Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aadalla, 26, ei ole kaveriporukkaa Tältä näyttää yksinäisyys."..mitä ittua!?

Vierailija
08.10.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9e941605-27e0-41dc-b4fe-1d111014aaad

"Se, kuinka usein näen ystäviäni, vaihtelee ja menee kausittain. Jos puolisoani ei lasketa, sanoisin, että kasvokkain näen jotakuta ehkä kerran viikossa tai kahdessa."

Eikö yksinäisempää haastateltavaa olisi!?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja viimeksi jutellut jonkun kanssa kesällä 2021. Vähän erilaista yksinäisyyttä kuin jutun neitokaisen.

Pitäiskö sinun tehdä asialle jotain? Koita joskus kaupassa käydessä sanoa jotain. Siitä se lähtee. Veikkaan että olet puhuteltaessa sellainen joka vastaa vaan yhdellä sanalla ja mutisee. Sano joskus jotain lisää. 

Vierailija
82/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on itsekäs valintani en jaksa puhua koska olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen,sosiaalisuus vaatii energiaa ja  aivotyöskentelyä  kun en laiskana jaksaisi nähdä sitä vaivaa!Olen laiska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen ei kestäisi kunnollisen, kiltin, hyvän ja yksinäisen miehen elämää sekuntiakaan.

Kaikki päivät ovat samaa: töihin, töistä kotiin. Ruudun ääressä istumista. Kauppaan ja takaisin. Työttömyyden ollessa päällä valvotaan aamuun ja herätään iltapäivällä. Roskakorit täyttyvät, ei muistikuvaa milloin kämpässä on viimeksi imuroitu. Vain oma seura, satunnaiset rappukäytävästä kuuluvat äänet. Videopelejä, televisiosarjoja, elokuvia tai seinän tuijottamista tyhjä katse silmillä. Pientä iloa silloin tällöin suklaalevyistä, sipsipusseista ja pakastepizzasta - ehkä alkoholistakin.

Ei mitään muuta. Tämä kaikki vain siksi, ettei saanut synnytyslaitoksella komean alfachadin geenejä.

Lopetat selittelyn ja alat imuroida. 

Vierailija
84/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minulla ei vaan ole riittäviä sosiaalisia taitoja on helpompi vetäytyä yksinäisyyteen laiskottelemaan,ole tyytyväinen elämääni!

Vierailija
85/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhettakaan vanhusten yksinäisyydestä. 

Puolisoni isoäidillä oli kaukainen vanha tuttu, jota ei ollut nähnyt vuosiin. Tämä tuttu oli jäänyt leskeksi, ja asui yksin mökissään pikkukaupungin laidalla, hyväkuntoisena. Ei perhettä. Ei elossa olevia sisaruksia tai lähisukulaisia. Ei käynyt juuri missään, lukuun ottamatta kauppaa ja satunnaisesti apteekkia.

Kun hänelle tuli sitten ihan oikeasti asiaa lääkäriin, paljastui, että häneltä oli isolta osin mennyt puhekyky. Hän ymmärsi, mitä sanottiin ja tiesi, mitä olisi pitänyt vastata, osasi myös ilmaista itseään kirjallisesti. Mutta ei yksinkertaisesti ollut puhunut tyyliin vuosikausiin kenellekään toiselle ihmiselle, niin äänenmuodostuskyky oli hävinnyt. Kun hän joutui muuttamaan palvelutaloon, niin hänen piti saada apua puheterapeutilta.

Tässä sanoisin jo, että on todellisesta yksinäisyydestä kyse.

Vierailija
86/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuolen,kuin olen ihmisten kanssa tekemisissä.Nyt puututaan perustavasti minun tapasin olla olemassa olen aina ollut syrjäänvetäytyväinen minulle tulee yksi olosta fyysisesti hyvä olla!Se on kuin huumetta!

Vierailija
87/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokapäiväkö tämän Aadan pitäisi jonkun käsipuolessa roikkua? Mitä ihmettä? 

Minusta tuo on melkoisen ystävärikasta toimintaa, jos kerran tai kaksi viikossa näkee ystäviään. Itselläni on yksi hyvä ystävä, näen häntä 1-2 kertaa vuodessa. 

Näet 1-2 kertaa vuodessa? sanot ystäväksi? Itselläni on hieman eri käsitys ystävyydestä, tosin voihan se noinkin toimia mutta eikö ystävyyteen kuulu se että ollaan tekemisissä ja yhteykissä sillä jos nämä aktiivisesti puuttuvat niin silloin kyse on ehkä jostain muusta esim. siitä että ei vain kehdata laittaa välejä poikki tai ei olla kiinnostuneita tai halukkaita olemaan tekemisissä. Mutta kukin tavallaan..

Minulle tosiystävä on sellainen, joka ymmärtää että elämässä voi olla kiirettä jne ongelmia, ja silti jos nähdään/jutellaan/vietetään aikaa pitemmänkin ajan kuluttua, on välit lämpimät ja eivät muutu miksikään. Ystävyys säilyy sijainnista huolimatta. Riippuu tietysti ihmisestä millainen on ja joillekin, kuten sinulle tuollainen ei sovi kai sitten. :D 

t. eri

Vierailija
88/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli olet sitä mieltä, että rumilla ihmisillä ei voi olla ystäviä?

Mietipäs nyt uudestaan."

En tarkoittanut että rumat ei voi saada ystäviä. Se vaan on hankalampaa kuin niille, jotka ovat lähempänä ideaalia ihmistä ympäröivien ihmisten/yhteiskunnan mielestä.

Rumuudella en myöskään tarkoittanut vain ulkoisia ominaisuuksia mutta myös sisäisiä. Niitä asioita, jotka tekevät sinusta sinun. Naurat väärässä kohtaa leffa tai itket väärässä kohtaa leffaa. Kohtelet itseäsi ja muita huonosti yms. yms.

Pinnallisilla asioilla kuten salilla käymisellä tai lemmikin ottamisella ei niihin vaikuteta.

Vierailija
89/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" On kyllä päässä se vika eikä ulkonäössä, jos ajattelee koiran tai vapaaehtoisorganisaation arvottavan ulkonäköään."

On päässä vikaa, jos kuvittelee vain ulkoisilla asioilla olevan vaikutusta siihen miten ympäröivät ihmiset sinut näkevät. Mainitsemasi pinnalliset asiat eivät vaikuta siihen mikä tekee sinusta sinut.

Vierailija
90/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aikuisena ihan perusjuttu eikä mitään yksinäisyyttä. Kun ei enää käydä koulua tai opiskella (jolloin kavereita näki päivittäin), vaan ollaan työelämässä, on ihan tyypillistä, että kavereita tapaa vain satunnaisesti. Etenkin, jos on perheellinen. Silloin kaverin näkeminen kerran viikossa on aika usein.

Vierailija
91/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä siis näyttää naisten yksinäisyys. Sivuhuomiona, puoliskokin on itsestään selvyys ja sitä ei oikein edes kunnolla lasketa. 

Miesten yksinäisyyshän on sitä että ei saa pimpsaa. Näin miehet kertovat joka paikassa. 

Vierailija
92/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen ei kestäisi kunnollisen, kiltin, hyvän ja yksinäisen miehen elämää sekuntiakaan.

Kaikki päivät ovat samaa: töihin, töistä kotiin. Ruudun ääressä istumista. Kauppaan ja takaisin. Työttömyyden ollessa päällä valvotaan aamuun ja herätään iltapäivällä. Roskakorit täyttyvät, ei muistikuvaa milloin kämpässä on viimeksi imuroitu. Vain oma seura, satunnaiset rappukäytävästä kuuluvat äänet. Videopelejä, televisiosarjoja, elokuvia tai seinän tuijottamista tyhjä katse silmillä. Pientä iloa silloin tällöin suklaalevyistä, sipsipusseista ja pakastepizzasta - ehkä alkoholistakin.

Ei mitään muuta. Tämä kaikki vain siksi, ettei saanut synnytyslaitoksella komean alfachadin geenejä.

Miten sukupuoli/mieheys liittyy tähän mihinkään? Siivoamattomuus taas on oma vika tai masennuksen oire, johon pitää aikuisena ihmisenä osata hakea apua. Pizzaa, sipsiä ja suklaatia en syö, mutta muutoin kuulostaa ihan tavalliselta sinkkuarjelta hoitaa töitä, opintoja tai vähintään itseään ja sitten olla loppupäivä kotona. Alfachadius ei vaikuta siihen onko kavereita, ja se että omaa kavereita taas tuhoaa ykinäisyyden. Videopelejä pelaavista muista ihmisistä saa seuraa, jos pelaa siihen sopivia pelejä. 

Usein naiset on yksinäisiä ja hyljeksittyjä enemmän silloin kun ovat suhteessa sellaisen miehen kanssa, joka ei välitä heistä. Siksi valitsevat sinkkuuden. Ainakaan ei tarvi kokea päivittäistä yksinäisyyttä, samalla kun toinen asuu samassa kämpässä... Se tappaa pahemmin kuin yksinäisyys sinkkuna. 

Vierailija
93/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja viimeksi jutellut jonkun kanssa kesällä 2021. 

Ja kenenkäs syy se on? :D

Vierailija
94/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kivespussit haisee

Vierailija
95/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuo ole edes yksinäinen. Joka viikko tekemisissä muidenkin kuin puolison kanssa. 

Vierailija
96/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin erakko enkä ihmisistä  pidä minulla on käytöstapani ja olen myös ventovieraille ystävällinen  ja kohtelias,mutta se on rooli,se käy väsyttämään jos joutuu kauheasti näyttelemään ja teeskentelemään!

Vierailija
97/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olenkin erakko enkä ihmisistä  pidä minulla on käytöstapani ja olen myös ventovieraille ystävällinen  ja kohtelias,mutta se on rooli,se käy väsyttämään jos joutuu kauheasti näyttelemään ja teeskentelemään!

Ei ole käytöstapoja kun spämmäät tänne. Kirjoitusvirheistä näkee, että sama tyyppi postaa. 

Vierailija
98/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mitään yksinäisyyttä. Vaan tää ihminen ei ole tyytyväinen omaan sosiaaliseen elämään. On olemassa oikeasti yksinäisiä ihmisiä, niitä joiden ainoa sosiaalinen elämä on somessa, jos edes sielläkään..

Vierailija
99/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä siis näyttää naisten yksinäisyys. Sivuhuomiona, puoliskokin on itsestään selvyys ja sitä ei oikein edes kunnolla lasketa. 

Miesten yksinäisyyshän on sitä että ei saa pimpsaa. Näin miehet kertovat joka paikassa. 

Tää. Vaativat päästä parisuhteeseen, että saavat pimpsaa, ja sitten ei ole mitään mielenkiintoa sitä omaa vaimoa/tyttöystävää kohtaan, vaan möllötetään, eikä osata siivota sitä kämppää yhtään sen enempää kuin sinkkunakaan. Miehen yksinäisyys hoituu kotiorjalla, jolta saa seksiä. Vastenmielisiä apinoita. 

Vierailija
100/138 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan amerikkalaistyylistä peruskohteliasuutta ,olin 80-luvulla siellä vaihto-oppilaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä