Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovatko jotkut oikeasti että Nooan arkki-satu oli totta?

Vierailija
08.10.2025 |

Miten he perustelevat siinä olevat ongelmat itselleen?

Kommentit (600)

Vierailija
581/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kysymys on kenen mandaatilla puhut. mistä lähteestä? Ei riitä mikään totuudenjulistuksesi. Et ole vielä osannut  vastata. Siinätapauksessa roskakoriin.

Puhun omia näkemyksiäni. Minulla ei ole mitään lähdettä. Ei se minua haittaa, jos haluat heittää näkemykseni roskakoriin. 

Raamatussa on ohje että jos joku omiaan sepittelee Jumalan sanaa vastaan se olkoon kirottu.

Vierailija
582/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Archaeologists Think They Might Have Found the Real Noahs Ark

https://www.popularmechanics.com/science/archaeology/a45700571/was-noah…

Kyllä ovat pölvästejä Arkeologeja, jos ylipäätään etsivät olematonta satukirjan kippoa.

Eivät ole, te uskottomat vain haukutte kaikkia, myös tieteen harjoittajia jotka suhtautuvat vakavasti raamatun asioihin. NASA:n 1972 laukaisema ERTS-1 satelliitti havaitsi pian Araratin itä rinteellä muodostelman joka selvästi viittaa arkin muotoon, ja satelliittikuvien tietokoneanalyysi ei tukenut mitään tavallisen kivimuodostelman teoriaa. Vedenpaisumuksesta on yhtäpitäviä todistusvoimaisia tarinoita monien eri kulttuurien kirjoituksissa pohjois amerikan intiaaneista lähi idän kansoihin. ja nykyajan tiedemiehet ovat arvioineet, että vedenpaisumus on ollut l

Eli nasan satelliitti kuvasi 70-luvulla kivimuodostelman, vieläpä aika pienen, mutta sen jälkeen tätä muodostelmaa ei ole nähty? Ja seitkytluvun tietokoneanalyysit sanovat muodostelman olevan epätavallinen?

Melko hataralla pohjalla tuo todiste arkista, jos minulta kysytään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kysymys on kenen mandaatilla puhut. mistä lähteestä? Ei riitä mikään totuudenjulistuksesi. Et ole vielä osannut  vastata. Siinätapauksessa roskakoriin.

Puhun omia näkemyksiäni. Minulla ei ole mitään lähdettä. Ei se minua haittaa, jos haluat heittää näkemykseni roskakoriin. 

Raamatussa on ohje että jos joku omiaan sepittelee Jumalan sanaa vastaan se olkoon kirottu.

Selvä.

Vierailija
584/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.                        Ei ole sinulle selvää se että olet harhaoppinen.

Vierailija
585/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
586/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
587/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käskeä. Uskonharhoissa olevat ovat sitä mieltä, että kaikki on kirjoitettu ja määrätty etukäteen. Siten myöskin se että tyttäret juottaa isänsä känniin jotta saavat siemeniä sisäänsä on ihan yhtälailla osa tämän mielikuvituksellisen "jumalan" suurta käsikirjoitusta.

Päättäkää jo, määrääkö ja käsikirjoittaako "jumala" tätä vai ei?

Onko kaikkitietävä ja -voipa vai ei?

En ole koskaan kuullut missään   opetettavan mainitsemaasi. Siirry oikean raamattuopetuksen pariin.Jumala ei toimi itseään ja sanaansa vastaan.

Vierailija
588/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Yritä päästä eteenpäin.

Vierailija
589/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Raamatun tarinat on vertauskuvia, niin missä vertauskuvallisuus loppuu. Eksistenttialistiset teologit ovat sitä mieltä, että kaikki Raamatussa on vertauskuvallista. Se on tarkoitettu tyhmän kansan hämäämiseen sivelliseen elämään. Älymystön uskonnollisuus on sen sijaan filosofista pohdiskelua moraalista ja elämän ja kuoleman kysymyksistä.

Mitä huonoa on siveellisessä elämässä, joka on Jumalan neuvo hyvään elämään?

Pervojen mielestä siveellinen elämä on pahe, hullunkurista kyllä. Sitä paitsi suurin osa sivilisaatioista on pyrkinyt kannustamaan kansalaisiaan ainakin verrattain siveelliseen elämään, olivat nämä krisitttyjä tai ei. 

Niinpä, jopa ateistisissa valtioissa kuten Neuvostoliitto kannuste

Eikö Neuvostoliitto ollut kuitenkin ortodoksinen? Perhekeskeisyys on jännää, jopa et Kiinassa se on aina etusijalla. Ja saat olla mitä uskontoa tahansa mutta sen levittäminen on total kielletty. Vieläkin naurattaa sen ameriikkalaisen turistin selittelyt Kiinan tullissa et omaan käyttöön nämä on kun häneltä löytyi 50 raamattua. Ihmisten usko johonkin on jännä ilmiö. Onko se joku "hyvä selitys itselle" kun mikään ei onnistu vai miksi? Ja itsekkin kun joku menee ns. putkeen kääntyy katse taivaalle. Miksi?

Vierailija
590/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä eteenpäin.

Minä olen päässyt. Oletko sinä?

Vierailija
591/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut missään   opetettavan mainitsemaasi. Siirry oikean raamattuopetuksen pariin.Jumala ei toimi itseään ja sanaansa vastaan. 

Luuletko esim. että Jumalan tahto oli että Kain surmaa veljensä,kun se on kirjoitettu Raamattuun?

Vierailija
592/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut missään   opetettavan mainitsemaasi. Siirry oikean raamattuopetuksen pariin.Jumala ei toimi itseään ja sanaansa vastaan. 

Luuletko esim. että Jumalan tahto oli että Kain surmaa veljensä,kun se on kirjoitettu Raamattuun?

Jumala tiesi, että näin käy ja oli täysin kykenevä teon estämään. Mutta Hän ei tehnyt mitään ja näytteli vielä tyhmää jälkikäteen. 

Vierailija
593/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala tiesi, että näin käy ja oli täysin kykenevä teon estämään. Mutta Hän ei tehnyt mitään ja näytteli vielä tyhmää jälkikäteen.

Miten vapaa vallinta toteutuu kun se oli annettu luodulle, Ei Jumala toimi tahtoaan vastaan.

Vierailija
594/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse käskeä. Uskonharhoissa olevat ovat sitä mieltä, että kaikki on kirjoitettu ja määrätty etukäteen. Siten myöskin se että tyttäret juottaa isänsä känniin jotta saavat siemeniä sisäänsä on ihan yhtälailla osa tämän mielikuvituksellisen "jumalan" suurta käsikirjoitusta.

Päättäkää jo, määrääkö ja käsikirjoittaako "jumala" tätä vai ei?

Onko kaikkitietävä ja -voipa vai ei?

En ole koskaan kuullut missään   opetettavan mainitsemaasi. Siirry oikean raamattuopetuksen pariin.Jumala ei toimi itseään ja sanaansa vastaan.

Sinun pitäisi itse päätellä asioita. Jos pystyt siihen, niin toteat raamatun olevan epälooginen sepustus.

Vierailija
595/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun joku sanoo, että hänellä on hallussaan jostain asiasta "totuus", pitää muiden juosta karkuun ja lujaa. 

Onnea matkaan.

Kylläpä olet ylpeä ja omahyväinen. Tyypillinen luulevainen.

Eiköhän se ylpeä ja omahyväinen ole se, joka sanoo, että " minulla on totuus". 

Se olen minä, hei vain sinullekin. Minulla itseasiassa oikeasti on oikeaa tietoa eli tietoa siitä, mikä ei ole harhaa. Voit kutsua minua ylpeäksi ja omahyväiseksi, ei se minua haittaa. 

Ei tietenkään haittaa kun olet niin omahyväinen narsisti. Sinulla ei ole ymmärrystä omasta tyhmyydestäsi.

Vierailija
596/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun joku sanoo, että hänellä on hallussaan jostain asiasta "totuus", pitää muiden juosta karkuun ja lujaa. 

Onnea matkaan.

Kylläpä olet ylpeä ja omahyväinen. Tyypillinen luulevainen.

Eiköhän se ylpeä ja omahyväinen ole se, joka sanoo, että " minulla on totuus". 

Niinhän tuossa todettiinkin. Luulevaiset kuvittelevat omaavansa totuuden. Vailla mitään todisteita. Vastenmielistä sakkia.

Jospa heille todisteet riittää? Sinä olet se ongelma itsellesi.

Tottakai mielenvikaisille omat keksityt todisteet riittää.

Vierailija
597/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"S aat nan valheet ovat teidät sokaisseet totuudelta! teistä monet täällä puhuvat s aat nan suulla. Ei voi muuta kuin rukoilla että nämä harhautuneet rienaajatkin löytäisivät totuuden."

Yksiksesi lueskelet Raamattua ja kirjoittelet sitten tällaisia. Ehkä olisikin hyvä johonkin yhteisöön hakeutua ja keskustella muidenkin kanssa asioista. 

Isosta kirjasta löytyy puhdas totuus. kyseenalaistatko sinä sen? Jos niin on, niin totisesti, s aat nan valheet ovat sinutkin sokaisseet totuudelta.

Ei löydy. Se on yksinkertaisten ja tietämättömien ihmisten sepitekokoelma.

Ei ne ole sepitteitä. Muinaista perimätietoa.

Muinaisia sepitteitä.

Vierailija
598/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mtongelmainen skitsofreenikko täällä julistaa, että  " minulla on tieto ja totuus". Joopa joo. 

Minulla ei ole mielenterveysongelmia eikä skitsofreniaa.

Onpa.

Vierailija
599/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kentuckyssä USA:ssa on pellolla täysikokoinen arkki ja siihen liittyvä museo.

Eli uskot siihen satuun. Eikö hävetä?

Vierailija
600/600 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa länsimaiden moderneista, koulutetuista kristityistä ei varmasti usko tuohon kirjaimellisesti. Lähinnä Yhdysvalloissa on näitä kreationisteja, joiden mielestä maailma on 6000 vuotta vanha ja Nooan arkki kirjaimellisesti totta jne. Ne sitten kehittelee kaiken maailman juttuja esim. jostain kantalajeista, että jos vaan niitä kantalajeja ois otettu arkkiin tms. 

On kreatonisteja Suomessakin. Heidän levittämänsä disinformaatio pitäisi oikeasti kieltää lailla.

Ja sen sylttytehtaan nimi...?  Venäjä.

Ja Toni Torppa. Indoktrinaation mannekiini.