Mikään ei tapa uskoa yhtä tehokkaasti kuin tieteellinen raamatuntutkimus.
Jos tiede ei riitä lopettamaan uskoa jumalaan, raamatuntutkimus sen tekee. Hyvin selkeästi on alkanut valjeta totuus raamatusta ja sen kirjoittamisesta.
Kommentit (570)
Tästä ne lähi-idän sodatkin alkoi. Erimielisyys uskonnosta.
"Kuka kuolisi asian vuoksi, jonka tietäisi valheeksi? "
Monet äärikristityt poliitikot ovat tehneet sosiaalisen itsemurhan ajattelemalla ääneen. Pysykää maaseudulla. Saatatte saada anteeksi vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa sodan aikaan mistä tahansa. Ei pidä tehdä sellaista tulkintaa, että uskonnot itsessään olisivat syyllisiä, vaikka se saattaisi ateistia tms. houkuttaa.
Kristityt auttavat hädänalaisia todella paljon. Jos et sitä tiedä, se johtuu vaan siitä, etteivät he huutele siitä saadakseen itselleen kunniaa. Kristinuskon hyveisiin ei kuitenkaan kuulu suvaitsevaisuus, vaan kohdettaan muuttava lähimmäisenrakkaus. Mitään Raamatussa synniksi julistettua ei tule suvaita. Kristityt kuitenkin julistavat, että katuvalle Jeesus antaa anteeksi. Ihmisten anteeksianto on toki hyvästä, mutta pelastuksen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä.
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin. Kohdetta muuttava tai muuttamaan pyrkivä lähimmäisenrakkaus on kontrollointia tai yritystä kontrolloida. Sillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Entä mihin perustuu tuo, että katuvalle Jeesus antaa anteeksi?
Ei kukaan halua sanoa islamista? Siitä että joku ahne ukko oleili Palestiinassa, jossa oli silloin yksijumalaisia juutalaisia ja niitä ikivanhoja tapoja. Kertomansa (kerrankin tiedetään kertoja) mukaan meni luolaan joksikin aikaa ja "sai sanoman" josta teki uskonnon. Tuohan on jo suora lainaus VT:sta jossa on yksi jumala, mennään kuuntelemaan vuorelle käskyjä jne. Tosiasiassa lienee ottanut jotain huumetta, mennyt suunnittelemaan miten saisi hedelmällisen maan itselleen ja joukoilleen (Arabiasta kun tuli), joten loi uskontoon ensinnäkin pakollisuuden, armottoman juutalaisvihan, vääräuskoisten vainon, maiden valtaamisen "allahille", sille arabien omalle kuu-ukolle. Sotilaallisin ratkaisuin, kaikkinaisen alistamisen ja pakotuksen avulla joka estää kaiken spontaanin kehittymisen. Houkuttimeksi tavisarabeille, kristittyjen taivasesimerkkiä käyttäen, oman paratiisin marttyyrisotilaille.
Onko kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa sodan aikaan mistä tahansa. Ei pidä tehdä sellaista tulkintaa, että uskonnot itsessään olisivat syyllisiä, vaikka se saattaisi ateistia tms. houkuttaa.
On se noin, mutta jihadistien juutalaisviha on niin silmiinpistävä, ettei sitä voi jättää huomiotta. Voi se olla välinekin saada vihan tunteella joukkoja mukaan tavoittelemaan mitä halutaan. Kuten Israelin alue Palestiinalle.
"On ollut hyötyä. Mutta ei kukaan keskitä elämäänsä ja tunteitaan sen ympärille, että onpa meillä nyt gps, radioaktiivisuus, ja joitain käsityksiä vastoin luonnollista näkemystämme. Siinä mielessä usko on omassa sarjassaan ja tiede toisessa. "
Sinä tarvitset tieteen keksintöjä tänne kirjoittaessasi. Sairaana tarvitset lääkäriä. luojaan uskovalta odotan mielenkiintoa "luomistekoihin". Kreationistit jumittaa tieteen kehitystä vetämällä rahoitusta pois esim. lääketieteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun mikään ei tapa yhtä tehokkaasti, kuin uskonto...
Riippuu uskonnosta. Joku kehottaa elämään sovussa, toinen taas tappamaan huoletta muut niin jopas tulee rauha.
Kristillisyyden nimissä on tapettu eniten. Ristiretket, inkvisitio, uskonpuhdistussodat, holokausti, kolonialialismi, maailmansodat, Belgian Kongon kansanmurha, orjakauppa, apartheid jne.
Jopa se, mitä Putin tekee Ukrainassa: Moskovan hullu patriarkka siunasi sen.
Jospa pysyisit kuitenkin totuudessa. Tekoäly kertoo:
"Eniten tappamisia on tapahtunut ideologioiden, kuten nationalismin ja totalitarismin (esim. kommunismi, fasismi, natsismi), nimissä, jotka ovat aiheuttaneet valtavia sotia ja kansanmurhia. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se noin, mutta jihadistien juutalaisviha on niin silmiinpistävä, ettei sitä voi jättää huomiotta. Voi se olla välinekin saada vihan tunteella joukkoja mukaan tavoittelemaan mitä halutaan. Kuten Israelin alue Palestiinalle.
Myös äärijuutalaiset ovat hyvin surullinen tapaus, joille jotkut Jeesuksen opetukset olisivat voineet tehdä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
"Okei eli sua ei ole hyväksytty uskovaisiin seurakuntiin? Kurja juttu, mutta kerrotko syitä? Kiusattiinko sua vai olitko vastarannankiiski?
Jeesus on muuten edelleen olemassa. Uskoviin voi pettyä, koska seurakunnissa on rikkinäistä porukkaa, mutta Jeesukseen ei kannata pettyä.
Olet sanojesi mukaan uudestisyntynyt. Muistelehan, mitä silloin tapahtui? Jotain...jumalallista?
Oisko ensirakkauden rukoileminen paikallaan? "
Tuntuu niin toivottamalta vastailla näiden lukihäiriöisten oletuksiin ja näkemyksiin tutemattomien ihmisten sanomisista.
Kuten sanoin: olin srkaktiivi,osallistuin,kävin srkssa parhaimmillaan 7nä päivänä viikossa,olin evankeliointitapahtumissa,otin upotuskasteen lähes heti tehtyäni uskonratkaisun ja "täytyttyäni Pyhällä Hengellä" ml.kielillä puhuminen jnejnejne. (en jaksa edes luetella,kirja kaikesta kokemastani ja näkemästäni kenties vielä tulee kirjoitettua).
Minu
Ööö....olen ollut kymmeniä vuosia uskossa ja kolunnut monet srk-suunnat, myös helluntain ja vapiksen.
Ongelmia, sairautta, yksinäisyyttä ja surua on riittänyt minulla enemmän ehkä kuin keskivertosuomalaisella. Osassa Jumala on auttanut selkeästi, osaan pyynnöistäni on Hänellä vastauksena ehdoton "ei".
Mutta me kun ei eletä pelkästään tätä elämää varten.
Mulle riittää se, että Jumala on minua lähellä kärsimyksessäkin. Mieluummin kärsin Jeesuksen kanssa, kuin eläisin maallisesti "täydellistä" elämää ilman Jumalaa.
Lisäksi Jumala ja Raamattu kestää oikein hyvin nykyajan tarkastelun. Ilmestyskirja alkaa puhua, uskon että elämme viimeisiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Okei eli sua ei ole hyväksytty uskovaisiin seurakuntiin? Kurja juttu, mutta kerrotko syitä? Kiusattiinko sua vai olitko vastarannankiiski?
Jeesus on muuten edelleen olemassa. Uskoviin voi pettyä, koska seurakunnissa on rikkinäistä porukkaa, mutta Jeesukseen ei kannata pettyä.
Olet sanojesi mukaan uudestisyntynyt. Muistelehan, mitä silloin tapahtui? Jotain...jumalallista?
Oisko ensirakkauden rukoileminen paikallaan? "
Tuntuu niin toivottamalta vastailla näiden lukihäiriöisten oletuksiin ja näkemyksiin tutemattomien ihmisten sanomisista.
Kuten sanoin: olin srkaktiivi,osallistuin,kävin srkssa parhaimmillaan 7nä päivänä viikossa,olin evankeliointitapahtumissa,otin upotuskasteen lähes heti tehtyäni uskonratkaisun ja "täytyttyäni Pyhällä Hengellä" ml.kielillä puhuminen jnejnejne. (en jaksa edes luetella,kirja kaikesta kokemastani ja näkemästän
Ilmestyskirja on kuvaus ihmiselle sisäisesti tapahtuvista asioista. Jos odotat sen kuvaamien asioiden tapahtuvan ulkoisessa maailmassa, niin saatat odottaa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Raamattua pitää lukea kokonaisuutena, ei pirullisesti joka lausetta erillisenä ilmoituksena ymmärtämättä taustaa.
Jos lähdetään tutkimaan kristillistä ilmoitusta, kannattaa lähteä siitä, onko Jeesuksen kuolleista herääminen totta. Aluksi, Jeesus on historiallinen henkilö, opetuslapset on todellisia henkilöitä, samoin muut ensimmäiset kristityt. 1. Korinttolasikirjeen mukaan (15. luku), Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen fyysisesti yli 500:lle ihmiselle. Kaikki opetuslapset koki kidustuskuoleman uskonsa vuoksi, Johannesta lukuunottamatta. Samoin tuhannet alkukirkon kristityt. Kuka kuolisi asian vuoksi, jonka tietäisi valheeksi? Moni on valmis kuolemaan sen puolesta, jonka ajattelee olevan totta. Jos Jeesus ei olisi ilmestynyt opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen, olisivatko nämä olleet valmiit kuolemaan asian vuoksi? Tuskin.
Jopa ei kristityt tunnustivat, että Jeesuksen ruumis oli kadonnut haudasta, raamattu kertoo tästäki, hauta oli
Miksi raamattua ylipäätä pitäisi lukea. Lukisitte vaikka Suomen lakia samalla hartaudella.
Vierailija kirjoitti:
Kristityt auttavat hädänalaisia todella paljon. Jos et sitä tiedä, se johtuu vaan siitä, etteivät he huutele siitä saadakseen itselleen kunniaa. Kristinuskon hyveisiin ei kuitenkaan kuulu suvaitsevaisuus, vaan kohdettaan muuttava lähimmäisenrakkaus. Mitään Raamatussa synniksi julistettua ei tule suvaita. Kristityt kuitenkin julistavat, että katuvalle Jeesus antaa anteeksi. Ihmisten anteeksianto on toki hyvästä, mutta pelastuksen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä.
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin. Kohdetta muuttava tai muuttamaan pyrkivä lähimmäisenrakkaus on kontrollointia tai yritystä kontrolloida. Sillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Entä mihin perustuu tuo, että katuvalle Jeesus antaa anteeksi?
Tarkennan tätä vastausta vielä. On rakkaudellista auttaa ihmistä, joka tarvitsee apua tai pyytää apua. On myös rakkaudellista antaa neuvoja silloin, jos tilanne on siihen sopiva. Sen sijaan rakkaudellista ei ole manipulointi, kontrollointi tai se, ettei kunnioita muiden ihmisten valinnanvapautta. Lisäksi selvennän, että katumisen lisäksi syntien tekeminen tulee lopettaa, jos haluaa saada armon ja pelastua.
Ilmestyskirjaan joku on kirjoittanut uniaan ja painajaisiaan ylös. 2000 v sitten. Ne on sitten käännetty moneen, moneen kertaan. Ja täällä joku v 2025 lukee niitä " ennustuksina". Haloo.
Miksi raamattua ylipäätä pitäisi lukea. Lukisitte vaikka Suomen lakia samalla hartaudella.
Eri
Raamatusta selviää Jumalan tahto. Sen tietäminen on tärkeää, jotta voi pyrkiä noudattamaan Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyskirjaan joku on kirjoittanut uniaan ja painajaisiaan ylös. 2000 v sitten. Ne on sitten käännetty moneen, moneen kertaan. Ja täällä joku v 2025 lukee niitä " ennustuksina". Haloo.
Ne ovat kuvaus ihmiselle sisäisesti tapahtuvista asioista. Minä tiedän mistä minä puhun. Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat kuvaus ihmiselle sisäisesti tapahtuvista asioista. Minä tiedän mistä minä puhun. Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu sisäisesti.
Jännästi teillä kristityillä on täysin erilaisia käsityksiä tästä(kin) asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi teillä kristityillä on täysin erilaisia käsityksiä tästä(kin) asiasta.
Menepä vaikka Usko ja Rukous - palstalle tsekkaamaan, kuinka ihan koulutetut fariseukset vääntävät. Käy hyvin selväksi sopan sakeus.
Onko kukaan suorittanut Joensuun yliopiston teologian kursseja avoimessa yliopistossa?
Mua kiinnostaisi tosi paljon ihan harrastemielessä. Suvaitaanko noissa opinnoissa ateisteja ihan normaalisti (siis virallisesti tietysti suvaitaan, mutta mietin, miten käytännössä suhtaudutaan)?