Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kauppias väittää lukeneensa ja katsoneensa 800 hakemusta muiden töidensä ohella

Vierailija
09.10.2025 |

Aika helppoa se kauppiaan työ kun on tommoiseen aikaa. 

Kommentit (299)

Vierailija
221/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 800 hakemuksen joukosta valitsee viisi haastatteluun, ja kaikki nämä viisi tekevät oharit, niin olisiko hieman vikaa siinä valintaprosessissa? Kun sieltä 800 joukosta kuitenkin löytyi ne "hyvät" työntekijät. Ja jos aikoo palkata vain nuoria, niin silloin kannatta tutustua milleniaalien ja Z-sukupolven tapoihin. Eivät vastaa puhelimeen, lähetä tekstiviesti. 

Vierailija
222/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppias on hakenut nuoria myyjiä, mutta julkaissut ilmoituksen 2 viikkoa ennen kuin yhteishaun tulokset julkaistiin. Mikä järki?

Todennäköisesti nuoret, joita ei tavoiteta ovat saaneet opiskelupaikan syksyksi. Eipä silloin nollasopparia tarjoillut kauppias ole takaisinsoiton arvoinen.

Ilmeisesti ajankohta ei ole optimaalinen. Mutta opiskelut kestää useamman vuoden, joten hakijoita varmasti riittää toisen, kolmannen ja neljännen vuodenkin opiskelijoissa ihan omiksi tarpeiksi. Ehkä jopa sen takia hakijoita oli alle 1000.

Eli ajankohta oli sittenkin viisaasti laitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eipä työnantajat ole enää vuosikymmeniin vaivautuneet vastaamaan työhakemuksiin mitään, niin nyt nillitetään kun työnhakijat toimii samalla tavalla?

Ja haloo, jos tuollaiseen pa**atyöhön tulee 800 hakemusta, niin vähän kehnoa siinä on alkaa työnhakijoita syyllistämään. Itse en edes laittaisi hakemusta, jos tietäisin hakijoiden määrän. Tuosta määrästä työnantaja perehtyy oikeasti murto-osaan hakemuksista.

Vierailija
224/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on sukupolvien välisestä ristiriidasta. Ei vanhempi väestönosa (johon itsekin lukeudun) osaa kuvitellakaan sitä ahdistuksen määrää, kun yhtäkkiä lumihiutaleen älylaite alkaa täristä pöydällä! Ei v:ttu joku soittaa mulle? Varmaan aika moni siinä kohtaa täyttää pesualtaan vedellä ja tipauttaa koko älylaitteen sinne. Lakkasipa soimasta. Huh huh. Joku pervo. 

Parikymmentä vuotta ja koko elinkeinoelämä on näiden lumihiutaleiden käsissä. Silloin viimeistään ongelma poistuu. Ja me nähdään miten asiat sitten järjestyy. 

Kovat odotukset sinulla gen alfaa kohtaan.

Seurasitko mitä tapahtui Nepalissa? Gen z järjesti vallankaappauksen ja päätti uuden hallinnon chattisovelluksella ilman yhtäkään puhelua.

Luin ton jutun, mut pakko myöntää et en kyl SEURAA mitä jossain Nepalissa tapahtuu. Olen sen tosiseikn vanki, että mun vuorokaudessani on vaan 24 tuntia, ja siitä leijonanosa menee työssä, jonka itse hankin, yrityksestä, jonka itse perustin, hommissa jotka olen asiakkaisltani toimeksiantona ottanut.

Vierailija
225/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??

Jos joku hakee työpaikkaa, niin kai hän tietää työnantajan yhteystiedot. Tässä tapauksessa kyseisen kaupan yhteystiedot.

Eivät kyllä välttämättä soita siitä numerosta, mikä on hakemuksessa.

Se on selvää, mutta soittamalla liikkeeseen voi yrittää saada tietoa kehen voi otta ayhteyttä, kun on tullut puhelu, johon ei voinut vastata.

No tottakai, sehän on selvää. Jos olen laittanut hakemuksen, ja työnantajasta ei kuulu mitään, niin tottakai yritän työnantajaa tavoitella. Ei ne työnantajatk

Tämä! Moni täällä kuvittelee, että jos ei vastaa heti puhelimeen, tai ilmaannu TEAMS-haastatteluun niin sitten se tarkoittaa, ettet voi, tai halua myöhemminkään tavoitella sitä työnantajaa. Ei yhtään käy mielessä, että on voinut olla joku este, tai TEAMS ei toimi tms.  Äly hoi! 

Moni täällä yksinkertaisesti pitää kaikkia työttömiä tosi tyhminä ja lähtökohtaisesti työhaluttomina! Kannattaisiko vähän miettiä olisiko siinä omassa loogisessa päättelykyvyssä jotain puutteita? 

Vierailija
226/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias on hakenut nuoria myyjiä, mutta julkaissut ilmoituksen 2 viikkoa ennen kuin yhteishaun tulokset julkaistiin. Mikä järki?

Todennäköisesti nuoret, joita ei tavoiteta ovat saaneet opiskelupaikan syksyksi. Eipä silloin nollasopparia tarjoillut kauppias ole takaisinsoiton arvoinen.

Ilmeisesti ajankohta ei ole optimaalinen. Mutta opiskelut kestää useamman vuoden, joten hakijoita varmasti riittää toisen, kolmannen ja neljännen vuodenkin opiskelijoissa ihan omiksi tarpeiksi. Ehkä jopa sen takia hakijoita oli alle 1000.

Molempi parempi, mutta kertoo työnantajasta kaiken ja vähän liikaakin, kun julkisesti arvostelee hakijoita. En ainakaan itse haluaisi tuollaiseen paikkaan töihin tai yrittäjänä nolaisi itseäni mahdollisten hakijoiden silmissä

Vierailija
227/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän kriteerit siinä sitten on ketkä pääsee jatkoon ja ketkä ei? 

Mä en pääse millään haastatteluun vaikka teen vain hyviä hakemuksia sinne mihin haluun, cv on kunnossa ja suosittelijoitakin löytyy. Silti hakemukset vaan katoaa jonnekin mustaan aukkoon ja työnantajat valittaa hesarissa ja vauvalla miten hyviä työntekijöitä on mahdotonta löytää. Mä olisin hyvä!!

Sama täällä. Vastaan myös puhelimeen. Mutta ei. Työnantaja hakee vain nuoria, joilla on 20 vuoden kokemusta vastaava ammattitaito, mutta ei työkokemusta, jotta voi hyvin kusta heitä  linssiin. Ja sitten itkee julkisuudessa kun teinejä ei kiinnosta. 

Vierailija
228/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen henkilö on kyseessä kun luulee että ihmiset vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon??

Jos haen duunia ja odotan työnantajan soittoa,niin vastaan aina,ei kannata selitellä yhtään mitään,no onneksi taas ne aktiiviset saivat työpaikan ja vinkujat hakevat taas jotain muuta.

Vierailija
229/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana oletetaan, että jokainen on luurin ääressä tavoitettavissa 24h. Luulen, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vahdata luuria tai ainakin toivottavasti on.

Minusta ei olisi iso asia heittää viestiä, että voiko tavoitella vaikka keskiviikkona klo9. Huomattavasti mukavampaa valmistautua asiaan kuin se että vastaat vaikkapa auton ratissa tai kaupassa tmv.

Et ehkä ole ollut työelämässä, eli et tiedä että se on yhtä multitaskausta ja keskeytyksiä tulee jatkuvasti. Kun on käsissä 800 työhakemusta, niin ei todellakaan halua kasvattaa työmääräänsä lähettämällä jokaiselle ensin tekstiviestin ja sitten säätämällä jatkoviesteillä että milloin hakijalle saa soittaa. Ei, vaan se eka soitto hoidetaan napakasti alta pois ja joko sovitaan haastattelu tai siirrytään seuraavaan. Jos hakija ei vastaa eikä soita takaisin, niin hän ei halua työpaikkaa vaan ainoastaan leiman siitä että olisi muka hakenut sellaista.

Vierailija
230/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan tässä on oikeasti se, että kun kerran yhtä myyjän paikkaa hakee 800 henkilöä, niin niistä ehkä 30 on tosissaan ja oikeasti hakemassa sitä myyjän paikkaa. Loput 770 on laittanut hakemuksen täyttääkseen työkkärin vaatimuksen hakea neljää paikkaa kuussa. 

Vierailija
231/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hakenut työpaikkaa luulisi että osaa odottaa puhelua. Jonkin aikaa voi sitten niihin tuntemattomiinkin vastata ja jos siellä jokin myyjä soittelee iskee vain luurin kiinni.

Jos hakemus tehdään sähköpostitse siihen vastata myös sähköpostilla. 

Etkö urpo tiedä,että työntarjoaja vastaa miten haluaa,no taas ne hyvät hakijat saivat paikan,uli uli jatkaa pakkohakuja.

Vierailija
232/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Moni täällä kuvittelee, että jos ei vastaa heti puhelimeen, tai ilmaannu TEAMS-haastatteluun niin sitten se tarkoittaa, ettet voi, tai halua myöhemminkään tavoitella sitä työnantajaa. Ei yhtään käy mielessä, että on voinut olla joku este, tai TEAMS ei toimi tms.  Äly hoi! 

Moni täällä yksinkertaisesti pitää kaikkia työttömiä tosi tyhminä ja lähtökohtaisesti työhaluttomina! Kannattaisiko vähän miettiä olisiko siinä omassa loogisessa päättelykyvyssä jotain puutteita? 

Kukaan ei kuvittele mitään, jos et vastaa puhelimeen heti. Mutta jos et soita takaisin, niin se on merkki siitä, että aitoa kiinnostusta ei ole

Kukaan ei kuvittele, etteikö teams (tai yleensä työ)haastetteluun voisi tulla joku este, mutta jos et ota puhelinta käteen ja soita työnantajalle, että nyt mulla on tällainen tilanne X, niin se on merkki siitä, että aitoa kiinnostusta ei ole. Lisäksi se kertoo passiivisesta tyypistä joka ei edes yritä selvittää tilannetta.

Kukaan ei myöskään pidä kaikkia työttömiä tosi tyhminä ja työhaluttomina. Trolleja lukuunottamatta.

Vierailija
233/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin tietenkin pidetään äänettömällä esim. töissä, luennolla, kirjastossa, bussissa, harrastuksissa jne.

Vai haluaako joku työntekijäksi henkilön, joka vaan istuu kotona puhelimen ääressä?

Eikö työnantajat osaa laittaa hakijoille sähköpostia -vaikka jotain tusinasellaista??

Vierailija
234/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haen duunia ja odotan työnantajan soittoa,niin vastaan aina,ei kannata selitellä yhtään mitään,no onneksi taas ne aktiiviset saivat työpaikan ja vinkujat hakevat taas jotain muuta.

Toivottavasti et ole ensi kerralla esim vessassa tai toisessa työhaastattelussa tai lääkärissä tai jossain muualla varattuna. 

Vierailija
235/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempi parempi, mutta kertoo työnantajasta kaiken ja vähän liikaakin, kun julkisesti arvostelee hakijoita. En ainakaan itse haluaisi tuollaiseen paikkaan töihin tai yrittäjänä nolaisi itseäni mahdollisten hakijoiden silmissä

Voihan se siltä tuntua,mutta itse näen hänen kertoneen,miten paikkoja haettiin.

Vierailija
236/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nirsoa porukkaa ovat käytöksestä huolimatta?

Vierailija
237/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos jokaikisestä hakemuksesta olisi pitänyt myös raportoida työkkäriin että se ja se henkilö on todella toteuttanut työnhakuvelvollisuutensa...

Vierailija
238/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on sukupolvien välisestä ristiriidasta. Ei vanhempi väestönosa (johon itsekin lukeudun) osaa kuvitellakaan sitä ahdistuksen määrää, kun yhtäkkiä lumihiutaleen älylaite alkaa täristä pöydällä! Ei v:ttu joku soittaa mulle? Varmaan aika moni siinä kohtaa täyttää pesualtaan vedellä ja tipauttaa koko älylaitteen sinne. Lakkasipa soimasta. Huh huh. Joku pervo. 

Parikymmentä vuotta ja koko elinkeinoelämä on näiden lumihiutaleiden käsissä. Silloin viimeistään ongelma poistuu. Ja me nähdään miten asiat sitten järjestyy. 

Niin, mikä niin tärkeä syy sillä vanhemmalla väestönosalla on häiritä toisten elämää vaatimalla että minun puheluun vastataan juuri nyt, tällä sekunnilla? Vanhukset on pudonneet jo kehityksen kelkasta ja puhelinsoitot edustaa tuota edesmennyttä aikaa.

Miksi sinulla on puhelin?Niin voit katella TIKTOKKIA ja videoita ja tilata sovelluksella hampparin,mutta et osaa vastata puheluun.

Vierailija
239/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä julkisella valituksella varmaan tämän kauppiaan joulumyynti raketoi. 

Olen melkolailla hämmästynyt tästä peliliikkeestä, kun on toisaalta valitettu, etteivät kuluttajat kuluta. 

Minä taidan pistäytyä tuolla samalla kun käyn seuraavan kerran  BudgetSportissa tai XXXL:llä. Sympatiani ovat täysin kauppiaan puolella.

Kannattaa myös muistaa että tässä ilmeisestikin haettiin työntekijää asiakaspalveluun, ei mitään umpimielistä it-nörttiä jonnekin kellarikoppiiin yksin istumaan. Jos ei uskalla vastata puhelimeen, eikä osaa soittaa takaisin, niin ei ilmeisestikään ole sopiva tuohon työhön.

Vierailija
240/299 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, varmaan juu, odotat vaikka päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen ja otat vessaan ja suihkuun ja saunaankin luurin mukaan ja vastaat vaikka olisit juuri sillä sekunnilla ripuloimassa! Tyhjennät kalenterisi kaikista harrastuksista ja velvollisuuksista, etkä esim. osallistu lapsen vanhempainiltaan, tai käy lääkärissä. Jos nukkuessasi sinulle soitetaan tuntemattomasta numerosta, soitat aina heti takaisin. Tietenkin pyrit myös nukkumaan mahdollisimman vähän ja heräämään viimeistään viideltä. 

Ja me kaikki juu uskotaan sinua, joka et ole koskaan elämässäsi mitään selitellyt tai peetä jauhanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme