Mikä idea siinä pienessä matkalaukussa jonka voi ottaa lentokoneessa matkustamoon mukaan?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos on mukana 50x35x20 cm reppu, vaikka Finnairilla lukee, että maksimi on 40 cm x 30 cm x 15 cm tuolle pienelle repulle?
Jos olet ostanut super light lipun niin portilla sua kuulutetaan että käyt näyttämässä mukaan ottamasi laukun.
Kun matkustan puolisoni kanssa niin hän ostaa normaalin economy lipun johon kuuluu ruumaan menevä laukku meidän molempien tavaroille ja minä tuon super light lipun. Ja joka kerta se laukun koko on portilla tarkastettu.
Minulla ei ole kyllä koskaan tarkastettu repun kokoa portilla. Ehkä johtuu siitä, että se on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos on mukana 50x35x20 cm reppu, vaikka Finnairilla lukee, että maksimi on 40 cm x 30 cm x 15 cm tuolle pienelle repulle?
Se menee ruumaan.
Ahaa, meneekö se myös ruumaan jos se on vain 1 cm yli maksimin?
Sinne mahtuu kaikki mitä reissussa tarvin, kokenut matkustaja saa kyllä viikon tavarat sinne pakattua. Matkustaminen on myös sujuvampaa kun ei tarvi ottaa ruumalaukkua, isoa laukkua on aika kurja raahata esim jossain Lontoon metrossa.
Joskus matkustan myös kokonaan ilman lentolaukkua; läppäri, deodorantti, vaihtoalkkarit, toppi, vaihtosukat ja sähköhammasharja mahtuvat vähän isompaan olkalaukkuun.
Kun paljon matkustaa niin oppii arvostamaan sitä vaivattomuutta.
sinne laitetaan kaikki ne tavarat, joita et halua kanarian lentokenttätyöntekijöiden varastavan ruumaan menevästä laukustasi.
Lääkkeet kuljetan aina käsitavaroissa. Myös tarpeelliset asiat sitä varten jos jään jumiin jonnekin tai jos ruumalaukku myöhästyy/menee hukkaan. Parin kerran jälkeen opin että se hammasharja on ihan pakollinen käsitavaroissa, dödö myös.
Oon matkustanut vuoden aikana kymmenkunta reissua Finnairin Superlightilla pelkällä käsimatkatavaralla, ja kertaakaan ei oo tsekattu matkatavaramäärää. Joskus kuulutetaan että lento on täynnä ja saa maksutta jättää laukun ruumaan, mutta sekin on kaikille yhteisesti. Itseasiassa ihmettelen että koskaan ei puututa niihin nyssäköihin mitä ihmiset mukanaan roudaa. On pyörällinen laukku, reppu ja käsilaukku ja vielä ostoskassit ja joku kangaskassi.
Ap kysymykseen: Mulla on siinä pyörällisessä cabin-kokoisessa matkalaukussa vaihtohousut, kengät, alusvaatteita, paitoja, yöpuku ja kosmetiikat eli hammasharja, dödö, puhdistusaine ja ihovoide, uniapneakone ja laturit yms. Läppäri myös jos se tarvitaan. Tavaraa mahtuu n.viikoksi kohteesta riippuen. Sitten käsilaukku, jossa on lennon aikana tarvittavat eli käytännössä kännykkä, huulirasva, silmätipat ja airpodit.
Vierailija kirjoitti:
- en tarvitse niin paljon nesteitä ettei ne mahtuisi litran pussiin. Lähes kaikki on pienissä matkapulloissa. Jos menen jonnekin yli 2 viikoksi, ostan paikan päältä tarvittaessa esim isomman perusvoiteen.
- laukkuun mahtuu kyllä yhdet vaihtokengät (ihan lenkkarit)
- ei, esim olen käynyt talvella kuukauden Budapestissä. Ihan hyvin mahtui täysvillaiset vaatteet mukaan.
- ikinä ei ole ollut painon kanssa ongelmia. Ei sellaiseen cabin laukkuun edes mahdu ylipainoa, kun sisältö on vaatteita, kengät, yms kevyttä.
Cabin laukun lisäksihän mukaan voi ottaa myös normirepun, sellaisen 40x30x20. Näihin kahteen mahtuu jo hitokseen tavaraa, olen tällä combolla tehnyt paljon kk reissuja ja mukana on ollut jopa 2 läppäriä sekä lisänäyttö (mini) sekä näppis.
2 viikon reissun saa tehtyä pelkällä em repulla.
Ps. Oletus on luonnollisesti että yli viikon matkalla pitää pestä pyykkiä.
Nyt kiinnostaa! Avaisitko vähän painojakaumaa vai matkustatko business luokassa, jossa on 12 kg raja?
Mulla kahden viikon reissuun:
- vaatteet 3,6 kg (sis.1x lenkkarit, 1x varahousut, 1x treenicaprit, 1x urheilupaita, 1x pitkähihainen, 2x alusvaatteet (aluspaita, -housut, sukat))
- elektroniikka (läppäri, laturit, hiiri, hiirimatto, powerbank, kuulokkeet, käsivaaka) 2,5 kg
- reppu 1,2 kg
- sälä 0,5 kg (mm. hiusharja, kämmenenkokoinen ensiapupakkaus, matkahammasharja, matkahammastahna)
- tyhjä vesipullo 0,1 kg
-> 7,9 kg
Ei ole huoletonta pakkaamista, kun raja on jo 8 kg.
Miten saat mahtumaan vielä toisenkin läppärin, näppiksen ja näytön? Pelkkä extra läppäri painaa jo 1-1,5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulaukkuun voi pakata yöpuvun mukaan jos on yölento.
Yölennollahan yöpuku on pakollinen, samoin tohvelit vessassa käyntiä varten.
Pakollinen 😂 Mitääh. Ei todellakaan ole.
Kyllä se on. Pari kertaa olen yrittänyt nukkua kalsareissa ja siitä on tullut sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sisältää toilet-laukku joka mukana pienessä matkalaukussa?
Hammasharjan, hammastahnan, pienen kierrekorkillisen täyttöpullon shampoota, kamman, kynsileikkurin ( kynsisakset on kielletty lentokonekaappauksen estämiseksi! ), pienen paketin paperinenäliinoja, muutaman hammastikun, muutaman metrin selkäsiimaa, pari metriä hehkutettua vanunkia, muutaman laastarin, pienen ensisiteen, tavallisen ensisiteen ja ompeluvälineet ( ajokortin kokoinen pahvikortti, jonka ympäri kierretty pari metriä neljää eriväristä lankaa, joista yhtenä wahwa karhunlanka ja johon on pistetty pari erikokoista ompeluneulaa ja langanpujotin ynnä pari erikokoista hakaneulaa ja pari varanappia ). Joskus lisäksi pienenpieni mikrokuitupyyhe ja Fold-a-cup-taittomuki.
Yhteensä näistä pyyhe mukaanlukien tulee nyrkinkokoinen paketti, joka on Minigrip-pussissa tungettu isompaan Fold-a-cup-taittomukiin ( pyyhe ei sovi mukin sisään ).
Fold-a-cup 600 ml:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wildo-fold-a-cup-big-600ml-tait…
Lääkkeet resepteineen, rahat, passin, matkalukemista, luurin ja laturin, huulirasvaa, korvatulpat, teepaita, vaihtoalusvaatteet ja -sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yölennollahan yöpuku on pakollinen, samoin tohvelit vessassa käyntiä varten.
Pakollinen 😂 Mitääh. Ei todellakaan ole.
Kyllä se on. Pari kertaa olen yrittänyt nukkua kalsareissa ja siitä on tullut sanomista.
Haha. Äitis kanssa tuli sanomista kun yritit alasti sen viereen nukkumaan.
Kahden kuukauden reissu:
- 4 T-paitaa, 1 toppi, 10x alusvaatteet ja sukat, shortsit, mekko, sandaalit, pikkulaukku, farkut, takki
-laturi, varavirtalähde, kuulokkeet
-korvatulpat, pyyhe, puhellettava matkatyyny, silmämaski, lukko
-lääkkeet, hammasharja, tahna, meikit, palashampoo ja saippua, peili
Vanupuikkoja, vaginankostuttajasuihke, nenäliinoja,
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet kuljetan aina käsitavaroissa. Myös tarpeelliset asiat sitä varten jos jään jumiin jonnekin tai jos ruumalaukku myöhästyy/menee hukkaan. Parin kerran jälkeen opin että se hammasharja on ihan pakollinen käsitavaroissa, dödö myös.
Minä taas ostan perillä aina dödön, hammasharjan ja - tahnan, kosteusvoiteen ja pienen aurinkorasvan. 10 eurolla saan tuon kaiken, eikä tarvitse raahata mukana. Mulla on vain kulmakynä, ei muita meikkejä tai rasvoja. Olen reissussa kerralla 3 - 4 viikkoa ja lennän aina pelkillä käsimatkatavaroilla.
Vierailija kirjoitti:
Repesin. Käytkö koneen WC -tilassa vaihtamassa sen yöpuvun päällesi? Kuuluuko siihen sellainen yömyssy myöskin? Käveletkö sitten koneessa niinkuin Herra Hakkarainen (tietäjät tietää).
On tullut lenneltyä jonkun verran ja pitkiä matkoja, mutta e ole vielä koskaan kenenkään nähnyt haahuilevan koneessa yöpuvussa.
Siellä ovat mm. lääkkeet ja varavaatekerta. Jos varsinainen matkalaukku ei tulekaan perille heti, niin pärjään parikin päivää pikkulaukun sisällöllä. Kerran matkalaukkuni jäi - ulkomaille muuttaessani - matkalle, ei ehtinyt vaihdossa seuraavaan koneeseen, joten jouduin tuolloin olemaan päivän verran ilman tavaroitani. Onneksi olin varautunut, niin oli varavaatteet ja muu välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Minä en laita mitään ruumaan, otan vain lentolaukun oli matka miten pitkä tahansa.
-Miksi jotkut ei tykkää itsestään selvästä asiasta. Siis sen, että ottaa vain pienen lentolaukun mukaan. Aika monet tajuaa, että matkan päässä on kauppoja, joista ostaa, jos tarttee. Hölmöä on raahata painavaa vetokärryä ja olla sitten huolissaan, saanko sen hihnalle tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
En ota niin paljon nesteitä. Jos matka on pitkä, ostan tarvittavat shampoon ja aurinkorasvan kohteesta, lyhyemmällä pienet pakkaukset riittävät hyvin. Eikä joka tarpeeseen tarvitse olla omaa tuotetta, kasvoille, käsille ja keholle passaa oikein hyvin sama kosteusvoide. Jos oletuksena sää on sellainen että kohteessa hikoilee, en viitsi raahata mukana ollenkaan meikkejä.
Jalassa on lenkkarit, laukussa ballerinat tai tennarit. Jos kohteessa on talviaikaan lunta ja pakkasta, siellä pärjää samoilla talvikengillä mitkä on jalassa eikä kevyempiä tarvitse välttämättä ollenkaan mukana.
Vaihtovaatteita on yksi vaatekerta per päivä, huppari tai neuletakki mahtuu laukkuun. Tarvittaessa vaatteita voi pestä välillä. Koskaan ei ole painoraja ollut lähelläkään ylitystä.
Sama.
Jalassa lenkkarit/kävelykengät ja laukkuun sandaalit tai avokkaat.
Ripsiväri kulkee vaikka käsilaukussa, ei muita meikkejä
Miten tuo ilmansuunta vaikuttaa ihoon. Käytättekö koillisessa naamarasvaa. Entä kaakossa. Etelässä kaikilla tuntuu olevan jotenkin mainitsemisenarvoista useat asiat.
SIIHEN MAHTUU KALAKUKKO HAPANSILAKKA JA PIIMÄ PURKKI NAPOSTELTAVIA MUKAAN.
Ottaisin kyllä toiset varalle, mutta ne pystyy pesemään käsin ihan hotellihuoneen vessassa vaikka päivittäin.