Minä sitten rakastan meidän koko suvun sunnuntailounaita : )
Tänäänkin meidän ruokasalin ison pöydän ääressä oli 18 henkeä ja neljä sukupolvea.
Minulla oli ilo tehdä pääruoka, villisian kassleria, palsternakkapyreetä, karamellisoituja omenalohkoja ja paahdettua brysselinkaalia.
Sen jälkeen pelattiin bridgeä kahdessa pöydässä ja nuoremmat lautapelejä.
Ilta päättyi kahviin ja pikkuleipiin.
Kommentit (49)
Meillä on myös tapana kokoontua perheen tai ystävien kesken syömään mutta nykyään enää parin kk välein. Pöydässä 12-17 henkeä.
Rakastamme hyvää ruokaa ja ruuanlaittoa joten kaikki lastenlapsia myöten osallistuvat
Oi, ihanaa. Meilläkin oli ennen eroani tuollaista. Nykyään lapsen kanssa kaksin kökitään. Ikävä niitä aikoja.
Kuulostaa aika rasittavalta, mutta hienoa jos ap nauttii tuosta.
Suvun jäsenet varmaan osallistuvat hampaat irvessä.
Me kokoonnutaan siskolleni perheinemme jouluna.
Teillä on hirveän pieni suku, vain 18 henkeä. Otan osaa!
Meitä on vähän yli 50, ruokasaliin ei ihan mahduta, mutta lapset ja teinit syövät sivusalongissa.
Meillä sukuun kuuluvat sedät, tädit, serkut, isosedät, isotädit jne. eikä vain ydinperhe.
Saisiko reseptin pyreeseen ja omenalohkoihin?
Vierailija kirjoitti:
No tämä se juuri on. Epäsosiaaliset suomalaiset eivät halua yhtään nähdä vaivaa muiden eteen, vaan lähinnä vahtivat, ettei itse tulisi vahingossakaan tehtyä vähänkään ekstraa muiden eteen.
Hieno, ap! Juuri noin, onneksi on muunkinlaisia ihmisiä.
Tuli fiilis, että ap tai suku ei ole suomalainen. Toi kuulostaa niin keski- tai etelä-euroopan meiningiltä.
Asutteko samassa asunnossa vielä?
Vierailija kirjoitti:
Höhö höpö.
Meillä jo kesken syönnin suunnittelevat mitä syödään ensikerralla ja mikä ajankohta sopii kaikille. Osa toki käy joka viikko meillä syömässä.
Joillain on rakastavat ja hyvät suhteet perheenjäseniin;)
Saako kukaan vatsavaivoja tuosta menyystä? Aika vahvoja makuja tarjoat samaan aikaan ja villisiasta nappasit kuitenkin sitä lähes halvinta osaa (toki kylki ja luullinen lapa on halvempia), joten miksi et halua satsata hyvään ruokaan sukupäivällisillä?
Yksin väkersit sapuskaa? Mihin aikaan heräsit?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ai karsee, miltä ap kuulostaa...
Kuulostaa kivalta. Meidän perhe asuu kolmessa eri maassa ja Suomessa asuvat sukulaiset eri puolilla maata. Aika harvoin nähdään samaan aikaan kaikkia, yleensä kesällä. Jouluna soitetaan ryhmäpuhelu Whatsapilla että edes sitä kautta nähdään toisiamme.
Teetkö itse pikkuleivät? Itse tehdyt herrasväen pikkuleivät on todella hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höhö höpö.
Meillä jo kesken syönnin suunnittelevat mitä syödään ensikerralla ja mikä ajankohta sopii kaikille. Osa toki käy joka viikko meillä syömässä.
Joillain on rakastavat ja hyvät suhteet perheenjäseniin;)
Totuus siellä takana voi olla jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
mä näin saman elokuvan🤣
hallmark tavaraa
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sinua rasittaa?
Kuulostaa mukavalta!