Tienaan ihan hyvin mutta ei ole varaa ostaa vaatteita
Asuminen, auto+polttoaine työssä käyntiin ja ruoka veivät niin ison osan kuukauden tuloista, että vaatteet ja muu jää lähes aina ostamatta. Meneehän ne kohta puhki kuluneet lenkkarit vielä hetken.. Sitten valitetaan kun suomalaiset naiset ei panosta ulkonäköön. Ei työssäkäyvälläkään ole välttämättä varaa.
Kommentit (56)
Onko asuntolaina tai vuokra tuloihisi nähden liian korkea? Montako ihmistä taloudessa jos ruokaan menee palkasta iso osa? Kuinka pitkä työmatka autolla päivittäin? Meinaan kun sanot, että tienaat ihan hyvin muttei vaatteisiin ja muuhun jää juuri mitään...
En oo ostanut tänä vuonna mitään vaatteita. Mulla kestää kaikki vuosia. Vähän mutta kunollista ja huolto ja hoito on avainsanat.
Arvaan että pian joku neropatti tulee taas esittämään ratkaisuksi tähä taas sitä, että työttömyystuet pois jotta työssäoleva voisi kokea olonsa paremmaksi kun työtön kärsii ja kituu Ja sitten jotain vastenmielsitä maahanmuutajista.....
Ostan vaatteeni AINA ulkomailta. En ole vuosikausiin ostannut mitään Suomesta. Samoin kuin kaikki kengät
Eli sinun pitää muuttaa halvempaan asuntoon, alkaa kuluttaa vähemmän muuhun joten rahaa jää vaatteisiin. Tienaan 1800 euroa ja säästöön jää 600 euroa kk. Vaatteitaa voin ostaa koska asuminen on halpaa.
Asunto taitaa olla liian hyvä, mahdollisesti autokin.
Jos niistä ei kuitenkaan halua tinkiä, niin kannattanee tehdä harkiten ostoksia kirpputorilta tai Torista.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa Temusta.
Näin minäkin teen, oon työtön ja todella tuo temu on ollut pelastus tässä perheessä, kun lapset kasvavat nopeasti ja uutta vaatetta pitää jatkuvasti jostain löytää. Ja laatu on yllättänyt positiivisesti.
Sama täällä. Suurin osa mun vaatteista on ajalta ennen koronaa.
En ymmärrä miten näin huono taloudessa ja matikassa pääsee hyvin palkattuun töihin ja minulla on sentään matikasta stipendi.
ps ja näitä tapauksia vaikuttaa olevan vaikka kuinka paljon, ilmeisesti rima laskee kovaa kyytiä...
Kerro nyt paljon tienaat, ja paljon menee kuluja pakollisiin asioihin. Vähän vaikea tähän on muuten ottaa kantaa. Minulla on ollut varaa ostaa vaatteita alle 2000 € nettopalkalla.
Vaatteet ja kengät ostetaan yleensä ulkomaanmatkoilla. Ei suomihinnoin. Ovat tyylikkäämpiäkin, laadukkaampia ja paremmin istuvia muissa euroopan maissa verrattuna suomikartellien valikoimiin ja hinnoitteluun.
Olen työtön ja sillä 595 eurolla ei todellakaan osteta muita vaatteita kun sukkia, kalsareita ja rintsikoita. Niin että älä valita jos kerran olet töissä ja autokin on.
Itse ostan todella harvoin vaatteita. Vanhat kelpaa hyvin. Poikkeuksellisesti tällä viikolla mennyt rahaa vaatteisiin 400 e.
Talvitakki oli pakko ostaa. Vanha oli jo jotain 7 v vanha ja aika ryytynyt. Se Haloselta. Zalandosta sitten tilasin neuletakkeja 2, alushousuja ja poolopuseroita plus legginssejä talvea varten.
Mutta vaikka nyt meni 400 e, niin ei heti tule muuta mieleen mitä pitäisi ostaa kuin sukkahousuja. Enpä olekaan sitten ostanut käyttövaatteita viimeiseen 4 vuoteen.
Laittaa vaikka 20 e sivuun kuukaudessa, niin saa hyvin ostettua.
N54
Oudolta kuulostaa, jos kerta työssä käyt. Meneekö sulla asumiseen miten paljon kk?
T. Tänävuonna mennyt ainakin 2000€ vaatteisiin+kenkiin.
Sellpystä sai kolmet housut ja kaksi puseroa noin 30 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ja kengät ostetaan yleensä ulkomaanmatkoilla. Ei suomihinnoin. Ovat tyylikkäämpiäkin, laadukkaampia ja paremmin istuvia muissa euroopan maissa verrattuna suomikartellien valikoimiin ja hinnoitteluun.
Ja varmaan myös shampanja kannattaa vaihtaa kuohuviiniin?
osta sellpy nimisestä palvelusta. Osa vaatteista on siellä kalliita, mutta uutta vastaavia saa ihan muutamalla eurollakin.