Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovatko jotkut oikeasti että Nooan arkki-satu oli totta?

Vierailija
08.10.2025 |

Miten he perustelevat siinä olevat ongelmat itselleen?

Kommentit (1666)

Vierailija
1001/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kyse ole plagiaatista, vaikka sama kertomus toistuisi myöhemmin. Se ei myöskään tarkoita, että aiempi versio olisi alkuperäinen. Kaikilla näillä kertomuksilla voi yksinkertaisesti olla sama alkulähde.

Vierailija
1002/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan te viisaita! 

”Vastaa minulle, jos siihen kykenet! Varustaudu minua vastaan, nouse taisteluun!”
‭‭Job‬ ‭33‬:‭5‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.33.5.FINRK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kyse ole plagiaatista, vaikka sama kertomus toistuisi myöhemmin. Se ei myöskään tarkoita, että aiempi versio olisi alkuperäinen. Kaikilla näillä kertomuksilla voi yksinkertaisesti olla sama alkulähde.

No sanotaan että kyseessä on satojen vuosien rikkinäinen puhelin Gilgameksen tarinasta joka jossain vaiheessa protojuutalaisten nuotioilla muuttui tarinaksi Nooasta.

Vierailija
1004/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Vyötä nyt kupeesi kuin mies! Minä kyselen sinulta, opeta sinä minua. Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.””
‭‭Job‬ ‭38‬:‭3‬-‭4‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.3-4.FINRK

Vierailija
1005/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

””Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon?”
‭‭Job‬ ‭38‬:‭5‬-‭7‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.5-7.FINRK

Vierailija
1006/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."

Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?

Molemmissa tapauksissa hän valehtelee. Miksiköhän?

Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään.

Mutku sen - suuri.

Ummehtuneen suomen s e n s u u r i.

Eli hän valehtelee. Onpa yllättävää. 

" Hän valehtelee."

Öyh öyh öyh. Eihän sinun ole pakko ottaa mistään asioista selvää. Kuuntele se videosarja ensiksi.

Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että eläimet olisi luotu vaikka miljoonia vuosia sitten. Kyse ei ole siitä, että käyn tässä jotain uskontaistelua sen puolesta, mikä oli tuo 6 vrk luomiskertomuksessa. Onko se kirjaimellinen.

Nykytieteen ja Raamatun mukaan se on kirjaimellinen.

Unohda jo se teologi ukko - Darwin. Tyyppi meni opiskelemaan teologiksi vakuuttaakseen kansan siitä, että Jumalaa ei ole. Suurin osa saatiin aivopestyä. 

Tämä ajatus sai alkunsa Ranskan vallankumouksesta.

Minä olen ottanut asioista laajasti selvää. Asioista otetaan selvää lukemalla, ei katsomalla tubevideoita. Koska olen ottanut asioista selvää, tiedän, ettei Reinikaisen videoissa ole mitään muuta kuin samaa materiaalia, jota kreationistit aina esittävät, ja joka ei millään muotoa kumoa evoluutioteoriaa. 

Nykytieteen mukaan 6 vuorokauden luomiskertomus ei todellakaan voi kirjaimellisesti pitää paikkaansa 😂😂😂. 

Olet ottanut selvää, mutta mistä?

Oletko koskaan tehnyt luovaa työtä? Oletko tarkkaillut luontoa ja eläimiä? Jos tarkkailet avoimesti, huomaat takuulla miten nerokkaasti ja loogisesti kaikki on luotu. Siihen on tarvittu täysin yliluonnollinen äly sekä esteettinen taju. Täysin yliluonnollinen, käsittämätön.

...

Ukko Darwin valehteli ihmisille. Kerrohan minulle, miten tämä tapahtui: maailma rakensi itse itsensä jostain bakteerikasasta, tähtisumusta tms. Tuo tarina on on uskomattoman lapsellinen satu. Tuohon uskominen vaatii äärimmäisen suurta uskoa. Minun uskoni ei ole niin vahva.

Epäilen ja kyseenalaistan asoita.

..

Selitä meille se mekanismi, miten maailma loi itse itsensä? Ei muuten ihme, että nimenomaan teologian ylioppilas kehitti tuon kertomuksen.

Vierailija
1007/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan että kyseessä on satojen vuosien rikkinäinen puhelin Gilgameksen tarinasta joka jossain vaiheessa protojuutalaisten nuotioilla muuttui tarinaksi Nooasta.

Ei, vaan näillä kahdella tarinalla voi olla sama alkuperä. Mikään ei todista, että gilgamesh olisi alkuperäinen ja muut kopioita. Monissa kulttuureissa tieto liikkui ensisijaisesti suullisena perimätietona, kirjalliset lähteet ei suoraan todista mitään. 

Vierailija
1008/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kuka sulki meren ovilla, kun se murtautui esiin kohdustaan, kun minä annoin sille pilven vaatteeksi ja synkän pimeyden kapaloksi, kun minä säädin sille rajani, asetin paikoilleen sen teljet ja ovet ja sanoin: ’Tähän asti saat tulla mutta et pitemmälle, tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua’?”
‭‭Job‬ ‭38‬:‭8‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.8-11.FINRK

Vierailija
1009/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

””Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon?”
‭‭Job‬ ‭38‬:‭5‬-‭7‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.5-7.FINRK

🙏

Vierailija
1010/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Oletko milloinkaan käskenyt päivän koittaa tai osoittanut aamuruskolle paikan, että se tarttuisi kiinni maan liepeisiin ja ravistaisi jumalattomat siitä pois? Maa muuttaa muotoaan kuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee näkyviin kuin vaatetettuna. Jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohotettu käsivarsi murskataan.”
‭‭Job‬ ‭38‬:‭12‬-‭15‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.12-15.FINRK

Vierailija
1011/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."

Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?

Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään.

Mutku sen - suuri.

" Hän valehtelee."

Öyh öyh öyh. Eihän sinun ole pakko ottaa mistään asioista selvää. Kuuntele se videosarja ensiksi.

Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että eläimet olisi luotu vaikka miljoonia vuosia sitten. Kyse ei ole siitä, että käyn tässä jotain uskontaistelua sen puolesta, mikä oli tuo 6 vrk luomiskertomuksessa. Onko se kirjaimellinen.

Unohda jo se teologi ukko - Darwin. Tyyppi meni opiskelemaan teologiksi vakuuttaakseen kansan siitä, että Jumalaa ei ole. Suurin osa saatiin aivopestyä. 

Darwinilla ei ollut mitään agendaa vakuuttaa kansalle, että Jumalaa ei ole. Päinvastoin, hänen vaimonsa oli hyvinkin uskovainen, ja Darwin oli hyvin huolissaan teoriansa vaikutuksesta vaimoonsa. 

Pidätkö jotain teologian kandidaattia TIEDEMIEHENÄ?!?

Et siis arvosta ihmisen koulutusta etkä ammattilaisuutta.

Minä en pidä teologeja tiedemiehinä. En arvosta ukko Darwinin "tieteellistä" osaamista tippaakaan. Hänellä ei sitä yksinkertaisesti ole.

Vierailija
1012/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku sen - suuri.

" Hän valehtelee."

Minä olen ottanut asioista laajasti selvää. Asioista otetaan selvää lukemalla, ei katsomalla tubevideoita. Koska olen ottanut asioista selvää, tiedän, ettei Reinikaisen videoissa ole mitään muuta kuin samaa materiaalia, jota kreationistit aina esittävät, ja joka ei millään muotoa kumoa evoluutioteoriaa. 

Nykytieteen mukaan 6 vuorokauden luomiskertomus ei todellakaan voi kirjaimellisesti pitää paikkaansa 😂😂😂. 

Olet ottanut selvää, mutta mistä?

Oletko koskaan tehnyt luovaa työtä? Oletko tarkkaillut luontoa ja eläimiä? Jos tarkkailet avoimesti, huomaat takuulla miten nerokkaasti ja loogisesti kaikki on luotu. Siihen on tarvittu täysin yliluonnollinen äly sekä esteettinen taju. Täysin yliluonnollinen, käsittämätön.

...

Ukko Darwin valehteli ihmisille. Kerrohan minulle, miten tämä tapahtui: maailma rakensi itse itsensä jostain bakteerikasasta, tähtisumusta tms. Tuo tarina on on uskomattoman lapsellinen satu. Tuohon uskominen vaatii äärimmäisen suurta uskoa. Minun uskoni ei ole niin vahva.

Epäilen ja kyseenalaistan asoita.

..

Selitä meille se mekanismi, miten maailma loi itse itsensä? Ei muuten ihme, että nimenomaan teologian ylioppilas kehitti tuon kertomuksen.

Et sinä ymmärtäisi vaikka vääntäisi rautalangasta.

Tuo video aurinkokunnan synnystä on tehty lapsille. Ehkä sinäkin ymmärrät siitä jotain.

Vierailija
1013/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan näillä kahdella tarinalla voi olla sama alkuperä. Mikään ei todista, että gilgamesh olisi alkuperäinen ja muut kopioita. Monissa kulttuureissa tieto liikkui ensisijaisesti suullisena perimätietona, kirjalliset lähteet ei suoraan todista mitään. 

Jos viitsit ottaa mistään asiasta selvää tietäisit että se Gilgames on se alkuperäinen kirjoitettu tarina. Vai luuletko että se on protojuutalaista alkuperää?

Vierailija
1014/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Oletko käynyt meren lähteillä asti ja kulkenut tutkimassa syvyydet? Ovatko kuoleman portit paljastuneet sinulle, oletko nähnyt kuolemanvarjon portit? Oletko tutkinut maan koko laajuudessaan? Ilmoita, jos kaiken tämän tiedät!”
‭‭Job‬ ‭38‬:‭16‬-‭18‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.16-18.FINRK

Vierailija
1015/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viitsit ottaa mistään asiasta selvää tietäisit että se Gilgames on se alkuperäinen kirjoitettu tarina. Vai luuletko että se on protojuutalaista alkuperää?

Kenelläkään ei ole varmaa tietoa. Voi olla vaikka miljoona eri versiota ennen gilgameshia, joita ei vaan ikinä ole löydetty tai kirjoitettu ylös. 

Vierailija
1017/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei ole varmaa tietoa. Voi olla vaikka miljoona eri versiota ennen gilgameshia, joita ei vaan ikinä ole löydetty tai kirjoitettu ylös. 

Niin tai näin se on vanhempi entä Nooan tarina.

Vierailija
1018/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Mikä on tie sinne, missä valo asuu, ja missä on pimeyden asuinsija, että veisit sen alueelleen, kun tunnet sen majalle vievät polut? Sinähän sen tiedät, kun synnyit jo siihen aikaan. Onhan päiviesi luku ylen suuri!”
‭‭Job‬ ‭38‬:‭19‬-‭21‬ ‭FINRK‬‬
https://bible.com/bible/1745/job.38.19-21.FINRK

Vierailija
1019/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump haluaa Stubbin rakentavan hänelle Suomen telakoilla maailman suurimman arkin, jonka rinnalla Nooan valtava arkki on kuin kuplavolkkari.

Vierailija
1020/1666 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä tilaongelma saa jopa mensalaiset hämilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi