Onko vika minussa kun ajattelen että vauvan paikka ei ole päiväkodissa?
Vähän hämmästytti kuulla, miten moni vie nykyään jo alle 1-vuotiaan tarhaan.
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien äitien paikka ei ole myöskään kotona. Itselle oli pelastus viedä lapsi hoitoon 11kk vanhana. Sain hetken hengähtää. Muuten olisin ollut masentunut mutsi kotona.
Sama juttu minulla, toinen meni 11 kk, toinen 1 v 2 kk vanhana. Töihin oli mentävä, mutta en ole mikään ura-äiti, ihan tavallinen ihminen. Nyt lapset parikymppisiä, kumpikaan ei ole koskaan kysellyt tai oireillut päivähoidosta ;)
Kukin tehköön miten omaan tilanteeseen parhaiten sopii, turha täällä vääntää ja jeesustella puolin ja toisin.
Minä menin töihin kun lapsi oli 11kk vanha. Olen aikoinani itse mennyt 10kk vanhana hoitoon. Minä en nyt näe mitään ongelmaa siinä, että käy töissä ja elättää itsensä&lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Minä menin töihin kun lapsi oli 11kk vanha. Olen aikoinani itse mennyt 10kk vanhana hoitoon. Minä en nyt näe mitään ongelmaa siinä, että käy töissä ja elättää itsensä&lapsensa.
Epäempaattinen ja katkera olet ja syystä.
Missä sun aviopuoliso on?
Tutkimusten mukaan nykyvanhemmat eivät enää kiinny omiin lapsiinsa. Ilmeisesti eivät vietä tarpeeksi aikaa heidän kanssaan, jotta kiintymyssuhde pystyisi muodostumaan. Käytännössähän tämä näkyy siinä, että lasten kanssa vietetty aika pyritään minimoimaan arjessa. Tuloksena on irrallaan kasvaneita lapsia, joita ahdistaa ja masentaa. Vai mistä luulitte tämän nykytilanteen johtuvan? Lasten ja nuorten pahaolo lähtee kotoa, jossa ei ole turvallista kasvuympäristöä. Omat vanhemmatkaan eivät ihan aidosti ole heistä kiinnostuneita tai ole valmiita tekemään mitään uhrauksia heidän eteensä.
Miten äideille omien lasten hyvinvointi ei ole maailman tärkein asia? Joku on pielessä nykymaailmassa. Olen tehnyt jokaisen valinnan lasten hyvinvointi edellä. Se ei ole tarkoittanut työelämästä luopumista, vaan sen sovittamista lasten ikään ja tarpeisiin. Olin kotona 3v asti, ja senkin jälkeen ollut lasten kanssa mahdollisimman paljon, tai ainakin saatavilla aina tarvittaessa. Tehnyt ajoittain osa-aikatyötä. Nauttinut yhteisestä vapaa-ajasta ja lomamatkoista. Nyt ovat molemmat jo lukiossa ja meillä on edelleen hyvin läheiset välit ja kiva ilmapiiri kotona. Ei ahdistuksia, masennuksia, pillereitä tai muita nykyajan ongelmia. Terveitä nuoria ja terve perhe. Nyt on itselläkin aikaa toteuttaa itseään. Päivääkään en vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan nykyvanhemmat eivät enää kiinny omiin lapsiinsa. Ilmeisesti eivät vietä tarpeeksi aikaa heidän kanssaan, jotta kiintymyssuhde pystyisi muodostumaan. Käytännössähän tämä näkyy siinä, että lasten kanssa vietetty aika pyritään minimoimaan arjessa. Tuloksena on irrallaan kasvaneita lapsia, joita ahdistaa ja masentaa. Vai mistä luulitte tämän nykytilanteen johtuvan? Lasten ja nuorten pahaolo lähtee kotoa, jossa ei ole turvallista kasvuympäristöä. Omat vanhemmatkaan eivät ihan aidosti ole heistä kiinnostuneita tai ole valmiita tekemään mitään uhrauksia heidän eteensä.
Miten äideille omien lasten hyvinvointi ei ole maailman tärkein asia? Joku on pielessä nykymaailmassa. Olen tehnyt jokaisen valinnan lasten hyvinvointi edellä. Se ei ole tarkoittanut työelämästä luopumista, vaan sen sovittamista lasten ikään ja tarpeisiin. Olin kotona 3v asti, ja senkin jälkeen ollut lasten kanssa mahdollisimman paljon, tai ainaki
Miksi syyllistät äitejä? Eikö lapsilla yleensä ole isäkin, missä on isän vastuu? En ihmettele etä nykyään moni nainen valitsee lapsettomuuden, lapset mielletään edellään vaan naisten projektiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kolmea ikävuotta äiti ja isä kasvattavat rakkaan lapsensa kotona.
Ehkäisy on keksitty.
Sinäkö tosiaan toivot että mieluummin sinua ei olisi olemassa jos vaihtoehtona olisit alle 3-vuotiaana päiväkodissa?
Alle 3-vuotiaan paikka ei ole päiväkodissa. Mikä vtun koti.
Oma koti on ainoa koti.
Isä ja äiti.
Ihanaa että on päiväkoti olemassa pienille. Muuten aika harvalla olisi mahdollisuus ja halu hankkia lapsia.
Vauvavuosi oli todella uuvuttava ja tarvitsimme rahaa, joten laitoimme lapsen pieneen päiväkotiin n. 1-vuotiaana. Kaikki on mennyt yllättävänkin hyvin. Lapsi on viihtynyt päiväkodissa ja nykyisin hän on hyvät sosiaaliset taidot omaava pieni ihminen. Hän on meille maailman rakkain, siitäkin huolimatta että emme olleet hänen kanssaan kotona 3-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
En veisi alle 3 vuotiasta päiväkotiin enkä varsinkaan nykyisin kun hoidon laatu on mitä paskaa nyt on. Ennen oli turvallisempi ympäristö kaikin puolin.
mistä tiedät ellet vie oletettua muksuasi sinne, onko persu kaverisi kertoneet...monella lapsella turvallisin paikka on päiväkoti eikä kaljaa päivittäin kittaavan vanhemman kanssa..ei ihme että näitä öyhöttäjiä sikiää kun oppi saadaan jo pienenä kotoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En veisi alle 3 vuotiasta päiväkotiin enkä varsinkaan nykyisin kun hoidon laatu on mitä paskaa nyt on. Ennen oli turvallisempi ympäristö kaikin puolin.
mistä tiedät ellet vie oletettua muksuasi sinne, onko persu kaverisi kertoneet...
monella lapsella turvallisin paikka on päiväkoti eikä kaljaa päivittäin kittaavan vanhemman kanssa..ei ihme että näitä öyhöttäjiä sikiää kun oppi saadaan jo pienenä kotoa...
Rupujengihän on asia täysin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vauvavuosi oli todella uuvuttava ja tarvitsimme rahaa, joten laitoimme lapsen pieneen päiväkotiin n. 1-vuotiaana.
Kaikki on mennyt yllättävänkin hyvin. Lapsi on viihtynyt päiväkodissa ja nykyisin hän on hyvät sosiaaliset taidot omaava pieni ihminen. Hän on meille maailman rakkain, siitäkin huolimatta että emme olleet hänen kanssaan kotona 3-vuotiaaksi.
Paljonko 1-vuotias on kertonut omin sanoin, et viihtyy ja hoito hyvää, sylissä saa olla. Paljonko puhuu?
Oliko sun tissimaitoa päiväkodissa mukana?
Imetitkö kotona silloin, kun tapasitte vauvasi kanssa vilahduksin aamuisin, yöllä ja illalla?
Tunnistiko hyvin?
Trash
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvavuosi oli todella uuvuttava ja tarvitsimme rahaa, joten laitoimme lapsen pieneen päiväkotiin n. 1-vuotiaana.
Kaikki on mennyt yllättävänkin hyvin. Lapsi on viihtynyt päiväkodissa ja nykyisin hän on hyvät sosiaaliset taidot omaava pieni ihminen. Hän on meille maailman rakkain, siitäkin huolimatta että emme olleet hänen kanssaan kotona 3-vuotiaaksi.
Paljonko 1-vuotias on kertonut omin sanoin, et viihtyy ja hoito hyvää, sylissä saa olla. Paljonko puhuu?
Imetitkö kotona silloin, kun tapasitte vauvasi kanssa vilahduksin aamuisin, yöllä ja illalla?
Tunnistiko hyvin?
Trash
Ihme hulluja täällä palstalla kulkee kyttäämässä ja syyllistämässä. Normaalin kuuloinen rakastava äiti kertoi normaalista ratkaisusta. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vauvavuosi oli todella uuvuttava ja tarvitsimme rahaa, joten laitoimme lapsen pieneen päiväkotiin n. 1-vuotiaana. Kaikki on mennyt yllättävänkin hyvin. Lapsi on viihtynyt päiväkodissa ja nykyisin hän on hyvät sosiaaliset taidot omaava pieni ihminen. Hän on meille maailman rakkain, siitäkin huolimatta että emme olleet hänen kanssaan kotona 3-vuotiaaksi.
Onko uusi ihmistaimia pantu alulle jo?
🤮
Vierailija kirjoitti:
Miten äideille omien lasten hyvinvointi ei ole maailman tärkein asia? Joku on pielessä nykymaailmassa. Olen tehnyt jokaisen valinnan lasten hyvinvointi edellä. Se ei ole tarkoittanut työelämästä luopumista, vaan sen sovittamista lasten ikään ja tarpeisiin. Olin kotona 3v asti, ja senkin jälkeen ollut lasten kanssa mahdollisimman paljon, tai ainaki
Miten äideille miten äideille...
Äitiä syyllistävien asenteiden takia en halua lapsia. Isäksi voisin ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Säkö teidän lomamatkat maksat vai kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistiko hyvin?
Trash
Mä en ainakaan mitään vuoden vanhaa enää imetä.
Eri
Mä en yhtään ymmärrä tätä kysymystä. Onhan se lapsi johonkin laitettava, kun ei se voi yksin kotona olla aikuisen työpäivän mittaisen ajan. Minä en ole päättänyt sitä, että perhevapaa loppuu jo ennen kuin lapsi on ehtinyt täyttää vuoden. Kotihoidotuki on krahallisesti lähinnä hyvä vitsi.
Ennen kolmea ikävuotta äiti ja isä kasvattavat rakkaan lapsensa kotona.
Ehkäisy on keksitty.