Noudatatko sinä liikenteen nopeusrajoituksia?
Minä olen huomannut että tosi monet kuskit vähät välittää nopeusrajoituksista ja jos joku erehtyy ajamaan nopeusrajoitusten mukaan niin nämä ylinopeutta ajavat sitten syyttävät alinopeudesta ja tien tukkona olemisesta niitä jotka noudattaa nopeusrajoituksia.
Olenko minä harvinaisuus liikenteessä kun noudata nopeusrajoituksia? Noudatan myös niitä 30 ja 40 nopeusrajoituksia joita on usein koulujen ja tietöiden kohtaa. Vedän usein letkaa perässäni ja takakontissani roikutaan lähes aina kiinni.
Miten on, noudatatko sinä nopeusrajoituksia?
Kommentit (59)
Joskus noudatan. Toivoisin kuitenkin niiden noudattajien ajavan sitä oikeanpuoleista kaistaa ja jättävän vasemman kaistan nopeammille. Kun sen autoilijan ei kuulu kuitenkaan leikkiä liikennepoliisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä jos edessä ajava auto noudattaa nopeusrajoituksa liikennemerkkien mukaan?"
Käytän moottoritien ohituskaistaa.
Kaahari.
Ihan sama. En pudota nopeutta vain siksi että joku alihankkijan alihankkija toi työmaakyltit paikalle mutta lähti kesälomalle kolmeksi viikoksi.
Vaikutat erittäin fiksulta ihmiseltä! Osaat ottaa muut huomioon etkä ole itsekäs? Mites onnistuuko turvavälin pitäminen vai hilaatko autosi takapuskuriin kiinni ja valitat sitten kun edessä ajava ajaa liian hiljaa tai sen nopeus seilaa?
Yleensä ajan autopilotti päällä motarilla/maantiellä, se pitää automaattisesti etäisyyden edellä kulkevaan, käytän maksimietäisy
Eli 5km/h alle suurimman sallitun nopeuden on hyväksyttävää ajaa ettei herra teiden ritari hermostu?
Olen niin köyhä, ettei ole varaa ottaa yksiäkään sakkoja.
Ajan nykyään varmuuden vuoksi 20 alle rajoitusten. Repikää siitä rikkaat, kun saatte jonottaa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun mun auton mittari valehtelee ja voin ajaa poliisinkin ohi 11kilsaa yli, eikä lähde perään. Olen ajanut myös 15 kilsaa yli, eikä ole lähtenyt perään. Jos joku ajaa edessäni 80 alueella 78, voin huoletta nostaa 13-15 kilsaa enemmän ohi, eikä kukaan lähe perään.
Mikä hyöty on ohittamisessa tai siinä on että voit ajaa 20 kilsaa nopeammin hetkellisesti? Jos edessäsi ajaa auto 78 ja sinä ajat 90 niin ajat 12km/ nopeampaa ja se on ihan mitätön ajallinen hyöty normaali ajossa. Jollain hki-inari ajossa siitä hyötyy jos koko matkan ajan ajaa 12km/h kovempaa.
No viis siitä jos mä ajan ohi ja kotiin nii ei niitä muita siellä takana enää näy vaikka tietä näkyy pari kilsaa taaksepäin niin sinne jäi. Kerrankin menin kehä kolmoselle ja ihmettelin miks kaikki matelee reilusti alle 80. No painoin kaasua ja menin ohi,poliisi oli tutkan kanssa siellä edessä ja kun kuuli et nyt joku painaa kaasua ja näytti tutkaa mua kohtaan, ai ei se ollu ylinopeus totesi poliisi ilmeellä ja eleillä kun menin normaali vauhtia ja muut matelee. Nössöt.
"Eli 5km/h alle suurimman sallitun nopeuden on hyväksyttävää ajaa ettei herra teiden ritari hermostu?"
Riippuu ihan tiestä. Motarilla ohitan tällaiset koska itse menen useimmiten 5-10 yli sallitun.
Vierailija kirjoitti:
Joskus noudatan. Toivoisin kuitenkin niiden noudattajien ajavan sitä oikeanpuoleista kaistaa ja jättävän vasemman kaistan nopeammille. Kun sen autoilijan ei kuulu kuitenkaan leikkiä liikennepoliisia.
Toivoisin että et hermostu kun jotkut ohittaa nopeusrajoitusten mukaan vasenta kaistaa käyttäen. Ei sillä vasemmallakaan kaistalla saa ajaa ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että et hermostu kun jotkut ohittaa nopeusrajoitusten mukaan vasenta kaistaa käyttäen. Ei sillä vasemmallakaan kaistalla saa ajaa ylinopeutta.
Joo kun ohittaisikin, mutta lun eivät ikinä palaa sille oikeanpuoleiselle. Enkä tarkoita vaan motaria.
Vierailija kirjoitti:
Taajamissa/tietyöalueilla kyllä. Valtatie/moottoritie, vähäinen liikenne ja hyvä keli niin 10-20 extraa.
Tämä sama. Ja huomioin senkin, että omassa autossa iso mittarivirhe. 55 nopeus on oikeasti vain se 50.
Se mikä ärsyttää, että vaikka en ole tukkona enkä aja alinopeutta, on se silti liian hidasta tosi monelle. Ohitetaan jopa pimeässä kaarteessa tms aivan älytöntä.
Te ketkä ette noudata nopeusrajoituksia niin mitä teette silloin kun edessä ajaa auto nopeusrajoitusten mukaan? Hölläättekö omaa vauhtia jotta turvaväli ei mene liian pieneksi vai ajatteko takapuskuriin kiinni koska se edessä ajava ajaa teidän mielestä liian hiljaa?
T:kallotohtori
Vierailija kirjoitti:
Noudatan tietysti, sitä vartenhan ne on. Ajokortti ollut 40 vuotta, eikä kertaakaan ylinopeussakkoja.
Minä ajan aina tikkari+10. Kortti vuodesta -82, 1,5 miljoonaa kilometriä eikä yhtään sakkoa.
Mikä on "roikkua perässä"? En mä ainakaan alle 80 nopeudessa pidä mitään älytöntä välimatkaa, kun ei tuonne liikennevalojen väliin silloin mahtuisi kuin muutama auto. Ja se ei ole ruuhka-aikana kovinkaan joustavaa. V ituttaa ne, jotka seisoo liikennevaloissa ja edellä olevaan on vähintään kolmen auton mittainen etäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taajamissa/tietyöalueilla kyllä. Valtatie/moottoritie, vähäinen liikenne ja hyvä keli niin 10-20 extraa.
Tämä sama. Ja huomioin senkin, että omassa autossa iso mittarivirhe. 55 nopeus on oikeasti vain se 50.
Se mikä ärsyttää, että vaikka en ole tukkona enkä aja alinopeutta, on se silti liian hidasta tosi monelle. Ohitetaan jopa pimeässä kaarteessa tms aivan älytöntä.
Miksi pelkäät olevasi tientukkona? Eikö juuri tuo pelko tientukkona olemisesta aiheuta sitä että ajetaan ylinopeutta? Tientukkona olemisessa ei ole mitään väärää jos ajat nopeusrajoitusten mukaan mutta jos vedät vaikka 20km/h alle suurimman sallitun niin se on jo liikaa.
Mä pidän itse ihmisiä tyhminä jotka jankkaa tientukkona olemisesta tai alinopeudesta koska liikenteessä pitää osata ottaa huomioon muut, liikennesäännöt on juurikin sitä varten olemassa että liikenteessä kaikilla on samat säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä ette noudata nopeusrajoituksia niin mitä teette silloin kun edessä ajaa auto nopeusrajoitusten mukaan? Hölläättekö omaa vauhtia jotta turvaväli ei mene liian pieneksi vai ajatteko takapuskuriin kiinni koska se edessä ajava ajaa teidän mielestä liian hiljaa?
Vaihtoehto C, ajan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "roikkua perässä"? En mä ainakaan alle 80 nopeudessa pidä mitään älytöntä välimatkaa, kun ei tuonne liikennevalojen väliin silloin mahtuisi kuin muutama auto. Ja se ei ole ruuhka-aikana kovinkaan joustavaa. V ituttaa ne, jotka seisoo liikennevaloissa ja edellä olevaan on vähintään kolmen auton mittainen etäisyys.
Roikkua perässä tarkoittaa varmaankin sitä että pidetään liian pientä turvaväliä? Olet ymmärtänyt väärin, ei turvaväliä tarvitse pitää silloin kun autot seisoo liikennevaloissa vaan turvaväliä pitää olla silloin kun autot on liikkeessä koska ihmisen reaktiokyky vaatii turvavälin. Muutenkin on fiksua pitää turvaväliä koska silloin ajaminen on rennompaa kun ei tarvitse kytätä sen edellä ajavan auton takavaloja että milloin se jarruttaa. Riittävän iso turvaväli kun on niin silloin ei tarvitse edes itse jarruttaa jos edellä ajava esim kääntyy tieltä pois.
No rikon niitä melkein joka päivä kun ajan johonkin. Tuttuja teitä, kameran paikat tiedossa. Joku kymmenisen sakkoa tullut otettua vuosikymmenten aikana. Kuitenkin on järki päässä siten että pimeässä ja huonolla kelillä sekä runsaan liikenteen paikoissa sitten vähän hiljempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto C, ajan ohi.
Eli luonteesi on itsekäs, et välitä muista etkä säännöistä ja olet ajattelematon ajattelematon.
Minkä hyödyn saat ohittamisesta eli miksi ohitat?
Itsekäs olet koska ainoastaan sinun on päästävä ohi syystä että?
Et välitä säännöistä etkä muista koska ajat ylinopeutta ja riskeetaat muiden turvallisuuden liikenteessä.
Sinun kaltaiset ihmiset ajaa juurikin nokkakolareita missä ihmisiä menehtyy, ajatte ylipäätänsä kolareita ja ette pysy ajotiellä vaan ajatte pöpelikköön.
En niitä kaikista typerimpiä. Noudatan vaan niitä joista olen samaa mieltä.
Yleensä ajan autopilotti päällä motarilla/maantiellä, se pitää automaattisesti etäisyyden edellä kulkevaan, käytän maksimietäisyyttä asetuksena. Jos edellä olevan nopeus on n. 5km tarkkuudella sama kuin itselläni en viitsi ohitella.