Uskovatko jotkut oikeasti että Nooan arkki-satu oli totta?
Miten he perustelevat siinä olevat ongelmat itselleen?
Kommentit (1682)
"Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään."
Jos se olisi kumottu niin joku olisi saanut siitä jo Nobelin koska se samalla uudistaisi koko biologisen ymmärryksemme. Joten tajuattehan te varmasti että tämä ei ole mikään asia joka olisi pimitetty meiltä jos näin olisi oikeasti tapahtunut?
Valitettavasti Reinikainen valehtelee härskisti. Varmaan tarkoitus on hyvä mutta valehtelee hän silti.
Niin ja sitten vielä yksi pieni juttu: vaikka joku pystyisi kumoamaan evoluutioteoria, siitä ei silti seuraa että jumalan luomistyö olisi todistettu todeksi. Se todistaisi vain sen että elämä ei ole kehittynyt evoluution avulla.
Vierailija kirjoitti:
Kentuckyssä USA:ssa on pellolla täysikokoinen arkki ja siihen liittyvä museo.
Teksasissa Maa on litteä.
"Teksasissa Maa on litteä. "
Niin on Pohjanmaallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kentuckyssä USA:ssa on pellolla täysikokoinen arkki ja siihen liittyvä museo.
Teksasissa Maa on litteä.
Niin taitaa ollakkin ja sama pohjanmaan flatalla. Kuten pampaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."
Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?
Molemmissa tapauksissa hän valehtelee. Miksiköhän?
Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään.
Mutku sen - suuri.
Ummehtuneen suomen s e n s u u r i.
Eli hän valehtelee. Onpa yllättävää.
"Kentuckyssä USA:ssa on pellolla täysikokoinen arkki ja siihen liittyvä museo."
Ja Floridassa on Disneyland. Aku Ankka on siis totta.
Se että useat eivät usko on minulle todiste Saatanan olemassaolosta.
Arvelisin että ainakin Päivi Räsänen uskoo?
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan ihan Raamatun perusteella, niin taivaassa on tosiaan eläimiä. Paratiisissa oli eläimiä ja uusi taivas ja uusi maa on ikään kuin ennallistettu paratiisi.
1. Profeetta Jesaja ja rauhan valtakuntaVanhassa testamentissa profeetta Jesaja (65:17) ilmoittaa Jumalan sanat: "Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan." Kun Jesaja kuvailee tätä Jumalan valtakunnan lopullista tilaa ja uutta maata, hän ottaa eläimet suoraan mukaan kuvaukseen: [1, 2, 3]
”Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö olkia kuin härkä.” (Jes. 65:25)
Tämä osoittaa, että Raamatun profeetallisissa näyissä tuleva täydellinen maailma ei ole tyhjä henkimaailma, vaan siihen kuuluu elävä luonto ja eläimet. [1, 2]
2. Paavali ja luomakunnan huokaus
Uudessa testamentissa apostoli Paavali kirjoittaa Roomalaiskirjeessä (8:19–22), että koko luomakunta – mikä pitää sisällään myös eläinkunnan – odottaa pelastusta: [1]
Luomakunta alistettiin katoavaisuuden alle ihmisen lankeemuksen vuoksi.
Paavali toteaa, että ”myös luomakunta itse vapautetaan turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.”
Tämä viittaa siihen, että Kristuksen sovitustyö ei koske vain ihmissieluja, vaan se ulottuu lunastuksena ja ennallistamisena koko fyysiseen luomakuntaan. [1, 2]
3. Ilmestyskirja ja kaiken uudistaminen
Ilmestyskirjan luvussa 21 Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan. Valtaistuimella istuva Jumala julistaa: ”Uudeksi minä teen kaiken” (Ilm. 21:5). [1]
Kreikan kielessä käytetään sanaa kainos, joka tarkoittaa laadullisesti uutta tai uudistettua, ei niinkään tyhjästä luotua erilaista asiaa.
Kyseessä on ikään kuin "Eedenin puutarhan paluu" – maailma siinä täydellisessä tilassa, joksi Jumala sen alun perin tarkoitti, mutta ilman syntiä, kuolemaa ja kärsimystä. [1]
Näiden seikkojen lisäksi Ilmestyskirja sanoo, että Jeesus tulee takaisin valkoisella hevosella. Siispä eläimet sisältyy hyvinkin vahvasti raamatulliseen kerrontaan.
Aika jännää vedota pelkkään myyttiseen tarinakokoelmaan. "Ilmestyskirja sanoo", my ass. 😁 Missä on se tieteellinen tutkimus, johon haluat vedota? Siis ei mikään raamatuntutkimus, vaan ihan faktojen tutkimus hevosista taivaansinessä. Sky, ei heaven.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin lapsena. Olin varmaan jo yli 10-vuotias kun aloin pelkäämään ettei kesäsade pääty lainkaan.
😅 Raamatun Nooa-tarinaan sisältyy lupaus, ettei koskaan enää tule vastaavaa tulvaa.
Vierailija kirjoitti:
Usko sinä pois. Minä taas uskon, että sinä kuulut mielisairaalaan. Pääsi näkee höyryjä totena. Saattaa se tietysti aivoleikkauksellakin parantua, eli tavallinenkin sairaala voisi sinua auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan ihan Raamatun perusteella, niin taivaassa on tosiaan eläimiä. Paratiisissa oli eläimiä ja uusi taivas ja uusi maa on ikään kuin ennallistettu paratiisi.
1. Profeetta Jesaja ja rauhan valtakuntaVanhassa testamentissa profeetta Jesaja (65:17) ilmoittaa Jumalan sanat: "Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan." Kun Jesaja kuvailee tätä Jumalan valtakunnan lopullista tilaa ja uutta maata, hän ottaa eläimet suoraan mukaan kuvaukseen: [1, 2, 3]
”Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö olkia kuin härkä.” (Jes. 65:25)
Tämä osoittaa, että Raamatun profeetallisissa näyissä tuleva täydellinen maailma ei ole tyhjä henkimaailma, vaan siihen kuuluu elävä luonto ja eläimet. [1, 2]
2. Paavali ja luomakunnan huokaus
Uudessa testamentissa apostoli Paavali kirjoittaa Roomalaiskirjeessä (8:19–22), että koko luomakunta – mikä pitää sisällään myös eläinkunnan – odottaa pelastusta: [1]
Luomakunta alistettiin katoavaisuuden alle ihmisen lankeemuksen vuoksi.
Paavali toteaa, että ”myös luomakunta itse vapautetaan turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.”
Tämä viittaa siihen, että Kristuksen sovitustyö ei koske vain ihmissieluja, vaan se ulottuu lunastuksena ja ennallistamisena koko fyysiseen luomakuntaan. [1, 2]
3. Ilmestyskirja ja kaiken uudistaminen
Ilmestyskirjan luvussa 21 Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan. Valtaistuimella istuva Jumala julistaa: ”Uudeksi minä teen kaiken” (Ilm. 21:5). [1]
Kreikan kielessä käytetään sanaa kainos, joka tarkoittaa laadullisesti uutta tai uudistettua, ei niinkään tyhjästä luotua erilaista asiaa.
Kyseessä on ikään kuin "Eedenin puutarhan paluu" – maailma siinä täydellisessä tilassa, joksi Jumala sen alun perin tarkoitti, mutta ilman syntiä, kuolemaa ja kärsimystä. [1]
Näiden seikkojen lisäksi Ilmestyskirja sanoo, että Jeesus tulee takaisin valkoisella hevosella. Siispä eläimet sisältyy hyvinkin vahvasti raamatulliseen kerrontaan.Aika jännää vedota pelkkään myyttiseen tarinakokoelmaan. "Ilmestyskirja sanoo", my ass. 😁 Missä on se tieteellinen tutkimus, johon haluat vedota? Siis ei mikään raamatuntutkimus, vaan ihan faktojen tutkimus hevosista taivaansinessä. Sky, ei heaven.
Siis viittasin vaan siihen, että mitä Raamattu asiasta puhuu. Se on sitten jokaisen oma päätös mihin uskoo, tuo koski nimenomaan Raamatun näkemystä. Hämmentävästi edes moni kristitty ei tajua, että Raamattu tukee näkemystä, että taivaassa on myös eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko sinä pois. Minä taas uskon, että sinä kuulut mielisairaalaan. Pääsi näkee höyryjä totena. Saattaa se tietysti aivoleikkauksellakin parantua, eli tavallinenkin sairaala voisi sinua auttaa.
Se että ihminen on täynnä vihaa ja ylemmyyttä on Pahan työtä hänessä. Mutta onneksi Jumala on rakkaus ja armahtava jokaiselle syntiselle, joka kääntyy teiltään.
Isän rakkaus on todistus, jonka haluan kuulla. 💛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin lapsena. Olin varmaan jo yli 10-vuotias kun aloin pelkäämään ettei kesäsade pääty lainkaan.
😅 Raamatun Nooa-tarinaan sisältyy lupaus, ettei koskaan enää tule vastaavaa tulvaa.
Tulipa. 26.12.2004. Toinen melkein samanlainen 11.3.2011. Sitä suurta Kalifornian rannikolla odotetaan yhä, San Andreas Fault on valtava riskitekijä edelleen. Itse asiassa tämän kuun alussa on viimeksi asiasta alueella puhuttu:
https://abc7news.com/story/big-earthquake-california-san-andreas-fault-…
Faktat ovat faktoja, eivät uskomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Evoluutioteoria on jo kaadettu tutkijoiden toimesta ja se oli kuulemma jymyuutinen muutamia vuosia sitten. Miksi suomessa ollaan hiljaa tästä? "
Miksi ollaan hiljaa? Ehkä koska tämä "kaataminen" on tapahtunut jossain Raamattu-illoissa, ei missään tieteellisissä julkaisuissa. Sinulle on siis suomeksi sanottuna valehdeltu. Mitä se kertoo uskonnostasi?
Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja.
Saat lisäksi erittäin kiinnostavaa tietoa luonnontieteestä.
Koska olet varmaan itse katsonut nämä reinikaisen videot, niin kerrohan tiivistetysti, miten Reinikainen tieteellisesti kaataa evoluutiteorian. Siis oikeasti kaataa, ei pyöritele näitä ympäripyöreitä "silmä on liian vaikea, pakko olla Jeesus." juttuja.
Älä ole enää henkisesti laiska. Niitä videoita on paljon. Kokonainen sarja. Itselläni oli joskus biologia jopa 10, mutta minusta on todella parempi, että kuuntelet tässä kovan luonnontieteen asiantuntijaa. Ryhtiä nyt tähän touhuun!
Tämä on keskustelupalsta, ei videoblogi. Laita nyt tähän edes muutama reinikaisen evoluutioteorian kaatava todiste.
Niissä on ihan oikeasti niin paljon asiaa, että turha niitä on täällä selittää. Anteeksi tyhmyyteni, koska en osaa linkittää älypuhelimella. Kuuntele Youtubesta. Vai pelkäätkö, että uskomuksesi kaatuvat? Tiedehän ei ole asia joka lyödään kerralla lukkoon. Koko ajan löytyy uutta tietoa joten entiset teoriat voivat kaatua. Jos päätetään lyödä asiat lopullisesti lukkoon, kyse on silloin uskomuksista, ei tieteestä.
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
Johannes 3:16 FINRK
uskoivathan ihmiset kaiken korona epidemia saduista ja tarinoista vaikka aivan kaikki oli valetta kuten on käynyt ilmi kun Fauci on asetettu syytteeseen USA:n senaatin kuulusteluissa
Vierailija kirjoitti:
"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."
Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?
Molemmissa tapauksissa hän valehtelee. Miksiköhän?
Ei Reinikainen, vaan joukko tiedemiehiä. Muistutan myös, että Reinikainen oli aiemmin ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Evoluutioteoria on jo kaadettu tutkijoiden toimesta ja se oli kuulemma jymyuutinen muutamia vuosia sitten. Miksi suomessa ollaan hiljaa tästä? "
Miksi ollaan hiljaa? Ehkä koska tämä "kaataminen" on tapahtunut jossain Raamattu-illoissa, ei missään tieteellisissä julkaisuissa. Sinulle on siis suomeksi sanottuna valehdeltu. Mitä se kertoo uskonnostasi?
Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja.
Saat lisäksi erittäin kiinnostavaa tietoa luonnontieteestä.
Koska olet varmaan itse katsonut nämä reinikaisen videot, niin kerrohan tiivistetysti, miten Reinikainen tieteellisesti kaataa evoluutiteorian. Siis oikeasti kaataa, ei pyöritele näitä ympäripyöreitä "silmä on liian vaikea, pakko olla Jeesus." juttuja.
Älä ole enää henkisesti laiska. Niitä videoita on paljon. Kokonainen sarja. Itselläni oli joskus biologia jopa 10, mutta minusta on todella parempi, että kuuntelet tässä kovan luonnontieteen asiantuntijaa. Ryhtiä nyt tähän touhuun!
Tämä on keskustelupalsta, ei videoblogi. Laita nyt tähän edes muutama reinikaisen evoluutioteorian kaatava todiste.
Niissä on ihan oikeasti niin paljon asiaa, että turha niitä on täällä selittää. Anteeksi tyhmyyteni, koska en osaa linkittää älypuhelimella. Kuuntele Youtubesta. Vai pelkäätkö, että uskomuksesi kaatuvat? Tiedehän ei ole asia joka lyödään kerralla lukkoon. Koko ajan löytyy uutta tietoa joten entiset teoriat voivat kaatua. Jos päätetään lyödä asiat lopullisesti lukkoon, kyse on silloin uskomuksista, ei tieteestä.
Reinikaisen videot ei muuta sitä, ettei evoluutioteoriaa ole kumottu. Evoluutioteorialle ei ole edes esitetty yhtään vaihtoehtoista tieteellistä hypoteesia.