Käykö ihmiset oikeasti joka päivä suihkussa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä seurustelisi ihmisen kanssa joka ei käy päivittäin suihkussa ja pese hampaitaan aamulla sekä illalla.
Sama, ja oikeasti myös peseytyy eikä vaan huljuttele vedellä. En myöskään sellaisen, joka ei käytä deoderanttia joka päivä.
Ihminen ei tarvitse deodoranttia. En ole käyttänyt koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä saunassa ja uimassa, ja talven tullen saunassa ja suihkussa. Tosi villiä.
Joka päivä saunassa??
Täysin mahdoton ajatus mennä hikisenä nukkumaan ja täysin mahdoton ajatus lähteä hikisenä töihin, eli kaksi kertaa vuorokaudessa suihkussa. Aina ja ikuisesti.
Numero 40 jatkaa, että mies on siis reissussa paljon. Esim tänä syksynä työmatkaviikkoja on paljon enemmän kuin viikkoja jolloin on kotona. Mun elämänhallinta romahtaa, mutta säästyypähän ainakin vettä.
Joka aamu ja joka ilta tietenkin suihkuun.
Pelkkä ajatus likaisena nukkumaan menemistä tuntuu pahalta. Samoin aamulla ulos lähteminen ei onnistu kyllä ilman suihkua. Ja aina suihkun jälkeen puhtaat alusvaatteet. Ei ihme että haisuleita kaupassa siellä täällä. Olen aina ajatellut niiden olevan vanhuksia joilla fyysisiä rajoitteita hygienian hoitoon tai muistisairautta. Mutta että ihan työikäiset ihmiset, apua!
Jos hikoilee paljon, tekee fyysistä työtä tai urheilee niin tietenkin olisi varmaan suotavaa käydä suihkussa päivittäin. Ja muutenkin, kyllä ihon taivealueet ja kainalot äkkiä alkaa kärytä pahalle jos useamman päivän on pesemättä.
Ymmärrän että ennen vanhaan käytiin saunassa kerran viikossa lauantaisin ja loput ajasta haistiin, mutta onneksi nykyään ei tarvitse. Ennen vanhaan ei kaikilla ollut edes omaa kylpyhuonetta kotona, vaan käytiin taloyhtiön saunatiloissa tai yleisissä saunoissa. Ja nekin, joilla oli oma puulla lämpiävä sauna niin tuskin joka päivä lämmitettiin, siinä puita tuhlaantui.
Talvella voin käydä neljä kertaa ja siellä saattaa mennä tuntikin.
mummo
Eikä riitä että itse peseytyy kun ne vaatteetkin pitäisi vaihtaa ja pestä. Monella vaatteet haisee eltaantuneelta, varsinkin päällystakit joita ei pestä välttämättä koskaan.
Mä en kyllä likaannu päivän aikana. Jos teen jotain hikoiluttavaa hommaa niin sitten toki. Tarpeen mukaan suihkuun. Hiukset pesen joka toinen aamu, silloin käyn suihkussa. Pysyn puhtaana seuraavankin päivän, käytän dödöä eikä jalatkaan hikoile. Kasvot ja hampaat pesen aamuin illoin.
Hiuksien ylenmääräistä pesemistä ihmettelen. Miksi hiuksia pitäisi pestä päivittäin, jos ne ei näytä eikä tunnu rasvaisilta?
Olen jo vuosien ajan pessyt hiukset 2 kertaa viikossa. Urheilen ja harrastan. Hiukset eivät näytä tai tunnu rasvaisilta.
Joka toinen päivä ite käyn, helteillä vaan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä seurustelisi ihmisen kanssa joka ei käy päivittäin suihkussa ja pese hampaitaan aamulla sekä illalla.
Sama, ja oikeasti myös peseytyy eikä vaan huljuttele vedellä. En myöskään sellaisen, joka ei käytä deoderanttia joka päivä.
Vahditko vieressä kun kumppanisi peseytyy. Osoitat sormella ja annat ohjeita ?
Okei, hieman liioittelin eli talvella käyn saunassa 4-5 kertaa viikossa ja suihkussa joka päivä. Kotona sähkösauna joka ei ihan lempparini.
Keväästä talven tuloon saunon todellakin joka päivä, sillä täällä mökillä ei ole suihkua, ja rakastan saunoa puulämmitteisessä saunassa ja käydä järvessä uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en, jos kävis joka päivä, vedentuhlaustahan toi, sit sais kyllä käydä töissä tai mökillä ne suihkut.
No tietysti. Illalla suihkussa hiusten ja vartalon pesu, aamulla kasvot, kainalot ja alapää. Niin ja tietysti aamuin/illoin hammaspesu.
Aikalailla maksimi on kerta viikkoon sauna+suihkuttelut, joskus menee pari viikkoa ilman ja kerran olin vahingossa kolme viikkoa ilman suihkua. Vaimoa ärsyttää, ei siksi että haisisin pahalle vaan siksi ettei edes huomaa jos olen kaksi viikkoa peseytymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahditko vieressä kun kumppanisi peseytyy. Osoitat sormella ja annat ohjeita ?
Kyllä. Huolehdin myös siitä että hän myös pesee ne Hampaat eikä vaan sutaise sillä harjalla.
Tarkistan myös hänen takapuolensa että on varmasti pyyhkinyt kunnolla. Terapiassakin olen tästä keskustellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihku ei ole ainoa tapa peseytyä. Itse käyn suihkussa kesällä päivittäin, mutta iho ei kestä päivittäistä suihkua talvisin. Silti peseydyn huolella aamuin illoin, enkä taatusti haise. Hampaatkin harjaan monesti päivässä.
Miten sä peseydyt jos et käy suihkussa? Huilutteletko kättä kraanan alla ja sitten hinkkailet paikkoja? Vai puhutko jostain lappupesusta peseytymisenä?
Bideesuihku on keksitty ja kainalot lavuaarissa. Siis joskus talvisin, kun iho kuivuu, jätän yhden päivän väliin silloin, kun ei tarvi kotoa lähteä minnekään. Bideetä käytän muutenkin joka tarpeen jälkeen.
Minä en seurustelisi ihmisen kanssa joka ei käy vähintään kolme kertaa päivässä suihkussa ja pese hampaitaan neljästi päivässä.