Lasten piti lähteä syyslomalla isänsä kanssa mökille, nyt tyttö ei halua lähteä menkkojen takia. Antaisitteko jäädä kotiin?
Tyttö on 12-v ja kuukautiset alkaneet vasta kesällä, eli asia on hänelle vielä uusi. Mökillä ulkovessa ja kantovesi, eli ymmärrän hyvin ettei tyttö halua sinne, mutta isän suostuttelu voi olla vaikeaa ja vaatia riitelyäkin. Mitä mieltä olette, antaisitteko vastaavassa tilanteessa tytön jäädä kotiin ja riitelisitte isän kanssa? Ollaan siis erottu ja lasten asioiden hoitaminen on välillä vaikeaa isän joustamattomuuden takia.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Tästä koko ketjusta taas loistaa että täällä häärää ja änkyttää se saatanan läski mt Vanhapiika joka haukkuu kaikkien lapset , äidit ,teinit ym...Antaa paskoja muka neuvoja. Älkää enää tälle vastatko. 👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿.,,
Antaisin, kun kuukautiset on vielä uusi asia, niin ihan ymmärrettävästi sitä ei halua silloin olla askeettisissa olosuhteissa mökillä. Meillä on vastaavanlainen mökki enkä itsekään tykkää sinne mennä jos on kuukautiset. En päätettyä reissua sen takia peru, mutta ei se kivaa ole.
Ihmettelisin todella, jos isä ei tätä ymmärtäisi ja siitä joku riita tulisi.
Sano isälle sanat "kuukautiset, tamponi, siteitä" jne ja hän ei halua kuulla enää yhtään lisätietoa, eikä taatusti väännä vastaan :D
Anna tytön jäädä kotiin. En minäkään haluaisi olla menkkojen aikaan mökillä, jossa ulkohuusi ja kantovesi. Tytölle vielä vaikeampaa kun koko asia on uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en itsekään menisi noihin oloihin vapaaehtoisesti menkkojen aikaan. Tietysti saa jäädä kotiin.
Kuukautisia ei ole hyvä pitää esteenä millekään.
Opeta alusta asti, että kaikkea voi tehdä kuukautisten aikaan paitsi ehkä ei mielellään uimista tai seksiä tulehdusvaaran vuoksi.
Jotkut naiset käy sentään armeijankin! Riparillakin saattaa olla ulkovessa.
Ymmärräthän myös, että ne kuukautiset voi olla TODELLA kivuliaat? Se, että sulla ei ole, ei tarkoita, ettei kellään ole.
Ne voi olla myös niin runsaat, että ilman (käsi)suihkua on tosi hankala toimia.
Miten ne kivut lievempiä sitten kaupungissa on?
Eikä käsisuihkuja ollut yleisesti vielä vuosikymmeniä sitten. Ka
No ei ne kivut ole lievempiä kaupungissa, mutta kyllä minä ainakin tosi kipeänä olen mieluiten kotona. Ja ehdottomasti antaisin lapsenkin olla. Sinä saat olla vaikka siellä armeijan leirillä kuolemankielissä ja pitää sitä normaalina, se on mulle ihan sama.
Se, että 100 vuotta sitten ei ollut juoksevaa vettä tai käsisuihkuja, ei tarkoita, että vuonna 2025 lapsen pitäisi vasten tahtoaan lähteä alkeellisiin oloihin sinnittelemään.
Ihmeellistä todella, että tälläisestä asiasta täytyy (isän) tehdä ongelma.
No ei todellakaan tyttö saa jäädä kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei kuulu sulle.
Tyttö itse kertoo asiastaan ja isä tarjoaa vaihtoehdot. Ehkei se mökille meno ole ainoa. Tytär on kuitenkin sopinut viettävänsä isän kanssa aikaa ja siitä lupauksesta pidetään kiinni.
Lapsella ei ole velvollisuutta tavata isäänsä.
Että vanhemmalleen saa tehdä oharit tuosta vaan?
Juu ei todellakaan. Asiasta keskustellaan. Kun 12 vuotias saa päättää, niin osaa myös keskustella ja perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ihmiset on kermapilluja. Ei se toosa siitä pilalle mene, jos menkkojen aikaan mökillä on! Voi käyttää kosteuspyyhkeitä, varmaan on sauna ja vettä pystyy muutenkin varmasti lämmittämään.
Ihmiset on niin vierautuneita lupnnollisesta elämästä. Itse asun ihan vakituisesti ilman juoksevaa vettä ja ainut vessa on kuivakäymälä. Porakaivosta haen veden. Pihalla on vanha puusauna. Ihan olen pystynyt silti huolehtimaan hygieniasta, ja voin peseytyä ihan milloin haluan.
Ja olet 12-vuotias?
No tottakai tuon ikäisen pitäisi saada ihan itse päättää. Täysin hänen asiansa, mutta ihmettelen aikuisten naisten kauhistelua. Onko ihmiset oikeasti niin avuttomia nykyään?
Ei avuttomia, vaan mukavuudenhaluisia. Ja se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Sano isälle sanat "kuukautiset, tamponi, siteitä" jne ja hän ei halua kuulla enää yhtään lisätietoa, eikä taatusti väännä vastaan :D
Huomaa, että täällä mummot keskustelevat. Tuttavaperheen lapsella alkoi menkat äidin työmatkan aikana, kun hän oli kahdestaan isänsä kanssa, ja yhdessä penkoivat siteet esiin ja selvittelivät, mikä menee päivällä ja mikä yöllä.
Eivätkö lapset voi viettää syyslomaa isän kanssa jossain muualla kuin mökillä? Ovat isän luona ja käyvät vaikka parin päivän reissun johonkin läheiseen kaupunkiin? Kyllä isän pitää ymmärtää, että tytön ei ole mukava olla mökillä, miksi sinne pitäisi pakottaa?
Tyttö saa jäädä kotiin. Tuskin isä väkisellä vie, ja jos niin käy, se on jo poliisiasia.
Vierailija kirjoitti:
Anna tytön jäädä kotiin. En minäkään haluaisi olla menkkojen aikaan mökillä, jossa ulkohuusi ja kantovesi. Tytölle vielä vaikeampaa kun koko asia on uusi.
Niinpä, en minäkään mene mökille menkkojen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en itsekään menisi noihin oloihin vapaaehtoisesti menkkojen aikaan. Tietysti saa jäädä kotiin.
Kuukautisia ei ole hyvä pitää esteenä millekään.
Opeta alusta asti, että kaikkea voi tehdä kuukautisten aikaan paitsi ehkä ei mielellään uimista tai seksiä tulehdusvaaran vuoksi.
Jotkut naiset käy sentään armeijankin! Riparillakin saattaa olla ulkovessa.
Et tiedä niistä kivuista ja runsaista kuukautisista mitään. Itsellä tuskaa vielä näin yli nelkytvuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei kuulu sulle.
Tyttö itse kertoo asiastaan ja isä tarjoaa vaihtoehdot. Ehkei se mökille meno ole ainoa. Tytär on kuitenkin sopinut viettävänsä isän kanssa aikaa ja siitä lupauksesta pidetään kiinni.
Juu ei todellakaan. Asiasta keskustellaan. Kun 12 vuotias saa päättää, niin osaa myös keskustella ja perustella.
12v. ei tarvitse perustella päätöstään. Riittää kun sanoo että ei halua lähteä mökille.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta saa kuvan, että mammat ovat lisääntyneet täystaunojen kanssa.
Kaikki miehet eivät kuitenkaan ole ahdasmielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Juu muistan oman nuoruuteni ja kuukautisten alkamisen. Kivut oli niin kovat että pyörtyilin milloin minnekin, samoin vatsa meni sekaisin. Pari päivää olin ihan potilas.
Mielipiteeni on että sinä äitinä hoidat keskustelut isän kanssa niin että tyttö saa jäädä kotiin.
Oisko hieman liioittelua tässä? Pyörtyilit milloin missäkin?
Kumma kun 30 vuotta opettajana yläkoulussa olen pari pyörtymistapausta nähnyt.
Eikä syynä ole olleet kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei kuulu sulle.
Yhyy, lapsi tekee oharit.
Lapsi ei ole mikään tapaamisautomaatti eikä lapsella ole velvollisuutta tavata jos ei halua.
Mitä haluaisit asiassa keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisista ei pidä tehdä noin suurta estettä ja numeroa.
Miten pärjää, jos tänne hyökätään ja vedenjakelu ei toimi.
Ei hyökätä ainakaan ensiviikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu muistan oman nuoruuteni ja kuukautisten alkamisen. Kivut oli niin kovat että pyörtyilin milloin minnekin, samoin vatsa meni sekaisin. Pari päivää olin ihan potilas.
Mielipiteeni on että sinä äitinä hoidat keskustelut isän kanssa niin että tyttö saa jäädä kotiin.Oisko hieman liioittelua tässä? Pyörtyilit milloin missäkin?
Kumma kun 30 vuotta opettajana yläkoulussa olen pari pyörtymistapausta nähnyt.
Eikä syynä ole olleet kuukautiset.
Toivottavasti olet jo eläkkeellä. Pysykin siellä.