Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten piti lähteä syyslomalla isänsä kanssa mökille, nyt tyttö ei halua lähteä menkkojen takia. Antaisitteko jäädä kotiin?

Vierailija
10.10.2025 |

Tyttö on 12-v ja kuukautiset alkaneet vasta kesällä, eli asia on hänelle vielä uusi. Mökillä ulkovessa ja kantovesi, eli ymmärrän hyvin ettei tyttö halua sinne, mutta isän suostuttelu voi olla vaikeaa ja vaatia riitelyäkin. Mitä mieltä olette, antaisitteko vastaavassa tilanteessa tytön jäädä kotiin ja riitelisitte isän kanssa? Ollaan siis erottu ja lasten asioiden hoitaminen on välillä vaikeaa isän joustamattomuuden takia.

Kommentit (384)

Vierailija
161/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu muistan oman nuoruuteni ja kuukautisten alkamisen. Kivut oli niin kovat että pyörtyilin milloin minnekin, samoin vatsa meni sekaisin. Pari päivää olin ihan potilas. 

Mielipiteeni on että sinä äitinä hoidat keskustelut isän kanssa niin että tyttö saa jäädä kotiin. 

Eipä tuossa edes mitään keskustelua tarvita, vaan isälle ilmoitetaan ettei tyttö halua lähteä mukaan..

Vierailija
162/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pelkkä ilmoitusasia. Isä voi sitten halutessaan avautua viranomaisille, miten elämää suurempi mökkireissu meni pilalle, kun tytär ei halunnut tulla sinne kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö saa jäädä kotiin. Tuskin isä väkisellä vie, ja jos niin käy, se on jo poliisiasia..

Vierailija
164/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää on äidin asia? Siis eksän.

Jos ollaan sovittu, että lapset ovat mulla syyslomalla, niin eipä eksällä siihen ole mitään sanomista.

Ei myöskään mahdollisuutta antaa lupaa jäädä kotiin. Vaan lapset tulee ja puhutaan asioista. Tehdään uudet suunnitelmat, jos voidaan.

Esim ei Kreikan matkaa tulis (saisi) peruttua menkkojen takia. Sekin käytäis läpi, että miten helpottaa tilannetta.

PS käyttäkää housuvaippoja ekoina öinä. Vältytään ohivuodolta ja noloilta sotkuilta.

Väkisinkö ajattelit tytön raahata?

Vierailija
165/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä koko ketjusta taas loistaa että täällä häärää ja änkyttää se saatanan läski mt  Vanhapiika  joka haukkuu  kaikkien lapset , äidit ,teinit ym...Antaa paskoja muka neuvoja.  Älkää enää tälle vastatko.  👿👿👿👿👿👿👿👿,,

Vierailija
166/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti saa ite päättää, myös lain edessä koska on 12v...

Vierailija
167/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan sovittu, että lapset ovat mulla syyslomalla, niin eipä eksällä siihen ole mitään sanomista.

Ei myöskään mahdollisuutta antaa lupaa jäädä kotiin. Vaan lapset tulee ja puhutaan asioista. Tehdään uudet suunnitelmat, jos voidaan.

Esim ei Kreikan matkaa tulis (saisi) peruttua menkkojen takia. Sekin käytäis läpi, että miten helpottaa tilannetta.

PS käyttäkää housuvaippoja ekoina öinä. Vältytään ohivuodolta ja noloilta sotkuilta.

Kuulostat ahdistavalta ja housuvaippoinesi pervolta ihmiseltä. Vanhemmalla on velvollisuus olla aidosti kiinnostunut lapsensa hyvinvoinnista. Jos toinen vanhemmista ei tätä ymmärrä, vähintään toisen täytyy pitää lapsen puolta, eikä tällä ole mitään tekemistä minkään vanhempien välisen nokittelun kanssa vaan lapsen parhaan.

Vierailija
168/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN LÄHDE MÖKILLE TAI KREIKKAAN 👿

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖

Vierailija
169/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin jäädä ja isänkin pitäisi osata ajatella tytön tilannetta ja parasta ja ilman riitelyä antaa hänen jäädä kotiin. Isä voisi osoittaa tytölle tukea ja ymmärrystä naiseksi kasvamisessa eikä ajatella vain itseään ja omia "oikeuksiaan" pitää tyttö luonaan lomalla. Yhtään fiksu tajuaa, että menkkarumba on noin nuorelle ja tottumattomalle iso juttu kotioloissakin ja mökillä yhtä helvettiä pahimmillaan.

Vierailija
170/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tälle lapsettomalle hulullulle.  Se änkkää vaikka koko päivän.     Vanhapiika 😝😝🤮🤮🤮🤮

Vierailija
171/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei kuulu sulle.

Tyttö itse kertoo asiastaan ja isä tarjoaa vaihtoehdot. Ehkei se mökille meno ole ainoa. Tytär on kuitenkin sopinut viettävänsä isän kanssa aikaa ja siitä lupauksesta pidetään kiinni.

Lapsella ei ole velvollisuutta tavata isäänsä.

Että vanhemmalleen saa tehdä oharit tuosta vaan? 

Juu ei todellakaan. Asiasta keskustellaan. Kun 12 vuotias saa päättää, niin osaa myös keskustella ja perustella.

Yhyy, lapsi tekee oharit.

Lapsi ei ole mikään tapaamisautomaatti eikä lapsella ole velvollisuutta tavata jos ei halua.

Mitä haluaisit asiassa keskustella?

Eipä yllätä, että palstamammalle tämäkin pitää vääntää rautalangasta.

Voisiko syyslomalla tehdä muuta kuin lähteä mökille?

Ihan peruskäytöstapoja, mutta huomaan, ettei sulta voi semmoisia odottaa.

Vierailija
172/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä jättäisi ihanaa mökkireissua , tai mitään muutakaan väliin menkkojen takia. En anna niiden pilata kivoja juttuja. Mökkireissu kauniissa, raikkaassa syyssäässä on teinille piristävä ja mukava juttu. Ja luulisi, että on kivaa nähdä sitä isääkin.

Vierailija
173/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN LÄHDE MÖKILLE TAI KREIKKAAN 👿

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖

Näin täällä kirjoittaa sekopäinen aikuinen  vanhanpiika    mukatietävä.   🤭

Vierailija
174/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä koko ketjusta taas loistaa että täällä häärää ja änkyttää se saatanan läski mt  Vanhapiika  joka haukkuu  kaikkien lapset , äidit ,teinit ym...Antaa paskoja muka neuvoja.  Älkää enää tälle vastatko.  👿👿👿👿👿👿👿👿,

Vierailija
175/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu muistan oman nuoruuteni ja kuukautisten alkamisen. Kivut oli niin kovat että pyörtyilin milloin minnekin, samoin vatsa meni sekaisin. Pari päivää olin ihan potilas. 

Mielipiteeni on että sinä äitinä hoidat keskustelut isän kanssa niin että tyttö saa jäädä kotiin. 

Oisko hieman liioittelua tässä? Pyörtyilit milloin missäkin? 

Kumma kun 30 vuotta opettajana yläkoulussa olen pari pyörtymistapausta nähnyt. 

Eikä syynä ole olleet kuukautiset. 

Opettajat eivät pahimpia tapauksia välttämättä näen. Minulla oli aikoinaan luokkakaveri, jolla kuukautisten alku oli todella kivulias. Joku meistä kavereista kävi saattamassa hänet kotiin välitunnilla, asui onneksi lähellä koulua. Yksin ei uskallettu päästää edes sille lyhyelle matkalle pyörtymivaaran vuoksi. Ja onneksi hänellä oli yleensä äiti kotona, joten ei jäänyt kotona yksin.

Vierailija
176/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa on suihku ja vessa. Mitä ihmeen housuvaippoja? 

Kreikassa olet ilmeisesti käynyt, muttet lähimarketissa.

Harmi kun pointti meni ohi.

Vierailija
177/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano exällesi miten asiat on. 

Vierailija
178/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lapseton ihminen ja voin antaa siitä huolimatta hyvän neuvon että antaisin lapsen tuossa tilanteessa jäädä kotiin.

Kuukautiset on aikuisellekin ihmiselle veemäistä kipujen takia ja minulle aikuiselle ihmiselle silkkaa h**vettiä.

Se on täysin ymmärrettävää että lapsi haluaa tuossa tilanteessa jäädä mielummin kotiin. Hygieniasta huolehtiminen on myös helpompaa kotona kuin mökillä.

Vierailija
179/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei kuulu sulle.

Tyttö itse kertoo asiastaan ja isä tarjoaa vaihtoehdot. Ehkei se mökille meno ole ainoa. Tytär on kuitenkin sopinut viettävänsä isän kanssa aikaa ja siitä lupauksesta pidetään kiinni.

Olisiko eri ääni kellossa, jos 12-vuotias tyttäresi päättäisi, ettei enää tapaa äitiään? 

Vierailija
180/384 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei kuulu sulle.

Olisiko eri ääni kellossa, jos 12-vuotias tyttäresi päättäisi, ettei enää tapaa äitiään? 

Ketään ei pidä pakottaa alkeelliselle ulkohyyskä mökille, oli kuukautiset tai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä