Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea siinä pienessä matkalaukussa jonka voi ottaa lentokoneessa matkustamoon mukaan?

Vierailija
05.10.2025 |

Mitä pakkaatte sinne?

Kommentit (254)

Vierailija
141/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna kolme viikkoa Puerto de la Cruzissa ja vain käsimatkatavarat mukana. Hyvin pärjäsin, kerran viikossa pyykkäsin koneessa

Eivätkö stuertit puuttuneet toimiisi.

Vierailija
142/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen täyteen kondomeita. Jos välilaskulla mahdollista niin täytän laukun uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleissa ns. turistikohteissa käyn harvoin, mutta niissä kyllä saa ostettua kaikkea paikanpäältä. Laiskottaa vaan lähteä ostelemaan, siksi on perustarvikkeet käsimatkatavaroissa. 

Perustarvikkeet voi olla hyvä olemassa ns. kaiken varalta. Kerran meni puhelimen laturi vahingossa ruumaan, juuri se kerta, kun käännytettiin kentältä johonkin kämäseen lentokenttähotelliin keskelle ei mitään lennon peruunnuttua. Siellä hotellissa ei ollut mitään ja visa oli tullut käytettyä matkalla tappiin. Jouduin olemaan 3 vuorokautta siellä ilman mitään tarvikkeita ja vaihtovaatteita. Mutta siis eniten kiukutti kun ei voinut soittaa kotiin ja töihin, että missä olen.

Vierailija
144/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden viikon reissulle sinne menee mitä milloinkin, mutta elektroniikka on istuimen alle menevässä laukussa. Niin monesti on otettu se pieni matkalaukku portilla ruumaan. Etenkin pienemmillä koneilla lentäessä. 

Olenpa sen joskus ihan etukäteen maksanutkin ruumaan ison laukun kaveriksi. Helpompaa matkustaa vain repun kanssa. Mutta monihan ei halua maksaa mistään mitän ja sitten onkin matkustamo täynnä nyssykkää ja pussukkaa. Ihme pihtailua. Ja voi voi, jos se matkalaukku katoaa... mikä siinäkin on niin kauheaa. Sekin on koettu, ja asenteella mentiin silloinkin. 

Vierailija
145/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Jalassa lenkkarit/kävelykengät ja laukkuun sandaalit tai avokkaat.

Ripsiväri kulkee vaikka käsilaukussa, ei muita meikkejä

Miten tuo ilmansuunta vaikuttaa ihoon. Käytättekö koillisessa naamarasvaa. Entä kaakossa. Etelässä kaikilla tuntuu olevan jotenkin mainitsemisenarvoista useat asiat.

en ole edellinen mutta käytetään toista ilmaisua:

- lämpimässä ilmastossa en tarvitse ihovoiteita koska ilmankosteus kosteuttaa tarpeeksi. 

Ihan sama onko lännessä vai kaakossa. 

Ymmärsitkö nyt?

Vierailija
146/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkukoneen Ekonoomi-osastolla ei eteen kanneta ravintolamaailmaa kuten matkailuvideoissa tai Insta-bimbon päivityksessä, joten pikkulaukkuun kannatta pakata Pizza-Hutin pizzoja, Mäkkärin kerroshampurilaisaterioita, Dönerin Kebabbeja ym. pientä huikopalaa mukaan.

Vierailija
147/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon eri kokoisia dildoja ja persepanovideoita.

Vierailija
148/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän erikoinen keskustelu, tosin ei mitään uutta vauvapalstalla.

Kevyesti matkustavat ovat niitä ainoita järkeviä matkustajia, koska miksi ihmeessä joku haluaisi ottaa viikon reissuun muuta kuin minimivarustuksen kevyitä vaatteita? Mitä ihmettä tekee omalla kosmetiikalla, kynsisaksilla tai kihartimella? Kuka sellaisia käyttää arjessaan muutenkaan, ei kai kukaan! Ja herranjestas, tarviiko joku muutkin kengät kuin lenkkarit? Miksi ihmeessä? Ei kai nyt kukaan sentään elektroniikkaa raahaa tai jopa kirjaa, kun pelkkä puhelin riittää viihteeksi. Ja mitä? Onko jollain jotain lapsia mukana reissussa? Miks? Kuka tekee lapsia, saati ottaa niitä matkalle mukaan? 

Mitä ihmettä lomareissulla tekee kynsisaksilla ja kihartimella? Tai suurella määrällä kosmetiikkaa? Pikkupullot shampoota, kosteusvoidetta ja aurinkovoidetta, jos tarvitsee meikkejä niin ripsivä

Kyllä mä joka reissulla olen tarvinnut nimenomaan aurinkovoidetta ja meikkejä, molempia. Mikä reissu se sellainen on, että ei molempia tarvitse, ehkä joku patikointimatka vuorilla, missä ei olla koko reissulla ihmisten ilmoilla.

Vierailija
149/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laukku, vaan rinkkamainen reppu. Siihen pakataan 1 aikuisen ja 2 teinin vaihtovaatteita yms kevyttä kannettavan lisäksi. Se ylähyllyyn ja kohteessa suoraan ulos - ei mitään matkalaukun odottelua. Siis Helsinki-Vantaalla, muualla maailmassa laukkukin on tullut kohtuullisen nopeasti, mutta se viimeinen kerta kesti yli tunnin. Ei enää.

Vierailija
150/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukku ei tule aina perille. Silloin kun matkalaukkuni hukkui, siellä sattui olemaan kaikki kotiavaimista lähtien, joka paluuseen, ilman mahdollisuutta päästä kotiin jne. Tämän jälkeen varaudun aina siihen, että matkalaukku voi kokonaan hukkua tai tulla vasta viikon kuluttua perille

Vierailija
151/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee niin säästösyistä 

Vierailija
152/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat ja pitkän vkl matkat menee pelkällä käsimatkatavaralla. Pääsee nopeammin lentokentältä eteenpäin ja ei ole muutenkaan varaa riskeerata, että tavarat tulisivat vasta muutaman päivän jälkeen.

Vierailija
153/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sisältää toilet-laukku joka mukana pienessä matkalaukussa?

Ne tarvikkeet, joita tarvitsen aamuisin herättyäni ja illalla nukkumaan mennessäni. Lääkkeet, hammasharja ja -tahna, hammastikkuja ja -lankaa, matkaharja, laastareita, dödö, piilarit nesteineen, pieni kosteusvoidepullo, kostauspyyhkeitä, kynsileikkuri jne. Naisilla olisi varmaan myös meikkejä.

Sinulla kasvaa kynnet sitten  nopeasti ?

Vierailija
154/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna kolme viikkoa Puerto de la Cruzissa ja vain käsimatkatavarat mukana. Hyvin pärjäsin, kerran viikossa pyykkäsin koneessa

Eivätkö stuertit puuttuneet toimiisi.

😅🤣🤣 Tuo on hyvä !

Vierailija
155/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet, alusvaatteet varalle ja ehkä varahousut ja paita, hammasharja, dödö, kirja, laturit, kamera, ehkä jotain pientä syötävää.

Vierailija
156/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulaukkuun voi pakata yöpuvun mukaan jos on yölento.

Mulle on aina kyllä yölennolla tuotu se yöpuku. Lennän yleensä vain ensimmäisessä luokassa.

Vierailija
157/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on matkalla yleensä toilettilaukussa tai meikkipussissa mukana pienet kynsisakset, kynsiviila, pinsetit ja ripsentaivuttimet. Niitä ei varmaankaan sais viedä koneeseen? Ainakaan niitä saksia. 

Lyhytteräiset tylppäkärkiset sakset saa viedä. Minulla on aina mukana Fiskarsin kynsisakset, eikä niistä ole koskaan huomautettu. Kuten ei ripsentaivuttimestakaan, pinsettejä en ole kokeillut.

Ei noita varmaan oteta pois. Mutta kyllä minulle on käynyt niin että turvatarkastus on halunnut avata laukun ja katsoa, mitä siellä on. Esimerkiksi ripsentaivuttimet ovat aiheuttaneet ylimääräisen tarkastuksen. Ei tosin Helsingissä. 

Vierailija
158/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sisältää toilet-laukku joka mukana pienessä matkalaukussa?

Ne tarvikkeet, joita tarvitsen aamuisin herättyäni ja illalla nukkumaan mennessäni. Lääkkeet, hammasharja ja -tahna, hammastikkuja ja -lankaa, matkaharja, laastareita, dödö, piilarit nesteineen, pieni kosteusvoidepullo, kostauspyyhkeitä, kynsileikkuri jne. Naisilla olisi varmaan myös meikkejä.

Sinulla kasvaa kynnet sitten nopeasti?

Kaikki reissut eivät ole viikon turistimatkoja. -Eri

Vierailija
159/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en laita mitään ruumaan, otan vain lentolaukun oli matka miten pitkä tahansa. 

Minulla tuo vaihtelee. Olen jopa muuttanut maasta toiseen parin matkalaukun kanssa.

Mutta sinänsä matkan pituus ei aina ratkaise, kuinka paljon tavaraa tarvitsee mukaan. Joissakin elämänvaiheissa perheellämme on ollut kaksi kotia eri maissa ja silloin voi yleensä matkustaa kevyesti, koska perillä on kaikki tarvittava valmiina. 

Vierailija
160/254 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakset saa ottaa käsimatkatavaroihin jos niiden terät ovat max. 6 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi