Mikään ei tapa uskoa yhtä tehokkaasti kuin tieteellinen raamatuntutkimus.
Jos tiede ei riitä lopettamaan uskoa jumalaan, raamatuntutkimus sen tekee. Hyvin selkeästi on alkanut valjeta totuus raamatusta ja sen kirjoittamisesta.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville Mäkipelto: Jumalan synty. Isän ja pojan kätketty historia.
Lukekaa. Katsotaan, vieläkö uskotte.
Ville Mäkipelto, aikamme suuri eksyttäjä.
Öö, siis oletko lukenut kirjan? Arvaan, et ole. Jos olet, kerro, mikä kohta kirjassa on väärin ja millä perusteella olisit parempi arvioimaan historiallisia lähteitä.
Olen eri, ja lukenut kaikki hänen kirjansa. Käytännössä hän putsaa koko kristinuskon perusteita; kieltää kolminaisuusopin, ylösnousemuksen konkretian ja myös neitseenä synnyttämisen. Kun olin nuo lukenut - äijä on kuitenkin _piispa_ - erosin kirkosta. Viimeinen niitti oli hänen uusi *uskontunnustuksensa*.
Onpa sun usko vahva kun se ei totuutta kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun mikään ei tapa yhtä tehokkaasti, kuin uskonto...
Riippuu uskonnosta. Joku kehottaa elämään sovussa, toinen taas tappamaan huoletta muut niin jopas tulee rauha.
Kristillisyyden nimissä on tapettu eniten. Ristiretket, inkvisitio, uskonpuhdistussodat, holokausti, kolonialialismi, maailmansodat, Belgian Kongon kansanmurha, orjakauppa, apartheid jne.
Jopa se, mitä Putin tekee Ukrainassa: Moskovan hullu patriarkka siunasi sen.
Holokausti? Totta, satanistit soti kristinuskoa vastaan hävittämällä juutalaiset, jotka ovat keskeisessä asemassa kristinuskossa. Reichsführer-SS Himmler ilmoitti Ranskanvaltauksen juhlapuheessa Berliinissä, että sota on vasta silloin voitettu kun kristinusko on tuhottu.
Valtaosa muistakin täyttä potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Usko raamatun olentoihin on raamatun tekstistä riippumaton."
Olen moneen kertaan yrittänyt kysyä täällä palstalla, että voiko ihminen uskoa Jeesukseen,vaikka hän ei kykenisi uskomaan raamattuun ja aloitukset/ketjut poistetaan välittömästi. Miksi, voisiko joku kertoa? Mikä tuossa kysymyksessä on niin "vaaralista" tai "loukkaavaa" ettei edes yksi uskovainen tai kukaan muukaan vaivaudu minulle selittämään tätä? Kyse on aivan aidosta ja vilpittömästä kysymyksestä,johon todella kaipaan saada vastauksen.
Voit uskoa Jeesukseen ja pyrkiä noudattamaan Jeesuksen opetuksia, vaikket uskoisi kaikkea, mitä Raamatussa sanotaan. Se olisi itseasiassa todella hyvä idea sinun itsesi kannalta.
Mitä tämä tarkoittaa: "Se olisi hyvä idea sinun itsesi kannalta"? Oliko
Minä kirjoitin tuon kommentin. Tarkoitin sillä sitä, että minä tiedän, että Jeesuksen opetuksia kannattaa noudattaa, joten siksi sanon, että Jeesuksen opetusten noudattaminen on hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede on myös uskonto, tavallisen ihmisen pitää vain uskoa mitä tiedemiehet kertovat, vaikka tiede on ollut väärässä monessa asiassa.
Alapeukuttajat eivät suostu uskomaan että tiede on ollut väärässä monessa asiassa. Miten epätieteellistä.
Kerro esimerkkejä. Ero on siinä, että äärikristityt tahallaan valehtelevat uskontonsa kirjan sisällöstä ja ristiriidoista motiivina itsekäs politiikka, sukupuoliroolit ja rikkaiden kapitalistien etujen edistäminen.
Debunked.
Mä olen konservatiivikristitty, mutta en valehtele käytännössä ikinä.
Juuri noin sanoi patologinen sarjavalehtelija, jonka olen tuntenut.
"Oma tutkimusalansa olisi se, miten joku kultti säilyy jopa vuosituhansia. Islam ei tähän ryhmään kuulu koska siinä on se pakko. "
Jotenkin vaan siitä sinun "pakkoislamista" lähtee ihmisiä elävänä ihmisiä pois. Olen heitä tavannut. Täysin mustavalkoista elämä on äärikristittyjen touhuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan kivikovakin tiede eli science tekee jumaliin uskomisesta suht tyhmää ja typerää...
Miksi sen tyhmenpää tai typerämpää kuin mikään muukaan typerä jota tehdään? Oikeat tiedemiehet ei korosta noin. Usko on ilmiö muiden joukossa. Ei niin että olenpa fiksu kun en usko.
On tutkittu ja todettu, että uskovaisten joukon äo on matalampi kuin ateistien joukon äo.
Henkiolentousko (myös ääriajattelu ja salaliittoteoriointi) korreloi laiskan ohimoaivokuoren kanssa. Se on se värkki aivoissa, joka loogista ajattelua toimittaa.
Jo oma aivolohkosi toimii, niin tajuaisit miten tyhmää on taistella ainakin kristinuskoa vastaan. Islamia et taas voi, etkä uskalla haastaa vaikka se on konkreettisempi vaara. Jos se looginen lohkosi toimii 🤣
"Jeesus on todellinen. Tiedoksi vain, jos mietit asiaa. Minulla on oikeaa tietoa, joka on saavutettu kulkemalla kapeaa tietä ja Jumalan armosta. Minä en ole kuka tahansa."
Hyi että olikin puistattava, pelottava ja todella mt-ongelmainen kommentti tämä. Mikä on seuraava askel tällaisessa maailmankuvassa,minäkuvasta puhumattakaan? Vastaus:ääriuskonnollinen terr orismi. Autuutta on,ettei tarvitse olla tällaisten kanssa tekemisissä enää, paitsi sotatilan sattuessa kiväärin paremmassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Usko Jumalaan ja luonnontiede eivät ole keskenään ristiriidassa. Tiedehän tutkii luontoa eli Jumalan luomistyötä! Tieteellä ei edes ole välineitä tutkia Jumalaa ja hengellistä todellisuutta.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille, se on Jumalan hengellisen todellisuuden (eli sen jonka tutkimiseen luonnontieteen välineet eivät sovellu) sanallinen ulottuvuus. Raamatun ilmoitus, sen johdonmukainen sanoma, avautuu ymmärrykselle hengellisesti, uskon kautta.
Raamattua "tutkivat" ateistit väitteineen eivät onnistu edes hipaisemaan uskoani ja luottamustani Jumalan sanaan.
Miksi juuri raamattu eikä Bhagavad Gita tms on Jumalan ilmoitus?
Ja miksi moni raamatun tarina on kopsattu muualta?
No kun ne tarinat on ihmisten alkeellisuudessaan kehittämiä maailmanselityksiä. Samaa ihmisen toiveunta ja houretta, kuolemanpelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään ongelmia uskoa Raamattua.
Vanha Testamentti on vähemmän pilkottu, mutta sieltäkin jo löytyy Jeesus-ennustukset ja lupaus uudesta liitosta.
Arkeologia todistaa uusilla löydöillään melkein viikoittain Raamatun sanan olevan totta.
Esim.vedenpaisumus: huikea tositarina, siellähän ne arkin jäänteet nakottaa Araratin vuoristossa, menkää katsomaan.
Se on luonnollinen kivimuodostelma, joka todennäköisesti on innoittanut vedenpaisumussatuun.
Toki luonnonmullistuksia on ollut ja "vedenpaisumus" viimeksi Kaakkois-Aasiassa Tapaninpäivänä 2004.
Mitään eläinrahtialusta kuitenkaan ei ole ollut.
"Reichsführer-SS Himmler ilmoitti Ranskanvaltauksen juhlapuheessa Berliinissä, että sota on vasta silloin voitettu kun kristinusko on tuhottu."
raamattu on tarinointia valkoisen miehen ylivallasta. Se on poliittinen työkalu superrikkaiden valkoisten miesten vallan säilyttämiseksi. Kiina ja muut Aasian maat menevät koko ajan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
"Jeesus on todellinen. Tiedoksi vain, jos mietit asiaa. Minulla on oikeaa tietoa, joka on saavutettu kulkemalla kapeaa tietä ja Jumalan armosta. Minä en ole kuka tahansa."
Hyi että olikin puistattava, pelottava ja todella mt-ongelmainen kommentti tämä. Mikä on seuraava askel tällaisessa maailmankuvassa,minäkuvasta puhumattakaan? Vastaus:ääriuskonnollinen terr orismi. Autuutta on,ettei tarvitse olla tällaisten kanssa tekemisissä enää, paitsi sotatilan sattuessa kiväärin paremmassa päässä.
Aika voimakas reaktio sinulla. Sinulla on tietysti oikeus mielipiteeseesi. Vaikuttaa siltä, että maltillisuus ei ole sinulle tärkeä arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärikristittyjen kokous:
Nainen: "Olin huo.ra"
Hormoniongelmaiset sinkkumiehet ja homot: "Kiitos, ettet ole enää"
Köyhänä syntynyt mies: "Olin varas"
Rikkaana syntyneet kokoomuslaiset: "Kiitos ettet ole enää!"
Päävikainen ihminen "Olin tap.paja!"
Joku: "Minäkin haluaisin tap.paa nykyisen, jotta saisin luvan avioeroon"
Aika sairasta ja katkeroitunutta tekstiä sulla.
Ihan selvästi on kirjoittaja oman osansa seurakunnissa tai vastaavissa käynyt-mikäs siinä sinun per s ettäsi hiertää, ettei hän koskaan kokenut sinun jumal-hallusinaatiosi kutsuvan itseään kun selväjärkisenä näki sen,mitä todellisuus seurakunnissa oikeasti on? Aika törkeää,ilkeää ja kylmää vihaa pursuavaa teksiä siis vain sulla,"Jeesuksen pelastama uskovainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärikristittyjen kokous:
Nainen: "Olin huo.ra"
Hormoniongelmaiset sinkkumiehet ja homot: "Kiitos, ettet ole enää"
Köyhänä syntynyt mies: "Olin varas"
Rikkaana syntyneet kokoomuslaiset: "Kiitos ettet ole enää!"
Päävikainen ihminen "Olin tap.paja!"
Joku: "Minäkin haluaisin tap.paa nykyisen, jotta saisin luvan avioeroon"
Aika sairasta ja katkeroitunutta tekstiä sulla.
Ihan selvästi on kirjoittaja oman osansa seurakunnissa tai vastaavissa käynyt-mikäs siinä sinun per s ettäsi hiertää, ettei hän koskaan kokenut sinun jumal-hallusinaatiosi kutsuvan itseään kun selväjärkisenä näki sen,mitä todellisuus seurakunnissa oikeasti on? Aika törkeää,ilkeää ja kylmää vihaa pursuavaa teksiä siis vain sulla,"Jees
Eri
Sokean uskon jälkeen seuraava vaihe todellisuuskäsityksessä on tyypillisesti materialistinen maailmankuva. Se ei ole kuitenkaan kaikki, mitä on.
"Jo oma aivolohkosi toimii, niin tajuaisit miten tyhmää on taistella ainakin kristinuskoa vastaan. "
Sehän kumoaa loogisesti itsensä. Opetukset osittain ok, maailmanlopun odotus ei ok.
"Islamia et taas voi, etkä uskalla haastaa vaikka se on konkreettisempi vaara. Jos se looginen lohkosi toimii "
Islamistit eivät rekrytoi kadulla ja netissä kristittyjen tapaan. Maan valloittaminen lapsia tekemällä on naurettavan hidasta.
Sinua harmittaa, että islamista keksittiin jättää pois irrationaaliset perisynti, kitumiskuolema ja kolminaisuus.
Vierailija kirjoitti:
"Reichsführer-SS Himmler ilmoitti Ranskanvaltauksen juhlapuheessa Berliinissä, että sota on vasta silloin voitettu kun kristinusko on tuhottu."
raamattu on tarinointia valkoisen miehen ylivallasta. Se on poliittinen työkalu superrikkaiden valkoisten miesten vallan säilyttämiseksi. Kiina ja muut Aasian maat menevät koko ajan eteenpäin.
Lähi-itäläinen vuoh enn uss imisk ulttikirja ovat siis kertomuksia valkoisen miehen ylivallasta? Mitä sekoilet? Nyt ei ole puhe kirjasta Taisteluni vaan paimentolaisheimon unikuvista jonka länsimaailman eliitti omaksui vallankäytön välineeksi noin parituhatta vuotta siten.
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. Raamatussa ilmoitetaan, miten maailma kehittyy ja uskovaisia ajetaan takaa sekä vainotaan. Opetuslapsista taisi kaikki muut kokea ristinkuoleman "uskonsa takia"paitsi Johannes?
Mitä historia tietää kertoa apostolien marttyyrikuolemasta?
Martyreo (kreikl.) todistaa, martyrion todistaja
Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden
sielut, jotka olivat surmatut Jumalan Sanan tähden ja sen todistuksen
tähden, joka heillä oli.
Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja
totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme
niille, jotka maan päällä asuvat?"
Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin,
että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös
heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua
tapettaviksi niinkuin hekin. Ilm.6:911
Siihen aikaan kuningas Herodes otatti muutamia seurakunnan jäseniä
kiinni kiduttaaksensa heitä.
Ja hän mestautti miekalla Jaakobin, Johanneksen veljen. Apt.12:1-2
Apostoli Jaakob on ainoa apostoli, jonka kuolema on kerrottu Raamatussa.
Kuningas Herodes mestautti Jaakobin ja tämä tarkoittaa sitä, että hänen
päänsä lyötiin miekalla poikki.
Ja samoin apostoli Matteuskin mestattiin miekalla Etiopiassa, jossa hän
menehtyi miekaniskuihin.
Markus Johannes, apostoli Pietarin kirjuri kuoli Aleksandriassa, kun
häntä ensin oli vedetty pitkin kaupungin katuja.
Apostoli Luukas koki marttyyrikuoleman 84 vuoden vanhana julistettuaan
evankeliumia Italiassa ja Makedoniassa. Villit pakanat vangitsivat hänet,
kiduttivat ja naulasivat kiinni oliivipuuhun.
Apostoli Johannes koki marttyyrikuoleman Rooman keisari Domitianuksen
vainoissa vuonna 96 jKr. Vanhaa apostolia keitettiin suuressa kiehuvassa
terva-öljykattilassa. Hänet Jumala palautti takaisin elämään, koska oli
vielä tehtävää jäljellä ja kirjoittamatta Ilmestyskirja, joka päättää
koko Jumalan kirjoitetun Sanan, Raamatun.
Sen jälkeen hänet karkotettiin kaivoksiin Patmoksen vankilasaarelle,
jossa hän kirjoitti Ilmestyskirjan. Myöhemmin Johannes vapautettiin ja
hän palasi Efesoon paimeneksi ja apostoliksi ja kuoli luonnollisen
kuoleman viimeisenä apostolina yli 100-vuotiaana.
Apostoli Jaakob, Jeesuksen veli ja Juudaan veli oli Jerusalemin
seurakunnan johtaja. Hänet sysättiin alas temppelin kaakkoiskulman
harjalta, pudotus yli 30 metriä, kun hän ei suostunut kieltämään uskoaan
Messiaseensa. Kun hänet todettiin vielä elävän, hänen vihamiehensä
hakkasivat apostolin hengiltä nuijilla ja miekalla.
On arveltu, että temppelin harja on ollut sama paikka, jonne saatana vei
Jeesuksen kiusausten aikana.
Apostoli Bartolomeus, joka tunnettiin myös nimellä Natanael, oli
lähetyssaarnaajana Aasiassa. Hän julisti Jumalan Sanaa nykyisen Turkin
alueella ja hän koki marttyyrikuoleman saarnatessaan Armeniassa, jossa
hänet ruoskittiin hengiltä.
Natanael oli oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ollut. Joh.1:47
Apostoli Andreas naulittiin X-kirjaimen muotoiselle ristille Kreikassa.
Hänet sidottiin ristille köysillä kärsimysten pidentämiseksi, kun häntä
oli ensin ankarasti ruoskittu roomalaisten sotilaiden toimesta. Hänen
seuraajansa kertoivat, kun häntä vietiin ristiä kohden, tervehti hän
heitä: "Olen pitkään odottanut tätä kunniallista hetkeä. Risti oli
pyhitetty ristillä riippuneen Herransa kunniaksi." Hän saarnasi
kiduttajilleen kahden päivän ajan hengenlähtöönsä saakka, kunnes hän
lopulta kuoli.
X- muotoista ristiä kutsutaan andreaan ristiksi.
Apostoli Tuomas keihästettiin Intiassa viimeisen lähetysmatkan aikana,
kun hän oli perustamassa seurakuntaa.
Apostoli Mattias, kavaltaja Juudas Iskariotin tilalle valittu apostoli,
kivitettiin ja sen jälkeen hänen päänsä katkaistiin miekalla.
Apostoli Filippus hirtettiin pilariin Fryygiassa.
Apostoli Juudas, Herran ja Jaakobin veli ja joka on kirjoittanut Juudaan
kirjeen, ammuttiin nuolilla kuoliaaksi.
Apostoli Barnabas kuoli juutalaisten kivittämänä Salonikissa.
Apostoli Paavali koki marttyyrikuoleman Roomassa keisari Neron vainoissa
apostoli Pietarin ohella. Hän kuoli hengellisessä merkityksessä joka
päivä Mestarinsa tähden.
Paavalia kidutettiin ja sen jälkeen hänet mestattiin keisarin Neron
toimesta Roomassa vuonna 67 jKr.
Apostoli Pietari koki marttyyrikuoleman noin vuonna 6364 jKr. keisari
Neron vainoissa Roomassa. Hänet naulittiin ristille pää alaspäin vangin
viimeisenä toivomuksena, koska hän ei katsonut itseään arvolliseksi
kuollakseen samalla tavalla kuin Herransa.
Ristiä, jonka poikkipuu on alhaalla, kutsutaan pietarin ristiksi.
Muiden apostolien kohtalosta ei ole varmaa historian tietoa, mutta he
olivat valmiit kuolemaan uskonsa puolesta Herraan Jeesukseen.
Jos Jumala ei olisi Jeesusta herännyt kuolleista, apostolit olisivat
tietäneet sen ja silloin heidän kuolemansa olisi ollut aivan turhaa. He
eivät kuolleet valheen puolesta. Se tosiasia, että apostolit olivat
valmiit kuolemaan hirvittävän kuoleman, eivätkä suostuneet kieltämään
Mestariaan, ja kumartamaan Rooman keisaria Jumalana, on suurenmoinen
todistus heidän silminnäkijäkokemuksestaan Herran Jeesuksen
ylösnousemuksesta ja Raamatun Sanan luotettavuudesta.
Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan
vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen; toiset taas ovat
saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta;
heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat
kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina,
ahdistettuina, pahoinpideltyinä - he, jotka olivat liian hyviä tälle
maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja
maakuopissa. Hebr.11:3538
Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on
taivasten valtakunta.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu koottiin 300 luvulla ja siitä jätettiin paljon sellaisia tekstejä pois, jotka kertovat toisenlaista tarinaa. Katolinen kirkko tuhosi vanhoja kirjoituksia, tappoi kerettiläisinä toisella tavalla Jeesuksen puheita tulkitsevia. Puhumattakaan Aleksandrian kirjaston palosta, missä tuhoutui vanhoja opetuksia, eikä niitä saada koskaan takaisin. Voi meitä, mikä määrä tietoa meiltä on pimitetty ja tilalle paiskattu kirja, Raamattu, jolla on vain yksi tarkoitus, hallita ja kontrolloida ihmisiä.
Ketään ei pakoteta kristityksi. Uskominen on vapaaehtoista. Ihmisillä on lupa erota kirkosta. Jos tulee myöhemmin toisiin ajatuksiin, voi alkaa käydä kirkossa uudelleen, koska on elossa. Jotkut yksittäiset ryhmät voivat kohdella uskosta luopunutta vähän tylysti, tyyliin sukulaiset eivät puhu henkilölle enää, mutta muuten kristinuskosta eronneelle ei tapahdu mitään pahaa.