Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noudatatko sinä liikenteen nopeusrajoituksia?

Vierailija
06.10.2025 |

Minä olen huomannut että tosi monet kuskit vähät välittää nopeusrajoituksista ja jos joku erehtyy ajamaan nopeusrajoitusten mukaan niin nämä ylinopeutta ajavat sitten syyttävät alinopeudesta ja tien tukkona olemisesta niitä jotka noudattaa nopeusrajoituksia. 

Olenko minä harvinaisuus liikenteessä kun noudata nopeusrajoituksia? Noudatan myös niitä 30 ja 40 nopeusrajoituksia joita on usein koulujen ja tietöiden kohtaa. Vedän usein letkaa perässäni ja takakontissani roikutaan lähes aina kiinni.

Miten on, noudatatko sinä nopeusrajoituksia?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Maantieajossa pientä ylinopeutta. En tee kuitenkaan riskiohituksia. En myöskään jää peräkonttiin. Jos en ohita rekkaa. Kohta tulevan tauon tai pienemmän nopeusrajoituksen vuoksi. Jonka muistan. Jätän turvavälin. Jotta takaa tulevat pääsevät turvallisemmin ohittamaan.

Siinä saa sitten katsella kun rekan takapuskurissa on 3 autoa kiinni. Takaa tuleva ohittaa mut turvallisesti ja riskillä noi kolme tolloa ja rekan.

Kaupunkiolosuhteissa pyrin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan. Välillä toki lipsuu. Mutta työautolla saa saman palkan koko päivän. Sekä näkee sen. Että jokin ihme kiire ihmisillä on punaisiin valoihin odottamaan. Kun tässä kohtaa päivää nopeusrajoitusta noudattamalla saa vihreän aalloon 7 liikennevaloristeykseen.

Vierailija
62/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti vuodesta -82, 1,5 miljoonaa kilometriä eikä yhtään kolaria.

Ohittaminen on aivan normaali liikennetapahtuma ja tärkeä osa ajotaitoa. Itsekästä ja lapsellista on ennemminkin mököttää jos muut menee ohi, menkööt, hittoako se minua haittaa kunhan eivät jää eteen kökkimään. Sen olen kyllä vuosien varrella huomannut, että ohitustaito on kadonnut, vaikka nämä nykyvehkeet kulkee ian eri malliin kuin kasarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kovvaa kuin kusjpiä koska olen kusjpiä

Vierailija
64/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noudatan. Tarkistan aina uuden auton mittarivirheen ja sen perusteella ajan nyt kolme-neljä kilsaa kilsaa rajoitusta kovempaa. Näin ajaen ei tarvitse jarrutella kameroihin eikä pelätä poliisia.

Vierailija
65/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä

Vierailija
66/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Maantieajossa pientä ylinopeutta. En tee kuitenkaan riskiohituksia. En myöskään jää peräkonttiin. Jos en ohita rekkaa. Kohta tulevan tauon tai pienemmän nopeusrajoituksen vuoksi. Jonka muistan. Jätän turvavälin. Jotta takaa tulevat pääsevät turvallisemmin ohittamaan.

Siinä saa sitten katsella kun rekan takapuskurissa on 3 autoa kiinni. Takaa tuleva ohittaa mut turvallisesti ja riskillä noi kolme tolloa ja rekan.

Kaupunkiolosuhteissa pyrin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan. Välillä toki lipsuu. Mutta työautolla saa saman palkan koko päivän. Sekä näkee sen. Että jokin ihme kiire ihmisillä on punaisiin valoihin odottamaan. Kun tässä kohtaa päivää nopeusrajoitusta noudattamalla saa vihreän aalloon 7 liikennevaloristeykseen.

Opettele kirjoittamaan oikein, niin saataisiin selvää jutuistasi.

Vierailija
67/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan kovvaa kuin kusjpiä koska olen kusjpiä

Jotain vikaa vikaa vikaa tuntuu tosiaan piässä piässä olevan.

Vierailija
68/68 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% nopeimmista ja 10% hitaimmista ovat ne vaarallisimmat liikenteessä. Pienillä poikkeamilla, sanotaan alle 10km/h suuntaan tai toiseen ei ole mitään merkitystä.