K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella
Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajienkin olisi aika uudistua, työnhakijoilta vaaditaan jo vaikka mitä temppuja. Ei voi enää luulla, että itse pääsee noin helpolla että senkun rimpauttaa vain puhelimella.
Sulla on selkeesti hyvä asenne työnhakijana. Prkl pistävät täyttelemään jotain työhakemuksia internetissä, en kyllä varmana vastaa puhelimeen jos soittavat takaisin vaan saavat ovelta tulla töihin hakemaan! MINÄ olen erinomainen työntekijä ja minusta joutuu mokoma kauppias nöyrtymään jotta saa minut töihin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin miten hyvä olis jos jokainen sais kokeilla yrittäjyyttä edes kerran. Näkis sen ettei se todellakaan ole helppoa, varsinkaan suomessa.
sama kuin aspatyössä, et voi käsittää kuinka paskaa se on ja kuinka paskamaisia asiakkaat on josset ole itse tehnyt enempää kuin ehkä viikon yläkoulussa
Miksi yrittäjillä on aina tämä sama marttyyriasenne, ihan kuin he olisivat uhrautuneet jonkin suuren asian puolesta? Ei ketään Suomessa pakoteta yrittäjäksi. Aspatyökään ei ole kenellekään pakollista. Uraa voi aina vaihtaa, jos on noin raskasta eikä syyttää muita paskamaisiksi, kun itsekään ei varsinaisesti mitään positiivista ajattelua säteile.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuntuu tarttuvan pelkästään tuohon ei vastata puhelimeen, vaikka kyseinen yrittäjä toteaa monia muitakin merkkejä olevan, ettei töitä tosissaan haeta. Ei soiteta takaisinpäin, ei tullakaan työhaastatteluun, hakemukset ovat selkeästi pakotettuna tehtyjä höpöhöpö hakemuksia jne. Ja sitten vielä toteaa että tästä huolimatta löysi asialliset työntekijät tälläkin rekryllä, kun aikaa ja vaivaa näki.
Kaikki kunnioitus minulta tällekin yrittäjälle. Ei ole helppoa tässä maassa ja kuraa saat niskaan teet mitä vain (esimerkiksi yrität työllistää työttömiä!).
No trollit tietenkin trollaa, mutta jutun pointtihan on ihan oikeasti juuri tässä.
Ei tässä haukuta oikeita työnhakijoita, vaan arvostellaan epäsuorasti sitä, että nykyään on pakko tehtailla hakemuksia vailla aikomustakaan töihin.
Jos siis vähänkään osaa lukea rivien välistä, ei ole mitään syytä kenelläkään pahoittaa mieltään, ellei sitten ole intohimoinen kannattaja nykyisille vaatimuksille työttömän hakemusten määrästä.
Eiköhän noin suuressa hakijamäärässä ole useitakin, jotka työtä oikeasti haluavat ja vastaavat myös puheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin miten hyvä olis jos jokainen sais kokeilla yrittäjyyttä edes kerran. Näkis sen ettei se todellakaan ole helppoa, varsinkaan suomessa.
sama kuin aspatyössä, et voi käsittää kuinka paskaa se on ja kuinka paskamaisia asiakkaat on josset ole itse tehnyt enempää kuin ehkä viikon yläkoulussa
Jos on niin vaikeaa niin miksi hän tekee itselleen lisävaikeutta soittelemalla puheluita, joihin kukaan ei vastaa? En käsitä ihmisiä, jotka hakkaavat päätään seinään eivätkä tajua muuttaa toimintatapojaan.
Hyvin onnistuisi kirjoittaa sähköpostipohja, jonka sitten lähettäisi kaikille potentiaalisille hakijoille ja kutsu haastatteluun. Mutta kun ei jaksa tuon vertaa vaivaa nähdä samalla kun työttömät tekee mitä lie videocv:itä.
Kummaa ininää. Nyt todellakaan ole työnhakijan markkinat,turha yrittää opettaa työnantajalle miten toimia. Video cv ovat olleet käytössä jo pitkään, helpoin tapa esitellä itsensä työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on 800 hakemusta, niin olisi kai erikoisempaa, jos mukana ei olisi paria epämääräisesti kiireessä kyhättyä. Jännä oletus, että kaikki hakiat pystyisivät lähtökohtaisesti osallistumaan TEAMs haastatteluun. Kaikilla ei ole läppäriä, tai älyluuria, tai TEAMSia. Kun luuri vanhenee, se ei enää välttämättä tue TEAMsia. Vanhempi väki ei ole välttämättä koskaan edes käyttänyt TEAMSia! Ei monet keski-ikäiset ja eläkeikää lähestyvät osaa tällaisia käyttää, eikä tehdä mitään videoesittelyjä ja jos tekevät, niin se vaan heikentää mahiksia, koska siitä tulee nolo.
On paljon ihmisiä, jotka on ihan yksin, eikä ketään joka neuvoisi ja auttaisi tällaisissa jutuissa.
Ja siinä puhelussa olisi helppo samalla sopia siitä, miten haastattelu järjestetään. Mistähän tämän TEAMS-oletuksen keksit? Jos TEAMS-haastattelu on sovittu, niin ei kai nyt liene väärin olettaa, että TEAMS on käytössä? Jos työnhakija ei sen vertaa saa suutaan auki, että sanoo, ettei TEAMS sovi vaikkei sitä ole käytössä, niin ei välttämättä ole työnantajalle suuri menetys, että juuri HÄN jää rekrytoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin vaikeaa niin miksi hän tekee itselleen lisävaikeutta soittelemalla puheluita, joihin kukaan ei vastaa? En käsitä ihmisiä, jotka hakkaavat päätään seinään eivätkä tajua muuttaa toimintatapojaan.
Erottaa puhelinsoitolla akanat jyvistä. Kuka ei vastaa ei todellinen työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on sukupolvien välisestä ristiriidasta. Ei vanhempi väestönosa (johon itsekin lukeudun) osaa kuvitellakaan sitä ahdistuksen määrää, kun yhtäkkiä lumihiutaleen älylaite alkaa täristä pöydällä! Ei v:ttu joku soittaa mulle? Varmaan aika moni siinä kohtaa täyttää pesualtaan vedellä ja tipauttaa koko älylaitteen sinne. Lakkasipa soimasta. Huh huh. Joku pervo.
Parikymmentä vuotta ja koko elinkeinoelämä on näiden lumihiutaleiden käsissä. Silloin viimeistään ongelma poistuu. Ja me nähdään miten asiat sitten järjestyy.
Kovat odotukset sinulla gen alfaa kohtaan.
Seurasitko mitä tapahtui Nepalissa? Gen z järjesti vallankaappauksen ja päätti uuden hallinnon chattisovelluksella ilman yhtäkään puhelua.
Ja tässä puhutaan siis kirjaimellisesta vallankaappauksesta miss
Ei tässä nyt varsinaisesti ole kyse siitä ikäpolvesta itsessään, eikä suomalaisia nuoria voi suoraan rinnastaa nepalilaisiin. Tuskin nepalilaiset nuoret vaan laiskottelee sohvalla maailmantuskan ja puhelimen kanssa symbioosissa eläen kuten täällä. Aktivismiin ei saa ketään innostettua paitsi jos sen avulla saa vähällä vaivalla nostettua omaa moraalista statusta ja on hyvä ilma eikä tarvi herätä liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajienkin olisi aika uudistua, työnhakijoilta vaaditaan jo vaikka mitä temppuja. Ei voi enää luulla, että itse pääsee noin helpolla että senkun rimpauttaa vain puhelimella.
Sulla on selkeesti hyvä asenne työnhakijana. Prkl pistävät täyttelemään jotain työhakemuksia internetissä, en kyllä varmana vastaa puhelimeen jos soittavat takaisin vaan saavat ovelta tulla töihin hakemaan! MINÄ olen erinomainen työntekijä ja minusta joutuu mokoma kauppias nöyrtymään jotta saa minut töihin.
Työttömyysedut pois niin loppuu se laiskottelu
Olen ollut rekrytoimassa kauan sitten kesätyöhön nuoria. Ja hakemuksia oli niin paljon, että pakko oli jollain perusteella aloittaa karsiminen. Esim. ne, jotka kopioivat jostain netistä hakemuskaavakkeen, eivätkä miään persoonallista olleet laittaneet itsestään, vaan vain sen pyydän tulla huomioiduksi - litanian.
Ja ne, jotka eivät ilmeisesti edes olleet niin kiinostuneita alasta, että olisivat selvittämeet, mihin yritykseen halusivat töihin.
Samaten ne, joiden äiti soitti, että ottakaa meidän pekka töihin.
Tulin valinneeksi useammankin, jotka sitten lopulta saivat sen ksätyön perusteella vakityöpaikan, kun valmistuivat esim. amiksesta, koska heidät jo tunnettiin talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysedut pois niin loppuu se laiskottelu
Niin, ei taas osata nähdä että nämä on nuoria, jotka on päivisin koulussa tai tekee toista osa-aikaista työtä eikä puhelimeen voi vastailla milloin yksi k-kauppias niin tahtoo. Kaupan osa-aikaisella työllä ei kukaan elä, sen paremmin kuin pienillä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjillä on aina tämä sama marttyyriasenne, ihan kuin he olisivat uhrautuneet jonkin suuren asian puolesta? Ei ketään Suomessa pakoteta yrittäjäksi. Aspatyökään ei ole kenellekään pakollista. Uraa voi aina vaihtaa, jos on noin raskasta eikä syyttää muita paskamaisiksi, kun itsekään ei varsinaisesti mitään positiivista ajattelua säteile.
Siksi, että aikuisuuteen kuuluu myös epämukavia asioita. Paskamaisia asiakkaita on kuitenkin vähemmistö ja miksipä niistä ei saisi vähän välillä avautua. Kyllähän nekin työt on jonkun tehtävä.
Jos susta epäkohdista puhuminen ja välillä ns. höyryjen päästely on marttyyriasennetta, niin minä en ole siitä samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei taas osata nähdä että nämä on nuoria, jotka on päivisin koulussa tai tekee toista osa-aikaista työtä eikä puhelimeen voi vastailla milloin yksi k-kauppias niin tahtoo. Kaupan osa-aikaisella työllä ei kukaan elä, sen paremmin kuin pienillä tuilla.
Takerru nyt vaan tiukasti siihen vastaamattomuuteen. Sehän on nyt täysin normaalia, että kukaan ei voi vastata milloin vain. Mutta se, että ei viitsi soittaa takaisin, kertoo joko hakijan tai kiinnostuksen laadusta ihan tarpeeksi.
Olen omille nuorille opettanut, ettei puhelimessa suullisesti tehdä minkäänlaisia sopimuksia. Huijareita ja hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään.
Asialliset työpaikat löytyi kesäksi. Niistä on osattu lähettää sähköpostia ja kertoa jatkoyhteydenpidosta.
Kyllä tämänkin kauppiaan tulisi ymmärtää, että työsuhdeasiat ovat nuorille uusia eikä niitä hoideta pikaistuksissa jossain huonossa mutkassa. Itatöitähän tässä oli tyrkyllä ja niitä on haastavaa aikatauluttaa muutenkin.
Toisekseen nuorten elämässä tapahtuu syksyisin suuriakin käännekohtia ja ei kai kukaan niin tyhmä ole, että olettaa heidän siksi soittelevan hakemustensa perään.
Itse urheiluvälineiden suurkuluttajana ja keski-ikäisenä arvostaisin palvelua muiltakin kuin nuorilta myyjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noin suuressa hakijamäärässä ole useitakin, jotka työtä oikeasti haluavat ja vastaavat myös puheluihin.
No tottakai on. Nykyään on vaikea saada töitä!
Noista hakemuksista on varmasti vähintään puolet sellaisia parin lauseen viestejä joista käy selvästi ilmi ettei kyseinen henkilö paikkaa oikeasti halua. Nämä ohittaa yhdellä vilkaisulla. Hakemuksista korkeintaan 100 on sellaisia joissa on oikeasti jotain luettavaa esim. hakemus ja cv.
Minä työskentelen suomalaisessa pörssiyhtiössä keskiportaan pomona, rekrytointeja tulee tehtyä muutaman kerran vuodessa.
Hakemuksia tulee paljon ja niiden laatu, sekä hakijoiden laatu on todellakin kirjava.
Sen verran kunnioitusta minulla kuitenkin kaikkia hakijoita kohtaan on, etten alkaisi valtakunnan mediassa kaikelle kansalle omalla nimelläni paasaamaan kuinka "valtaosa hakemuksista on paskaa mutta minä piinkovana ammattilaisena seulon sieltä timantit tähän erittäin vaativaan lattianlakaisijan hommaan..."
M43
Vierailija kirjoitti:
Olen omille nuorille opettanut, ettei puhelimessa suullisesti tehdä minkäänlaisia sopimuksia. Huijareita ja hyväksikäyttäjiä on maailma väärällään.
Asialliset työpaikat löytyi kesäksi. Niistä on osattu lähettää sähköpostia ja kertoa jatkoyhteydenpidosta.
Kyllä tämänkin kauppiaan tulisi ymmärtää, että työsuhdeasiat ovat nuorille uusia eikä niitä hoideta pikaistuksissa jossain huonossa mutkassa. Itatöitähän tässä oli tyrkyllä ja niitä on haastavaa aikatauluttaa muutenkin.
Toisekseen nuorten elämässä tapahtuu syksyisin suuriakin käännekohtia ja ei kai kukaan niin tyhmä ole, että olettaa heidän siksi soittelevan hakemustensa perään.
Itse urheiluvälineiden suurkuluttajana ja keski-ikäisenä arvostaisin palvelua muiltakin kuin nuorilta myyjiltä.
Onhan se tietenkin kamalaa, jos joutuu ihan pikaistuksissa ja huonossa mutkassa sopimaan haastatteluajan. Tai vaikka soittamaan takaisin kun on tullut sieltä huonosta mutkasta paremmalle suoralle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole ollut kyse sopimuksen tekemisestä puhelimessa. Vaan siitä, että on yritetty kutsua haastatteluun puhelimitse. Kyllä ne sopimukset tehtään aina jotenkin muuten, ja kirjallisena, tietysti.
Sitten ihmetellään kun ei töihin pääse kun yritetään kontrolloida työnantajan tapaa kysellä haastatteluun. No ei haittaa,ei noin rajoittuneesta hyvää työntekijaa tule millään. Jutussa myös luki,että. video hakemukset katsotaan mielellään läpi,mikä onkin järkevää kun hakemuksia on satoja saa videosta heti paremman kuvan hakijasta.