Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvateatterit ongelmissa. Nuoret ei enää jaksa katsoa elokuvaa loppuun

Vierailija
13.10.2025 |

"Jokaisessa näytöksessä on jouduttu puuttumaan käytökseen, Lindqvist sanoo.

Hän sanoo, että huomautukset ovat tehonneet, joskin ongelmana on ollut, että kun yhden kaveriporukan saa rauhoittumaan, niin toisaalla katsomossa toinen aloittaa elämöinnin."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011555962.html

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sieltä lähteä poiskin kesken elokuvan, jos ei kiinnosta.

Saako rahat takaisin?

Vierailija
82/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat on laadullisesti niin huonoja lähes kaikki nykyään, ettei niitä pysty tylsistymättä katsomaan loppuun asti.

Elokuvakerronnan parhaat ajat ovat menneisyyttä.

Jap. Näkeehän sen TVstäkin. Aivan sontaa, jotain hiton vuosikausien sisusta, rakenna, selviydytäämpä, tavataanko alttarilla ja aina, aina samat naamat, no, eipä tuu katsottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa uusimman Jurassic Worldin muutama viikko sitten. Edessä istui joukko esiteini-ikäisiä poikia. Hienosti jaksoivat keskittyä leffaan tunnin, sitten alkoi sekoilu. Joku heidän vierestään kävi pyytämässä henkilökunnan paikalle ja loppuleffa saatiin olla rauhassa.

Sehän olikin ihan naurettava kopio niistä entisistä ja taas bosslady näytti maailmalle mistä nainen pissii.

Jäi itselläkin leffa kesken ihan kotisoffalla. Ihmettelin jälkikäteen että miksi edes aloitin katsomaan, kun tiedossa oli minkä tasoinen elokuva on kyseessä.

Vierailija
84/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän palvelun jossa näkee uutuus elokuvat ilmaiseksi eipä tarvitse maksaa turhasta. Ihan hyvä että leffateatterit menee konkkaan. 

Vierailija
85/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat on laadullisesti niin huonoja lähes kaikki nykyään, ettei niitä pysty tylsistymättä katsomaan loppuun asti.

Jap. Näkeehän sen TVstäkin. Aivan sontaa, jotain hiton vuosikausien sisusta, rakenna, selviydytäämpä, tavataanko alttarilla ja aina, aina samat naamat, no, eipä tuu katsottua.

Tai Tanssii mustien kanssa jossa mustat miehet tanssittaa suomalaisia naisia.

Vierailija
86/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta degeneroituu, se on ollut selvää jo pitkään. Taantuu takaisin apinaksi, osa on jo taantunut.

Itse odottelen jotain uutta, pakko tulla, meillähän on jo 3-5 sukupuoltakin. Kohta eloluutio sanoo poks, ja se on siinä! Laji kertoo myöhemmin lapsilleen et kehityimme Homo Sabiensista. Lapset huutaa et ei ole mahdollista, nyt narraaaaat!

Vierailija
87/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on sattumaa että weinstein joka teki perinteisiä rakkauselokuvia joissa oli sapluuna valkoinen mies valkoinen nainen heitettiin vankilaan ja canseloitiin, varmaan syystäkin. Mutta samassa maassa saalistaja ihmiskauppias pedo p.diddyn vapautti 34 rikostuomiota itse saanut pressa vapaalle jalalle.

Vierailija
88/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei tehdä hyviä elokuvia, joita jaksaisi katsoa loppuun asti.

Vierailija
89/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että elämme ajassa, jossa pitää hajauttaa omaa päätä, ajattelua ja keskittymistä moneen suuntaan ja se syö kärsivällisyyttä. Vaikka elokuva olisi kuinka tylsä, se ei oikeuta käyttäytymään typerästi ja häiritsemään muita. Aina voi laittaa silmät kiinni ja vetää vaikka tirsat.

Olin kouluikäisenä hyvin keskittyvä ja jaksoin istua paikallani. Nyt minuun on iskenyt se sama vika, mitä nuorempiinkin. En jaksa millään pysyä paikallani kiemurtelematta tuolilla välillä. Teen näyttöpäätetyötä. Aina ei jaksa keskittyä vaan kurkistaa puhelimeen ja avaa nettisivun ja toisenkin ja tulee samalla hajautettua omaa ajattelua mikä taas heikentää keskittymiskykyä työhön entisestään. 

Ja myönnän etten jaksa kaikkia Instan reelsejä katsoa loppuun asti.

N50

Tämä on niin totta. Olin aikoinaan töissä jossa käytin kolmea tietokonetta ja kahta työkännykkää + omaa, palvelin asiakkaita ja huoltoihmisiä ja satunnaisesti esimies pyyhälsi paikalle ilmoittamatta. Viisi vuotta tuota härdelliä ja menetin kykyni lukea kirjoja. Eikä ole palautunut nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Elokuvia pystyn nyt katsomaan kotona kun pääsen välillä muualle, vaikka jääkaapille. Aiemmin nukahdin vartissa. Luen ja selaan nettiä vauhdilla, napsin lyhyt videoita aika vauhdilla eteenpäin. Pitkiä videoita YouTubesta pystyn välillä katsomaan kun on mielenkiintoinen aihe jopa podcasteja pystyn kuuntelemaan nykyään. Kyllä tämä nykytekniikka tuhoaa jotain toimintoja aivoista, osa onneksi palautuu. Tuskastun ihmisiin jotka ovat hitaita ja joista huomaa että ovat aina tehneet "yhden työn kerrallaan". 

Vierailija
90/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei tehdä hyviä elokuvia, joita jaksaisi katsoa loppuun asti.

Sekö oikeuttaa häiriköinnin? 

Miks pitää tunkea leffateatteriin, jos ei ole varma, jaksaako tyhmäilemättä katsoa loppuun asti? 

Ai niin, mutta kun nykynuoret on koulutettu pienestä asti rempseyteen ja itsevarmuteen ja kehuttu päälle, että nuorissa ei ole mitään vikaa. Sit lyödään kalliit luurit ja Tiktokit kouraan = röyhkeydellä ei ole mitään rajaa. 

Vierailija
91/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän ne ohjelmatiedot netistä ja tvstä niin voi valikoida ja pistää töllön kiinni jos ei tule mitään katsomisen arvoista. Itse ainakin käyn kanavat päivällä läpi ja painan mieleen kiinnostavat ohjelmat ja muun ajan TV on kiinni.

Vierailija
92/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten leffateatterissa käyttäytyminen ja kotisohvalla Netflixin katsominen liittyy toisiinsa? Kotisohvalta saa karata vaikka 10 x, mutta leffateatterissa pitää ottaa muut huomioon!

Vierailija
93/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa kuvahaulla valkoinen mies valkoinen nainen 

Näette mikä on agenda

Vierailija
94/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta degeneroituu, se on ollut selvää jo pitkään. Taantuu takaisin apinaksi, osa on jo taantunut.

Itse odottelen jotain uutta, pakko tulla, meillähän on jo 3-5 sukupuoltakin. Kohta eloluutio sanoo poks, ja se on siinä! Laji kertoo myöhemmin lapsilleen et kehityimme Homo Sabiensista. Lapset huutaa et ei ole mahdollista, nyt narraaaaat!

Vain länsimaalaisten naisten päässä.

Vierailija
95/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Kun muuttivat james bondin mustaksi naiseksi niin lopetin elokuvien katsomisen siihen paikkaan. Luen sitten vaikka kirjoja.

Missä ei olisi muutettu päätähteä mustaksi? Once Upon A Time In Hollywood symbolinen kohtaus

Vierailija
96/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisiko siittä että nykyajan elokuvat on niin luokatonta ja ideologista paskaa että niitä ei pysty katsomaan loppuun? Itse olen tätä mieltä ja olen kuitenkin jo 42 että en ole niin nuori enää

Ei vaan siitä, että ne kestää yli 30 sekuntia.

30 sekunnissa kerkiää videon katsomisen ohella lähettää pari pikaviestiä ja lukea uusimmat viestit parista ryhmästä johon kuuluu. Ihmiset "kuluttaa" äänikirjoja koska niihin ei ole pakko keskittyä vaan voi samalla tehdä 10 muuta asiaa ja kuunnella vain satunnaisia pätkiä sieltä täältä. Nekin toki vähintään tuplanopeudella ettei tarvitse miettiä mitään sitäkään aikaa. 

Vierailija
97/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät jaksa enää keskittyä edes hyvään elokuvaan. Jo tunnin mittainen ohjelma on suurelle osalle vaan liian pitkä.

Jos tälle palstalle postaa yli 10 lauseen mittaisen postauksen, joku valittaa, että se on liian pitkä. Jos sloittaa sellaisella, joku mainitsee kommentissaan, ettei jaksanut lukea koko aloitusta. 

Vierailija
98/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tori ostoksia ei tulla noutamaan. Samaa sakkia!

Vierailija
99/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että Sabiensista.

Et kovin sapiens kyllä ole.

Vierailija
100/188 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei aikuiset halua enää käydä leffateattereissa, jos niistä muodostuu tuollainen älämölö-leikkikenttä. Leffateatterit ja koko ala syyttäkööt vaan itseään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan