Mistä tiedän olenko naisena narsisti?
Olen yrittänyt oppia ittestäni paljon. Olen käynyt terapiassa läheisen kuoleman jälkeen. Olen omistushaluinen, mustasukkainen. Kotrollinhaluinen. Terapeutti heitti asian ilmoille, voisinko olla. Olen tehnyt testejä ja koen itseni ajoittain erittäin empaattiseksi ihmiseksi, toisinaan en tunne mitään mutta yritän ajatella asiat kuten täytyisi tuntea ne. Otan asiat usein henkilökohtaisesti, en hyökkää kuitenkaan.
Kommentit (47)
Narsisti harvemmin (jos koskaan?) pohtii tosissaan voisiko hän olla narsisti. Joten todennäköisesti et ole.
Entä epävakaa persoonallisuushäiriö? Siinä saattavat narsistiset piirteet olla korostuneet? Epävakaalla on omatunto ja on kykenevä katumaan tekojaan, toisin kuin narsisti (kaikki on narsistin mielestä aina muiden syytä).
Toisaalta, jos noita kuvaamiasi ominaisuuksia on ollut vain nyt viime aikoina, kun läheisesi on kuollut, voivat ne johtua ihan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet lähipiirisi ihmisistä? Mitä arvostat heissä, ja onko heissä piirteitä joita halveksut?
Mulla on muutamia läheisiä ihmisiä, ovat olleet ystäviäni pitkään. En halveksu heitä. Perheeni vuoksi tekisin mitä tahansa ja olenkin tehnyt, se on minuun istutettu lapsesta saakka - perheen vuoksi tehdään kaikkensa. Ap.
Mutta mitä arvostat heissä?
He ovat lojaaleita, rehellisiä, auttavaisia, hyväsydämisiä ja kilttejä. Aitoja. Antavat tukea ja turvaa. Ap.
Oletko koskaan katkaissut välit keneenkään, ja miksi?
Olen muutamankin kerran. Syyt ovat että olen kokenut ansaitsevani parempaa kohtelua. Olen tuntenut itseni loukatuksi. Esimerkiksi toisella ollut muita seksikumppaneita. Tiedostan että hän ei ole minun, mutta tieto loukkasi minua. Lisäksi se ettei ollut rehellinen.
Tekisi mieli kertoa tarkemmin, mutta aika palstalla loppuu. :D Ap.
Tunnistatko syyllisyyden tai häpeän tunteita? Miten käsittelet niitä?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti harvemmin (jos koskaan?) pohtii tosissaan voisiko hän olla narsisti. Joten todennäköisesti et ole.
Entä epävakaa persoonallisuushäiriö? Siinä saattavat narsistiset piirteet olla korostuneet? Epävakaalla on omatunto ja on kykenevä katumaan tekojaan, toisin kuin narsisti (kaikki on narsistin mielestä aina muiden syytä).
Toisaalta, jos noita kuvaamiasi ominaisuuksia on ollut vain nyt viime aikoina, kun läheisesi on kuollut, voivat ne johtua ihan siitä.
Tiedän yhden narsistin joka asiaa pohti. Hän oppi normaaleita käytösmalleja. Eli aina ei ole noin.
Et ehkä täysi narsisti mutta narsistisia piirteitä
Oletko koskaan katkaissut välit keneenkään, ja miksi?