut pelkkää säihkyvää ja kiiltävää uutta teknologiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvien taso!

Siis pääosa niin roskaa, että ei ilkeä katsoa. Esim. Barbie-elokuva ym. vastaavat. Ideologiaa ideologian perään. Kuka sitä haluaa?

Positiivinen tuttavuus ollut ranskalaiset elokuvat, mutta ehkä ei ihan nuorisolle. 

Nyt olis tilausta hyville elokuville ja elokuvantekijöille. 

Vierailija
24/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne vihervasemmistolaisten kasvattamat kakarat ovat.

Vierailija
25/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Ideologista paskaa tulee trumpin USA:sta. Loputonta tappamisen ihannointia vailla järjen häivää.

Elokuvat ovat menneet surkeaksi jo ennen Trumpia. Samoin tv-sarjat. Samoin musiikki. Ja samoin kaunokirjallisuus. 

Siis ihan kaikki! 

Kaunokirjallisuudessakin palkinnot menee vaan riittävää ideologiaa noudattavalle. 

Vierailija
26/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvien taso!

Siis pääosa niin roskaa, että ei ilkeä katsoa. Esim. Barbie-elokuva ym. vastaavat. Ideologiaa ideologian perään. Kuka sitä haluaa?

Positiivinen tuttavuus ollut ranskalaiset elokuvat, mutta ehkä ei ihan nuorisolle. 

Nyt olis tilausta hyville elokuville ja elokuvantekijöille. 

Mitä väliä mistä nuoriso tykkää? Ei nuorilla ole koskaan ollut hyvä taidemaku.

Vierailija
27/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi kaikki tämä on tapahtunut 1900-luvun vaihduttua 2000-luvuksi. Tilalle on tullut pelkkää säihkyvää ja kiiltävää uutta teknologiaa.

Uusi ylväs vuosituhat on ollut täydellinen floppi viihteen saralla.

Vierailija
28/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua trumppi pakkomielteeseesi!!!! Totuus on kuitenkin se että elokuvien taso on mennyt koko 2000 luvun ajan alaspäin kuin lehmän häntä 

Vierailija
29/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä en itsekään oikein jaksa katsoa nykyelokuvia. Sen sijaan 70- ja 80-luvun pätkiä jaksaa katsoa yhä uudelleen. Mikähän siinä on?

Nykynäyttelijät ovat vähemmän aitoja kuin ennen.

Vierailija
30/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot elokuva ansaitsee vain huonon yleisön. Kertoo kyllä paljon suomessa pyrkivien elokuvien laadusta kun suomen tämän vuoden katsotuin elokuva cancel keräsi noi  35 500 katsojaa. Tehtiinkö ennen niin paljon parempia elokuvia kun tuo 35 500 katsojaa oli ennen huono tulos?

Elokuvateatterissa pitää kunnioittaa muiden katsojien oikeutta nauttia elokuvasta häiriöittä. Lisäksi, jos menette teatteriin, siellä pitää kunnioittaa lisäksi esiityvien näyttelijöiden työtä.

Jos olet Tiktokin vammauttama 30 sekunnin hötkyilijä, älä mene elokuvateatteriin äläkä varsinkaan oikeaan teatteriin.

Kriitikoiden ei pitäisi kehua huonoa elokuvaa hyväksi. Se ärsyttää kovasti.

Kriitikolla on oma mielipiteensä, joka perustuu hänen kokemusmaailmaansa ja elokuvamakuunsa. Sinulla kumpikin on omasi. Jos ne ei mätsää, noin voi käydä.

Vierailija
31/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne vihervasemmistolaisten kasvattamat kakarat ovat.

Puhumattakaan niistä muista eli persujen kakaroista, joille ei annettu mitään kasvatusta, vain pelkkä puhelin tai tabletti kouraan jo vaunuikäisenä. 

Eivät saaneet osakseen empatiaa eivätkä mitään muutakaan.

Vierailija
32/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee lineaarisesta TV:stä The Martian (Yksin Marsissa). Hyväksi kehuttu elokuva. Testaa itsesi, pystytkö katsomaan koko elokuvan alkamatta hötkyilemään jms.

Vierailija
33/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat ovat liian pitkiä, en itsekään enää jaksa katsoa elokuvia. 58v.

Vierailija
34/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot elokuva ansaitsee vain huonon yleisön. Kertoo kyllä paljon suomessa pyrkivien elokuvien laadusta kun suomen tämän vuoden katsotuin elokuva cancel keräsi noi  35 500 katsojaa. Tehtiinkö ennen niin paljon parempia elokuvia kun tuo 35 500 katsojaa oli ennen huono tulos?

Elokuvateatterissa pitää kunnioittaa muiden katsojien oikeutta nauttia elokuvasta häiriöittä. Lisäksi, jos menette teatteriin, siellä pitää kunnioittaa lisäksi esiityvien näyttelijöiden työtä.

Jos olet Tiktokin vammauttama 30 sekunnin hötkyilijä, älä mene elokuvateatteriin äläkä varsinkaan oikeaan teatteriin.

Kriitikoiden ei pitäisi kehua huonoa elokuvaa hyväksi. Se ärsyttää kovasti.

Kriitikolla on oma mielipiteensä, joka perustuu hänen k

Kriitikoiden olisi järkevää jättää ne ideologiat hieman vähemmälle, kun tekee arvostelua.

Vierailija
35/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi ylväs vuosituhat on ollut täydellinen floppi viihteen saralla.

Koskee myös ns. populaarimusiikkia. Joskus myyntilistojen top20 oli oikeasti hyvää musiikkia.

Vierailija
36/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät jaksa enää keskittyä edes hyvään elokuvaan. Jo tunnin mittainen ohjelma on suurelle osalle vaan liian pitkä.

30 minuutin osissa ja tauoille aina jänniä TikTok-tansseja 3 min ajan.

Tätä on monen nuoren ja teinin todellisuus nykyään.

Vierailija
37/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten Tuukka Temosen paska. 

Vierailija
38/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä en itsekään oikein jaksa katsoa nykyelokuvia. Sen sijaan 70- ja 80-luvun pätkiä jaksaa katsoa yhä uudelleen. Mikähän siinä on?

Nykynäyttelijät ovat vähemmän aitoja kuin ennen.

Ainakin vanhojen Suomi/SF/Fenno/Adams/Fennada-filmien näyttelijät oli haettu enimmäkseen teattereista, joissa piti olla suuret eleet, ilmeet ja kuuluva artikulaatio. Tulos on nähtävissä.

Vierailija
39/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kävin kehutun suomalaisen katsomassa.  Ei ollut päätä eikä häntää saatikka parhaita kylkipaloja.  Pysyin kumminkin paikallani vaikka teki kyllä mieli poistua jo puolivälissä viimeistään.

Vierailija
40/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoita hyviä tarinankertojia nykyään ovat japanilaiset. Poikkeuksia on, mutta yleinen suuntaus on, että 20 länsielokuvan joukossa on enää korkeintaan 1 hyvä elokuva.