Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän olenko naisena narsisti?

Vierailija
11.10.2025 |

Olen yrittänyt oppia ittestäni paljon. Olen käynyt terapiassa läheisen kuoleman jälkeen. Olen omistushaluinen, mustasukkainen. Kotrollinhaluinen. Terapeutti heitti asian ilmoille, voisinko olla. Olen tehnyt testejä ja koen itseni ajoittain erittäin empaattiseksi ihmiseksi, toisinaan en tunne mitään mutta yritän ajatella asiat kuten täytyisi tuntea ne. Otan asiat usein henkilökohtaisesti, en hyökkää kuitenkaan. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vastuu omasta onnellisuudestasi, ja tutustu siihen, kuka oikeasti olet. 

Aikoinaan Dalai Laman sanoja viitaten, jokainen meistä on vastuussa omasta onnellisuudestaan. Olen samaa mieltä, mutta en tiedä. Ap.

Vierailija
22/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko myöntää ap virheesi? Osaatko ottaa mukisematta vastuun huonosta käytöksestäsi, kun sinulle siitä mainitaan? Miten suhtaudut kritiikkiin? 

Usein koen että muut ovat tehneet vääryyttä minua kohtaan. Osaan kyllä pyytää anteeksi, mutta en useinkaan koe että se on aitoa. Kritiikki osuu syvälle minuun. En hyökkää, mutta tuon usein epäoikeudenmukaisuuden esiin jos minua loukataan. Ap.

Joo sä oot narsku sekä nepsy äijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt paljon myös että olinko minä se joka läheiseni sairastutti masennukseen ja sen takia menetin hänet. Ajatteleeko narsistin näin? Ap.

Vierailija
24/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko myöntää ap virheesi? Osaatko ottaa mukisematta vastuun huonosta käytöksestäsi, kun sinulle siitä mainitaan? Miten suhtaudut kritiikkiin? 

Usein koen että muut ovat tehneet vääryyttä minua kohtaan. Osaan kyllä pyytää anteeksi, mutta en useinkaan koe että se on aitoa. Kritiikki osuu syvälle minuun. En hyökkää, mutta tuon usein epäoikeudenmukaisuuden esiin jos minua loukataan. Ap.

Joo sä oot narsku sekä nepsy äijä.

:( muija. Ap

Vierailija
25/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään myös sen, että terapeutti puhui piilonarsismista. Ei sanonut että olisin, mutta lause jäi mieleeni. Ap.

Mikäs mielenterveysdiagnoosi sulla äijä on?

Vierailija
26/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettinyt paljon myös että olinko minä se joka läheiseni sairastutti masennukseen ja sen takia menetin hänet. Ajatteleeko narsistin näin? Ap.

Mene sinne kallonkutistajalle kyselemään. Siellähän sä ootkin jo käynyt. Kysy siltä.

Vierailija
27/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki asiat liity sinuun. Kovasti tässäkin ketjussa olet kiinnostunut huomiosta? 

Vierailija
28/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään myös sen, että terapeutti puhui piilonarsismista. Ei sanonut että olisin, mutta lause jäi mieleeni. Ap.

Ei mikään. Diagnoosia ei ole. Hakeuduin terapiaan kun läheiseni menehtyi. En vuoteen käynyt ja nyt hakeuduin uudestaan perheeni toiveen takia. Ap.

Pidän itseäni melko tavallisena, ehkä välillä oikeutan omia tekemisiäni. Välillä on tunne että ansaitsen enemmän kuin muut.

Vierailija
29/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet lähipiirisi ihmisistä? Mitä arvostat heissä, ja onko heissä piirteitä joita halveksut?

Vierailija
30/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki asiat liity sinuun. Kovasti tässäkin ketjussa olet kiinnostunut huomiosta? 

Tätä mietinkin. Olenko persoonallisuushöiriöinen vaiko en. Ap.

Vierailija
31/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet lähipiirisi ihmisistä? Mitä arvostat heissä, ja onko heissä piirteitä joita halveksut?

Mulla on muutamia läheisiä ihmisiä, ovat olleet ystäviäni pitkään. En halveksu heitä. Perheeni vuoksi tekisin mitä tahansa ja olenkin tehnyt, se on minuun istutettu lapsesta saakka - perheen vuoksi tehdään kaikkensa. Ap.

Vierailija
32/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on lempi-ihmisesi?

Vierailija
33/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietinkin. Olenko persoonallisuushöiriöinen vaiko en. Ap.

Ehkä koko persoonasi on hukassa. Jospa koitat viettää enemmän aikaa yksin, ja tutustut rauhassa siihen, mistä oikeasti pidät ja millainen olet. Etkä yritä määritellä itseäsi muiden kautta. 

Vierailija
34/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Diagnoosia ei ole. Hakeuduin terapiaan kun läheiseni menehtyi. En vuoteen käynyt ja nyt hakeuduin uudestaan perheeni toiveen takia. Ap.

Pidän itseäni melko tavallisena, ehkä välillä oikeutan omia tekemisiäni. Välillä on tunne että ansaitsen enemmän kuin muut.

En oikeasti tiedä olenko se melko tavallinen. Usein koen että olen enemmän. Saan paljon huomiota. Terapeutille sanoin että koen että on parempi sanoa että on tavallinen ettei herätä huomiota. Ap.

Vierailija
35/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutamia läheisiä ihmisiä, ovat olleet ystäviäni pitkään. En halveksu heitä. Perheeni vuoksi tekisin mitä tahansa ja olenkin tehnyt, se on minuun istutettu lapsesta saakka - perheen vuoksi tehdään kaikkensa. Ap.

Mutta mitä arvostat heissä?

Vierailija
36/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on lempi-ihmisesi?

Sellainen joka antaa minun olla minä. Näin lyhykäisyydessään. Sellainen joka ei määrää minua. Ap.

Vierailija
37/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä arvostat heissä?

He ovat lojaaleita, rehellisiä, auttavaisia, hyväsydämisiä ja kilttejä. Aitoja. Antavat tukea ja turvaa. Ap.

Vierailija
38/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tiedä olenko se melko tavallinen. Usein koen että olen enemmän. Saan paljon huomiota. Terapeutille sanoin että koen että on parempi sanoa että on tavallinen ettei herätä huomiota. Ap.

Mun narsisti-isä kuvittelee olevansa vähän parempi, vähän fiksumpi ja osaavampi kuin muut, mutta oikeasti on vähän yksioikoinen ja säälittävä. Pysyy tyytyväisimpänä, kun muut leikkii mukana että joo joo hän on mahtavampi kuin muut. Kukaan ei viitsi sanoa totuutta, kun raivostuu niin pahasti.

Vierailija
39/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiin saa apua. Narsisti osaa rakastaa myös muitakin kuin itseään.

Vierailija
40/47 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä nyt ei kuulosta kovin aidolta. Mutta luulisin, että kovin narsistisella ihmisellä ei tule edes mieleen että voisiko hän kenties olla narsisti. Tuo terapeuttisi käyttämä ilmaus piilonarsisti muuten tarkoittaa entistä läheisriippuvuutta, jota ennen pidettiin juurikin narsismin vastakohtana. Nyt siinäkin nähdään narsismia, PIILOnarsismia. Ei siis millään tavalla näytä narsismilta, mutta kuitenkin piilossa on sitä. Tästä on saatu hyvät naurut, kun tätä on alettu soveltamaan muihin asioihin. Mitä kaikkea voi ollakaan kunhan eteen laittaa liitteen piilo-.