Uskovatko jotkut oikeasti että Nooan arkki-satu oli totta?
Miten he perustelevat siinä olevat ongelmat itselleen?
Kommentit (1682)
Vierailija kirjoitti:
"Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään."
Jos se olisi kumottu niin joku olisi saanut siitä jo Nobelin koska se samalla uudistaisi koko biologisen ymmärryksemme. Joten tajuattehan te varmasti että tämä ei ole mikään asia joka olisi pimitetty meiltä jos näin olisi oikeasti tapahtunut?
Valitettavasti Reinikainen valehtelee härskisti. Varmaan tarkoitus on hyvä mutta valehtelee hän silti.
Niin ja sitten vielä yksi pieni juttu: vaikka joku pystyisi kumoamaan evoluutioteoria, siitä ei silti seuraa että jumalan luomistyö olisi todistettu todeksi. Se todistaisi vain sen että elämä ei ole kehittynyt evoluution avulla.
Kuuntele se videosarja. Minä en usko ihmisiä jotka öyhöttävät öyhötyksen vuoksi.
Kuuntele ja ajattele omilla aivoillasi.
Öyhötyksellä et saa minua uskomaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin lapsena. Olin varmaan jo yli 10-vuotias kun aloin pelkäämään ettei kesäsade pääty lainkaan.
😅 Raamatun Nooa-tarinaan sisältyy lupaus, ettei koskaan enää tule vastaavaa tulvaa.
Tulipa. 26.12.2004. Toinen melkein samanlainen 11.3.2011. Sitä suurta Kalifornian rannikolla odotetaan yhä, San Andreas Fault on valtava riskitekijä edelleen. Itse asiassa tämän kuun alussa on viimeksi asiasta alueella puhuttu:
https://abc7news.com/story/big-earthquake-california-san-andreas-fault-…
Faktat ovat faktoja, eivät uskomuksia.
Tuosta ei kyllä saa globaalia vedenpaisumusta millään vaikka koko Kalifornia uppoaisi mereen.
Miksiköhän meiltä pimitetään tietoa sekä luonnontieteestä että Raamatusta?
Miettikää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Evoluutioteoria on jo kaadettu tutkijoiden toimesta ja se oli kuulemma jymyuutinen muutamia vuosia sitten. Miksi suomessa ollaan hiljaa tästä? "
Miksi ollaan hiljaa? Ehkä koska tämä "kaataminen" on tapahtunut jossain Raamattu-illoissa, ei missään tieteellisissä julkaisuissa. Sinulle on siis suomeksi sanottuna valehdeltu. Mitä se kertoo uskonnostasi?
Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja.
Saat lisäksi erittäin kiinnostavaa tietoa luonnontieteestä.
Koska olet varmaan itse katsonut nämä reinikaisen videot, niin kerrohan tiivistetysti, miten Reinikainen tieteellisesti kaataa evoluutiteorian. Siis oikeasti kaataa, ei pyöritele näitä ympäripyöreitä "silmä on liian vaikea, pakko olla Jeesus." juttuja.
Älä ole enää henkisesti laiska. Niitä videoita on paljon. Kokonainen sarja. Itselläni oli joskus biologia jopa 10, mutta minusta on todella parempi, että kuuntelet tässä kovan luonnontieteen asiantuntijaa. Ryhtiä nyt tähän touhuun!
Tämä on keskustelupalsta, ei videoblogi. Laita nyt tähän edes muutama reinikaisen evoluutioteorian kaatava todiste.
Niissä on ihan oikeasti niin paljon asiaa, että turha niitä on täällä selittää. Anteeksi tyhmyyteni, koska en osaa linkittää älypuhelimella. Kuuntele Youtubesta. Vai pelkäätkö, että uskomuksesi kaatuvat? Tiedehän ei ole asia joka lyödään kerralla lukkoon. Koko ajan löytyy uutta tietoa joten entiset teoriat voivat kaatua. Jos päätetään lyödä asiat lopullisesti lukkoon, kyse on silloin uskomuksista, ei tieteestä.
Onhan se tyhjänpuhuminen yhdenlaista asiaa...
Vierailija kirjoitti:
uskoivathan ihmiset kaiken korona epidemia saduista ja tarinoista vaikka aivan kaikki oli valetta kuten on käynyt ilmi kun Fauci on asetettu syytteeseen USA:n senaatin kuulusteluissa
Eikä ole asetettu. Mitä hörhösivuja luet? Varmaan jotain maga-palstoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään."
Jos se olisi kumottu niin joku olisi saanut siitä jo Nobelin koska se samalla uudistaisi koko biologisen ymmärryksemme. Joten tajuattehan te varmasti että tämä ei ole mikään asia joka olisi pimitetty meiltä jos näin olisi oikeasti tapahtunut?
Valitettavasti Reinikainen valehtelee härskisti. Varmaan tarkoitus on hyvä mutta valehtelee hän silti.
Niin ja sitten vielä yksi pieni juttu: vaikka joku pystyisi kumoamaan evoluutioteoria, siitä ei silti seuraa että jumalan luomistyö olisi todistettu todeksi. Se todistaisi vain sen että elämä ei ole kehittynyt evoluution avulla.
Kuuntele se videosarja. Minä en usko ihmisiä jotka öyhöttävät öyhötyksen vuoksi.
Sulta puuttuu nyt ymmärrys tieteestä. Kaikki mullistava tieteellinen tieto löytyy tekstimuodossa virallisista tieteellisistä julkaisuista. Ei jostain random videoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."
Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?
Molemmissa tapauksissa hän valehtelee. Miksiköhän?
Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään.
Mutku sen - suuri.
Ummehtuneen suomen s e n s u u r i.
Eli hän valehtelee. Onpa yllättävää.
" Hän valehtelee."
Öyh öyh öyh. Eihän sinun ole pakko ottaa mistään asioista selvää. Kuuntele se videosarja ensiksi.
Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että eläimet olisi luotu vaikka miljoonia vuosia sitten. Kyse ei ole siitä, että käyn tässä jotain uskontaistelua sen puolesta, mikä oli tuo 6 vrk luomiskertomuksessa. Onko se kirjaimellinen.
Nykytieteen ja Raamatun mukaan se on kirjaimellinen.
Unohda jo se teologi ukko - Darwin. Tyyppi meni opiskelemaan teologiksi vakuuttaakseen kansan siitä, että Jumalaa ei ole. Suurin osa saatiin aivopestyä.
Tämä ajatus sai alkunsa Ranskan vallankumouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta puuttuu nyt ymmärrys tieteestä. Kaikki mullistava tieteellinen tieto löytyy tekstimuodossa virallisista tieteellisistä julkaisuista. Ei jostain random videoista.
Sinusta ei tulisi tiedemiestä. Miksi? Koska olet henkisesti laiska ja olet lukinnut aivosi.
Älykäskin ihminen voi lukita aivonsa. Ja se taas ei palvele tiedettä eikä mitään sivistystä.
Ensinnäkin kieltäydyt jo alkuunsa ottamasta selvää Reinikaisen luentosarjasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."
Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?
Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään.
Mutku sen - suuri.
" Hän valehtelee."
Öyh öyh öyh. Eihän sinun ole pakko ottaa mistään asioista selvää. Kuuntele se videosarja ensiksi.
Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että eläimet olisi luotu vaikka miljoonia vuosia sitten. Kyse ei ole siitä, että käyn tässä jotain uskontaistelua sen puolesta, mikä oli tuo 6 vrk luomiskertomuksessa. Onko se kirjaimellinen.
Unohda jo se teologi ukko - Darwin. Tyyppi meni opiskelemaan teologiksi vakuuttaakseen kansan siitä, että Jumalaa ei ole. Suurin osa saatiin aivopestyä.
Minä olen ottanut asioista laajasti selvää. Asioista otetaan selvää lukemalla, ei katsomalla tubevideoita. Koska olen ottanut asioista selvää, tiedän, ettei Reinikaisen videoissa ole mitään muuta kuin samaa materiaalia, jota kreationistit aina esittävät, ja joka ei millään muotoa kumoa evoluutioteoriaa.
Nykytieteen mukaan 6 vuorokauden luomiskertomus ei todellakaan voi kirjaimellisesti pitää paikkaansa 😂😂😂.
Uskon,että ihminen voi pelastua ja päästä taivaaseen, vaikka uskoisi evoluutioon.
Pelastus on riippuvainen siitä ajatuksesta, että Jeesus elää ikuisesti. Hän on kuollut puolestamme ja ylösnoussut Isän luokse taivaaseen. Kun me kuolemme, sinä ja minä, vain ruumiimme kuolee, mutta henkemme palaa takaisin Isän luo. Me elämme siellä hänen kanssaan,eikä meillä ole kärsimystä , tulvia, kuolemaa, sairautta, yötä, syntejä, ja iankaikkista kadotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku sen - suuri.
" Hän valehtelee."
Kukaan joka vähänkään tietää mitään evoluutiosta tai genetiikasta tietää että tuo ukko puhuu pas*aa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ei tulisi tiedemiestä. Miksi? Koska olet henkisesti laiska ja olet lukinnut aivosi.
Älykäskin ihminen voi lukita aivonsa. Ja se taas ei palvele tiedettä eikä mitään sivistystä.
Ensinnäkin kieltäydyt jo alkuunsa ottamasta selvää Reinikaisen luentosarjasta
En ole lukinnut aivojani mihinkään, vaan luen aktiivisesti kaikesta uudesta tutkimuksesta ja vaihtoehdoista esim. alkuräjähdyksen ja muun avaruustutkimuksen suhteen.
Mutta videoita en katso, vaan luen tekstiä. Ja Reinikaisen tekstejä olen lukenut ihan riittävästi tietääkseni niiden tason, samoin kuin muiden kreationistienkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku sen - suuri.
" Hän valehtelee."
Darwinilla ei ollut mitään agendaa vakuuttaa kansalle, että Jumalaa ei ole. Päinvastoin, hänen vaimonsa oli hyvinkin uskovainen, ja Darwin oli hyvin huolissaan teoriansa vaikutuksesta vaimoonsa.
Me emme pelastu uskomalla Reinikaiseen. Me pelastumme uskomalla Jeesukseen Kristukseen.
Jumala loi auringon ja kuun vasta 4. LuomispIvänä:
”Jumala sanoi: ”Tulkoon taivaanavaruuteen valonlähteitä erottamaan päivän yöstä. Olkoot ne merkkeinä osoittamassa määräaikoja, päiviä ja vuosia,”
1. Mooseksen kirja 1:14 FINRK
https://bible.com/bible/1745/gen.1.14.FINRK
Mitä olivat nämä päivät 1.-3.?
Vierailija kirjoitti:
"Kentuckyssä USA:ssa on pellolla täysikokoinen arkki"
No "täysikokoinen" johon mahtuisi oikeasti ehkä promille maailman eliöistä.
Tokihan tarina voi tottakin olla. Mutta eihän Nooa sinne mitään "kaikki mailman eläimet" kerännyt vaan oman maatilansa eläimet. Nyt kun Noaa iltatulilla kertoo selviytymisestään suuresta vedestä hän kertoo et keräsin kaikki eläimet ja tarina vuosien kuluessa kertoo "kaikki mailman eläimet". Eihän vedenpaisumusta edes ollut Etelä-Ameriikassa tai Australiassa vaan Gibraltarin salmissa vallitus murtui ja syntyi Välimeri!.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan tarina voi tottakin olla. Mutta eihän Nooa sinne mitään "kaikki mailman eläimet" kerännyt vaan oman maatilansa eläimet. Nyt kun Noaa iltatulilla kertoo selviytymisestään suuresta vedestä hän kertoo et keräsin kaikki eläimet ja tarina vuosien kuluessa kertoo "kaikki mailman eläimet". Eihän vedenpaisumusta edes ollut Etelä-Ameriikassa tai Australiassa vaan Gibraltarin salmissa vallitus murtui ja syntyi Välimeri!.
Tuokaan ei sovi raamatun aikajanoihin. Melkein 100% varmuudella voidaan sanoa, että Nooan tarina on plagiaatti Gilgameksen eepoksesta joka on satoja vuosia vanhempi tarina. Ja tämä tarinan alkulähteenä voidaan pitää varsin yleisiä tulvia kaksoisvirranmaassa.
"Kuuntele se videosarja."
Eikun mä katson audion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne muinaisessa Lähi-idässä tietäneet mitään kaukaisempien maiden ja niiden eläinten olemassaolosta. Eli tarinan kirjoittajilla on varmasti ollut mielessä vaan ne oman elinpiirinsä tunnetut eläinlajit.
Jumala antoi ihmiselle tehtäväksi viljellä ja varjella maata.
...
Ei rääkätä elämiä, ei riistää, ei kiduttaa, ei saastuttaa eikä tuhota luontoa. Ei riistää sitä bisnesten takia. Kaikkeen tähän on syynä ihmisen perisynti.