Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkavereita risoo kun en ota kahvipöydässä pullaa tai keksejä?

Vierailija
05.10.2025 |

Eihän se ole heiltä pois. Päinvastoin, saavat itse enemmän. Mulla on verenpaineet vähän koholla ja olen siitä kertonutkin mutta silti tyrkytetään kun "voi kuulemma vähän ottaa tai noin pieni keksi ei meinaa mitään"

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alkuvuodesta tiimipäivä ja sen kunniaksi yksi työkaveri oli hakenut kaikille jotkut leivokset leipomosta. Kysymättä mitään. Olettaen, että kaikki syö. Meitä oli kolme, jotka kieltäytyi. Tiimin miehet söivät mielellään enemmän, mutta leivokset hakenut työkaveri oli silminnähden loukkaantunut.

Vierailija
22/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa muakin häiritsee, kun työkaveri ei koskaan ota tarjoiluja vastaan. Tulee ylimielinen fiilis hänestä, ettei kelpaa. 

Minusta ylimielisiä on ne tyypit, jotka luulee, että heillä on oikeus puuttua toisten syömisiin ja yrittää määräillä toisia syömään jotakin, mitä nämä eivät halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet vaan. Mua ei haittaa yhtään ne jotka ei ota, päin vastoin, syön sitten ylijääneet itse.

Vierailija
24/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun ystävä on pullahiiri, kertoi että hän ei pääse töissä kakkujen sun muitten ohi. Joka päivä jonkun synttärit, aika kakkua ja muuta hyvää. Heikko luonne, ei pysty, sanoi.

Vieläkö jossain muka on noin homeisia ja menneeseen jämähtäneitä työpaikkoja, että tuodaan kakkua, yms kun on esim synttärit?

Vierailija
25/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin mennä työkaverin luokse pullakahveille.

Vierailija
26/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on aivan pakko perustella kieltäytymisensä luennoimalla omasta terveydentilastaan, niin se on yksi todella ärsyttävä ja myös huomionkipeä tapa saada muut sanomaan " ettei tuo yksi keksi mitään haittaa". Tilanne on jo ajautunut tukalaksi sille, joka ei halua niitä syödä.

Sellaiset neutraalit kieltäytymiset, joihin kukaan ei kiinnitä huomiota, on kiittää tarjoamisesta ja  sanoa , että maistan sitten myöhemmin/huomenna/ viikon aikana. Ketään ei loppujen lopuksi kiinnosta syötkö sitä keksiä, kun et itse tee kieltäytymisestäsi numeroa. 

Entäs, kun on sellainen ongelma kuin esim. ap:llä, että MUUT tekevät hänen kieltäytymisestään numeron? Eihän siitä keksin ottamattomuudesta tarvitsisi sanoa yhtään mitään, ei edes valehdella ottavansa myöhemmin, jos muut eivät kommentoisi sitä.

Vierailija
27/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuodaan usein herkkuja kahvipöytään töissä. Muutama on, joka ei ota koskaan, muutama ehkä hyvin harvoin. Ei kenelläkään kiinnosta se, että joku ei ota herkkuja. Ei mitään päivittelyjä tai tuputtamista.

Vierailija
28/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä koet puhtaan kohteliaisuuden tyrkyttämisenä? Kuuluu hyviin tapoihin sanoa vieraille (tai työpaikan kahvittelijoille), että olkaa hyvä ja ottakaa pullaa/kakkua/keksejä jne. Ei se ole tyrkyttämistä, se on tarjoamista.

Vain nykypäivän minä-minä -ihminen kokee tuon loukkauksena omia valintojaan kohtaan. Olisiko aika hakea ahdistukseen sairauslomaa?

Tai sitten siellä töissä pitää opetella sanomaan, että "olkaa hyvä, toin synttärieni kunniaksi kakkua, ottakaa siitä, paitsi Alma, joka loukkaantuu, kun hänelle tarjotaan syötävää". 

Vierailija
29/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se alleviivaa heidän omaa ahneuttaan. 

Vierailija
30/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole normaalia. Oletko joku vihervassu riidankylväjä?

tosi isänmaalliset syö sen pullan,,, tai itkee ja syö!!!!

Vierailija
31/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä koet puhtaan kohteliaisuuden tyrkyttämisenä? Kuuluu hyviin tapoihin sanoa vieraille (tai työpaikan kahvittelijoille), että olkaa hyvä ja ottakaa pullaa/kakkua/keksejä jne. Ei se ole tyrkyttämistä, se on tarjoamista.

Vain nykypäivän minä-minä -ihminen kokee tuon loukkauksena omia valintojaan kohtaan. Olisiko aika hakea ahdistukseen sairauslomaa?

Tai sitten siellä töissä pitää opetella sanomaan, että "olkaa hyvä, toin synttärieni kunniaksi kakkua, ottakaa siitä, paitsi Alma, joka loukkaantuu, kun hänelle tarjotaan syötävää". 

Eikö voi vain sanoa, että "toin kakkua, olkaa hyvät ja ottakaa siitä" ja jos Alma ei ota, niin Alma jätetään ihan rauhaan eikä nalkuteta, että kyllä nyt yksi pala pitää ottaa?

Vierailija
32/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että kieltäytyminen on ongelma, kun minä hoikkana ihmisenä en ota. Alkaa se päivittely, että ei tuo sinulla missään näy jne. Ihan kuin jättäisin sen takia syömättä. Usein ei vain tee mieli tai se tarjottava on jotain sellaista, josta en niin liiemmin välitä. Mutta jos ylipainoinen ihminen kieltäytyy, kukaan ei tyrkytä enempää. Aletaan vaan puhumaan siitä, kuinka itselläkin pitäisi olla noin hyvä itsekuri. 

Vierailija
33/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tyrkyttämistä jos sitä tarjoamista jatkaa, kun joku on jo sanonut, ei kiitos. Siitähän tässä aloituksessa nyt oli kyse. 

Vierailija
34/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun ystävä on pullahiiri, kertoi että hän ei pääse töissä kakkujen sun muitten ohi. Joka päivä jonkun synttärit, aika kakkua ja muuta hyvää. Heikko luonne, ei pysty, sanoi.

Vieläkö jossain muka on noin homeisia ja menneeseen jämähtäneitä työpaikkoja, että tuodaan kakkua, yms kun on esim synttärit?

Työelämässä on vielä 70-luvulla ja sitä ennen syntyneitä.😂

Vierailija
35/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on aivan pakko perustella kieltäytymisensä luennoimalla omasta terveydentilastaan, niin se on yksi todella ärsyttävä ja myös huomionkipeä tapa saada muut sanomaan " ettei tuo yksi keksi mitään haittaa". Tilanne on jo ajautunut tukalaksi sille, joka ei halua niitä syödä.

Sellaiset neutraalit kieltäytymiset, joihin kukaan ei kiinnitä huomiota, on kiittää tarjoamisesta ja  sanoa , että maistan sitten myöhemmin/huomenna/ viikon aikana. Ketään ei loppujen lopuksi kiinnosta syötkö sitä keksiä, kun et itse tee kieltäytymisestäsi numeroa. 

Entäs, kun on sellainen ongelma kuin esim. ap:llä, että MUUT tekevät hänen kieltäytymisestään numeron? Eihän siitä keksin ottamattomuudesta tarvitsisi sanoa yhtään mitään, ei edes valehdella ottavansa myöhemmin, jos muut eivät kommentoisi sitä.

Otan usein paperin väliin ja olen syövinäni. Nakkaan roskiin kun muut ovat menneet tai itse häippäsen paikalta.

Vierailija
36/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla syödään. Vikisemättä.

Vierailija
37/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan kahvipöydän herkuista kieltäytyminen näyttää harmittavan erityisesti sellaisia henkilöitä muistavat mainita ottavansa vain puolikkaan pullan.

Mutta... siinä missä muut poistuvat kahvihuoneesta, jää tämä henkilö  puolittamaan sen aikaisemmin puolittamansa pullan ja syö sen. 15 minuutin päästä hän palaa syömään sen jäljelle jääneen puolikkaakpuolikkaan. Ja vielä ennen töistä lähtöä hiippailee kahvihuoneen kautta ja syö kaikki loput pullat kun kukaan näe..

Niin, sinä rohmu, sinut on nähty ja käytöksesi pistetty merkille! Syö vaan suoraan se kokonainen pulla, äläkä arvostele toisten valintoja. :)

Vierailija
38/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa muakin häiritsee, kun työkaveri ei koskaan ota tarjoiluja vastaan. Tulee ylimielinen fiilis hänestä, ettei kelpaa. 

Joidenkin on vaikea käsittää sitä ettei kaikki tykkää herkuista. En todellakaan työnnä suuhuni viineriä, munkkia tai keksiä. Oksettava ajatuskin. 

Vierailija
39/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan usein paperin väliin ja olen syövinäni. Nakkaan roskiin kun muut ovat menneet tai itse häippäsen paikalta.

Mä kyllä näkisin, että ruoan heittäminen roskiin on kirkkaasti huonoin vaihtoehto. Aivan kammottavaa käytöstä. Muiden pitää vain oppia, että sinun ei tarvitse ottaa sitä.

Vierailija
40/93 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi vain sanoa, että "toin kakkua, olkaa hyvät ja ottakaa siitä" ja jos Alma ei ota, niin Alma jätetään ihan rauhaan eikä nalkuteta, että kyllä nyt yksi pala pitää ottaa?

Mutta kun se Alma loukkaantuu tuosta yleisestä tarjoilukutsusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan