Huuteleeko muille aikuisille ikinä esiteinit tai teinit jotain ?
eli olen 31 vuotias nainen ja koulukiusattu. Itsetuntoni on heikko ja se saattaa jopa näkyä olemuksesta. välillä vieläkin ohikulkiessa teinipoika lauma luo pidempää katsekontaktia ja huutaa jotain yleensä aika harmitonta esimerkiksi kerran , että "keuli", kun poljin pyörällä.
Jotenkin itse en oikein koe tätä normaaliksi. Joudutteko muut aikuiset satunnaisesti tällaisen kohteeksi vai onkohan minussa jokin vialla D:
Kommentit (174)
Saattahan nuo teinit huudella. Minulla vaan on valikoiva kuulo, enkä vastaa provosointiin. Se ärsyttää enemmän, kuin vastaaminen. Olen huomannut....
Vierailija kirjoitti:
Olin tuossa syyskuussa ulkosalilla treenaamassa. Ulkosali sijaitsee pienen kukkulan päällä, joka laskeutuu suoraan kävely- ja pyörätielle.
Paikalle tuli nuorehko nainen kolmen pienen lapsensa kanssa. Nainen oli hyvinkin tikissä kunnossa ja alkoi siinä treenaamaan rauhassa ja lapset leikkivät myös sovussa ilman sen suurempia ongelmia tai riehumisia. Tähän väliin on sanottava että nainen oli todella näyttävä ja tämä oli treenannut ahkerasti peräpäätään (ei siinä, hyvältä näytti näin 28v miehen silmissä). Treenasin laitteella, josta oli suora näkymä tielle. Nainen tuli viereiseen laitteeseen selkä tielle päin. Näin, kun kaksi noin 12-13v tenavaa (poikia) ajoi ohi ja toinen huusi kovaan ääneen "Iso perse". Ei naurattanut. Molemmat katsoimme toisiamme ja pudistimme päitämme. Ei olisi tuon ikäisenä tullut mieleenkään huudella tuollaista.
Olisit pelastanut tilanteen huutamalla: Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja pienellä paikkakunnalla, joten aina kuuluu jostain moikkailua. En pistä pahakseni.
Oletko tietoinen, että jokaiselle opettajalle keksitty joku pilkkanimi mitä lapset käyttää jopa vuosikymmeniä? Opettajasta ei käytetä koskaan oikeaa nimeä kun hänestä puhutaan.
Ei me vaan keksitty pilkkanimiä opettajille, ja useimmista käytetään ihan oikeaa nimeä kun puhutaan. Sama lapsellani.
Höpöhöpö. Näitä on iät ajat keksitty. Meillä oli Loukku ja Koukku, toinen käveli koukussa, Haisunäätä, Pulu, Pyhä Lehmä ja muita. Jännä juttu että asialliset ei saaneet nimiä.
Meillä oli Hyrylän yläasteella käsityönopettajana Puldoggi. Nimitys viittasi ulkonäköön. Koirilla yleensä on mukavampi ja reilumpi luonne kuin kyseisellä opettajalla.
Ei huudella. Olen aika nopea kävelijä ja ehkä siksi jotenkin määrätietoisen näköinen.
Teinit ja esiteinit ei. Jotkut aikuiset miehet valitettavasti viheltelevät tai huutelevat.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.
En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.
Ymmärtäisi ehkä jos kyseessä olisi ollut 5v., mutta että 15v. Oliko ihan "normaali" tapaus? Käytöksen perusteella ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.
En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.
Ymmärtäisi ehkä jos kyseessä olisi ollut 5v., mutta että 15v. Oliko ihan "normaali" tapaus? Käytöksen perusteella ei.
Tunnen kolmekymppisen joka edelleen kiukuttelee sitä että jäi lapsena orvoksi. Uhoaa miten hänellä on ollut niin rankkaa, itkee miten elämä on ollut niin epäreilua eikä osaa olla kiitollinen mistään eikä nähdä niitä asioita mitkä hänellä on ollut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olisit huudellut että tule säkin tänne kävelylle äitisi kanssa.
Tiedän tunteen. Tuossa on just se ongelma, että kiusaamistausta saa ajattelemaan että ne katsoo sinua sillä silmällä että haluavat pilkata. Kannattaa vaan yrittää näyttää rennolta ja itsevarmalta. Ei ne aina edes pahalla huutele.
t. itselläkin sama ongelma
Vierailija kirjoitti:
Joutuu, olen opettaja. Koulun ulkopuolella kulkevat pälyillen suu persereiällä, varsinkin, jos ovat vanhempiensa kanssa liikkeellä.
Suu persereiällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea teille on huudeltu?
Hyvä perse mutta tissit liian pienet!
Saattaa olla tottakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea teille on huudeltu?
Ohita päiväkodin kävelylenkilläni. Sieltä todella pienet pojat huutavat aidan takaa että taas toi mummo kävelee tuolla. Enkä todellakaan ole vielä kovin vanhan mummon näköinen.
No voi oh ja hoh.
Nyt ymmärsinkin tämän ongelman. Eli tarhalapset tunnistivat sinut ja sanoivat sen ääneen. Tulkitset siis pikkulasten viattomat havainnot itseäsi vastaan kohdistuvaksi ilkeilyksi. Asia selvä. Elämäsi ei todellakaan taida olla helppoa.
Jatkan: ilmeisesti koet myös hankalaksi, jos joku lapsi alkaa tuijottaa sinua vaikkapa bussissa? Ehdotus: koetapa hymyillä lapselle ja vilkuta hänelle. Lapsi ilostuu, kun kokee tulleensa huomatuksi, äitinsä kun kuitenkin tuijottaa jotain hiton kännykkää.
Lässyn lässyn. Evvk jotkut sa'atanan pilaantuneet pe'rshedelmät
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon homottelua muun muassa. Olen miesmalli.
Mulla sama, mutta en ole miesmalli.
Helpottavaa lukea, että myös muut saa huutelua osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Et ole 31-vuotias koulukiusattu. Olet 31-vuotias ihminen, jota kiusattiin koulussa puoli ihmisikää sitten. Nyt olet aikuinen, elä sen mukaisesti.
Ime sinä persettä
Mun 76-vuotiasta äitiä huoritteli 12-13 ikäinen poikalauma. :( Seurasivat pihalle saakka, hakkasivat oveaan, soittelivat ovikelloa ja huutelivat ikkunoista, heittelivät kananmunia ikkunoihin ja olivat tehneet samaa muille näiden kortteleiden vanhuksille.
Äitini ei noita lapsia edes tuntenut. Muuten vaan ottivat kohteekseen ja kiusasivat.
Ei varsinaisesti huutele, mutta joku nuori miehentapainen on ottanut mut ja mun lapsen jonkunlaiseksi kohteekseen. Pyörii ilmeisesti jatkuvasti parin kaupan alueella koska on siellä aina kun käyn kaupassa. En ole koskaan nähnyt tekevän mitään ostoksia. Marssii vauhdikkaasti hyllyjen välistä toiseen ihan kuin jotain etsien. Ei siis hyllyistä mitään, vaan ihmisiä. Pysähtyy tuijottamaan, vilkuilee taakseen, hymyilee, yrittää väkisin saada vastaamaan Moi hänelle. Käyttäytyy niin omituisesti että pelottaa mun teiniä ja yritetään olla välittämättä hänestä, mutta viimeksi tuli läksyttämään kuinka olemme epäkohteliaita kun emme vastaa hänelle. Ihan vieraalle, omituisesti käyttäytyvälle ihmiselle!
Vierailija kirjoitti:
Mun 76-vuotiasta äitiä huoritteli 12-13 ikäinen poikalauma. :( Seurasivat pihalle saakka, hakkasivat oveaan, soittelivat ovikelloa ja huutelivat ikkunoista, heittelivät kananmunia ikkunoihin ja olivat tehneet samaa muille näiden kortteleiden vanhuksille.
Äitini ei noita lapsia edes tuntenut. Muuten vaan ottivat kohteekseen ja kiusasivat.
Olen kuullut eräästä korttelialueesta, missä liikkuu jotain porukoita. Monet siellä korttelialueella asujat ovat olleet toistuvan ilkivallan kohteena samoin ympäristön rakennukset. Heittelevät kiviä, pimpottelevat ovikelloja, rikkovat omaisuutta ja aiheuttavat muuta häiriötä. Ikävää tuollainen kiusanteko.
Vierailija kirjoitti:
Olin tuossa syyskuussa ulkosalilla treenaamassa. Ulkosali sijaitsee pienen kukkulan päällä, joka laskeutuu suoraan kävely- ja pyörätielle.
Paikalle tuli nuorehko nainen kolmen pienen lapsensa kanssa. Nainen oli hyvinkin tikissä kunnossa ja alkoi siinä treenaamaan rauhassa ja lapset leikkivät myös sovussa ilman sen suurempia ongelmia tai riehumisia. Tähän väliin on sanottava että nainen oli todella näyttävä ja tämä oli treenannut ahkerasti peräpäätään (ei siinä, hyvältä näytti näin 28v miehen silmissä). Treenasin laitteella, josta oli suora näkymä tielle. Nainen tuli viereiseen laitteeseen selkä tielle päin. Näin, kun kaksi noin 12-13v tenavaa (poikia) ajoi ohi ja toinen huusi kovaan ääneen "Iso perse". Ei naurattanut. Molemmat katsoimme toisiamme ja pudistimme päitämme. Ei olisi tuon ikäisenä tullut mieleenkään huudella tuollaista.
No jos sillä muijalla oli kunnon gorillaperse eri teko/topattu perse jota sitten esitellään trikoissa niin en yhtään ihmettele jos teinit huutaa iso perse. Tottahan se on.
Taisi kyllä olla keksitty tarina taas :)
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tämä on sitten poliisiasia. Kumma ettei KUKAAN omaisista tehnyt rikosilmoitusta näistä k.eharikakaroista!
Harmittaahan se varmaan olla sosiaaliviranomaisten sijoittama, josta on tehty paperit lastensuojeluun. Kuitenkin tuon ikäisen pitäisi jo osata hallita käytöstään.