Aadalla, 26, ei ole kaveriporukkaa Tältä näyttää yksinäisyys."..mitä ittua!?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9e941605-27e0-41dc-b4fe-1d111014aaad
"Se, kuinka usein näen ystäviäni, vaihtelee ja menee kausittain. Jos puolisoani ei lasketa, sanoisin, että kasvokkain näen jotakuta ehkä kerran viikossa tai kahdessa."
Eikö yksinäisempää haastateltavaa olisi!?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
En ole jutellut kenenkään kanssa 3kk ellei kaupan työntekijöiden tervehdyksiä lasketa.
En seurustele eikä minulla ole ystäviä.
Mutta olenkin vaatimattoman näköinen mies eikä minulla ole täten tarvittavaa mediaseksikkyyttä jotta minusta saisi uutisen.
Mikäli olisin vähemmistöä tai minulla olisi mt ongelmia tai muita sairauksia, niin kelpaisin. Olen vain liian tavallinen jotta ketään kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
En ole jutellut kenenkään kanssa 3kk ellei kaupan työntekijöiden tervehdyksiä lasketa.
Mutta olenkin vaatimattoman näköinen mies eikä minulla ole täten tarvittavaa mediaseksikkyyttä jotta minusta saisi uutisen.
Ota vastuu omista teoistasi. Naiset juttelee kavereilleen, ei niitä varten tarvitse olla seksikäs. Miksi sulla ei ole kavereita?
Näen kavereitani ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Ja puolisokin on reissutöissä ja välillä parikin viikkoa putkeen töissä. Usein en näe kasvotusten ketään aikuisia päiviin, ellen käy kaupassa, sillä olen etätöissä. Seurana minulla on koira ja teini-ikäinen tytär.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota vastuu omista teoistasi. Naiset juttelee kavereilleen, ei niitä varten tarvitse olla seksikäs. Miksi sulla ei ole kavereita?
EI kyse ollut siitä vaan siitä, että lehtiin haastatellaan ainoastaan ihmisiä jotka myyvät. Ei minunlaisiani yksinäisiä. Missä ovat jutut oikeista yksinäisistä? Ihmisistä joilla ei ole muuta erikoista kuin yksinäisyys.
Tuo ei edes tiedä mitä on yksinäisyys. Yksinäisyys ilman puolisoa, sukulaisia, tuttavia tai ylipäätään ilman ketään.
Vierailija kirjoitti:
Jokapäiväkö tämän Aadan pitäisi jonkun käsipuolessa roikkua? Mitä ihmettä?
Minusta tuo on melkoisen ystävärikasta toimintaa, jos kerran tai kaksi viikossa näkee ystäviään. Itselläni on yksi hyvä ystävä, näen häntä 1-2 kertaa vuodessa.
Täytyy ottaa huomioon, että hän on vasta 26-vuotias. Ilmeisesti elänyt tuollaista elämää myös teininä.
Itse kärsin nyt 30+ ikäisenä, kun elämä on muuttunut tuollaiseksi, ja kaipaan teini-iän ja parikymppisyyden sosiaalista elämää. Suomessa muututaan tosi epäsosiaalisiksi nuoruuden jälkeen, ja ihmiset kökkii pariskuntina jossain. Aada vaikuttaa elävän kolmikymppisen elämää, kun kökkii parisuhteessa ja näkee kaveria kerran viikossa tai kahdessa. Aivan hanurista sosiaalisemmille ihmisille, itselläni ei ole edes puolisoa. Joka viikko kyllä yritän nähdä kavereita, ja onneksi useimmiten onnistuukin. Mut aivan tuttua koko elämän ajalta myös yksin meneminen ja tekeminen niin rannalle kuin teatteriin kuin matkoillekin, ei se ole oikeastaan edes haitannut ja on seuraakin ollut. Ikävää siitä tulee lähinnä sitten, jos ei ole vaihtoehtoja, vaikka haluaisi seuraa. Mutta mukavan porukan löytäminen tai seuran löytäminen aikuisena on hankalaa varsinkin näin sosiaalisesti etäisessä maassa. Viime kesänä kuuntelin rannalla jonkun porukan juttuja, ja piti laittaa kuulokkeet päähän kun olivat niin raivostuttavan typeriä ja tylsiä.
Juu on kyllä naurettava lehtijuttu taas.Sama kuin pienet ruokamenot kotona olevan jättimäisen ruokavaraston kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen ei kestäisi kunnollisen, kiltin, hyvän ja yksinäisen miehen elämää sekuntiakaan.
Kaikki päivät ovat samaa: töihin, töistä kotiin. Ruudun ääressä istumista. Kauppaan ja takaisin. Työttömyyden ollessa päällä valvotaan aamuun ja herätään iltapäivällä. Roskakorit täyttyvät, ei muistikuvaa milloin kämpässä on viimeksi imuroitu. Vain oma seura, satunnaiset rappukäytävästä kuuluvat äänet. Videopelejä, televisiosarjoja, elokuvia tai seinän tuijottamista tyhjä katse silmillä. Pientä iloa silloin tällöin suklaalevyistä, sipsipusseista ja pakastepizzasta - ehkä alkoholistakin.
Ei mitään muuta. Tämä kaikki vain siksi, ettei saanut synnytyslaitoksella komean alfachadin geenejä.
No löytyi se oikea yksinäinen, tosin emme halua kuulla ruikutustasi.
Mene pois!
Hyppää sinä kaivoon
"Ystävällisin" terveisin parempasi
Buhuu voi minua raukkaa 😢: ihme luuseri. Ole aikuinen äläkä valita jonninjoutavista Iltalehdessä. Säälittävää huomionhakua.
Aikuinen ihminen voi itse järjestää tekemistä poruklle ja kutsua kylään eikä inistä ettei kukaan kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei edes tiedä mitä on yksinäisyys. Yksinäisyys ilman puolisoa, sukulaisia, tuttavia tai ylipäätään ilman ketään.
Jotkut suuttuu ja ragee siitä että yksinäinen voi olla vaikka olis puoliso/liuta ystäviä/sukua, en ymmärrä itse miksi sitten on esim sen puolison kanssa jos kerta kokee Yksinäisyyttä? Jos kumminkin tekevät pariskunnalle tyypillisiä juttuja, käyvät sukulaisille, syömässä ulkona, elokuvissa yms yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut suuttuu ja ragee siitä että yksinäinen voi olla vaikka olis puoliso/liuta ystäviä/sukua, en ymmärrä itse miksi sitten on esim sen puolison kanssa jos kerta kokee Yksinäisyyttä? Jos kumminkin tekevät pariskunnalle tyypillisiä juttuja, käyvät sukulaisille, syömässä ulkona, elokuvissa yms yms.
Voi olla, että haluaa itse olla puolison lähellä, mutta hän ei halua olla sen yksinäisen lähellä. Yksinäinen jatkaa yrittämistä ja puoliso joka haluaa erota muttei viitsi jatkaa etääntymistä, ja sitten lopuksi tulee ero, joskus, tai kitkutellaan hautaan asti kun mitä sitä muutakaan tekisi, kun on oltu jo 40 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen ei kestäisi kunnollisen, kiltin, hyvän ja yksinäisen miehen elämää sekuntiakaan.
Kaikki päivät ovat samaa: töihin, töistä kotiin. Ruudun ääressä istumista. Kauppaan ja takaisin. Työttömyyden ollessa päällä valvotaan aamuun ja herätään iltapäivällä. Roskakorit täyttyvät, ei muistikuvaa milloin kämpässä on viimeksi imuroitu. Vain oma seura, satunnaiset rappukäytävästä kuuluvat äänet. Videopelejä, televisiosarjoja, elokuvia tai seinän tuijottamista tyhjä katse silmillä. Pientä iloa silloin tällöin suklaalevyistä, sipsipusseista ja pakastepizzasta - ehkä alkoholistakin.
Ei mitään muuta. Tämä kaikki vain siksi, ettei saanut synnytyslaitoksella komean alfachadin geenejä.
Geenit ei tule synnytyslaitokselta vaan vanhemmilta. Tuskin sinun vanhemmatkaan olivat alfachad ja sen naispuolinen vastine, silti heillä oli ainakin seksiä. Otapa mallia heistä.
Vierailija kirjoitti:
Juu on kyllä naurettava lehtijuttu taas.Sama kuin pienet ruokamenot kotona olevan jättimäisen ruokavaraston kanssa.
Tai pienet asuinkulut tai näin säästin puolessa vuodessa 10 000 kun asuu hyvätuloisen puolison kanssa tai isovanhemman kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä tähänkään lööppimagneettiin ei sopinut teemaltaan ps-syrjäytynyt pleikkaa luukussaan 24/7 takova työtön nuorimies?
Ei ne varmaan lööppeihin uskalla tulla.
Yksinäisyyttä on monenlaista.
Koen olevani tuon artikkelin naisen kaltainen, eli introvertti. En nauti erityisemmin suuresta määrästä sosiaalisia kontakteja. Minulla ei ole ns. kaveripiiriä vaan pari luottoystävää joiden kanssa olen tuntenut jo kauan. Kuormitun sosiaalisista suhteista ja viihdyn hyvin yksikseni, omien harrastusten parissa. On minulla puoliso ja lapsikin.
Tuossa artikkelissa ehkä henkilö halusi tuoda esiin, että ns. tietyn normin ulkopuolella elävätkin voivat elää hyvää ja tyydyttävää elämää. Ei siis välttämättä tarvitse olla ekstrovertti, jolla on 20 läheistä ystävää, 50 harrastuskaveria ja somessa 1000 seuraajaa/kaveria. Kun nykyään tunnutaan ajattelevan, että pitäisi olla jotenkin yltiösosiaalinen ja menevä ihminen että voit olla onnellinen.
Olisivat haastatelleet minua. Ikää 51, eikä mulla ole elämässäni ollut yhtään kaveria eikä ystävää. Eikä puolisoakaan ole, ei ole ollut 19 vuoteen minkäänlaista pari- tai seksisuhdetta.
157 jatkaa vielä, että monesti semmoinen älytön sosiaalisuuden korostaminen ja ekstroverttiyden ihannointi on se, mikä saa monet ahdistumaan ja kokemaan olevansa "yksinäinen", kun ei olekaan itsellä sitä isoa porukkaa ympärillä.
Some vielä oikein ruokkii sellaista ajatusmaailmaa, että ainoa oikea tapa elää on kuluttaa rahaa, tavata paljon ihmisiä ja pitää jatkuvasti hauskaa.
Aada on vanhoillislestadiolaisena tottunut siihen, että elämä on täynnä ihmisiä. Paljon sisaruksia, serkkuja voi olla 350, rauhanyhdistyksen viikottaiset tapahtumat kokoonnuttaa ison joukon ihmisiä ympärille, kesäisin suvikset ja opistoseuroja. Mahdollosen opistoajan missä paljon nuoria yhdessä, isot kaveriporukat ympäri suomea missä kokoonnutaan jonnekin tai jonkun luokse.
Nyt kun Aada ei ole enää lestadiolainen, niin elämä on "yksinäistä". Toki lessut ei toisia hylkää jos kieltää uskon, eli Aada voi ihan hyvin osallistu edelleen uskovaisten yhteisölliseen elämään.
Yksinäisyys teemana Aadan kohdalla on yksi iso vitsi. Kaupan kassana sen huomaa miten oikeesti mä olen joillekin oikeastaan se ainut kontakti, myös monelle nuorelle.
TAi sitten jos hinnat on noussut, niin haastatellaa eläkeläisiä kenellä on tilillä miljoona. Ei niitä ikinä haittaa hintojen nousu. Sitten se menee eteenpäin niin ettei ketää haittaa hintojen nousut