Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä rikkoo vahingossa tavaroita

Vierailija
13.10.2025 |

Jotenkin onnistui hajottamaan vessanpöntön istuinosan ja lista on aika pitkä kun alkaa miettimään

- rikkoi laturin astumalla päälle vahingossa

- rikkoi imurin varsiosan lukituksen vahingossa

- rikkoi astianpesukoneen jotain sisäosia täyttäessään konetta

- rikkoi lasioven pienestä vitriinistä vahingossa

- rikkoi yhden valaisimen piuhan ilmeisemmin olemalla liian kovakourainen

Näitä on niin paljon, että en jaksa kirjoittaa edes. Kaikesta tulee tunne kuin ei jotenkin arvostaisi mua tai välittäisi mun tavaroista. Mulle ei ikinä oo tapahtunu tämmöistä. Ja jos joskus vahingossa tapahtuisi, niin olisin hirveän pahoillani ja ehdottaisin, että korvaan rikkomani esineet. 

Mies on kuitenkin omista tavaroistaan järkyttävän tarkka. 

Esimerkkinä kerran kun halasin häntä ulkosalla niin mun kenkä osui hänen kenkään niin kauhea valitus et hänen uusi kenkä likaantuu yms.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurillaan ei saanut sähköiskua laturista, vaikka ei ole seinässäkään sisällä on kondensaattoreita joissa voi olla varaus siitä huolimatta ettei ole seinässä. 400V konkasta saanee aika tällin.

Vierailija
22/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pane mies korvaamaan rikkomansa tavarat. Kaikki. Ja kunnolla. Jos kaapinoveen ei saa uutta lasia, ostakoon koko kaapin!

Eiköhän se rikkominen noin lopu. Jollei lopu, jätä koko mies. Miksi olisit jonkun sellaisen kanssa, josta on suole koko ajan harmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi edes rikkoa noin paljon "vahingossa"? Vaikuttaa kyllä siltä ettei arvosta sun tavaroita, eikä varmaan suakaan.

No tämä. Aivan tuttu tarina.

Vierailija
24/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi edes rikkoa noin paljon "vahingossa"? Vaikuttaa kyllä siltä ettei arvosta sun tavaroita, eikä varmaan suakaan.

Ja selitys on aina samantyyppinen: En tarkoittanut, oli vahinko jne.

Ihan selvää piiloaggressiota.

Vierailija
25/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia tuttuja esineitä osaa käsitellä tottumuksesta, vieraita esineitä ei välttämättä ensimmäistä kertaa, ja jos on heikkoa tekoa tai suunnittelua, muoviosat voi rikkoontua yllättävän helpostikin, varsinkin jos on vähän ikääntuneempi esine kun muovi- ja kumiosat haurastuu iän myötä.

Vierailija
26/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanooko tämä mies myös sellaisia loukkaavia kommentteja "vahingossa"?

Ei tule ajatelleeksi, mutta jättää sinut tekstiviestillä?

Vierailija
27/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuvalottaa ap:tä, joka hyväksyy ja hymistelee. Seuraavaksi passiivis-aggressiivinen väkivaltaa etenee ja saa uusia muotoja, "vahingossa" aletaan arvostella ja painaa alas ensin verbaalisesti. Ei tule muuttumaan. Mitä mies sanoo kun vaadit tottakai korvaamaan tavarat?

Vierailija
28/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan naiset on särkeneet miesten tavaroita huolimattomuuttaan tai sillä etteivät ole jaksaneetkaan kantaa niitä tai avaruudellisen hahmottamisen puutteiden takia...

Vierailija
29/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan naiset on särkeneet miesten tavaroita huolimattomuuttaan tai sillä etteivät ole jaksaneetkaan kantaa niitä tai avaruudellisen hahmottamisen puutteiden takia...

Tässä taas joku idarimies kaasuvalottaja. Etkö ymmärrä lukemaasi? Tässä puhutaan ap:n tilanteesta.

Vierailija
30/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Kerrotko vielä, mikä aloituksessa on miesvihaa? Se, että kertoo miehen rikkovan tavaroita ja luettelee rikotut tavarat?  Sinulla on tooooosi outo käsitys miesvihasta.

Vierailija
31/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein löydätte tuollaisia äijiä.

Ei muutakuin luiskaan ja uutta etsimään.

Vierailija
32/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tavaroistaan tarkka , mutta sun kamat ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
33/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on saanut kaksi laturia rikki tallaamalla päälle joten ilmeisesti ne eivät kestä mitään.

Miesystäväsi olisi silti korvausvelvollinen.

Vierailija
34/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasuvalottaa ap:tä, joka hyväksyy ja hymistelee. Seuraavaksi passiivis-aggressiivinen väkivaltaa etenee ja saa uusia muotoja, "vahingossa" aletaan arvostella ja painaa alas ensin verbaalisesti. Ei tule muuttumaan. Mitä mies sanoo kun vaadit tottakai korvaamaan tavarat?

Mistäs tämmöinen voi johtua? 

Vierailija
35/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa osin tutulta. Ja uskon aloituksen. Jostain syystä arvostaa yli kaiken omia tavaroita mutta ei yhtään toisten. Toisen uudet vaatteet tungetaan pesukoneeseen omien vanhojen ja hikisten kanssa, uudella imurilla imuroidaan tyyliin lehdet pihalla ja sitten ihmetellään miksi se meni tukkoon. Kolhuinen paistinpannu on sadan euron arvoinen (vähintään) koska se on tullut isovanhemmalta, lastenvaatteet pitää äkkiä laittaa kirpparille mutta kaapista löytyy omia 15 vuotta ja -15 kiloa vanhoja vaatteita koska nekin (yllätys, yllätys) on lahjoja isovanhemmilta. Muutin hieman esimerkkejä mutta perusideasta saa varmaan kiinni. 

Ajattelen että tässä on joku syvempi merkitys vähän niin kuin tavaroiden hamstraamisella ylipäänsä. Eli se ihminen tai ihmiset joiden tavarat yliarvostetaan on tai on ollut jotenkin hallitseva. Ja oikein arvattu, aiheuttaa ongelmia myös muuten kuin tavaroiden osalta. 

Vierailija
36/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena samanlainen mies.

Elämä helpottui kun poistuin suhteesta.

Vähän aikaa hän valitti, että olin käyttänyt häntä hyväkseni, vaikka oli itse loisinut minun rahoillani. Kävi haukkumassa minua kavereillenikin.

Vierailija
37/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole tietoinen kömpelyyden olemassaolosta? Sillä ei ole mitään tekemistä minkään arvostuksen puutteen kanssa, jos on kömpelö. 

Vierailija
38/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te oikeasti tunne ihan vaan rehellisesti kömpelöitä ihmisiä, kun kuvittelette kaiken maailman piiloaggressioita? 😳

Vierailija
39/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole tietoinen kömpelyyden olemassaolosta? Sillä ei ole mitään tekemistä minkään arvostuksen puutteen kanssa, jos on kömpelö. 

Me kömpelöt kyllä tiedostamme olevamme kömpelöitä, koska olemme kuulleet siitä lapsuudesta saakka. Tämän vuoksi olemme siitäkin huolellisempia korvaamaan rikkomamme asiat, koska tiedostamme sen johtuvan omasta puutteestamme. Ap:n mies ei korvaa.

Vierailija
40/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kömpelö ja kyllä ihan tasan tarkkaan korvaan kaiken minkä rikon. Hävettää kömpelyys jo muutenkin, joten olisi aika karmeaa vielä jättää korvaamatta.