Mikä idea siinä pienessä matkalaukussa jonka voi ottaa lentokoneessa matkustamoon mukaan?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vähän erikoinen keskustelu, tosin ei mitään uutta vauvapalstalla.
Kevyesti matkustavat ovat niitä ainoita järkeviä matkustajia, koska miksi ihmeessä joku haluaisi ottaa viikon reissuun muuta kuin minimivarustuksen kevyitä vaatteita? Mitä ihmettä tekee omalla kosmetiikalla, kynsisaksilla tai kihartimella? Kuka sellaisia käyttää arjessaan muutenkaan, ei kai kukaan! Ja herranjestas, tarviiko joku muutkin kengät kuin lenkkarit? Miksi ihmeessä? Ei kai nyt kukaan sentään elektroniikkaa raahaa tai jopa kirjaa, kun pelkkä puhelin riittää viihteeksi. Ja mitä? Onko jollain jotain lapsia mukana reissussa? Miks? Kuka tekee lapsia, saati ottaa niitä matkalle mukaan?
Mitä ihmettä lomareissulla tekee kynsisaksilla ja kihartimella? Tai suurella määrällä kosmetiikkaa? Pikkupullot shampoota, kosteusvoidetta ja aurinkovoidetta, jos tarvitsee meikkejä niin ripsivärillä, bb-voiteella ja meikkipuuterilla pärjää hyvin, ja aika harvoin tarvitsee ottaa sekä aurinkovoidetta että meikkejä. Matkakokoinen hiuslakka on ehdoton, koska muuten hiukseni sojottavat sähköisinä pystyssä ja siitä en tykkää. Minun lentolaukkuni on 50x37x20, eli reippaasti alle Finskin maksimin. Ja sinne ihan oikeasti mahtuu paljonkin vaatetta, enkä ihan oikeasti tarvitse lenkkareiden lisäksi lomalla kuin ballerinat tai sandaalit tai molemmat. Kirja on pokkari, elektroniikkaa ei tarvitse kuin puhelimen, kuulokkeet ja laturin. Lapsikysymys on niin naurettava, että sitä en viitsi edes kommentoida.
Mun kumppani asuu ulkomailla. Kun lähden sinne kolmeksi yöksi, en ota edes lentolaukkua, vaan repun.
Reppuun mahtuu päällä olevan vaatekerran täydennykseksi parit alusvaatteet, sukat, pari t-paitaa, (housut), minikokoinen meikkipussukka, lääkkeet minigrip-pussissa, hiusharja, kännykkälaturi ja kirja. Reppu on korkeintaan puolillaan. Kumppanin kotona on sitten perusvaatetta, ekstrakengät, Goretex takki jne.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole koskaan lentänyt? On olemassa sellaisiakin lentomatkoja, että ei tarvita kuin pariksi päiväksi jotain välttämätöntä. Vähien tavaroiden vuoksi ei kannata ottaa mukaan erikseen isompaa laukkua vaan sen, joka kulkee kaiken aikaa mukana omissa käsissä.
Minun pieni toiletlaukkuni sisältää hammas- ja hiusharjan, huulirasvan, jotain ihovoidetta, kynsiviilan ja -sakset, hammastahnan ja pesuainetta sekä välttämättömät lääkkeet. Menee kyllä käsilaukussakin.
Viilaa ja saksia ei taida enää saada käsimatkatavarana koneeseen.
Miksi nykyään on niin paljon näitä aivan pihalla olevia ihmisiä, joiden pitää KYSYÄ tällaista asiaa??
Mitä tapahtuu jos on mukana 50x35x20 cm reppu, vaikka Finnairilla lukee, että maksimi on 40 cm x 30 cm x 15 cm tuolle pienelle repulle?
Lyhyelle matkalle ei mitään isoa matkalaukkua tarvitse otta mukaan ollenkaan. Ei tarvitse odottaa lähtöselvityksessä eikä tavaroiden purkaamista "karuselliin" kun tulee perille.
"Cabin laukun lisäksihän mukaan voi ottaa myös normirepun, sellaisen 40x30x20. Näihin kahteen mahtuu jo hitokseen tavaraa, olen tällä combolla tehnyt paljon kk reissuja ja mukana on ollut jopa 2 läppäriä sekä lisänäyttö (mini) sekä näppis."
Niin, mutta näiden laukkujen yhteispaino saa olla enintään 8 kg ja business 12 kg (Finnair).
Yhdet rintaliivit ja 10 päivää matkalla, no hui.
Vierailija kirjoitti:
Se idea on siinä että sen saa ilmasiks jos mahtuu penkin alle. Ruumatavarat on maksullisia. Repulla mennään, vaatteet voi pestä nyrkkipyykillä ja jos joku loppuu niin voi ostaa uutta tilalle. Eikä tartte odotella matkalaukkujonossa.
Ruumatavarat maksullisia? Ei ole, kun ostaa sellaisen lipun mihin ne kuuluvat maksutta. Vähintään yksi laukku, business kaksi (Finnair).
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos on mukana 50x35x20 cm reppu, vaikka Finnairilla lukee, että maksimi on 40 cm x 30 cm x 15 cm tuolle pienelle repulle?
Jos olet ostanut super light lipun niin portilla sua kuulutetaan että käyt näyttämässä mukaan ottamasi laukun.
Kun matkustan puolisoni kanssa niin hän ostaa normaalin economy lipun johon kuuluu ruumaan menevä laukku meidän molempien tavaroille ja minä tuon super light lipun. Ja joka kerta se laukun koko on portilla tarkastettu.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet rintaliivit ja 10 päivää matkalla, no hui.
Niitä rintsikoitahan ei tietenkään voi pestä? Tai jos on joku rantaloma, jossa hengataan puolipäivää uima-altaalla niin eihän ne edes muhi koko aikaa päällä.
Matkustan pelkästään sillä pienellä laukulla. Nopeuttaa lentokentältä poistumista, lennän halvemmalla. Siellä on vain kaikki tarpeellinen, ostan kohteesta, jos tarvitsen jotain lisää (yleensä en tarvitse).
Lentiyhtiöt voivat irtisanoa laukkujen kuskaajat kentiltä, jokainen raahaa omansa kamansa koneeseen.
Siis mä olen matkustanut jopa pelkän tietokonerepun ja käsilaukun kanssa yhden yön työreissuun. Lentolaukku riittää jo reilusti viikonloppureissulle, pidemmällekin matkalle.
Olen tehnyt vaikka kuinka monta reissua pelkillä käsimatkatavaroilla. Olen kerran aikoinaan ollut jenkeissä yli viikon ilman matkatavaroita, kun hävittivät laukkuni Heathrowssa.
Vierailija kirjoitti:
Se menee ruumaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on käsimatkatavara mikä laitetaan lentokoneen hattuhyllylle. Halvimpaan lipputyyppiin se pitää ostaa erikseen jos haluaa, muihin se kuuluu mukaan lipun hintaan.
Samovaarin tällään sinne. Vettä saan lentoemolta. Teenpurut ja sokuri mahtuvat taskuun ja kuksan voin ripustaa vaikka kaulaan. Lämpökynttilä ja tulitikut vaikka pipoon tai panamahattuun