Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
JUMALAN RAKKAUS TULEE ESIIN SIINÄ ETTÄ HÄN ANTOI AINOAN POIKANSA MEIDÄN PUOLESTAMME LAHJAKSI. SIINÄ ON RAKKAUS ETTÄ HÄN ON ENSIN RAKASTANUT MEITÄ. SEN SUUREMPAA RAKKAUTTA EI OLE KUIN KUOLEE YSTÄVIENSÄ PUOLESTA .
Jumalan rakkaus on jumalallista rakkautta, jota tavallinen ihminen ei voi kokea. Sen voi kokea vasta tietyssä tilanteessa.
Usko ei tykännyt sinusta? Usko on suosittu mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, katso ympärillesi. Maailma on järjestyksessä. Ehkä huomaat linnun puussa, oravan tai huomaat kauniin lehden maassa. Ne ovat merkkejä että Jumala rakastaa sinua. Hyvä on voitolla sinun elämässäsi kun haluat olla Jumalan puolella. Onko sinulla joku elämässäsi joka tarvitsee apuasi? Sekin on osoitus että Jumala rakastaa sinua.
Tämä oli hauska. Jumalan rakkaus ei ole sellaista, että sen voisi helposti aistia tavallisessa elämässä. Paitsi tietyssä tilanteessa.Kaikki hyvä tulee ylhäältä, niin pyhille kuin jumalattomille.
Jumalan rakkaus ei ole sama asia kuin hyvät asiat elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa eksytysten kavalat juonet . Kun katsot itseäsi hukut heti . Kun katsot ristiin naulittua saat rauhan.
Juuri näin.
Usko vaatii yleensä itsensä kaasuvalottamista. Se vaatii sitä, että kiellät totuuden ja päätät uskoa vuohipaimenien satuihin. Sinun pitää tietysti ylläpitää uskoasi käymällä kirkossa, lukemalla raamattua, rukoilemalla ja miettimällä näitä asioita jatkuvalla syötöllä. Muuten voit kääntyä pois uskosta, jos et kokoajan syötä itsellesi uusia harhoja. Seurakuntayhteys on tärkeä, että muillakin on mahdollisuus vahvistaa harhojasi ja manipuloida sinua.
Raamatussa sanotaan että usko tulee kuulemisesta, siis Jumalan Sanoista.
Se että uskot asiat todeksi kertoo uskostasi mutta se että riittääkö oma uskosi on toinen juttu, minun oma uskoni ei riittänyt, eikä kuulu riittää.
Me tarvitaan Jeesuksen usko, siis se sama joka Jeesuksella on, Hän huusi ristillä Abba Isä! Hän siis oli kuin lapsi joka tarvitsi Isänsä apua.
Tuosta tullaan siihen että lapsethan ovat synnittömiä, ja Jeesus sanoi että Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten.
Lapsihan ei ajattele, eikä myöskään katso itseään/itseensä vaan hänellä on se lapsen täydellinen usko joka meiltä aikuisilta uupuu.
T.matkalla olija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinun synnit sovitettu?"
Ei mun syntejäni tarvitse kenenkään sovittaa. Ihminen voi sovittaa itse omat syntinsä, korjaamalla pahojen tekojensa vaikutukset.
Jos teet jotain kohtaa väärin, pyydä anteeksi ja pohdi miten voisit toimia jatkossa oikein. Minä korjaan edellisen sukupolven synnit sillä, että en toista heidän virheitään enkä jatka ylisukupolvista traumaa.
Tämä on sitä oikeaa syntien sovitusta.
Parannus on tehtävä kyllä, mutta et sinä sen myötä synnittömäksi muutu.
No ei luonnollisesti kukaan ihminen ole täydellinen, kaikki tekevät virheitä, ovat itsekkäitä ja ajattelevat monesti omaa etuaan. En vain ajattele, että minun virheeni pitäisi jonkun minulle antaa anteeksi. Voin elää niiden kanssa, koska me olemme kuitenkin vain ihmisiä, vajavaisia ja
Olet oikeilla jäljillä siinä että kukaan ei ole täydellinen. Totta on myös että varsin hyveellisesti voi elää ilman Jumalaa tai Jeesustakin.
Mutta, viimeinen tuomio kuitenkin odottaa aikanaan jokaista, eikä taivaaseen pääse kuin täysin synnittömät. Silloin on hyvä että on Vapahtaja auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Usko vaatii yleensä itsensä kaasuvalottamista. Se vaatii sitä, että kiellät totuuden ja päätät uskoa vuohipaimenien satuihin. Sinun pitää tietysti ylläpitää uskoasi käymällä kirkossa, lukemalla raamattua, rukoilemalla ja miettimällä näitä asioita jatkuvalla syötöllä. Muuten voit kääntyä pois uskosta, jos et kokoajan syötä itsellesi uusia harhoja. Seurakuntayhteys on tärkeä, että muillakin on mahdollisuus vahvistaa harhojasi ja manipuloida sinua.
Nimeän tämän jankuttajan vuohipaimenhulluksi.
Viimeinen tuomioon en usko. Voit uskoa ihan vapaasti mitä haluat, minä uskon että kuoleman jälkeen ei ole mitään, koska tietoisuus loppuu kuolemaan eikä sielua ole.
Vierailija kirjoitti:
Se että uskot asiat todeksi kertoo uskostasi mutta se että riittääkö oma uskosi on toinen juttu, minun oma uskoni ei riittänyt, eikä kuulu riittää.
Me tarvitaan Jeesuksen usko, siis se sama joka Jeesuksella on, Hän huusi ristillä Abba Isä! Hän siis oli kuin lapsi joka tarvitsi Isänsä apua.
Tuosta tullaan siihen että lapsethan ovat synnittömiä, ja Jeesus sanoi että Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten.
Lapsihan ei ajattele, eikä myöskään katso itseään/itseensä vaan hänellä on se lapsen täydellinen usko joka meiltä aikuisilta uupuu.
T.matkalla olija
Ennen kuin Jeesus huusi ristillä Isää hän oli tehnyt kaikkensa noudattaakseen Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.matkalla olija
Ennen kuin Jeesus huusi ristillä Isää hän oli tehnyt kaikkensa noudattaakseen Jumalan tahtoa.
Kai te tiesitte, että siitä mitä Jeesus sanoi ristillä kuollessaan, on kolme eri versiota?
mikäköhän sitten on näistä se oikea?
Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.
Kirje Roomalaisille 10:17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.matkalla olija
Ennen kuin Jeesus huusi ristillä Isää hän oli tehnyt kaikkensa noudattaakseen Jumalan tahtoa.Kai te tiesitte, että siitä mitä Jeesus sanoi ristillä kuollessaan, on kolme eri versiota?
mikäköhän sitten on näistä se oike a?
Juuh, on tiedossa. Varmaan sanoi paljon muutakin, mitä ei ole säilynyt meidän päiviimme asti.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa uskovaisistahan lienee agnostikkoja. Aika harva kai on sitä mieltä, että Jumalan olemassaolo voitaisiin jotenkin tieteellisesti varmaksi todistaa.
Ei tuo liity agnostismiin, sillä jumalan olemattomuuttakaan ei voida tieteellisesti todistaa varmaksi. Tässä kohtaa "tieto" jumalan olemassaolosta on enemmänkin varmuutta, joka ei perustu yhtään mihinkään. Ihminen voi siis yhtä lailla olla "varma" joko uskostaan tai uskon puutteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.matkalla olija
Eikä vain ennen, vaan myös ristillä. Jeesus toimi Jumalan tahdon mukaan viimeiseen hengenvetoon asti, vaikka rukoili että olisi välttänyt ristinkuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinun synnit sovitettu?"
Ei mun syntejäni tarvitse kenenkään sovittaa. Ihminen voi sovittaa itse omat syntinsä, korjaamalla pahojen tekojensa vaikutukset.
Jos teet jotain kohtaa väärin, pyydä anteeksi ja pohdi miten voisit toimia jatkossa oikein. Minä korjaan edellisen sukupolven synnit sillä, että en toista heidän virheitään enkä jatka ylisukupolvista traumaa.
Tämä on sitä oikeaa syntien sovitusta.
Parannus on tehtävä kyllä, mutta et sinä sen myötä synnittömäksi muutu.
No ei luonnollisesti kukaan ihminen ole täydellinen, kaikki tekevät virheitä, ovat itsekkäitä ja ajattelevat monesti omaa etuaan. En vain ajattele, että minun virheeni pitäisi jonkun minulle antaa anteeksi. Voin elää niiden kanssa, ko
Eri
Kannattaa yrittää parhaansa. Jumalan armo kattaa sen, mihin ihminen ei pysty. Kukaan ei voi etukäteen tietää, miten itselle tai kenellekään käy. Sen, joka ymmärtää tämän, tulisi tulla nöyräksi ja Jumalaa pelkääväksi. Luottamus Jumalaan liittyy siihen, että luottaa, että Jumalan tuomio on oikeudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeän tämän jankuttajan vuohipaimenhulluksi.
Raamatusta:
Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.matkalla olija
Ennen kuin Jeesus huusi ristillä Isää hän oli tehnyt kaikkensa noudattaakseen Jumalan tahtoa.Kai te tiesitte, e
En tiedä, miksi siitä on kolme eri versiota. Ehkä siksi, että se hämmentäisi sinunlaisiasi ihmisiä.
sinulla on liikaa aivosoluja. kokeile jotain päihteitä.
opetuslapsille riitti punaviini ja sienet, mutta nykyään on jo muitakin aineita, joilla alkaa ihmeitä näkymään.